ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 33 / 101 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 3011

Aihe: Power tap ja muut voimamittarit!!

Itse pähkäilen juuri stagesin ja 4iiii precisionin välillä. Hinnan puolesta taitaa kallistua tuohon precisioniin. 4iiii-sivuston friday-files-osiossa on viikottain uutisia tuotteesta, firmasta yms.

Lähetetty minun Oneplus One-laitteesta Tapatalkilla

4iii:n itse asennettavaa versiota ei taida vieläkään saada vaan kampi pitää edelleen lähettää Kanadaan jossa tehtaalla liimaavat sensorin siihen. Viimeisin arvio milloin itse asennettavaa alkaisi saamaan taisi olla syyskuu?
    Saa nähdä kuinka hyvin tuo WatTeamin loppukuun lupaus pitää paikkansa, aika hyvin oppinut skeptiseksi tällaisissa tilanteissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GodFinger Katso viesti
    Itse pähkäilen juuri stagesin ja 4iiii precisionin välillä. Hinnan puolesta taitaa kallistua tuohon precisioniin. 4iiii-sivuston friday-files-osiossa on viikottain uutisia tuotteesta, firmasta yms.
    Aika paljonhan tuon precisionin kanssa on ollut ongelmia kun tuolta facebookista lukee. Esim dc rainmaker ei ole vieläkään saanut revikkaa tehtyä kun ei toimi oikein hänellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GodFinger Katso viesti
    Hinnan puolesta taitaa kallistua tuohon precisioniin.
    Jos käsitin näiden sivuilta oikein, niin PRECISION maksaa 399 USD per kampi ja toimittavat tällä hetkellä vain toiseen kampeen. Asennusta tosiaan ei voi itse tehdä.
    Powerbeat maksaa 499 USD kumpaankin kampeen. Lisäksi sen voi asentaa itse ja se on ladattava eli ei patteria. Itse odottelen PowerBeatia. Tosin Precisionin ongelmat huomioiden ei kannata olla ensimmäisten tilaajien joukossa

Nopealla silmäyksellä nuo powerbeatin johdot epäilyttää pitkäaikaiskäytössä. Onkohan tuota powerbeatin akkua helppo vaihtaa/vaihdattaa, jos ja kun sitten sellainen kyykkää. Precisioniin Patterit nyt vaihtaa käden käänteessä, ja ovat suht halpojakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jim717 Katso viesti
    Jos käsitin näiden sivuilta oikein, niin PRECISION maksaa 399 USD per kampi ja toimittavat tällä hetkellä vain toiseen kampeen. Asennusta tosiaan ei voi itse tehdä.
    Powerbeat maksaa 499 USD kumpaankin kampeen. Lisäksi sen voi asentaa itse ja se on ladattava eli ei patteria. Itse odottelen PowerBeatia. Tosin Precisionin ongelmat huomioiden ei kannata olla ensimmäisten tilaajien joukossa
    Brim Brothersin, Vectorin ja muidenkin kehitysprojekteja seuranneena varaudu henkisesti siihen että voi mennä joku tovi jos toinenkin ennenkuin saat ne toimivina käyttöösi.

Jos itse olisin nyt ostamassa wattimittaria, niin kääntyisin varmaan Stagesin tai Rotorin in-powerin puoleen. Stages todettu käytännössä ja testeissä erittäin luotettavaksi ja asennus helpoksi. Rotorin In-powerin saa pitkänmatkaa alle 1000€ kampineen! Voimanmittaus akselista. Paristo ja elektroniikka suojassa BB-sisässä.
    Itselläni on käytössä Vector S malli, josta ei ole myöskään mitään huonoa sanottavaa. Toiminut luotettavasti ilman häiriöitä ostosta saakka. Kahden jalan tehomittaukselle ei ole minulle mitään käyttöä.

Mä tilasin juuri Merlinistä Stages Rivalin hintaan 530€. Sopuhinta hyväksi ja toimivaksi todetusta ja lastentaudit taakseen jättäneestä mittarista. Piti alunperin odottaa tuota Powerbeatia mutta julkaisu on kokoajan siirtynyt ja tuo 500$ on jenkkihinta. Jos tilaat sieltä, tullit, postikulut ja alvit päälle ja jos tulee myyntiin euroopassa ni tuohon dollarimerkit kohdalle sanee vaihtaa euromerkin ja kertoa hinnan ainakin 1,2:lla. Ja 4iii:n toimintatapa ei ole vakuuttanut.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

jarit Guest
    Onko kenelläkään kokemusta Power2Max S-typestä ?
    nettikirjoittelun ja DCRainmakerin mukaan tuo on suhteellisen yksinkertainen asentaa, käy ja toimii kaikissa olosuhteissa.
    http://www.dcrainmaker.com/2015/03/t...th-review.html

Tuo jäi kiinnostamaan, sillä samalla saisi päivitettyä kammet fillariin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Power2Max S-typestä ?
    nettikirjoittelun ja DCRainmakerin mukaan tuo on suhteellisen yksinkertainen asentaa, käy ja toimii kaikissa olosuhteissa.
    http://www.dcrainmaker.com/2015/03/t...th-review.html

Tuo jäi kiinnostamaan, sillä samalla saisi päivitettyä kammet fillariin
    On. Ei mitään sanottavaa. Asenna ja unohda. Patterit vähän harvinaisemmat.

jarit Guest
    Kiitos. Onko tietoa kuinka tuo toimii q-ringien kanssa ? (Nopea googlaus jätti asian hieman epävarmaksi.)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Olen myös erittäin tyytyväinen omaan Power2max type S:ään. Sateentekijää lainatakseni: "It just Works."

Muistikuvieni perusteella Power2max on sanonut että mittari (type S) on yhteensopiva Q-ringien kanssa sillä polkimien liike mitataan useita kertoja sekunnissa (50?). Osa mittareistahan olettaa että kampien kulmanopeus on vakio koko kierroksen ajan mikä johtaa väärään tehoarvoon soikeita rattaita käytettäessä. Puolueettomia mittaustuloksia Power2max+Q-ring en muista nähneeni missään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Mä tilasin juuri Merlinistä Stages Rivalin hintaan 530€. Sopuhinta hyväksi ja toimivaksi todetusta ja lastentaudit taakseen jättäneestä mittarista. Piti alunperin odottaa tuota Powerbeatia mutta julkaisu on kokoajan siirtynyt ja tuo 500$ on jenkkihinta. Jos tilaat sieltä, tullit, postikulut ja alvit päälle ja jos tulee myyntiin euroopassa ni tuohon dollarimerkit kohdalle sanee vaihtaa euromerkin ja kertoa hinnan ainakin 1,2:lla. Ja 4iii:n toimintatapa ei ole vakuuttanut.
    Jahas, tuli sitten itsekin tilattua Ultegra 6700 Stages Merlinistä 566€. Kiitos vinkistä. Nyt on sitten parasta tuloksien vähintään tuplaantua eikö se niin mennyt näiden mittarien kanssa?!

Power tap ja muut voimamittarit!!

DC Rainmakerin ensipuraisu Watteam PowerBeatista.

Itselle jäi päällimmäisenä mieleen:

+ Vaikka toimitetaan "rakennussarjana", asennus on oikeasti helppo. Onnistunee Pentti Seipäänreiältäkin ohjeet tarkkaan tavaamalla.
    + Akut, joilla ajoaikaa luvattu 80h ja lataus USB-virralla. Periaatteessa latautuu varmaan vaikka puhelimelle tarkoitetusta varavirtalähteestä jos pyörää ei saa seinäpistokkeen tai 12V-pistokkeen lähettyville.
    + Lähetinpodit siirrettävissä pyörästä toiseen käytännössä polkimien irrottamisen vaivalla. Uusi pari mittausyksiköitä ei maksa kamalasti ja lähetinpodit muistavat eri mittausyksiköt, jolloin niille voidaan eritellä eri asetukset (kammen pituus, kalibraatioarvot yms.).

+- Lienee makuasia kuinka "siisti" asennus lopulta on, markkinoilla on kuitenkin paljon huomaamattomampiakin mittareita.

- Ohjelmistopuolella vielä lämpötilakompensaatioon liittyvää hienosäätöä ja ehkä muutakin, jolla saadaan +-1,5% tarkkuuslupaus täytettyä.
    - Toistaiseksi ei luvata yhteensopivuutta hiilikuitukampiin, muttei pidetä hiilikuitukampia myöskään teknisenä ongelmana. En ihan ymmärtänyt mikä se keskeinen ongelma sitten on.
    - Jonkun verran on puhuttu kosteusongelmista Stagesin ja jopa Quarqin kanssa. Mittausyksikön ja lähetinpodin välissä näyttää olevan melko tavallinen, enemmän tai vähemmän tiiviillä suojakauluksella varustettu 2,5mm tai 3,5mm plugiliitäntä. Mitenköhän sellainen kestää tuulta ja tuiskua pidemmän päälle, jos liittimiä ei irrota ja kuivaa aina kurjan kelin jälkeen. Toki ne tulee irrotettua pelkästään lataamisen takia 2-3 kertaa kesässä, ellei useammin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Stagesissa on tosiaan ollut kosteusongelmaa, ja lähinnä paristokotelon kannen muoviklipsujen katkeilemista. Stagesin asiakaspalvelu on tosin lähettänyt uuden kannen maksutta näissä tapauksissa.

Ja Stagesin kansia saa muutamalla eurolla, nimim. tilasin pari varuiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    DC Rainmakerin ensipuraisu Watteam PowerBeatista.

Itselle jäi päällimmäisenä mieleen:

+ Vaikka toimitetaan "rakennussarjana", asennus on oikeasti helppo. Onnistunee Pentti Seipäänreiältäkin ohjeet tarkkaan tavaamalla.
    + Akut, joilla ajoaikaa luvattu 80h ja lataus USB-virralla. Periaatteessa latautuu varmaan vaikka puhelimelle tarkoitetusta varavirtalähteestä jos pyörää ei saa seinäpistokkeen tai 12V-pistokkeen lähettyville.
    + Lähetinpodit siirrettävissä pyörästä toiseen käytännössä polkimien irrottamisen vaivalla. Uusi pari mittausyksiköitä ei maksa kamalasti ja lähetinpodit muistavat eri mittausyksiköt, jolloin niille voidaan eritellä eri asetukset (kammen pituus, kalibraatioarvot yms.).

+- Lienee makuasia kuinka "siisti" asennus lopulta on, markkinoilla on kuitenkin paljon huomaamattomampiakin mittareita.

- Ohjelmistopuolella vielä lämpötilakompensaatioon liittyvää hienosäätöä ja ehkä muutakin, jolla saadaan +-1,5% tarkkuuslupaus täytettyä.
    - Toistaiseksi ei luvata yhteensopivuutta hiilikuitukampiin, muttei pidetä hiilikuitukampia myöskään teknisenä ongelmana. En ihan ymmärtänyt mikä se keskeinen ongelma sitten on.
    - Jonkun verran on puhuttu kosteusongelmista Stagesin ja jopa Quarqin kanssa. Mittausyksikön ja lähetinpodin välissä näyttää olevan melko tavallinen, enemmän tai vähemmän tiiviillä suojakauluksella varustettu 2,5mm tai 3,5mm plugiliitäntä. Mitenköhän sellainen kestää tuulta ja tuiskua pidemmän päälle, jos liittimiä ei irrota ja kuivaa aina kurjan kelin jälkeen. Toki ne tulee irrotettua pelkästään lataamisen takia 2-3 kertaa kesässä, ellei useammin.
    Sellainen hieman jäi ihmetyttämään että valmistaja suosittelee (valmistajan sivuilta luettua) podien irroitusta pyörän pesun ajaksi. Että niinkun miksi? Ja jos ne oikeasti pitäisi pesun ajaksi irrottaa niin ompa homma, ja miten se pesu sitten eroaisi sateella tai märällä tiellä ajosta?

Kéo Power BT Smart- polkimilla takana 127h, +3600km (+ talvella spinningpyörällä n. 10h) ja viikonloppuna V650 ilmoitti, että oikean polkimen paristo heikko (tais näytöllä olla "alle 50%"). Kohtuu hyvin tuntuu paristot kestävän.
    Muutenkaan ei ole ollut ongelmia polkimien kanssa. Tehot toki vois olla korkeammat.

-Make
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Päädyinpä sitten tilaamaan ensimmäiseksi tehomittarikseni P1:t Saksasta. Saapuivat nopeasti, asennus oli naurettavan helppoa, hyvin pelaavat... paitsi ettei oikea poljin ikinä herää uniltaan. Tai siis kyllähän se herää kun ruuvaa pariston irti, mutta aika nihkeetä kun tuon joutuu tekemään aina ennen lenkille lähtöä. Ja lenkin aikana, jos erehtyy pitämään liian pitkän tauon!

No, odotellaan mitä valmistaja vastaa jos tuon vaikka saisi kotikonstein kuntoon, eikä tarvitsisi lähettää saman tien huoltoon.

Paljon maksoi P1:t, mistä ostit.

1299€ ja vitonen postitukseen powermetershop.de:stä.

Uutta pukkaa Stagesiltä, carbonia ja Campaa:

http://www.bikeradar.com/road/news/a...at-last-45115/

Tilasin sitten Merlin cyclesistä stagesin mittarin, hintaa Ultegra 6800-kammella on maanantaista alkaen ollut mukavat 549e.

^ korjaus: 6700 Ultegra 549 eur ja 6800 Ultegra 963 eur.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lecce Katso viesti
    ^ korjaus: 6700 Ultegra 549 eur ja 6800 Ultegra 963 eur.
    Aivan. I stand corrected.

Miten onko toi 6800 oikein kun kivijalka alakerrassa myy stagen ultegra 6800/6700 699e ..

Vai onko toki Merlinin hinta uudempaa mallia tms. ..

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Merlinin hinta 6800 on ihan oikein tuo 963 euroa, kuten firman sivuilla lukee. Powermetershop.de myy 6800-versiota 649 euron hintaa, joten 699 suomalaisesta kivijalkaliikkeestä on kilpailukykyinen hinta.

Nyt reilun kuukauden Garminin Vector 2:lla pyöräilleenä olen varsin tyytyväinen hankintaani. Tehodatat mitataan hyvin ja polkemisen dynamiikkatiedot tasapainoineen ja voiman suuntautumisen polkimiin nähden on varsin mielenkiintoista tietoa. Päivitin siis käytössä olleen Vector S1:n tuossa heinäkuussa Vector 2:een jolloin aukesi paljon dynamiikkatietoa nähtäville. Tuota tehodataa trackaan Garminin Edge 510:llä ja 920XT:llä, eikä kummankaan kanssa ole ollut ongelmia vaikka olenkin lukenut että joillain jotain yhteysongelmia onkin esiintynyt Vectorin polkimien kanssa. Kaiken kaikkiaan teholla treenaaminen on ollut varsin antoisaa ainakin näin aktiivi harrastajana.
    - Just a lonesome rider -

Powertap C1 tulee jenkkeihin myyntiin ensi viikolla: http://www.powertap.com/product/powertap-c1-chainrings

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

Tuki nelipulttisille Shimanoille olis kiva.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •