Luulis nyt näissä läskikuvioissa olevan The Man se, jolla on kylän suurimman kypärän lisäksi myös ylivertaisesti painavin polkupyörä
Tapatalkista iKälättimellä
Luulis nyt näissä läskikuvioissa olevan The Man se, jolla on kylän suurimman kypärän lisäksi myös ylivertaisesti painavin polkupyörä
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Täyty nyt sen verran tulla häiriköimään tänne että läskiwhiten tilalle tuli useita kiloja laihempi kottarainen. Ei tosin täpärinä vaan jäykkäperänä ja ilmakeulana. Ihan lentää läskiin verrattuna. Ei mulla muuta. Jatkakaa :-D
^ Nyt vaan perustamaan kottaraisketjua syysmuuton lähestymisestä huolimatta 😉
Minkähänlainen homma on vaihtaa tuo 38 piikkinen ratas vähän pienempään, tyyliin 30, 32 tai 34? Kyseessä siis tuleva 3 Fat Pro.
^^Kammet pois 38 ratas pois - uus tilalle - kammet paikoilleen. Tarvittaessa ketjun lyhennys ja siihen pikaliitokseen pikaliitin ketjuun.
No köyhä joutuu tekemään kompromisseja ja mun käyttöön soveltuu paremmin tuo kotari. Lumiajelut ja suoajelut, ja muut pehmeät alustat joissa läski on parhaillaan, ei minua kiinnosta. Ja koska on vastoin periaatteitani että lenkille pitäisi ensiksi ajaa autolla jotta pääsisi hyvään maastoon, niin joudun lähtemään pyörällä jo kotiovelta. Samoiten asuinseudullani on vain pieniä metsäplänttejä siellä täällä joten tulee paljon tiesiirtymiä jossa läski kulkee niin huonosti kun ei viitsi pelleillä rengaspaineiden kanssa. Ajamani polut on pääasiassa kovapohjaisia. Kivikkoa ja juurakkoa toki sattuu väliin mutta kyllä tuo 27,5 rengas kohtuudella niistä selviää.
Mutta kuten tuolla aiemmin kirjoitin, eihän sitä tiedä jos joskus joutuu palaamaan paksupyöräisiin...Ei minulla mitään pahaa sanottavaa tuosta whiten paksukaisesta ole. Suosittelen niille keitä pyörä kiinnostaa.
2FatPro keskiön aukaisin, kun huolsin toisenkin pyörän keskiön. Oli vasen laakerikuppi tosi tiukassa, mutta irtosi sentään. Parin tiivisteen alta nousi kruunu, jonka takana pienet irtolaakerikuulat möllöttivät rasvassa. Rasva oli ruskeata. Tulkitsin sen olevan rasvaa enkä ruosteista rasvaa. Kovin runsaasti sitä ei ehkä ollut. Lisäsin laakerirasvaa ja panin paketin takaisin kasaan. Surautin keskiön alle myös pienen reiän, jotta sisälle joutuva vesi valuu ulos.
Tuli sitten pitkän harkinnan jälkeen laitettua eilen Whiten 3fat pro tilaukseen muutamaa minuuttia ennen ennakkotilausalennuksen päättymistä. Itselle ensimmäinen fatbike ja samalla kolmas fillari 29" täysjouston ja maantiekiiturin rinnalle. Pitkään arvoin tuleeko tälle riittävästi käyttöä, mutta nyt se sitten nähdään. Tänä kesänä maantie on kiinnostanut maastoa enemmän, mutta katsotaan miten fatbike kääntää tilanteen.
Fatbiket kun ovat itselle täysin uutta ja talvikäyttöä silmällä pitäen nastarengas kiinnostaa, joten kyselen milaisia vaihtoehtoja olette läskien alle alittaneet? Mitäs muuta sälää kannttaisi varautua tilamaan fillaria odotellessa?
^ Tuolla Suuri Fatbike rengaskeskusteluketjussa löytyy piikkipyöräasiaankin vastaus ja onhan noita varustejuttujakin käyty jo useaan kertaan läpi omissa säikeissään
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Perustatko kokemukseen vai mutuiluun?
Oma trekki 3.8" renkailla (paineet edessä 0,5 ja takana 0,6) rullaa tubeleksena paremmin kuin ex enduropyörä jossa oli kiekot kokoa 650b.
Itse jos olisin pyörää ostamassa niin ehdottomasti ennemmin läski joustokeulalla tai ilman kuin että ostaisi joskun normi renkaisen jäykkäperän.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Kyllä ne orkkiskumit rullas ihan hyvin kun laittoi riittävästi painetta mutta se oli sit maastoon liikaa. 0,35 mittarin mukaan pidin paineita sisurin kans. Ja nehän oli 4,8".
Vai oliko ne 4,7", liekö tuolla suurempaa merkitystä. Oman kokemuksen mukaan nuo paineet oli hyvä kompromissi. Isommalla paineella meno ei ollut maastossa enää pehmeää ja jos vähän pudotti, alkoi lyömaan vanteelle. Tiellähän se veteli mihin sattuun tietenkin.
Enivei nyt olen toistaiseksi hyvin tyytyväinen jäykkäperään.
Imo 4" riittää fättiin. Rullaa erittäin hyvin eikä tarvi paineilla mielestäni kikkailla. Eteen 0,5 ja taakse 0,6 niin kestää vajaa 90kg kuskin paukuttaa enskaakin ilman että vanteet menee. Ja tiellä taas samoilla rullaa hyvin.
Mutta mitä eri pyörä kategorioihin tulee, se on makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Ootko paljonkin ajanut leveämmällä?
Ihan tarpeeks 4,5" että pystyn kommenttini takana seisomaan. Onkos sulla muuta kokemusta kuin joka topicissa trollaamisesta?
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Ensimmäinen viesti foorumille.
Tuli tilattua 3 Fat Lite ennakkomyynnistä. Tässä pähkäilen runkokokoa, kun itse sijoitun kokotaulukon mukaan M ja L:n väliin. Strategiset mitat 183cm/85cm. Tuli tilattua L-malli, meneekö pieleen, koska vielä olisi ehkä mahdollista vaihtaa runkokokoa.
Syyskuun alkuun on luvattu toimitusaika, mutta miten viimevuonna meni tilaukset? Viivästyivätkö vai tuliko ajoissa?
Jopa sitä ollaan äkäisiä. Joo oon joskus pyörällä ajanut myös läski sellaisella. Joku tällä foorumilla on saattanut nähdäkin.
Pistää vaan silmään kun vissiin pari viikkoa sitten ekan läskisi ostit niin nyt alkaa olla joka paikassa faktat jo pöydässä, mikä on oikea ja mikä on väärin.
Ei mene pieleen olet tilannut aivan oikean runkokoon.
Viime vuonna ei tälläistä ennakkotilausta edes ollut. Pyörät ilmestyi vaan elokuun lopulla kauppaan.
Ensimmäinen löytämäni koeajo uusista malleista http://www.retkilehti.fi/uutiset/xxl...sto-koeajossa/
Onkohan tuo Sarman tarjoushaarukka miten yhteensopiva 2Fat liten kanssa? Mitat näyttää täsmäävän eikä ole "tapered"
Tämä siis:
http://sarmabikes.com/products/hoboy...-quick-release
Sain etupyörän massan askarreltua keittiövaa'an ymmärtämälle tasolle (eli alle 3kg) niin tuo haarukka voisi olla seuraava päivityskohde. Etupyörä kokonaisuudessaan nyt 2,9kg 4" Jumbo Jimin, 13F sisurin ja teippien kera.
Pieni korjaus/päivitys aloituspostaukseen: 2fat liten vannenahoja on 2kpl ja paino yhteensä 196g (näin ainakin tämän yksilön etupyörässä)
Tänään tuli XXL.fistä viestiä tulevan malliston suhteen. Samalla tuli PDF-tiedostoissa runkogeometriat. Joku saman viestin saaneet siirtänee kokotaulukot PDF-muodossa jonnekin nettiin nähtäväksi. Kyseessä olevia taulukoita ei vielä löydy xxl.fi - sivustolta kuten ei myöskään valmistajan sivuilta.
Kopion kokotaulukot Photoshoppiin niin on helpompi vertailla kolmea geometriaa samalla http://i.imgur.com/E9DKJbh.jpg
Kokonaisuudessan viesti oli tämä;
"Terve!
Kiitos ennakkotilauksestasi White 3Fat fatbikestä. Pyörien arvioitu toimitusaika on edelleen syyskuun 2015 alkupuoli.
Saimme 3Fat malliston varmistuneen geometrian (cm) ja kokosuositukset vasta muutamia päiviä sitten. Lähetämme nyt kaikille ennakkotilaajille nuo geometriat ja kokosuositukset, jotta voit varmistua siitä, että olet valinnut oikean koon. Tarvittaessa koon vaihtaminen on myös helppoa ennen kuin tuotteiden toimitukset alkavat. Jos haluat vaihtaa kokoa, vastaa tähän sähköpostiin viestillä, josta käy ilmi nimesi sekä tilausnumerosi "
Aflakorppi muokkasi tätä : 11.08.2015 at 10.20 Syy: Muokkausta
2fat4u
Tässäpä nuo taulukot
White 3 Fat Lite Geometriat
White 3 Fat Pro Geometriat
White 3 Fat Interceptor Geometriat
Näin 170 senttisenä kannattaa varmaan vaihtaa tilattu ämmä pienempään?
Kirjanmerkit