Ei kai noista uutuuksista ole vielä kaupassa ku toi 45NRTH:n Thunder- ja Flowbeist. Fatbike24.DE pyytää 159€
Varmaan hyviä kumeja mutta talvikäyttöä ajatellen ei nastoja taida moneenkaan saada.
Olen jonkun verran ajellut JumboJimeillä, siis Liteskineillä, ja on ne kivien kylkiinkin, siis semmoisten poluilla enimmäkseen olevien aika pyöreiden tapaisten murikoiden kylkiin osuneet ja ei ne mitenkään erityisen arkoja näytä olevan. Mutta jos ajomaastoissa on oikeasti enemmän kivikkoa ja varsinkin jotain louhikoita jossa on terävämpääkin kiveä niin semmoisessa käytössä ei varmaan pitkäikäiset ole.
^Juu mäkin kävin Lundbergilla kuolaamassa sitä Trekkiä. Oli kovin omistushalukkuutta huokuva pyörä, en kehdannut pyytää koeajoa kun sen ois taas tiennyt mitä siitä seuraa![]()
Ei muuta kuin rohkeasti tilailemaan, ei oo kummosta hommaa ja lompsa kiittää eikä tarvii ravata kyselemässä kivijaloista kellä on ja kellä ei ja mitenkä paljon enemmän maksaa.
Ite tilasin vajaa kk sitten BMO:sta Budin ja Loun, 109,90€/kpl. Oli halvimmat mitä guuglailun tuloksena löysin sillä hetkellä. Näyttää olevan vaan myyty kaikki sieltäkin. XXL kauppas törkyhalvalla Louta joskus viime talvena, 75€ tais olla alimmillaan.
^ Ehkä jossain sunnuntainlisäaleprosenttimyynnissä, mutta kyllä se Lou XXL:n normihinnalla sen 89,90 maksoi. Edullinen tosin niinkin. Naten hinta silloin se sama kuin tälläkin hetkellä. Halpa sekin muiden hintoihin verrattuna. Tosin Nate 27 tpi ja Lou 120 tpi
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
^ Sama täällä. Tosin mun "kevytsisuri" painaa 270 g. Onhan siinäkin tosin merkittävää edistystä verrattuna tuon paksun puol kiloiseen vakiosisuriin,,,
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Jos leveämmän kehää haluaa, on icanbikesin kuitukiekot olleet verrattomat.
Paljon tuli ICAN:lle hintaa kaikkineen? Vapaaratas ongelmia lueskelin noissa(kin) olleen.
Asiancycleexpressiltä sain tarjouksen 100mm kehällä + navat + akselit + jarrulaikat(jostakin syystä tulevat mukana) + pinnat = $750 kotiovelle kasaamattomina. On vaan single wall tuo heidän 100mm kehä ja se vähän tökkii ajatuksena.
Sarman leveämmät kehät on ollut myös pitkään tarjouksessa.
Mitenhän noissa toimii tubeless? Ainakin mongoosen beadlock aiheutti pahoja tubeless ongelmia.
Loma Kesälahdella lähestyy ja sen kunniaksi heitin alle viikko sitten hommatut Jumbo Jimit. Kyllä Niksmanni osaa viimeistelyn; nappulapinnan alue mattakumia ja kyljet kiiltävämpää. Lisäksi kokomerkinnät ym. tyylikkäästi toteutettu. Eiköhän näillä ajele
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Enpä ole omia JJ:tä noin tarkasti hoksannut katsoa. Nehän näyttää ihan pinnoitetulta gummeilta, kuten allekirjoittaneen auton gummit kultaisella 80-luvulla.![]()
Ride harder - Ride a totally rigid.
Viimeinen mahdollisuus ihailla renkaan pinnan detaljeita, kun jatkossa niitä ei enää savi- ja mutakerroksen alta kuitenkaan erota
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Noniin, tähän päivään asti oli keväällä hankittujen Schwalben kevytsisureiden, SV13F, onnistumisprosentti 33,3 ja nyt se on 0%.
Eilen laitoin Bulldozerin vanteelle ja em sisärengas kehiin. Talkkia laitoin reilusti ja asettelin sisärenkaan hyvin paikalleen. Venttiilikin oli ihan suorassa. Hyvin nousi Bulldozer vanteelle ja jätin yöksi nostopaineet, 1,5 bar että sisärengas venyisi ja ajatuksella että jos ei kestä niin hajoaa yön aikana. Venttiilin kohtahan niissä näkyy huonommin venyvän. Kaikki hyvin ja tänään illlalla lenkille, painetta 0,53 bar, ja puolentoista tunnin jälkeen alkoi kumi tyhjentyä. Onneksi pääsi pumppaamalla melkein kotiin.
Sisärengas oli pettänyt taas venttiilin kohdalta. Tarkemmin tutkittaessa ko paikassa kumi on selvästi ohuempaa ja ilmeisesti joutui venymään epätasaisesti.
Ei näytä olevan em sisärengas kovin sopiva läskiin.
Pitää laittaa muun sälän ohella kokeneempien suosittelemia Onzan FRiä tilaukseen.
Miksi yleensä laittaa bulldozeriin sisuria?
Joo, ei se varmaan vaikea ole tubelesoida.
Kyllä suosittelen tubelekseen siirtymistä. Ajotuntuma(kin) kohenee huomattavasti.
Oli sitten vaimon panzerista etupään tubelesointi pettänyt 2vkon käytön jälkeen ihan vaan tallissa pötköttäessä.
Ei kyllä voi suositella noita mdk kiekkoja tubeless hommiin.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
^^^^^^ Hyvä, että tuli tämäkin aspekti esiin kun olen harkinnut puhtaasti kokeilunhalusta varasisureiksi joko Schwalbea tai Onzaa.. Tosin nuo mun käyttämäni Contin Freeride MTB-sisurit painavatkin enemmän kuin Schwalbet, mutta puolen vuoden käyttökokemuksella ovat osoittautuneet kestäviksi. Ja ovat painoltaan alle puolet verrattuna Whiten omiin Tyrannisaurus Rex-kortonkeihin,,,
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Budiin tuli reilun sentin viilto lenkillä, eikä litku paikannut sitä. Olisi repussa ollut sisuri, mutta ajattelin yrittää 5km kotio ja siellä vaihtaa varastosta Lou tilalle. Ensin pari kierrosta urheiluteippiä vanteen ja renkaan ympäri ja parikierrosta gorillaa peräänPikapaikka. Lisää ilmaa ja pääsin varovasti ajaen kotiin, siellä Lou alle ja matka jatkui.
Nyt on pari lenkkiä ajettu Lou etusena, toimiihan tuokin.
Olikos se viillon paikkaaminen niin, että ensin putsataan, sitten liquisole molemmin puolin ja tiptop vielä sisäpuolelle?
Timppa H muokkasi tätä : 04.08.2015 at 15.27
Yksi takarengas viimein lähetetty ! Kovaa arvontaa pyöritin Dillinger 5, Lou, GC ja jokin uusi, mikä... renkaiden välillä... Tuijottelin renkuloitten geo pdf:ä ja lopputulemana päädyin kokeilemaan tätä uutta tulokasta. Voip olla ensiviikolla Beargrease II:n perässä uutta kumia jos kuriiri osuu oikeaan osoitteeseen.
@Timppa.Putsaus->Tip top-> ja sitten päälle Liquisolea jos edes tarvitsee.
TipTop on vulkanoituva paikka ,se liimannu Liquisolella.
Omasta renkaasta paikkasin pari viiltoa pelkällä tiptop-liimalla ja paikalla. Hyvin on pysynyt. Tein Stanin ohjeen mukaan:
http://www.notubes.com/help/patchingatire.aspx
Kiitos MM ja Zipo, eiköhän nyt onnistu![]()
Kirjanmerkit