HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 84 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.491 - 2.520 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Minua kiinnostaa kovasti kokeilla erilaisia renkaita ja varmaan siksi joskus kokeilen huvikseni Magic Marya ja HDtä ja esim WTBllä kiinnostavia renkaita, mutta esim. Schwalben renkaissa on monesti hinnat niin hurjia verrattuna Spessuun, että niiden renkaiden pitäisi olla aivan älyttömän paljon parempia, jotta kannattaisi ostaa. En usko, että tällaista eroa on ja siksi pitäydyn pääasiassa Spessuissa. Butcher on kyllä tällä hetkellä lempimaastokumini ja uskon, että se pärjäisi varsin hyvin vertailussa kalliimpiin kilpailijoihinsa.
    Koosta sen verran, että lukemani perusteella Butcher on hieman pienempi kuin 2.3, ainakin Control ja Grid, SX on kuulemma isohko, mutta aika moni kirjoittaa, että vaikka olisi toivonut vielä suurempaa rengasta, ajeltuaan Butchilla totesivat, että samapa tuo, kun kerran rengas toimii hyvin, on mukava ajaa ja kaikin puolin luotettava.
    Saksasta tilattuna Schwalbet ovat kyllä hinnaltaan erittäin kilpailukykyisiä...
    https://www.bike-components.de/en/Ti...nufacturer_asc

Itsellä ollut HD, Muddy Maryä ja Magic Maryä ja todella tyytyväinen olen ollut. Varsinkin Super Gravity-rakenteella varustetut renkaat ovat aivan omaa luokkaansa. Tosin Vertstar-seoksella renkaat kuluvat todella nopeasti...
    Lammila muokkasi tätä : 01.08.2015 at 20.04
    "The fear of death is the most unjustified of all fears, for there's no risk of accident for someone who's dead."
    -Albert Einstein

kokeilkaapa butcher controllia syksyllä takarenkaana. pirun hyvä.
    mulla oli viime syksynä butcher takana ja HRII 3c edesssä. pirun hyvä combo.
    Jos maastosssa on paljon teräviä kiviä niin ajovirhe voi kyllä lopettaa butcherin matkan. Mulla ei ollut mitään ongelmia kun täälläpäin kivet aika pyöreitä
    ja ajotapa maltillinen.
    - Fear is a mindkiller -

^
    No hyvä jos niitä jostain saa vähän edullisemmin. Muuten, tiedättehän Schwalbea tilailevat, että Verkkokaupasta saa ainakin muistaakseni Ra-raa ja Ro-roa alle 40e, Magic Maryjä ei valitettavasti toistaiseksi saa. Magic Marystä uskon pitäväni kun joskus pääsen testaamaan, samoin HD kiinnostaa kokeilla, WTBltä esim Vigilante viehättää. On niitä hyviä renkaita varmasti useitakin, mutta joskus työn takana löytää järkihintaan, jos jossain on edullisesti niin nopeasti hyllyt tyhjänä.
    Noihin nettitilauksiin joutuu toki usein lisäämään toimituskuluja jopa 10e, ellei tilaa enemmän kerralla.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

^
    No hyvä jos niitä jostain saa vähän edullisemmin. Muuten, tiedättehän Schwalbea tilailevat, että Verkkokaupasta saa ainakin muistaakseni Ra-raa ja Ro-roa alle 40e, Magic Maryjä ei valitettavasti toistaiseksi saa. Magic Marystä uskon pitäväni kun joskus pääsen testaamaan, samoin HD kiinnostaa kokeilla, WTBltä esim Vigilante viehättää. On niitä hyviä renkaita varmasti useitakin, mutta joskus työn takana löytää järkihintaan, jos jossain on edullisesti niin nopeasti hyllyt tyhjänä.
    Noihin nettitilauksiin joutuu toki usein lisäämään toimituskuluja jopa 10e, ellei tilaa enemmän kerralla.
    Magic Mary on muuten rullaavuudeltaan aikamoinen tankki, että sitä suosittelisin ainoastaan enduro/DH - ajoon. Pito on kyllä jäätävä :P. HD taas on erittäin hyvä yleisrengas Trailstar-seoksella.
    "The fear of death is the most unjustified of all fears, for there's no risk of accident for someone who's dead."
    -Albert Einstein

^
    On varmasti, mutta esim talvisempaan ajoon voisi sopia, ellei ole liian kova. Contin Explorer on kans mielenkiintoisen oloinen rengas, samoin kuin Maxxis Advantage.
    -team Söpöshox

Trilstar- ja Vertstar- seoksilla olevat renkaat menevät pakkasella todella koviksi ja halkeavat helposti. Schwalben kumeista talviajoon sopivat ainoastaan Pacestar- seokselliset ja tietysti Ice Spikerit. Itsellä ollut talvi(ja muutenkin)-ajossa continentalin Mountian King 2.4" ja ovat säilyneet pehmeinä kovillakin pakkasilla. Märissä juurakoissa pito on kuitenkin keskivertoa. Pito on kuitenkin ennalta arvattavaa ja niillä onkin hauska vedellä kaksipyörä-luisua mutkissa .
    -Albert Einstein

Alkaa tuo Butcher-puhe kuulostamaan vanhalta meemiltä...
    Kuvat jäi ottamatta mutta Butcher ja Chunky Monkey ovat about millin sisällä toisistaan hiukkasen eri levyisillä vanteilla (BlackFlag & Crest) useammasta suunnasta mitattuna.

Contin Explorereita ei saa enää kuin halpismalleina mutta löytyypä sellaiset taittuvana Vaporeiden kanssa kun äsken taas yritin siivoilla varastoa. Saa ilmaiseksi testiin jos haluaa niillä ajaa otsikon mukaista maastoa...

Ei mut olin mä ihmeissäni kun lueskelin Butcherista, mikä varmaan joka maan juurakko-kivikko-topikin yksi suosikeista, jolla oma kannattajajoukkonsa, enkä täältä meidän foorumilta löytänyt siitä kuin tyylin parin ihmisen kommentit. Ajattelin eka, et se ei joko ole Suomen maastossa hyvä tai sit porukka ei vaan ole tullut sitä kokeilleeksi ja nyt kun olen itse sillä ajanut olen vakuuttunut, että kyse on jälkimmäisestä. Tokihan minun piti silloin omalta osaltani korjata tilanne ja muistuttaa jengiä tämän mainion kumin olemassaolosta.

Haha, no ei ollut iso kokoero. Ei toi minusta mikään pieni rengas ole ja yhtälailla niinkun CMkin pystyy kyllä omalla pinta-alallaan hyvinkin tarttumaan eri alustoihin.

Niin ja Purgatory Control toimii selvästi paremmin takarenkaana kun on märkää maastoa. Butcherin tai vastaavan kanssa tosi hyvä kombo, joka useimpiin paikkoihin riittää. Tänään tuli testattua oikein huolella noiden mudanputsaustaitoja. Vannetta myöten mudassa mentiin, mutta nappulat ovat ihan siistit. Pahimmista, aivan järkyttävistä mutalammikoista poistuessa Butcher suorastaan sinkosi mudat, kivet, mitä sieltä nyt tulikin mukaan, kaikkiin ilmansuuntiin ja ensimmäiset metrit olin kiitollinen, että etulokasuoja oli paikallaan. Se putsaa itsensä kyllä nopeasti ja vaikka noiden överilammikoiden jälkeen saakin hetken varoa roiskeita, se on sata kertaa parempi kuin tukkeutunut kumi, joka ei pure, eikä rullaa.
    -team Söpöshox

Mitä se Butcher maksaa?

Pitäis Grand Canyoniin laittaa syksyn sateille jotain pitävämpää alle, noi mukana tulleet X-kingit on melko liukkaat kosteassa juurakossa. Kyljistäkin alkaa kankaat jo paistaa kun vähän tullut kiviin hierottua. Butcher/Purgatory yhdistelmä vaikuttaisi hyvältä. Kuinkahan ne toimii pakkasessa jos koittaisi talvenkin ajella samoilla kumeilla?
    vihtis83 muokkasi tätä : 02.08.2015 at 10.19

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Mitä se Butcher maksaa?
    39.90e Bike Companyssa. Grid versioita saa Mountainbikeshopista reilu 40e (en muista tarkkaa hintaa).

Talveen voi olla parempi esim SX versio Butcherista, joka pehmeää. Minulla ei ole vielä tietoa kestääkö Controlit kylmää kovettumatta.
    -team Söpöshox

SX näyttää olevan saatavilla vain 26" kokona. Nuo grid versiot vaikuttaisi hyviltä paksumpien kylkien vuoksi. Mountain Kingit on myös yksi vaihtoehto varmaankin.

Talveen voi olla parempi esim SX versio Butcherista, joka pehmeää. Minulla ei ole vielä tietoa kestääkö Controlit kylmää kovettumatta.
    Nope.ei todellakaan.
    SX versio muuttuu jo nollakelissä pirun kovaks ja liukkaaks. Samoin Grid.

Control on kokonaan a50 kumiseoksesta tehty joka ei kovetu pakkasellakaan kuten
    a42 ja muut pehmeämmät seokset.
    Controll on rengas jonka haluat kun lunta ei vielä ole ,mutta mittari on nollan pinnassa. Sillon kaikki pehmeämmät seokset on kovia ja pirun liukkaita kuten esim.
    maxxis 3c ,mutta controll a50 pysyy pehmeänä ja yhtä pitävänä kuin kesällä.

Se tossa butcher controllissa on minusta kaikkein parasta. Se on todellakin jokakelin rengas.
    syklopaatti muokkasi tätä : 02.08.2015 at 11.39
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Control on kokonaan a50 kumiseoksesta tehty joka ei kovetu pakkasellakaan kuten
    a42 ja muut pehmeämmät seokset.
    Controll on rengas jonka haluat kun lunta ei vielä ole ,mutta mittari on nollan pinnassa.

Se tossa butcher controllissa on minusta kaikkein parasta. Se on todellakin jokakelin rengas.
    No sehän on loistava homma, sillä Control on kaikkein halvin versio. Varmaan tulee talveksi tuo Control-versiokin hommattua.
    Samaa mieltä tuosta jokakelin renkaasta. On kyllä niin perusteellisen monipuolinen kumi, jonka kanssa ei tarvitse pähkäillä pitäisikö tänään vaihtaa joku toinen kumi, että pito riittäisi, että mudat puhdistuisi tms, Butcher toimii niin kuivassa kuin märässäkin.
    -team Söpöshox

Ei se nyt loppujen lopuksi mikään niin edullinen kumi ole, jos halvin malli on 40€. Chunky Monkeylla on menty monen monta vuotta, kun ei parempaa vielä ole tullut vastaan. Ehkä sitä vois käydä yhden Butcherin hakemassa testiin.

^
    No jos CM tulee toimituskuluineen samanhintaiseksi tai todennäköisesti jopa kalliimmaksi kuin Butcher ja jälkimmäinen pitää yhtälailla, mutta rullaa todennäköisesti melkoisesti paremmin niin minusta se on aika kohtuuhintainen.
    Jos miettii mitä hintoja vastaavista renkaista tänäpäivänä kilpailijat pyytävät niin se on tosi edullinen rengas. Toivon, ettei Spessu mene mukaan tuohon hintojen nostoon, mitä useimmat harrastavat, vaan pitää päänsä ja pitää huippurenkaatkin kaikkien ostettavissa.
    Juuri siksi Specialized saa minulta isot respectit ja tulee pitämään minut vakioasiakkaanaan jatkossakin.
    -team Söpöshox

39.90e Bike Companyssa. Grid versioita saa Mountainbikeshopista reilu 40e (en muista tarkkaa hintaa).

Eikö löydy mistään paikallisesta? Mä sain turun foxcompista 39e nii ja controlli kyseessä.

Hm, tuosta puhdistuvuudesta ja pakkasessa toimimisesta. Itse kun olen tuossa ideoinut kesäisin metsäpyörän virkaa hoitavasta 120 mm täysjoustosta talveksi työmatkapyörää niille keleille kun lunta on satanut yöllä se 10+ cm, missään ei ole vielä aurattu, ihmiset on talloneet tiet perunapelloksi ja töihin tosiaan olisi mentävä. Mahtaisikohan pätevin yhdistelmä näillä tiedoilla olla 26x2.3 Butcher eteen ja samankokoinen Purgatory taakse? Vaatimuksena siis että pitoa on niin paljon että etenee siinä puurossa eikä rengas tee itsestään valkoista donitsia heti kättelyssä. Auratut ja jäiset kelit ajetaan sitten ihan eri vehkeillä ja renkailla.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Ei se nyt loppujen lopuksi mikään niin edullinen kumi ole, jos halvin malli on 40€.
    Jos ovh. on täällä rakkaassa kotomaassa sen 39.90€ niin eipä tuo todellakaan mistään kalliimasta päästä ole.. Siitä kun sen muutaman euron tinkaa pois niin johan on hinta kohdillaan..
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Mahtaisikohan pätevin yhdistelmä näillä tiedoilla olla 26x2.3 Butcher eteen ja samankokoinen Purgatory taakse? Vaatimuksena siis että pitoa on niin paljon.
    Itellä oli viime talvena teurastajat edessä ja takana kyllähän noilla oli mukava pistää lumiset polut pöllyymään kun pitoa riitti..
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Eikö löydy mistään paikallisesta? Mä sain turun foxcompista 39e nii ja controlli kyseessä.
    Mun paikallinen on juuri Bike Company, se on ihan lähellä, eikä Mountainbikeshoppiinkaan ole kuin ehkä pari km. Muissa liikkeissä täälläpäin ei taida Spessuja ollakaan, en tosin kaikissa ole käynytkään kun täällä Helsingin keskustassa niitä on aika monta.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Hm, tuosta puhdistuvuudesta ja pakkasessa toimimisesta. Itse kun olen tuossa ideoinut kesäisin metsäpyörän virkaa hoitavasta 120 mm täysjoustosta talveksi työmatkapyörää niille keleille kun lunta on satanut yöllä se 10+ cm, missään ei ole vielä aurattu, ihmiset on talloneet tiet perunapelloksi ja töihin tosiaan olisi mentävä. Mahtaisikohan pätevin yhdistelmä näillä tiedoilla olla 26x2.3 Butcher eteen ja samankokoinen Purgatory taakse? Vaatimuksena siis että pitoa on niin paljon että etenee siinä puurossa eikä rengas tee itsestään valkoista donitsia heti kättelyssä. Auratut ja jäiset kelit ajetaan sitten ihan eri vehkeillä ja renkailla.
    Ice Spiker 2.35 on lumellakin paras rengas imo. Kulkee puurossakin paremmin kuin mikään muu mitä olen kokeillut.
    Jos omistaa 26:sen ja löytää jostain vielä nokian MBT/MBX:sän niin se on hyvä lumirengas. samaa voi sanoa vanhanmallisesta mountain kingistä.
    butcherkaan ei ole paskimmasta päästä.
    - Fear is a mindkiller -

No sehän on loistava homma, sillä Control on kaikkein halvin versio. Varmaan tulee talveksi tuo Control-versiokin hommattua.
    Samaa mieltä tuosta jokakelin renkaasta. On kyllä niin perusteellisen monipuolinen kumi, jonka kanssa ei tarvitse pähkäillä pitäisikö tänään vaihtaa joku toinen kumi, että pito riittäisi, että mudat puhdistuisi tms, Butcher toimii niin kuivassa kuin märässäkin.
    Näin on. Ylipäänsä näyttää siltä ,että renkaat jonka kuvio on napattu duoraan DH: renkaasta =Butcher, Higroller II, Minion,Magic Mary...ovat parhaita liukkaille keleille.
    Edit:Eipä tuo toki yllätys ole.
    - Fear is a mindkiller -

^
    No jos CM tulee toimituskuluineen samanhintaiseksi tai todennäköisesti jopa kalliimmaksi kuin Butcher ja jälkimmäinen pitää yhtälailla, mutta rullaa todennäköisesti melkoisesti paremmin niin minusta se on aika kohtuuhintainen.
    On Onella on aika paljon alennusmyyntejä joista olen hommannut apinat reilu 15£ hintaan. Ottaen huomioon mitä €uron kurssi on ollut vaikka vuosi sitten, niin siinä voidaan puhua erittäin edullisesta kumista. Toki tässä on On One muutenkin muuttanut systeemejään, kun aiemmin sai yli 50£ tilauksesta toimituskulut ilmaiseksi.

Oletko ajanut Chunky Monkeylla? Melko vahvoja väittämiä ilman omakohtaista kokemusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Jos ovh. on täällä rakkaassa kotomaassa sen 39.90€ niin eipä tuo todellakaan mistään kalliimasta päästä ole.. Siitä kun sen muutaman euron tinkaa pois niin johan on hinta kohdillaan..
    Eihän tuo paha ole. Siksi vain mainitsin, kun aiemmin hehkutettiin sitä edullisuutta niin vahvasti. 40€ on suht perushinta renkaasta, jos vähänkään nettiä selailee.

Mun paikallinen on juuri Bike Company, se on ihan lähellä, eikä Mountainbikeshoppiinkaan ole kuin ehkä pari km. Muissa liikkeissä täälläpäin ei taida Spessuja ollakaan, en tosin kaikissa ole käynytkään kun täällä Helsingin keskustassa niitä on aika monta.
    Ooh, my bad. Bike company kuulosti nettipuljulta, mutta sehän olikin bike components.

Butcherin verrokkeja ovat mm Minionit DHF ja DHR, HR, eikä niiden perushinta ole 39.90.

Ja kommentteihini CMstä:
    En ole ajanut CMllä, kuten sanoin puhun lukemani perusteella, mutta olen lukenut siitä melkoisesti ja lähes kaikki toteavat, ettei se rullaa, silloin on jo aika oletettavaa, ettei se rullaa kovin hyvin. Minua kyllä silti kiinnostaisi itsekin testata sitä.

Pointtini ei kuitenkaan ollut moittia CMa, vaan todeta, että yhtälailla kohtuuhintaan saa rullaavampaakin kumia, joka myös pitää ja siksi, jos se kerran tuntuu nihkeältä, kannattaa Butch testata, jotta voi itse päätellä kumpi olisi parempi valinta.

Minusta on tiettyjä renkaita, jotka jokaisen maastoa ajavan olisi hyvä ainakin kerran testata, Butcher on 1 niistä ja vähän saman tyyppisistä renkaista, voisin veikata, että HD olisi myös. En ole testannut mutta suosio on suuri ja sille on varmasti syynsä.

IncBuff Guest
    Mulla on tuolla varastossa On-Onen Smorgasbordit ja nekin on mielestäni melkoisen nihkeästi rullaavat renkaat ja Chunky Monkey on vielä noita tahmeampi.

Mää on varmaan väärin maastopyöräilijä kun en jaksa jatkuvasti vaihdella kumeja. 2,5 kesää meni nyt Racing Ralpheilla kun ne loppui niin laitoin alle eteen RoRon ja taakse RaRan. Nuo Smorgasbordit on ollu alla syksyisin ja keväisin pahimpien kurakelien aikaan, vaikka tältä foorumilta luettuna nekin on hengenvaaralliset kumit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Ooh, my bad. Bike company kuulosti nettipuljulta, mutta sehän olikin bike components.
    No problem, täällä on niin hyvä tarjonta liikkeistä, kun Bike Company ja MTBshop mm ovat ihan lähellä, Varuste.net ja ilmeisesti Motonettikin 20min bussimatkan päässä, XXL parin km päässä myös jne, että harvoin tulee tilattua netitse.
    -team Söpöshox

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •