Länsi ei taida ihan olla aamupäivän ilmansuunta... ellei mieti kellotaulua
Länsi ei taida ihan olla aamupäivän ilmansuunta... ellei mieti kellotaulua
_Jussi_ muokkasi tätä : 01.08.2015 at 19.17 Syy: valaistumisen saaneena
No prblm. Itsehän tuon vinkin vinoon mietin...![]()
Eikös rasti ollut taannoin tuossa samassa paikassa.
Vanha mutta lihava.
Ainakaan tänne sitä ei ole merkitty: https://www.google.com/maps/d/viewer...DP9V8&hl=en_US
On sen verran hieno paikka, että vaikka olisikin duplikaatti, niin ei haittaa.
Vein tuonne koska ei löytynyt rastikartalta merkintää. Tosin sieltä näyttää puuttuvan jonkin verran rasteja muutenkin. Olisin itse asiassa vienyt toisaalle eli vielä pidemmälle mutta tuli pieni mittavirhe.![]()
Vai mitä, Tetsa
Taitaa puuttua aika lailla rasteja rastikartasta. Nykyisen rastin lähinnä oleva rasti on merkkaamatta. Samoin keväällä kun rasti liikkui Pirkkalan ja Lempäälän haja-asutusalueella näistä taitaa melkein kaikki olla merkkaamatta. Samoin edellisen lännen kierroksen rasteja puuttuu. Tuollaisia nyt pikaisesti katsoen löytyi.
Vai mitä, Tetsa
Vanha
Uusi
![]()
Vanha mutta lihava.
Vanha oli Sääksjärven kuntoradalla ... 600, 1200, 1300, 1400
Vanha oli uusi mutta onko uusi vanha... joka tapauksessa uusi:
![]()
Vanha B-kaupan vieressä tai vastapäätä miten nyt haluaa asian ilmaista.
Edellinen oli hyvässä paikassa maiseman vaihdon kannalta, joten.
![]()
Vai mitä, Tetsa
Joo, Lempäälän suunnalla oli kiva pyöriä mutta aattelin laittaa rastin tyrkylle jos sitä halutaan muuallakin pyörittää vaihteeksi.
Kyllähän se jo aikansa täällä olikin![]()
Vanha mutta lihava.
Vanha löytyy Viheen perusteella Nikkilänlahden rannalta.
Uusi:
![]()
Vanha - Rantaniityn uimaranta - on muuten nyt tuoretta hiekkaa!
Uutta pukkaa
![]()
Väylä neljä, par kolmonen. Ihan uusi tuttavuus tämä kenttä.
Penkki
![]()
Vai mitä, Tetsa
Talvella, kun aloin käyttää rastin päivityksissä sitä kooste-kuvaa, jossa oli uusi ja vanha rasti samassa ja vielä kuvan kaappaus retkikartasta, niin tuo google mapsin päivitys vain jäi.
No mutta nyt otin itseäni niskasta kiinni ja päivitin omalta osaltani talven, kevään ja kesän rastit kartalle, nrot 762-778.
Olenkin miettinyt, että kuka sitä karttaa päivittää. Ja hyvä, että päivittää. Voisihan sinne itse ainakin omia rasteja laitella jos vain jaksaisi viitsiä. Yhden tainnut laittaa joskus aikoinaan.
Pistetään nyt sitten vielä vinkkiä tuohon uuteen kun tänne asti tultiin. Taustalla näkyy huonosti yksi vanha rasti, välissä vain kelvi, tie, toinen kelvi ja katu. Paikan päällä erottuu selvästi, kuvan välityksellä ei sitten laisinkaan.![]()
Vai mitä, Tetsa
Itse olen niitä jaksamisen ja muistamisen mukaan koittanut päivitellä. Tosin kyllä niitä muutkin tuntuu päivittävän.
Ei mulla ainakaan ole tarkkaa muistikuvaa siitä missä rasti on jo ollut ja missä ei. Tuosta niitä on hyvä tarkistaa. Esimerkiksi minulla oli tarkoitus viedä edellinen rastini Turrin rantaan mutta tuolta tarkistettuani vaihdoin paikaksi Rantaniityn. Itse ole koittanut myös liittää jomman kumman kuvan rastista tuonne karttaan.
Vanha rasti:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...319899&lang=fi
Uusi rasti:
EDIT:
Enpä huomannut / muistanut 5 kilometrin sääntöä edellisestä rastista. Pistäkää joku muu uusi tai hakekaa tämä minun rasti Kaupista, sen verran sanon ettei tartte ihan hirmusesti haarukoida.
pmw muokkasi tätä : 09.08.2015 at 08.40
Täällä oli hetki sitten Kidin kommentti sääntökirjasta, mutta nyt sitä ei näy
Palataan nyt sääntöihin sen verran, että jos ne on laadittu, niin kait niitä pitää noudattaa? Ei kait niillä muuten mitään virkaa ole?
Kaikki käy, kunhan sovitaan miten toimitaanHyväksytäänkö satunnaiset unohdukset säännöistä?
Anyway - mulle on ok, jos joku siirtää nyt Kaupissa ollutta rastia johonkin suuntaan. Samoin on, ok, jos tuo meitsin rasti lähtee eteenpäin.
Ainakin tuolta mun rastilta tuo on helppo viedä uusille alueille.
Kunhan rasti liikkuu...
Itseä ei suurest edes ahista, jos käydään uudestaan jossain vanhassa paikassa.
"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"
Perttime on oikeessa, kunhan rasti siirtyy. Sääntönipotus pois ja mennään pmw:n rastilla, poistan omani.
Kidille pahoittelut aiemmasta nipotuksesta. Jatkossa minen sääntökirjasta huomauttele.
mth muokkasi tätä : 09.08.2015 at 23.43
Eli jatkossa voi siis vedellä tuollaisia 10+ kilometrin siirtoja jos huvittaa?![]()
Vai mitä, Tetsa
Ei sentään. Pahoitteluni tuosta 10km rastista. Helpotukseksi tosiaan että rasti löytyy Kaupista.
Pitänyt jo pitkään viedä rasti tuonne, kolme kertaa yritin kesällä viedä ja pahimmillaan olin 6 minuuttia myöhässä kun joku muu ehti postaamaan uuden rastin. Nyt sattui tuo prinkkalan rasti osumaan kohdalle, ja aivan mahdottomissa täpinöissä poljettiin niin lujaa kun pysty tuonne meitin rastille ja äkkiä kuvat tuubiin. Sitten vasta jälkikäteen rupesin muisteleen että oliko jotain maksimikilometrisääntöä.. Kuvarastit tekevät pian positiivisessa mielessä hulluksi viattoman pyöräilijän![]()
No ehkei nyt sentään 10+ enää
Pmw vain ilmoitti hetimiten että, oho, pitkäks meni raakasti ja että uuden alue on kauppi.
Tuon perusteella uuden etsintä oli siis mahdollista järjellisesti.
Tämä kaikki sai minut lopulta miettimään, että kyseessä oli vilpitön erehdys?
Ennen tuota mietintää olin jo pamputtanut sääntökirjalla ja siirtänyt rastia sääntöjen rajoissa.
Totesin, että mikä minä olen sääntökirjalla pamputtamaan, toistuvasti. Pyrin pitämään omista asioistani huolta ja täten poistin oman rastini.
Myö ammattilaiset, kjp, kidi, _Jussi, plr, znd ja ketä-meitä-nyt-on, osaavat säännöt ja pitävät niistä kiinni. Ehkä minä vielä tätä orkesteria hutkin sääntökirjalla, jos erheitä tulee![]()
Joko on palaverit pidetty ja päästään takaisin tekemiseen. Vanha ja varsin hyvä rasti. En kyllä viitsinyt jopoa alas asti kammeta.
Ei mitään ylivoimaisen vaikeata vuorossa seuraavaksi.
![]()
Vai mitä, Tetsa
Vanha:
Uusi:
![]()
luma muokkasi tätä : 12.08.2015 at 11.48
Kirjanmerkit