FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 28 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #811
    Nyt on takanapa ja vapaaratas päivitetty keraamisilla laakereilla. Kaikki laakerit oli samaa kokoa.



    Lähetetty minun SM-P905 laitteesta Tapatalkilla

  2. #812
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Kiitoksia laakerimerkinnöistä, noillahan tuon saa päivitettyä ongelmavapaaksi jos alkaa oireilemaan. Oliko kummonen homma vaihtaa, tuurnalla pois kopsauttaa ja uutta pesään? (itellä ei havaintoa rakenteesta kun ei oo ollu tarvetta purkaa)

  3. #813
    Ei oireillut vielä, ennalta vaihdatin. En siis itse vaihtanut, ammattimies teki työn. Tuli samalla vapaaratas tarkastettua ja rasvattua kunnolla.

    Lähetetty minun SM-P905 laitteesta Tapatalkilla
    pasi.takala73 muokkasi tätä : 29.07.2015 at 21.36

  4. #814
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Toivottavasti "kunnolla rasvaaminen" tarkoittaa vain moottoriöljyä tms. Vaseliini yms kerää likaa ja alkaa tahmaamaan, sen jälkeen vaparin kynnet alkaa takkuamaan ja lopputulos on taattu.

  5. #815
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Hyväksi on koettumyös ohut sipaisu pakkasenkestävää kunnollista vaseliinia navan puoleiseen hammastukseen, itse vapariin+kehälle vielä luraukset öljyä ja paketti kiinni.

    Taitaa kyllä pelkkä öljy olla viisain vaihtoehto.
    brilleaux muokkasi tätä : 30.07.2015 at 09.33

  6. #816
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    http://www.enduroforkseals.com/id252.html

    tällaista suosittelee.

    Mistä hankit laakerit?

  7. #817
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pasi.takala73 Katso viesti
    Nyt on takanapa ja vapaaratas päivitetty keraamisilla laakereilla. Kaikki laakerit oli samaa kokoa.
    Onko Fatboy Expertissä erilainen vapaaratas/takanapa kuin SE:ssä vai oletko vaihtanut niitä? Itsellä SE:ssä takanavan ja vapaarattaan laakerit eivät ole samaa kokoa: takanapa 6001-2RS (12 mm x 28 mm x 8 mm) ja vapaaratas 61901-2RS (12 mm x 24 mm x 6 mm).

  8. #818
    Laakereita löytyy Hi5bike. En ole vaihtanut vapaaratasta, alkuperäinen. Eikä ollut mitään jälkiä tullu vapaarattaan osiin. Fatboy Expert on 2015 vuoden malli.

    Lähetetty minun SM-P905 laitteesta Tapatalkilla

  9. #819
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    55
    Jaahas..Se on sitten Fatboy palasina taas vaihteeksi. Maguran MT8 setti läksi takaisin saksaan. Toivottavasti noista joku vika löydetään, oli aivan luokattoman huonot jarrut.
    Takakumikin puhkesi viimeisellä 100km lenkillä, no tuleepahan ajettua täpärilläkin.

  10. #820
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alumiini Katso viesti
    Maguran MT8 setti läksi takaisin saksaan. Toivottavasti noista joku vika löydetään, oli aivan luokattoman huonot jarrut.
    Mikä sai vaihtamaan orkkisjarrut tollasiin?

  11. #821
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Mikä sai vaihtamaan orkkisjarrut tollasiin?
    Orkkikset oli ehkä vieläkin kökömmät..Jotenkin tottunut noihin toisen konkelin Formuloihin joilla saa vauhdin pysäytettyä kuin seinään.

  12. #822
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Mikä sai vaihtamaan orkkisjarrut tollasiin?
    Orkkisjarrujen päivitys SLX:iin tuo jo huiman parannuksen. Orkkisjarrut on kokolailla pimeästä reiästä. IMO.

    EDIT: kannattaa vaihtaa levyt myös SLX/XT. Ja palat EBC:n punaisiin niin ei tartte kuunnella sumussa vinkunaa.

  13. #823
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    55

    Aukesi tänään tuo pikalinkku takarenkaasta kesken ajon, vaikka omasta mielestäni ne just tarkistin muutama päivä sitten.

    Mites nuo kiristetään "oikeaoppisesti", ettei moista tapahtuisi ja ei jarrut laahaisi levyyn? (Pois ajaessani hankasi suht paljon, kun väänsin vaan kiinni).

    Eli pyöritetäänkö se vastapuolen mutteri eka kiinni, molemmat samaa aikaan, vaiko miten sen saisi tarpeeksi kireälle ja keskitettyä niin, ettei hankaisi jarrulevyihin? Miten kireälle se pikalinkku pitää laittaa, helposti taitettavaksi, vai niin, että pitää voimalla vääntää se kiinni?

    Nimim. Turisti kyselee

  14. #824
    IncBuff Guest
    Miten oot uskaltanut noilla kumeilla asfaltin ulkopuolelle?

  15. #825
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^^ Vastamutteri sopivan kireelle, niin että just jaksat kohtuudella kääntää linkun kiinni. Jos jarrut laahaa, säädä satulan paikka kohdalleen, älä jätä kiristystä vajaaksi sen takia!!!

    ^ IncBuff: GC on vallan pätevä kumi tuossa maastossa.

  16. #826
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Miten oot uskaltanut noilla kumeilla asfaltin ulkopuolelle?
    Mulla on niin vähän asfalttikilsoja alla, etten voi kommentoida sen tarkemmin siellä ajelua noilla renkailla.

    Ostin tuon pyörän maastokäyttöön ja siellä oon sillä ajellut, kertaakaan en oo renkaitten takia kaatunut n. 500km aikana, joten kait nuo sitten soveltuu mun suht rauhalliseen liikehdintään...

  17. #827
    zipo Guest
    GC:llä en ole ajanut joten en kommentoi enempää ajo-ominaisuuksia mutta
    eihän toi vakuuta jos fillari on katollaan tollasella polulla.





    Noin mäkin teen remonttia fillariin. Katoleen vaan ei ne topcapit ym niin huonksi mene ettei moista raskisi tehdä.
    Btw,pikalinkut on surkeita. etenkin paksupyörissä.

  18. #828
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    ... mutta
    eihän toi vakuuta jos fillari on katollaan tollasella polulla.





    Noin mäkin teen remonttia fillariin. Katoleen vaan ei ne topcapit ym niin huonksi mene ettei moista raskisi tehdä.
    Btw,pikalinkut on surkeita. etenkin paksupyörissä.


    Sinne meni se kahvikuppi.

  19. #829

    Specialized Fatboy

    Suhteellisen tunnettu ominaisuus Fatboyssa toi takalinkun aukeaminen. Itellä aukesi Tahkolla just ennen kivikkoista alamäkeä. Brille taisi siinä kohtaa mennä ohitseni. Muutama kerta itselle käynyt näin.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #830
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kas juu, niin olikin.
    Mulla ei ole kyllä vielä auennut toi linkku kertaakaan itsekseen.

  21. #831
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Itse ainakin kiristän pikalinkut renkaiden ollessa maassa ja antaen samalla painetta esim satulasta, että on varmasti dropouteissa kunnolla. Mutteri eka sopivaan kireyteen ja sitten pikalinkku kiinni napakasti ylös takaviistoon, ettei kepit ym käännä vahingossa auki.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #832
    Antza, ihan samalla tavalla teen itsekin ja uskon kyllä et melkein 4kg painava takakiekko asettuu paikoille drop-outteihin ilman painettakin. Kysymys on siitä, että ainakin itsellä pikalinkku on auennut itsekseen kovan iskun jälkeen. Näin kävi myös Tahkolla.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  23. #833
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Ellei linkkua kiristäessä pääse liikkumaan, jos ei siis painetta. Mihin se isku kohdistui renkaaseen vai linkkuun?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  24. #834
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Fatboytakin pukkaa carboonina näemmä.
    http://www.fat-bike.de/specialized-fatbikes-2016-en/

    Toki ilmeisesti vaan semiläskinä.

    Liittyen pikalinkkuun:

    Normiversio:
    "there will still be no through axle "

  25. #835
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Nyt on Loulout alla, huomenna korpeen päiväksi testaamaan. Paino pumpun kera 15,3 kg.
    Laitoin kokeeksi toiseen pyörään hommatut stemmin ja stongan ni pääsee vähän testaamaan ajotuntumaa.


  26. #836
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Onko porukka asennellut tarakkaa Fatboyhyn?

    Sopiiko esim. Salsa Alternator Wide 190?

    Old Man Mountain Phat Sherpa
    olisi lienee yksi vaihtoehto mutta jakaisiko sitä Jenkeistä asti tilailla...


  27. #837
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Tai runkolaukkua?
    https://www.alpkit.com/products/fat-bike-stingray

    EDIT: toi Phat Sherpa ei tuu kyllä mun filoon. Hyi helv...

  28. #838
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    109
    Hei,

    Sherpaa saa myös UK:stä... http://www.carradice.co.uk/index.php...tegory&url=omm
    - Mutta pitää pyytää ne pidemmät keskiön aluminikiinnikkeet

    T. Simo

  29. #839
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tarkempaa faktaa ilmestynyt:
    http://fat-bike.com/2015/08/new-2016...Works%20Fatboy

    Ei sillä, että tulis mieleenkään maksaa tuosta muutamaa tonnia(7Keur??).

  30. #840
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Spessun edustajan kanssa kun perjantaina olin jutuissa, niin kehuskeli et tuo s-works olis 8kg peli kun litkuttaa renkaat..
    The end of the road is just the beginning...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •