Nyt on takanapa ja vapaaratas päivitetty keraamisilla laakereilla. Kaikki laakerit oli samaa kokoa.
Lähetetty minun SM-P905 laitteesta Tapatalkilla
Nyt on takanapa ja vapaaratas päivitetty keraamisilla laakereilla. Kaikki laakerit oli samaa kokoa.
Lähetetty minun SM-P905 laitteesta Tapatalkilla
Kiitoksia laakerimerkinnöistä, noillahan tuon saa päivitettyä ongelmavapaaksi jos alkaa oireilemaan. Oliko kummonen homma vaihtaa, tuurnalla pois kopsauttaa ja uutta pesään? (itellä ei havaintoa rakenteesta kun ei oo ollu tarvetta purkaa)
Ei oireillut vielä, ennalta vaihdatin. En siis itse vaihtanut, ammattimies teki työn. Tuli samalla vapaaratas tarkastettua ja rasvattua kunnolla.
Lähetetty minun SM-P905 laitteesta Tapatalkilla
pasi.takala73 muokkasi tätä : 29.07.2015 at 21.36
Toivottavasti "kunnolla rasvaaminen" tarkoittaa vain moottoriöljyä tms. Vaseliini yms kerää likaa ja alkaa tahmaamaan, sen jälkeen vaparin kynnet alkaa takkuamaan ja lopputulos on taattu.
Hyväksi on koettumyös ohut sipaisu pakkasenkestävää kunnollista vaseliinia navan puoleiseen hammastukseen, itse vapariin+kehälle vielä luraukset öljyä ja paketti kiinni.
Taitaa kyllä pelkkä öljy olla viisain vaihtoehto.
brilleaux muokkasi tätä : 30.07.2015 at 09.33
http://www.enduroforkseals.com/id252.html
tällaista suosittelee.
Mistä hankit laakerit?
Laakereita löytyy Hi5bike. En ole vaihtanut vapaaratasta, alkuperäinen. Eikä ollut mitään jälkiä tullu vapaarattaan osiin. Fatboy Expert on 2015 vuoden malli.
Lähetetty minun SM-P905 laitteesta Tapatalkilla
Jaahas..Se on sitten Fatboy palasina taas vaihteeksi. Maguran MT8 setti läksi takaisin saksaan. Toivottavasti noista joku vika löydetään, oli aivan luokattoman huonot jarrut.
Takakumikin puhkesi viimeisellä 100km lenkillä, no tuleepahan ajettua täpärilläkin.
Aukesi tänään tuo pikalinkku takarenkaasta kesken ajon, vaikka omasta mielestäni ne just tarkistin muutama päivä sitten.
Mites nuo kiristetään "oikeaoppisesti", ettei moista tapahtuisi ja ei jarrut laahaisi levyyn? (Pois ajaessani hankasi suht paljon, kun väänsin vaan kiinni).
Eli pyöritetäänkö se vastapuolen mutteri eka kiinni, molemmat samaa aikaan, vaiko miten sen saisi tarpeeksi kireälle ja keskitettyä niin, ettei hankaisi jarrulevyihin? Miten kireälle se pikalinkku pitää laittaa, helposti taitettavaksi, vai niin, että pitää voimalla vääntää se kiinni?
Nimim. Turisti kyselee
Miten oot uskaltanut noilla kumeilla asfaltin ulkopuolelle?
^^ Vastamutteri sopivan kireelle, niin että just jaksat kohtuudella kääntää linkun kiinni. Jos jarrut laahaa, säädä satulan paikka kohdalleen, älä jätä kiristystä vajaaksi sen takia!!!
^ IncBuff: GC on vallan pätevä kumi tuossa maastossa.
Mulla on niin vähän asfalttikilsoja alla, etten voi kommentoida sen tarkemmin siellä ajelua noilla renkailla.
Ostin tuon pyörän maastokäyttöön ja siellä oon sillä ajellut, kertaakaan en oo renkaitten takia kaatunut n. 500km aikana, joten kait nuo sitten soveltuu mun suht rauhalliseen liikehdintään...
GC:llä en ole ajanut joten en kommentoi enempää ajo-ominaisuuksia mutta
eihän toi vakuuta jos fillari on katollaan tollasella polulla.
Noin mäkin teen remonttia fillariin. Katoleen vaan ei ne topcapit ym niin huonksi mene ettei moista raskisi tehdä.
Btw,pikalinkut on surkeita. etenkin paksupyörissä.
Suhteellisen tunnettu ominaisuus Fatboyssa toi takalinkun aukeaminen. Itellä aukesi Tahkolla just ennen kivikkoista alamäkeä. Brille taisi siinä kohtaa mennä ohitseni. Muutama kerta itselle käynyt näin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kas juu, niin olikin.
Mulla ei ole kyllä vielä auennut toi linkku kertaakaan itsekseen.
Itse ainakin kiristän pikalinkut renkaiden ollessa maassa ja antaen samalla painetta esim satulasta, että on varmasti dropouteissa kunnolla. Mutteri eka sopivaan kireyteen ja sitten pikalinkku kiinni napakasti ylös takaviistoon, ettei kepit ym käännä vahingossa auki.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Antza, ihan samalla tavalla teen itsekin ja uskon kyllä et melkein 4kg painava takakiekko asettuu paikoille drop-outteihin ilman painettakin. Kysymys on siitä, että ainakin itsellä pikalinkku on auennut itsekseen kovan iskun jälkeen. Näin kävi myös Tahkolla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
^Ellei linkkua kiristäessä pääse liikkumaan, jos ei siis painetta. Mihin se isku kohdistui renkaaseen vai linkkuun?
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Fatboytakin pukkaa carboonina näemmä.
http://www.fat-bike.de/specialized-fatbikes-2016-en/
Toki ilmeisesti vaan semiläskinä.
Liittyen pikalinkkuun:
Normiversio:
"there will still be no through axle "![]()
Nyt on Loulout alla, huomenna korpeen päiväksi testaamaan. Paino pumpun kera 15,3 kg.
Laitoin kokeeksi toiseen pyörään hommatut stemmin ja stongan ni pääsee vähän testaamaan ajotuntumaa.
![]()
Onko porukka asennellut tarakkaa Fatboyhyn?
Sopiiko esim. Salsa Alternator Wide 190?
Old Man Mountain Phat Sherpa olisi lienee yksi vaihtoehto mutta jakaisiko sitä Jenkeistä asti tilailla...
^Tai runkolaukkua?
https://www.alpkit.com/products/fat-bike-stingray
EDIT: toi Phat Sherpa ei tuu kyllä mun filoon. Hyi helv...
Hei,
Sherpaa saa myös UK:stä... http://www.carradice.co.uk/index.php...tegory&url=omm
- Mutta pitää pyytää ne pidemmät keskiön aluminikiinnikkeet
T. Simo
Tarkempaa faktaa ilmestynyt:
http://fat-bike.com/2015/08/new-2016...Works%20Fatboy
Ei sillä, että tulis mieleenkään maksaa tuosta muutamaa tonnia(7Keur??).
Spessun edustajan kanssa kun perjantaina olin jutuissa, niin kehuskeli et tuo s-works olis 8kg peli kun litkuttaa renkaat..
The end of the road is just the beginning...
Kirjanmerkit