ostin ulkomaan reissulta tubelessin paikkausvaahdon. Ei ollut käyttöä vielä ja mietin tuossa että pitääkö presta venttiilin sielu irroittaa ennen vaahdotusta vai saako sen sielun läpi ammuttua?
ostin ulkomaan reissulta tubelessin paikkausvaahdon. Ei ollut käyttöä vielä ja mietin tuossa että pitääkö presta venttiilin sielu irroittaa ennen vaahdotusta vai saako sen sielun läpi ammuttua?
Perjantaista asti tapeltu tubelessin kanssa. Renkaat nousevat nätisti jalkapumpullam mutta vuotavat kyljistä (pistoreikiä?) sekä venttiilin liitoskohdista. Renkaat ovat uudet spessun Ground Control, Burgatory Control
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Siinä on sitten varmaan jotain ongelmia.
Onko jotain ratkaisuideoita ? Vuotavan venttiilin otin irti ja vähän on venttiilin juuresta tiivistekartio pettänyt. Täytyypä käydä hakemassa uusi venttiili. Onkos tuo normaalia, että rengas vuotaa kyljistä? Kuinka nopeasti pitäisi alkaa tiivistymään ?
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Kyllä hetken saattaa tulla litkua kyljistä läpi, mutta ravistelu ja kyljellään makuuttaminen useimmiten auttaa asiaan..
The end of the road is just the beginning...
Se venttiili tulee kiristää sormin silleen, että se pysyy paikallaan, ei liian kireälle. Litkupullo kannattaa ravistaa kunnolla ja sitä kannattaa laittaa vähintään desin verran renkaaseen välittömästi ravistuksen jälkeen, että rakeita tulee tarpeeksi mukaan.
Schwalbe rocket ron evo liteskin + joes no flats eco ja ensimmäinen kerta kun litkuttelin..meniköhän siinä ~2 viikkoa (no ainakin useampi päivä), kun kyljet lopulta lakkas vuotamasta. Aamulla kun oli kumi taas tyhjänä, sinne ilmat takas, rengas käteen ja väännellä ja rutistella kumia kunnes jostaki alko suhisee ja sitte kääntää litkut kohalle..sillee minä sitä hoivasin kunnes ei enää oo tarttenu.
Takana käviki sitte ikävämmin, alkuunsa litkutukset ja ilmat toimi kertalaakista ( Racing ralph evo snakeskin ), mutta ensimmäinen kisa ja pitkä pitkä ylämäki ja sinä aikana joku oli tehny reiän keskelle kuviota ja ilmat sekä litkut pihalle.
Masa mistäs hankkisit ? CRC:stä näyttäisi saavan, en kehtaa taas viikkoa venata, joten onko havaintoa Tampereen kivijaloista tuollaisesta?
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Haet koko varreltaan kierteellisen schraderi sisäkumin prismasta ja leikkaat ylimääräisen kumin pois.
en usko, että perussisurissa on venttiilin alapäässä tuollaista kartioitua tiivistekumia tms. Mutta voihan sitäkin koittaa.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Ei mitään haisua kivijaloista, ei jaksa niissä juosta, varsinkaan Tampereella asti. Omani tilasin ebaystä: http://www.ebay.co.uk/itm/151400052268 Saman viikon seikkailee tänne.
No silloin se ilma vuotaa kehän sisään jostain muualta kuin venttiilin kumitiivisteen välistä, kyllä se juurimutteri pitää prestan riittävästi paikallaan.
Halutessaan voi prestan varteen kiertää teippiä, jos heiluminen haittaa.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Leikkaa sisäkumista "prikka" siihen tiivisteen ympärille ja sivele siihen vielä litkua pikkuisen. Sitten kiristämään paikalleen ja ilmat sisään. Tulee varmasti niin tiivis, että selviää onko vuoto siinä vai jossain muualla. Jos pitää niin eipä tuota tarvitse edes purkaa ihan heti kun kestää ajoa kumminkin ihan hyvin.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Kokeile vanteen jatkokohdasta saippuavedellä, tod.näk. kuplii.
Jos jatko vuotaa ja tukit venttilin aukon, niin sitten vuotaa pinnanreijistä.
Siitä ei ollut vielä puhetta mikä kehä on kyseessä, mutta todennäköisesti kehässä on ontelo. Nippeleille on ulommassa kehässä läpireiät ja sisemmässä kehässä on reiät, joiden läpi pinnat työnnetään kehään ja nippelit kiristetään niitä reikiä vasten. Oletuksena nippelit on aika jämäkästi sisempää kehää vasten ja venttiilivarren tiiviste taas sitä ulompaa kehää vasten. Sikäli kun teippi ei ole jossain kohtaa kohdallaan, paine (ja litku) pääsee noiden kehien väliseen onteloon ja helpoin ulospääsy on siinä sisemmässä kehässä venttiilireiän kohdalla, joka ei ole suljettu mitenkään tiiviisti.
Kartion mallisella tiivisteellä varustetun venttiilivarren paras kireys riippuu sen ulomman kehän (eli renkaan keskiuran) muodosta, sen kartiotiivisteen muodosta ja teipistä niiden välissä. Ei niitä kuitenkaan pitäisi olla mitään syytä ruveta työkaluilla kiristelemään. Kohtuullisen napakka sormikireys pitäisi olla aivan riittävä, ellei se renkaan keskiura ole todella ahdas.
Jos kehät ovat varsinaiset tubeless-kehät eli ulommassa kehässä ei ole nippeleiden läpireikiä ollenkaan, silloin paine voi vuotaa kehässä ainoastaan venttiilin kohdalta.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Mikä kehä sepolla on käytössä ja millä venttiilillä se oli alunperin. Kokeilisin itse yllä olevia ohjeita, voi hyvinkin olla teippi tai venttiili vaan huonosti. Venttiili ja reiän ympäristö kannatta sivellä aina litkulla asennuksen yhteydessä.
Tietty teippi on voinut revetä venttiilin ympäriltä, jos reikä on schrader ja ventitili presta. Schrader venttiiliä saa myös tuolta:
http://www.hi5bikes.fi/~jLXpx0000001...Y104=NT-AS0085
Myös kehän ja venttiilin muoto on otettava huomioon asennuksessa. Esimerkiksi DT swissin venttilin voi laittaa periaattessa väärin kehälle. Lansiven ohje sisurista napatusta venttiilistä on myös ihan toimiva.
Onko mitään toiveita saada rengas pitämään? Litkutin kokeeksi maratonwinter-nastarenkaan aamulla. Ilma pihisee jokaisen nastan kohdalta läpi. Epäilen, että tiivistyttyäänkin vuodot alkavat ajettaessa uudelleen vai miten käy? Renkaalla on ajettu neljä talvea. Nastat eivät näy vielä renkaan sisäpuolelle.
Seems legit. Täytyy tarkistaa teippaukset, koska en yksinkertaisesti usko, että siitä venttiilin juuresta pääsee renkaan koko volyymi vuotamaan alle minuuttiin. Ilma tulee ulos venttiili juuresta mutta niin kuin sanoit on mahollista, että teippi on pettänyt ja ilma vuotaa pinnareikien kautta onttoon aluumiinikehään. Kehät ovat Alexrimms 29er CUBE ZX24.Tosiaan etukiekko napsahti nätisti heti perjantaina ja vuotamista esiintyy vain vähän. Yön aikana oli laskenu paine 2.42 > 1.86bar.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Ongelmana löytyi vuotava teippisauma joka vuoti suoraan onton alumiinivanteen sisään. Kyllähän tästä jäi nyt vähän paskan maku suuhun ja sisurit vaihtelin katkerana takaisin.. Täytyy yrittää myöhemmin syksyllä uudestaan kun pyörän päällä tulee vietettyä vähemmän aikaa.
Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.
Maratonwinterit litkut näkyy pysyvän renkaan sisällä. Nyt kävin lyhyellä asfalttirankaisulla joten luulen nastojen saaneen sopivasti vääntelyä. Kun nastarengasta lopulta tarvii, niin sittenpä tuon näkee onko ilma pysynyt renkaissa.
Kyllähän se syö miestä kun joutuu vain värkkäämään ja jää ajelut vähemmälle. Itse taistelin contin x-king race sporttien kanssa pari viikkoa. Sitten kun alkoi pitämään niin muutama lenkki ja ajoin renkaan kiveen niin tuli pari senttiä pitkä viilto kylkeen No seuraavat renkaat olikin tubeles readyt niin homma helpottui huomattavasti.
Uudessa pyörässä tubeles ready vanteet ja laitoin tubeles readyt Ardentit niille niin eturenkaassa pysynyt ilmat ilman litkujakin.
Tämä nyt ei varsinaisesti paha ongelma ole mutta kyselen silti. Stumpin alkuperäisrengas antautui kyljestä eilisellä lenkillä. Tuli 16mm viilto. Sisällä oli Continentalin litkut, ei riittänyt paikkaamaan. Olisiko Stan'sin litkuilla meno jatkunut?
Kiekko on varustettu alunperin kuvassa näkyvällä vannenauhalla, onko tuo kertakäyttökamaa vai kestääkö useamman renkaan irroittelun? Eilen kun maastossa sisuria laiteltiin niin näytti kuin olisi ollut reunoistaan huonosti kiinni. Tänään kun putsasin niin istuukin kuin tauti paikallaan. Ainut että vettä ja litkunjämiä tuli sieltä nauhan ja nippeleiden välisestä tilasta ulos venttiilinreiän kautta. Normaalia?
Nyt eikun metsästämään kestävämpää kumia.
Tuskin stanikaan tuota olisi tukkinut.
Ok. No, seuraavaksi tulee kuitenkin kokeeksi stansin litkut ja tod.näk schwalben snake skin kummia... Tosi heikon oloinen tuo spessun orkkiskumi.
Jep. Mulla on tollasia varten elastista pikaliimaa pikku tuubi jolla yritän repeämän tai ei-tiivistyvän vuodon tilkkiä.
Tietysti on yksi sisuri ettei tarvi taluttaa jos ei onnistu tai litku loppuu kesken matkan...
Tuskin. Mulla ei edes liimaus ja Stans:n litkut riittäneet noin 5mm:n viillon p tiivistymiseen Paksukumi 6h tapahtumassa. Vaihdoin sitten litkut sisuriin huoltoseisokilla.
Samaa mullakin tekee, litkut tiivistää yleensä. Jos ei, rengas nätisti litkuineen pois vanteelta, puhdistus, teippien poisto ja puhdistus, uudet teipit tilalle ja rengas saippuoituna takaisin.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Kirjanmerkit