Olen rakennellut penkkiä, kun oma hanuri ei tahdo hyväksyä kaupan tekeleitä. Aloitin projektin istumalla taikinalla täytetyn pussin päälle selvittääksen perseeni ja istuinluiden ominaisuudet. Tein sitten puusta rälläkällä hiomalla plugin, johon istuinluut sopi sopivasti.
Olen myös testaillut erilaisia tapoja saada satulaan vähän joustoa. Nyt kokeilussa suutarilta saatua joustavaa kumimattoa kiskojen alle laminoituna ja se tuntuu toimivan kohtuullisen hyvin, mitä nyt on pikkusen painunut kasaan käytössä, voi tosin johtua myös koriliimasta jota käytin palojen liimaamiseen.
Satulan päälle pehmusteeksi olen erilaisten kokeilujen jälkeen valinnut "kroksit" kirpparilta. Sopivan pehmeää, voi hioa ja pitää muotonsa. Päälle olen laittanut nahkaa vanhasta nahkatakista.
Tein uuden kannen 2.versiota varten. Käytin painesäkkiä laminoinnissa. Tuli todella hyvä laminaatti. 70% kuitua eli aivan optimissa ollaan. Alipainesäkillä tehty ykkösversio oli 50% luokkaa. Painetta ei ollut kuin 1.5 -2bar säkissä, enempää en uskaltanut laittaa ettei muotti olisi räjähtänyt.
Ekassa versiossa XP-satulasta kierrätetyt kiskot, tähän teen kuidusta. Pinta on mitä on, en jaksanut hinkata muottia huippusiistiksi, koska päälle liimaan kuitenkin nahan. Reunatkin pitää vielä leikata muotoon.
Kirjanmerkit