BikeshopGiantElectrobikeLostInLapland
Sivu 22 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

^Toivottavasti, nyt on kyseessä on yksittäinen vamistusvirhe eikä suunnittelu virhe mikä on lähes kaikissa yksilöissä, niin kuin näillä uusilla läskitulokkailla on tapana.
    ->vapaarattaat, akselit, satulatolpat, rungot, mitä näitä nyt onkaan ollut liikaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Canyonillahan on ollut heidän itsensä antaman tiedon mukaan käytössä jonkinlainen läpivalaisumenetelmä jolla voidaan ainetta rikkomatta tutkia esimerkiksi hiilikuituosia ja helposti havaita valmistusvirheet. Ja ainakin itse kuvittelisin että jos on käytössä tuollainen tekniikka niin varsinkin etuhaarukat tarkastetaan.

Toivottavasti kova kysyntä ja sitä kautta kiire ei ole tuonut liian suurta kiusausta oikaista liikaa mutkissa ja vielä ihan väärässä paikassa.

No haarukat varmaan tulee jostain isosta pajasta. On-Onen teräs ja Salsan alu haarukoissa komeili sama Ewd leima (tais olla).

markettipyörämies Guest
    Jos olisi ihan paskaa laatua olisi se haarukka napsahtanut poikki. Itse epäilen, että on jäänyt painesäkin palanen laminaatin väliin ja se on irrottanut siivun laminaattia kun aloin käyttämään haarukkaa. Varmaa tietoahan tosta ei saa vasta kun sahaamalla haarukan palasiksi.

Vaikka olisi käytössä röntgen, niin kaikkia haarukoita ei varmasti tarkasteta. Jokaisesta erästä otetaan jotain testiin, mutta kaikkia ei voida tarkistaa rtg:llä tai fillari maksaisi aika paljon enemmän. Jokainen haarukka tod.näk. koekuormitetaan, mutta siinä ei tule esiin jatkuvassa rasituksessa ilmenevät viat.

Itse uskon yksittäistapaukseen, mutta koputelkaa ja kuunnelkaa kuitupelejänne oli ne mitä merkkiä tahansa. Kuitu kun hajoaa niin se menee sitten yleensä kerrasta ja jos kyseessä on keula niin se ei ole tietenkään mikään mukava homma se.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Canyonillahan on ollut heidän itsensä antaman tiedon mukaan käytössä jonkinlainen läpivalaisumenetelmä jolla voidaan ainetta rikkomatta tutkia esimerkiksi hiilikuituosia ja helposti havaita valmistusvirheet. Ja ainakin itse kuvittelisin että jos on käytössä tuollainen tekniikka niin varsinkin etuhaarukat tarkastetaan.
    En tiedä millaiset valmistusmäärät Canyonilla on kuitujensa kanssa, mutta olettaisin että Isot. Silloin tarkistus menee mitä todennäköisimmin pistokokeina, kuten kaikessa muussakin ct/ultra/rtg kuvantamista vaativassa teollisessa toiminnassa. Jos noita kuiturunkoja ja keuloja alkaisi tarkistamaan kaikkia, olisi toimitusajat pyörille aika julmetun pitkät.

edit: markettipyörämies ehti ensin. Damn.

En tunne teollista röntgenkuvausta käytännössä ja asia voi hyvin olla ja luultavimmin onkin kuten sanoitte, että tarkastus toteutetaan pistokoeluontoisena. Isompien määrien tarkastus läpivalaisulla vaatisi monia laitteita ja useita henkilöitä ym ja nostaisi kustannuksia. Nykyisessä kilpailutilanteessa tähän on huonot mahdollisuudet.

Runkojen vaurioista on monia kertomuksia tälläkin foorumilla mutta etuhaarukoiden rikkoutumisia ilmeisesti tapahtuu paljon harvinaisemmin joten vaikuttaisi siltä että ne pyritään tekemään tasalaatuisiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Jos olisi ihan paskaa laatua olisi se haarukka napsahtanut poikki. Itse epäilen, että on jäänyt painesäkin palanen laminaatin väliin ja se on irrottanut siivun laminaattia kun aloin käyttämään haarukkaa. Varmaa tietoahan tosta ei saa vasta kun sahaamalla haarukan palasiksi.
    Noin siinä on saattanut käydä. Paska juttu, mutta kuitupalikoiden kanssa noita sattuu. Toivottavasti takuuprosessi on tällä kertaa rivakka.

markettipyörämies Guest
    Onko kenelläkään kokemusta Canyonin 14 päivän palautusoikeudesta. Koskeeko fillaria jolla on ajettu?

IncBuff Guest
    Oliko se niin susi sittenkin?

Canyonin sivuilla sanotaan näin

". Jos et ole täysin tyytyväinen hankintaasi, voit 30 päivän kuluessa ostopäivästä lähettää käyttämättömän tuotteen takaisin ilman erillistä syytä."

Eli pitäisi kai olla käyttämätön?

^ Odottavan aika on pitkä jos ja kun joutuu käymään itsensä kanssa 30 päivää ajatuspainia palauttaako vaiko ei ajamatta ensin fillarilla metriäkään

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Oliko se niin susi sittenkin?

Canyonin sivuilla sanotaan näin

". Jos et ole täysin tyytyväinen hankintaasi, voit 30 päivän kuluessa ostopäivästä lähettää käyttämättömän tuotteen takaisin ilman erillistä syytä."

Eli pitäisi kai olla käyttämätön?
    Jos palauttaminen onnistuu, niin kyllä Dude lähtee takaisin Saksaan. Ostan tilalle Koneen osakkeita ja ajelen Mongoosella, joka on Dudea parempi ajaa ainakin nykyisillä vanteen leveyksillä. Ja onhan tässä kyllä ihan hyvä syykin palauttaa tuote, vaikka sitä on käytetty...

Tilausvahvistuksessa annetaan 14 päivän palautusoikeus, itse en hokannut siitä mitään mainintaa pitääkö tuotteen olla käyttämätön, kun sen pikaluin äsken läpi. Ainoastaan ao. tekstin mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan?

"You are only liable for any diminished value of the goods resulting from the handling other than what is necessary to establish the nature, characteristics and functioning of the goods."

Mutta eipä tässä mitään hernettä ole nenässä tai edes harmita, kävi miten kävi. Sainpahan ainakin opittua sen, että vanteiden pitää olla 100mm leveät, että ne sopii mun käyttöön Kohtuullisen kalliiksihan tämä opetus tietysti tuli.

Joo, ja voihan tilanne olla sekin että olen totaalisen väärässä eli en tahdo mitenkään mustamaalata kanjonia. Pitkään mietin laitanko mitään palstalle ennen kuin saan jotain infoa Canyonilta, mutta mielestäni tällaiset jutut on hyvä jakaa kaikille, vaikka tästä voi itselle tietysti koitua harmia...

Jos et onnistu palauttamaan fillaria Saksaan niin tuon haarukan vian pitäisi olla ihan selkeä takuukeissi ja saat uuden tilalle.
    Uskon että kun Canyon julkistaa uudet 2016 mallit syksyllä, on hinnat sen verran korkeammat että uudenveroisen pyörän saa silloin myytyä lähelle samaa hintaa kuin siitä maksoitkin.
    Joten ei tuosta nyt välttämättä mitään kovin isoja oppirahoja tule.

Mutta kun ostelet läskejä tuohon tahtiin niin ilmeisesti sulla ei ole ihan viimeiset eurot menossa niin ainakin itse voisin tuossa tilanteessa ajatella niin että ensin haarukka takuuseen ja sitten ajelen molemmilla ja vertailen rauhassa. Onhan toi Mongoose ja Canyon nyt kuitenkin paperillakin varsin erilaisia. Riippuu tietysti miten paljon on muuta tekemistä mutta mielenkiintoiselta ainakin ajatuksena tuntuu. Samallahan siinä tulee harrastettuakin.

IncBuff Guest
    Tilausvahvistuksessa annetaan 14 päivän palautusoikeus, itse en hokannut siitä mitään mainintaa pitääkö tuotteen olla käyttämätön, kun sen pikaluin äsken läpi. Ainoastaan ao. tekstin mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan?

"You are only liable for any diminished value of the goods resulting from the handling other than what is necessary to establish the nature, characteristics and functioning of the goods."
    Tuo lienee kuluttajasuojalain mukainen etämyynnin palautusoikeus eli sehän on niin, että tuotteeseen pitää pystyä tutustumaan samalla tavalla kuin kaupassa eli periaatteessa enemmänkin ajettu pyörä ei kelpaisi.

markettipyörämies Guest
    markettipyörämies muokkasi tätä : 26.07.2015 at 20.27

^aika ilkeän kuuloinen on ääni haarukassa. Kyllähän se miestä syö jos on joutunut ensin pyörää odottamaan, omaa odotellessa tosin joustollista mallia.

zipo Guest
    Todennäköisesti lähettävät rotkolta uuden keulan kun saavat risan itselleen tutkimuksiin.
    Reklamaatio vie tietty jonkin aikaa mutta risa keula ei oikeuta asiakkaan puolelta kaupanpurkuun.Myyjällä/Valmistajalla velvollisuus/oikeus korjata rikkinäinen tai valmistusvikainen komponentti kohtuullisen ajan kuluessa.
    Tuo kohtuullinen aika on kausituotteessa se veemäisin käsite.
    Mä lähettäisin pelkän keulan Saksaan . Jos ei kuitunen herätä enää luottamusta niin miten sitten jos vaikka hyvityksenä tulisi esim.Bluto.
    Se on tsägästä kiinni kenelle noita reklamaatio tuotteita osuu kohdalle.

Jos homma menee oikein hankalaksi, niin markettipyörämies saa multa Ruden lainaan, kunhan palauttaa ennen kuin lumet tulee maahan. Mulla on Dudessa Bluto RCT3 nyt keulilla kesäkelit ja tuo Rude (ruoto M-kokoselle emäputkelle) odottelee varastossa talvikelejä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Mä lähettäisin pelkän keulan Saksaan . Jos ei kuitunen herätä enää luottamusta niin miten sitten jos vaikka hyvityksenä tulisi esim.Bluto.
    Se on tsägästä kiinni kenelle noita reklamaatio tuotteita osuu kohdalle.
    Asiassa on useampia vaihtoehtoja. Kannattaa neuvotella.

Toi Bluton saaminen tilalle ei kuulosta ollenkaan hassummalta. Orkkis kuitukeula ei varmaan ole ihan halpa sekään joten Bluto ei välttämättä ole merkittävästi kalliimpi.

Kokemukset eri vaihtoehdoista on aina hyviä.

Kannattaa tietysti harmitella että ainoa pyörä on pois pelistä ja kesä kuluu niin olisi, kuten Zipo ehdottaa, kohtuullista saada vähän hyvitystä parhaaseen ajoaikaan osuvasta katkosta. Kesäloma ja kaikki.
    Vaikkapa Bluto tuntuisi kohtuulliselta.

markettipyörämies Guest
    Kiitos ubi, katotaan miten käy, arvostan tarjousta suuresti!

En mää mitään joustokeulaa halua, olisin tietenkin ostanut joustomallin, jos sellaista olisin vailla. Lähinnä rotkossa kiinnosti keveys ja lopullisen tilaussysäyksen antoi se, että fillarin saisi Syötteelle. 5 päivää aikaa starttiin. Ei hyvältä näytä.

Onneksi on vielä tuo Mongoose varalla, mutta on se kyllä aika painava vehe vetää 2 kierrosta Syötteellä. Onpahan ainakin hyvä syy keskeyttää, kun loppuu kunto.

markettipyörämies Guest
    5 viikkoa tuli Suomen tuelta arvioksi uuden keulan toimitusajaksi, mutta jotain hyvääkin, kaupanpurku näyttäisi onnistuvan.

Ihmeellistä oli kyllä suomen tuen mielipide, että ei muutako ajat menemään vaan, jos ei tunnu/näy muutoksia voi keulaa huoletta käyttää. Kuinka moni teistä ajaisi kyseisellä keulalla?

IncBuff Guest
    Melkoisen hidasta tuntuu olevan. Noihin arvioihinhan saa valitettavasti sen viikon pari lisätä. Kyrsis jos olisi ainoa pyörä. Minä en ainakaan tuolla haarukalla ajaisi yhtään.

markettipyörämies Guest
    Rotkolla ei taideta uskoa siihen, että on helpompi pitää asiakas kuin hankkia uusi. Jos minä olisin pyörätehdas, olisi uusi haarukka jo pikapostissa. Mutta taidetaan mennä saksalaisella järjestelmällisyydellä ja se sitten kestää. TOP4:n joukkoon kuitenkin jo takuusijoitus Syötteellä, olisi ollut hyvää mainosta Rotkolle

Litevillestä kun aikoinaan rikoin Syntacen kuitusatulatolpan, oli mulla uusi alla jo seuraavana päivänä eli kyllä sakutkin osaa olla ripeitä ... eli eipä nyt markettimies yleistetä niin kuin on pahana tapana Puro solisee, puro solisee

^Korvaahan Felt:kin kuitutolpat aluminisella takuuseen (mitenhän, jos Feltin kuiturunko poksahtaa tuleeko alumiini tilalle).
    Paljon parjatulta One-Onelta tais tulla mulle uus runko alta 2 viikon, kun tuuppasin risan sinne. Uus takakiekko tuli myös alta 3 viikon kaikkineen.
    Bike-Discountissa olen kahteen kertaan käyttänyt Radonin takakiekon alta 3 viikkoa kaikkineen on kestäny.
    Käsittämättömän hidasta tuo Canyonin takuu toiminta tuntuu olevan.

Ihmeellistä oli kyllä suomen tuen mielipide, että ei muutako ajat menemään vaan, jos ei tunnu/näy muutoksia voi keulaa huoletta käyttää. Kuinka moni teistä ajaisi kyseisellä keulalla?
    Samaa mieltä. Pyörien käyttöohjeissa kehoitetaan ennen ajoonlähtöä ja muutenkin tarkastamaan että kaikki on varmasti kunnossa.
    Nyt kun on havaittu selvä vika ja vielä turvallisuuden kannalta varsin kriittisessä osassa, pitäisikin vaan huoletta ajaa?

Jos tuommoinen neuvo on saatu puhelimitse ja tapahtuisi pahempi onnettomuus keulan hajottua, voisi käydä vähän muista ympyröistä itselle tuttu asia kun selvitellään miksi käytettiin rikkinäiseksi todettua pyörää:

"En minä suinkaan niin sanonut".

Minäkään en kyllä ajaisi. Turhaa ottaa riskiä tuossa paikassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Käsittämättömän hidasta tuo Canyonin takuu toiminta tuntuu olevan.
    Onko tuo joku valtionsalaisuus? Ei. Tuon ylläolevan sitaatin sisältämän tosiseikan voi löytää eri muodoissaan niin monta kertaa eri Canyon-ketjuista tältä foorumilta, ettei se yksinkertaisesti voi tulla yllätyksenä.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Päiväkin v*tuttaa odottaa remonttia kun olis keliä/aikaa ajaa ja jopo rikki. Kivijalkakaupat pystyy yleensä nopeampaan, varsinkin jos on kamaa hyllyssä ja asiakassuhde kunnossa. Muutama päivä saa mennä rahtiin / suunta ja hyvät kuvat / video pitäis auttaa takuupäätöksen tekijää että uus osa voi lähteä matkaan heti, jo ennen rikkinäisen lähettämistä / saapumista tehtaalle. Tietty jos uusia keuloja ei oo hyllyssä niin mikäs ne voivat.

Rätisevällä kuitukeulalla en ajais metriäkään, hyvä jos äänettömälläkään. On se niin siistii kun etufillari katoaa alta jossain alamäessä..

Mä oon puol vakavissaan harkinnu että ois useempi pyörä ettei jäis remonteista(takuu tai omat jutut) kiinni ajamiset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Onko tuo joku valtionsalaisuus? Ei. Tuon ylläolevan sitaatin sisältämän tosiseikan voi löytää eri muodoissaan niin monta kertaa eri Canyon-ketjuista tältä foorumilta, ettei se yksinkertaisesti voi tulla yllätyksenä.
    Joo ei oo yllätys eikä valtiosalaisuus, mutta anteeksi, jos taas ääneen tuota ihmettelin.

Rotkolla ei taideta uskoa siihen, että on helpompi pitää asiakas kuin hankkia uusi. Jos minä olisin pyörätehdas, olisi uusi haarukka jo pikapostissa. Mutta taidetaan mennä saksalaisella järjestelmällisyydellä ja se sitten kestää.
    En usko että liittyy saksalaiseen järjestelmällisyyteen mitenkään.
    Kun haluaa puristaa hinnat alas, niin jostain pitää tinkiä.

Rotko taitaa luottaa siihen, että hinnalla kilpailemalla saa kyllä uusia asiaikkaita, ja vaikuttaa olevan siinä ihan oikeassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Joo ei oo yllätys eikä valtiosalaisuus, mutta anteeksi, jos taas ääneen tuota ihmettelin.
    Parempi se on mainita useammin kuin harvemmin
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

^Ilman muuta. Ps. Kuulin tuossa villin huhun, että tutun Lux CF 29" runko olis poksahtanut, jos et viellä tiennyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •