Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJHL Katso viesti
Kyllä, kartan kanssa pysyi hyvin reitillä, itse olin sitä tutkinut jo edeltävänä iltana, joten ainut kohta, missä oikeastaan epäilytti jatkosuunta oli tuolla Pyhäjärven jälkeisellä pätkällä, kun latu-uraa tullut polku ristesi kärrypolkuun ja ainut kyltti oli takaisinpäin. Tuohon koitin kengällä piirtää sitten nuolen oikeaan suuntaan, jos vaikka joku myöhemmin paikalle tulevista epäilee myös omaa karttaansa/oletettua ajosuuntaa.
Toi Pyhärjärven jälkeisen Aakenuksen kylkeä nuolevan reitin päätyristeyksen yhden kyltin puuttuminen oli tosiaan tiedossa mutta sitä ei ehitty käydä korjaamassa vielä tapahtumaan. Kävin väsäämässä sinne sellasen parimetrisen puisen nuolen maahan oikeaa suuntaa osoittamaan sillon avajaisissa mutta kyllä sinne kyltti vielä tulee. Se kohta on muutenkin maastossa itse asiassa hieman erilainen kuin kartassa, joen aiheuttanee hämmennystä, kuten myös tuo Kotamajalta lähtevä reitin pätkä Pyhärjäveä kohden. Kartassa reitti menee pitkoksia pitkin ja maastoon merkattu sorastukseen. Yhtyvät toki n. 150 m päässä mutta aiheuttaa mietintää.

Levin pään merkintä on vasta aloitettu tai aloitetaan tässä vaiheessa. MH merkkasi tuon puiston alueen ja vei viitat mutta ihan tässä OTO vapaaehtoishommina paikalliset aktiivit niin Ylläksellä kuin Levilläkin noita muita reittejä merkkaavat, joten aikaa vaan menee vähän pidempään.

Kätkän ylitys tosiaan jää puiston ulkopuolelle, joten on kaikin puolin sallittu ja suositeltava. Latu-ura Pyhätunturin (se toinen Pyhätunturi siinä Kätkän vieressä, ei se eka eikä se toisen kunnan ISO) eteläseinämää on myös hyvää ajettavaa, joskin itte tykkään, että Levin suunnasta tultaessa parempi koko homma.