ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 227 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 127 177 217 225 226 227 228 229 237 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.781 - 6.810 / 7507

Aihe: Dopingpaukku

  1. #6781
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531

    Dopingpaukku

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jjyrki Katso viesti
    Skyn ulostulo:

    “It’s a about a 15.3 km climb,” said Kerrison. “Around 41.30 [in duration]. Chris’s average for the whole climb was 414w, and a VAM of 1602 Vm/h.”
    VAM is a measure of climbing speed, measured in metres-per-hour. The biggest values ever seen in pro cycling, over sustained climbs, were in excess of 1800 Vm/h, from Lance Armstrong and Marco Pantani.
    At the other end of the scale, the grupetto on a climb like the Col du Soudet would be more like 12-1300 Vm/h. 1600 Vm/h is much closer to the climbing speeds seen in the pre-EPO era – although accurate VAM data is not always easy to come by, since it’s frequently calculated from historic TV coverage.Asymetric chain rings mean that our power values over-read by about 6%, so corrected for that, his power-to-weight was 5.78w/kg,” he continued. This means that Froome’s corrected average for the whole climb was more like 390w.
    Read more at http://www.cyclingweekly.co.uk/racin...J1SASEomWW2.99
    Siis mitä ?, Stages antaa 6 % liian suuren jos on ovaalit rattaat. Ymmärränkö oikein että ovaalirattailla saa siis 6% eron tavallisiin rattaisiin. Näin minä asian äkkiseltään ymmärrän. Ja minusta se on BIG TIME BULLSHIT.

  2. #6782
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Calvisson, France
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Siis mitä ?, Stages antaa 6 % liian suuren jos on ovaalit rattaat. Ymmärränkö oikein että ovaalirattailla saa siis 6% eron tavallisiin rattaisiin. Näin minä asian äkkiseltään ymmärrän. Ja minusta se on BIG TIME BULLSHIT.
    Ei saa 6% eroa, vaan tehomittari yliarvioi tehon noin 6% verran. Eli jos mittari näyttää 100w, niin oikea teho on 94w. (Viisaammat, onko tuo mitä se tarkoittaa?)
    https://www.strava.com/athletes/1783871


  3. #6783
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    No jos se stages mittaa tehoa kammen taipumasta ja ovaalirattailla se antaa 6% liian ison arvon niin eikö se silloin tarkoita että ovaali on 6 % tehokkaampi kuin normaali. Tai sitten se voi sekoittaa jotenkin sen stagesin laskenta-algoritmit mikä lienee teoriassa myös mahdollista.

  4. #6784
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Ei saa 6% eroa, vaan tehomittari yliarvioi tehon noin 6% verran. Eli jos mittari näyttää 100w, niin oikea teho on 94w. (Viisaammat, onko tuo mitä se tarkoittaa?)
    Kokemukseni mukaan Stagesin mittari näyttää tuotetun tehon alakanttiin kun käytössä on ovaalirattaat. Eli oikea teho olisi mitattua korkeampi, perustuen siihen että Stagesin kiihtyvyysanturit mittaavat kammen liikenopeutta lukemattoman monta kertaa kampikierroksen aikana. Mittari luottaa pienempiin arvoihin enemmän koska tärähdykset ym. aiheuttavat virheellisiä lukemia sinne yläpäähän. Ovaalirattaan kanssa kammen liikenopeus tietysti vaihtelee enemmän kuin pyöreän rattaan kanssa. Voin olla tuon suhteen kyllä täysin väärässäkin, mutta talvella vastuksella ajellessa tuntui että ovaalirattaisiin vaihdon jälkeen samaan tehoon päästäkseen piti tehdä hieman enemmän duunia.

    Froomehan käyttää niitä Asymmetricsin (?) melko erikoisia rattaita, mutta olipa rattaat kuinka erikoiset tahansa, en oikein usko tuollaiseen 6% eroon. 2-4% sopisi vielä minun logiikkaani. Tosin tuo 6% voi tietysti sisältää 2% sitä ihan normaalia laitekohtaista mittausvirhettä, eikä sitä vaan ole tässä yhteydessä eritelty.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  5. #6785
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Käsi ylös joka tuntee ja ymmärtää tehomittauksen tekniikan ja algoritmit. Muut ottaa sormet näppikseltä ja lukee vain.

  6. #6786
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Ai 5,78 w/kg teholla haastajia minuutilla turpaan? Niin sen on kaiketi oltava.
    6.7 WTF/kg


  7. #6787
    Liittynyt
    08/2003
    Viestit
    4.237
    Kun nyt Sky julkisti Froomen käyttämän tehon, niin nythän voidaan arvioida sen perusteella muiden ajajien oikeat tehot.

  8. #6788
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ai 5,78 w/kg teholla haastajia minuutilla turpaan? Niin sen on kaiketi oltava.
    Tohdin epäillä. Nyt olisi mielenkiintoista lukea Vetoon analyysi asiasta.

  9. #6789
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Kun nyt Sky julkisti Froomen käyttämän tehon, niin nythän voidaan arvioida sen perusteella muiden ajajien oikeat tehot.
    Alle 5,5 w/kg veikkaisin
    6.7 WTF/kg


  10. #6790
    Eli summattuna (https://twitter.com/vayerism/status/...960074416128):

    Froome - 5.79/kg - Voittaja

    Gesink - 5.93/kg - takkiin 1:33

    Adam Yates - 5.84/kg - takkiin 2:04

    Ten dam - 5.5/kg - takkiin 4:25

    Pointsit Skylle siitä, että heittivät ekana numeronsa myllyyn samalla kun toivat uusia tuntemattomia kuvioon. Jos joskus saadaankin verrokit muilta kuskeilta tiskiin, ketään ei enää kiinnosta. Ansaittu PR-voitto.
    research & destroy

  11. #6791
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    137
    Erikoista että kovemmilla ominaistehoilla otettiinkin turpaan jopa minuuttikaupalla.

    Jos enkkuwikissä olevat tiedot Froomen painosta pitävät paikkansa, olisi lukema (nykyisellä painotiedolla 67,5) 6,1 W/kg. Aiempi Wikissä kerrottu paino oli 69 kg, mistä tulee sitten 6 W/kg.

  12. #6792
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Pointsit SKYlle siitä, että mun Twatter on taas täynnä melko viihdyttävää juttua.
    6.7 WTF/kg


  13. #6793
    pulmark Guest
    http://nos.nl/tour/artikel/2048185-s...sluier-op.html

    NOS artikkelin mukaan Gesink ajeli etappi #10 loppunousun 409W keskiteholla (5.85W/kg). 20W enemmän kuin Froome, Gesinkillä painoa n. 2,5kg enemmän kuin Froomella ilmoitettujen W/kg arvojen mukaan. Takkiin tuli silti n. 1,5min.

    Oheisessa SS artikkelissa enemmän hattiwattien murskausta ja spekulointia, kun ajat ja watit ei oikein tunnu täsmäävän:

    http://sportsscientists.com/2015/07/...reater-speeds/

    ja Ph.D Salletin (FranceTV esiintynyt tutkija) mielenkiintoinen vastaus Sky antamiin arvoihin:

    http://www.cyclisme-dopage.com/actua...sme-dopage.htm

    PS. Nyt sitten odotellaan TdF viimeistä mäkietappia Alpe d'Huez ja Froomen lukemia... ajeleeko 5.5 - 5.7W/kg koska takana pitkä tour ja useampi päivä peräkkäin pitkiä nousuja. Toivottavasti joku sysää Froomen ajamaan eikä vaan varmistelemaan
    pulmark muokkasi tätä : 22.07.2015 at 10.11

  14. #6794
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Tuossa täytyy kuitenkin ottaa huomioon että Gesink ajoi huomattavasti suuremman osan noususta yksin, niin kuin myös (ainakin muistakseni) Ten Dam. Ei se suuri ero noissa nopeuksissa ole, mutta hyvin voi 20W säästää peesin avulla. Tuulesta riippuen enemmänkin.

    Ehkä joku viisas mies vielä osaa tuonkin laskea watilleen.

  15. #6795
    W/kg vertailut kusee mitä enemmän kuskeilla on painoeroa, koska molempien pitää raahata saman painoista pyörää. Noin pienellä painoerolla froomen pitää puskee n. 5W enemmän samaan vauhtiin. Peesieroa toki on, mutta isompi kysymys on se että miten on mahdollista että se peesistä tippuva pystyy puskemaan ton verran tehoa/kg. Ainut ns looginen selitys on että Stagesin wattimittari on täysi susi, ja Froomin ilmoitetut tehot on rankasti alakanttiin.

  16. #6796
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    W/kg vertailut kusee mitä enemmän kuskeilla on painoeroa, koska molempien pitää raahata saman painoista pyörää. Noin pienellä painoerolla froomen pitää puskee n. 5W enemmän samaan vauhtiin. Peesieroa toki on, mutta isompi kysymys on se että miten on mahdollista että se peesistä tippuva pystyy puskemaan ton verran tehoa/kg. Ainut ns looginen selitys on että Stagesin wattimittari on täysi susi, ja Froomin ilmoitetut tehot on rankasti alakanttiin.
    Jotenki oli sellanen muistikuva että Ten Dam olisi tippunut kyydistä Valverden iskussa. Gesink oli ajanut aivan täpöillä jo aikansa kun Froome ohitti ja pystyi varmaan tuskin muuhun kuin hädintuskin tasatehon pitämiseen.

    Ei kisoissa hirveästi iskuja nähtäisi ellei niistä olisi hyötyä...

  17. #6797
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    W/kg vertailut kusee mitä enemmän kuskeilla on painoeroa, koska molempien pitää raahata saman painoista pyörää. Noin pienellä painoerolla froomen pitää puskee n. 5W enemmän samaan vauhtiin. Peesieroa toki on, mutta isompi kysymys on se että miten on mahdollista että se peesistä tippuva pystyy puskemaan ton verran tehoa/kg. Ainut ns looginen selitys on että Stagesin wattimittari on täysi susi, ja Froomin ilmoitetut tehot on rankasti alakanttiin.
    Gesinkin joukkue taitaa käyttää Pioneerin mittareita, joten valmistajatkaan ei ole samat. Ovaalirattaiden vaikutus mittaustarkkuuteen myös kai epäselvää. Valmistaja ilmoittaa 4-5%, Sky laskenut Froomen keskitehot 6% mukaan.

    Tutkijan vastineessa on vertailtu uusia, epäsuoria laskennallisia arvoja ja Skyn antamia. Ovaalirattaiden vaikutus on jätetty huomioimatta. Laskennallinen keskiteho 408W vs. Skyn ilmoittama 414W. Uudelleen arvioitu MAP-teho 7.2W/kg. Tutkija haastaa Froomelta lisätietoja ja jatkotutkimuksia. Tutkijan spekulointia Froomen suorituskyvylle: ainutlaatuiset, fysiologiset ominaisuudet, moottori, doping.
    pulmark muokkasi tätä : 22.07.2015 at 12.07

  18. #6798
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    137
    Aiemmin linkatussa jutussa on muuten myös otettu kantaa Froomen painoon ja selvästi epäillään tuon ilmoitetun 67,5 kg olevan yläkanttiin. Viimeksi voitti omien sanojensa mukaan Tourin 64 kiloisena ja tämän vuoden Dauphinessa oli 66 kg.

    Televisiokuvan perusteellahan näitä heitetään. Eiku miten se nyt olikaan.

  19. #6799
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Ainut ns looginen selitys on että Stagesin wattimittari on täysi susi, ja Froomin ilmoitetut tehot on rankasti alakanttiin.
    [OT] Mun Stages näyttää näillä puheena olevilla tehoalueilla noin 2-5 % pienemmän keskitehon kuin mun SRM. Lisäksi Stagesin kertoma teho muuttuu jossain määrin kadenssin mukaan. Testimäki 10 min, keskikadenssilla 70 keskiteho 325 W ja keskikadenssilla 90 keskiteho 310 W. SRM vertailua ei tähän testiin ole, mutta perstuntuma on, että SRM olisi näyttänyt noin 330-335 W keskitehoa. Nousuajat sekunnin sisällä toisistaan ja olosuhteet samat. Toisaalta Stages väittää piikkitehon suuremmaksi kuin SRM, Stagesilla olen saanut kirissä max 1375 W mutta SRM:llä 1190 W. Lisäksi huomioitava se, että Stages mittaa vain vasemman jalan tehoja. Jos kuskilla ei ole 50/50 balanssi, niin virhettä voi tulla suuntaan tai toiseen. Omasta jalkojen balanssista en tiedä muuta, kuin että Polarin tehomittari on aina näyttänyt minulle 50/50 balanssin. Loppukesästä kokeilen asentaa molemmat mittarit samaan pyörään, jolloin saa tarkempia eroja selville. [/OT]

  20. #6800
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Niemenmäki
    Viestit
    400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rommeli Katso viesti
    Aiemmin linkatussa jutussa on muuten myös otettu kantaa Froomen painoon ja selvästi epäillään tuon ilmoitetun 67,5 kg olevan yläkanttiin. Viimeksi voitti omien sanojensa mukaan Tourin 64 kiloisena ja tämän vuoden Dauphinessa oli 66 kg.

    Televisiokuvan perusteellahan näitä heitetään. Eiku miten se nyt olikaan.
    Eilisessä The Telegraphin Cycling podcastissa kerrottiin, että Froome oli kertonut Team Skyn pre-Tour dinnerillä painavansa 67 kg. Tämähän ei kerro sitä paljon painoa miehessä oli 10 etapin mäessä.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

  21. #6801
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    ^voi sitten kaikki selitellä että ei luvut pidä paikkaansa kun on massakausi menossa =D

  22. #6802
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Ammattipyöräilijälle, jonka pitää ajaa ylämäkeä melko kovaa, painon lisääminen ennen kauden pääkisaa voi olla aikamoisen stressaava paikka. Ellei sitten ole tullut niin paljon tehoja lisää jokaisella tasolla, että painonlisäys ei tunnu missään.
    6.7 WTF/kg


  23. #6803
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Laskennallinen keskiteho 408W vs. Skyn ilmoittama 414W. Uudelleen arvioitu MAP-teho 7.2W/kg. Tutkija haastaa Froomelta lisätietoja ja jatkotutkimuksia. Tutkijan spekulointia Froomen suorituskyvylle: ainutlaatuiset, fysiologiset ominaisuudet, moottori, doping.
    Vielä noista testimenetelmistä..MAP antaa erilaisia tuloksia kuin vaikkapa suorassa porrastestissä tai eri epäsuorissa annetut. Froome on muistaakseeni tuupannut 71 kiloisena noin 500 maksimitehot ja sehän olisi 7w/kg mutta kuka kertoo millä formaatilla? Jos se on ollut esim 5 min maksimiveto joka korreloi hyvin suoran testin maksimaalisen ml/kg kanssa, niin millit olisi luokkaa 83 ja jos tuosta lasketaan se perinteinen 85 pinnaa yläkynnykselle niin ollaan tasolla 6w/kg. Painonpudotusta ja on jo aika hyvä.

  24. #6804
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Oli se Lancekin ihmeihminen... tuossa pari pikahaulla....

    http://www.utexas.edu/features/2006/athletes/
    Supermies, treenaa kovempaa kuin muut. Otettiinko huomioon mitä testokuuri tekee palautumiselle? Eivät kai halunneet oikeuteen. Ja sitäpaitti teksasin yliopisto tutkimassa teksasin suurta poikaa. Pohjois-Koreassa on kans yks kova tyyppi, josta on rakennettu näitä henkilökultteja. Siellä lienee kriitikot vielä harvemmassa, kuin teksasissa vuonna 1999.

  25. #6805
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    vähän piristystä.
    Fucked up and ready to die.

  26. #6806
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Niemenmäki
    Viestit
    400
    todella yllättävä uutinen Italiasta http://www.cyclingweekly.co.uk/news/...igation-183908
    Jotkut eivät todella KOSKAAN opi.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

  27. #6807
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    0
    Do you remember... Cobra häipyy Hautacamilla horisonttiin sellasta kyytiä että mopot ei meinaa ehtiä alta pois ja saa Froomen nykyiset iskut näyttämään lähinnä kyläkisojen hommilta https://www.youtube.com/watch?v=TrPMUcEHsRY
    Impossible is not a fact. It’s an opinion.

  28. #6808
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Minkähänlaisia watteja tuohon aikaan puskettiin? Mahtoi olla W/ kg kohdillaan tuossakin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #6809
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Ricco? Miten yllättävää. Eipä olisi uskonut.

  30. #6810
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    164
    Sellaista asiaa olen tässä pohtinut, että jos Froomen ja Skyn ylivoimaa pidetään osoituksena dopingista, niin tarkoittaako se sitä, että kaikki muut ovat puhtaita? Jos muutkin käyttäisivät suoritusta parantavia aineita, niin heidänhän pitäisi pärjätä yhtä hyvin. Muutoinhan eroa ei voisi selittää d:llä (paitsi, jos Sky:lla olisi parempia aineita kuin muilla, mikä lienee aika epätodennäköistä). Ja jos muut eivät enää käytä, niin miksi eivät, kun sen käytöstä on selvää etua ja kiinni ei ainakaan helposti jää?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •