GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 28 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #811
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Continental compin 22mm:iä olen itsekin käyttänyt ja hyviä ovat olleet. Tosin mikään ei ole täydellinen. Tänään noin 1000km ajettu takarengas meni puhki kun pyörä seisoi tien sivussa sm-kisoja katsellessa. Paikkalitku auttoi mutta kotona tuomio oli että vaihtoon menee. Nyt meni kiinni saman valmistajan sprinter, katsotaan millaisia eroja compiin löytyy.

  2. #812
    jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Edelleen voi suositella Continentalin competitioneja 25 mm leveänä. Aiemmin alla pyörinyt Tufoa ja Vittoriaa eri versioina.
    Noin 1500km on takana mainituilla renkailla ja kyllä ovat mukavat. Nuo ovat ulkomitaltaan 25mm leveällä kiekolla ja paineina käytän vaatimatonta 6.5-6.8 -tasoa. Nämä tuubit + suhteellisen joustava kuiturunko + kuitutanko silikoni toppauksilla =>meno on varsin mukavan pehmeää ja mamilin lenkkeilyyn sopivaa
    Pienet kivet eivät ole vielä tehneet tuhoja, vaikkakin muutaman kerran on tullut ajettua tappajasepelin sekä rikkoontuneen auton lasin ylitse. (näin kun väittää, niin iltapäivän lenkillä taatusti napsahtaa )

  3. #813
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Vaihdoin Contin 22 mm Competitioneiden tilalle 25 mm Sprinterit, yksi pikainen testilenkki ajettu.

    Huomattavasti kevyemmät venyttää paikoilleen kuin compit, suorastaan naurettavan helpot. Tärinä asfaltilla väheni myös paljon ja paineita on vara vielä laskea. Compeissa ollut 9/10bar ja nyt 8/9bar Sprintereissä.
    Kuitukiekkojen ääni hiljeni myös. Vaikuttavat paremmin rullaavilta vähemmän tärinän vuoksi. Taitaapa olla turhaa käyttää enää 22 mm tuubeja.

    Competitioneja olisi tietysti ollut myös 25 mm leveänä mutta Sprinter on melkein puolet halvempi, joten kokeillaan niitä välillä.

  4. #814
    sledgehammer Guest
    Mulle tuli uusien kiekkojen mukana 25mm compet ja heti ekan lenkin jälkeen huomasim, että niihin ei tuu yhtä helposti viiltoja kuin 22mm vastaaviin. Ne ovat jo joutuneet melkoiseen tulikokeeseen Tukholman santaa täynnä olevilla kelveillä. Mukavammat ovat myös, nopeudesta en osaa sanoa mitään. Ajan yleensä 8,5-9bar paineilla. Silti täytyy sanoa, että sprinterit ovat hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvät renkaat.

  5. #815
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    22mm sprinter on nyt ollut takana tovin ja varsin hyvältä vaikuttaa. Ehkä hieman erilainen tuntuma on 22mm compessa, tämä voi olla myös placeboa. Koska hinta on noin puolet compesta, taidan siirtyä kokonaan sprinteriin luontaisen siirtymän kautta.

  6. #816
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Planet X:n Areo Extrat alle sunnuntaiseen Pirkan lenkkiin. Liimaus helppoa. Butyyli-sisuskalut, toisin kuin Areo Looxoissa, kun ilmanpaine pysyy yön yli. Kovemmat, mutta ei huonot. Pito hyvä. 217 km Pirkanmaalaista sileää A-luokan supersileää tienpintaa vain lempeästi hyväili kulutuspintaa aiheuttamatta silmin havaittuja kulumia.

    .
    Näitä halpoja kurakumeja hyväilin Pirkan lenkin lisäksi myös yö-Pirkassa ja Styrkeprövenissä ja kaikilla treenilenkeillä siinä välissä (ja osin jälkeen). Styrkessä takana ollut tuubi kossahti korjauskelvottomaksi noin 40 kilometriä ennen maalia. Renkaassa oli usempi reikä ja ohuesti epäilen terrori-iskua, koska heti perään läskipyöräilijä sai flätin samassa kohtaa. Noin 50 kilometriä aikaisemmin ajoin kyllä yllättävään tietyö-sepeli-sora-hässäkkään, mutta en usko että se varsinaisesti olisi flättiä aiheuttanut - vaikka renkaissa pieniä viiltoja näkyykin.

    Nyt eilen tuli sadekelissä etuseen reikä, jonka litku paikkasi. Kumissa näkyy ne Styrken aiheuttamat viillot ohuelti, mutta kulutuspinnan kuluminen on tasoitellut niitä. Kuviointi alkaa vähitellen olla käytetty. Kilometrejä noin 2000.

    Styrkessä laitoin taakse vararenkaana olleen vanhan Contin Compen, jossa alkaa muutamassa kohtaa kankaat kuultaa kumiseoksen läpi. Kilometrejä alla näillä ainakin 5000 - luultavasti parikin tonnia enemmän. Näillä näkymin aika samoihin vetää siis €/km. Testi jatkuu seuraavaksi taas Areo Looxoilla (http://www.planetx.co.uk/i/q/TBARLOT...ular-tyre-700c), joiden hinta on noussut lähes 30€ renkaalta. Itse maksoin siis 15€.

  7. #817
    sledgehammer Guest
    Jees. Jos ei tuu flättiä, niin samoihin menevät. Toisaalta, jos olet ostanut compet kivijalasta 100e/kpl niin kyllä sylettää, kun tulee reikä. Vaikka litku reiän paikkaisikin, niin en mä semmosella renkaalla enää pitkään reissuun lähtisi. Roskiin ne joutaa, jos on reikä tullut, näin itse ainakin ajattelen nykyään. Jos ajattelee asiaa niin, että kivijalasta kierros compeja 200e tai ulkomailta sprinttereitä 5kpl samalla rahalla, niin ei tarvii kauaa miettiä. Competkin maksaa vähintään sen 70e/pala tilaamallakin, niin saa niitä sprinttereitä tilattua sillä rahalla vuosiksi. Flätitkään ei sitten haittaa niin paljon. Sprinterit taitaa saada myös pakattua pienempään tilaankin. Revosealit vaan sisään, niin aika hyvin luulis pärjäävän. Revosealin kanssa saattaa joskus joutua kyllä putsaamaan venttiileitä. Kannattaa pitää varatuubin mukana venttilityökalu ja pikku tikku, joka menee venttilinvarren sisään, jos joutuu putsaamaan. Näin siis, jos ei ole varatuubia mukana ja paine pääsee laskemaan liikaa ennen kuin litku tukkii reiän. Ei paina paljoa ja jos käytössä on co2 patruunat, niin varoiksi kyllä rassaisin venttiilinvarren ennen kanisterin tyhjentämistä. Mulle kävi jo kerran niin, että co2 meni tosi hitaasti renkaaseen ja varmaan osa ohikin, kun varsi oli vähän tukossa. Tig-hitsaukseen käytettävästä täytelangasta olen tehnyt sopivan tikun, jolla saa rassattua venttiilinvarren auki. Nää on niitä worst case scenarioita varten...

  8. #818
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Tig-hitsaukseen käytettävästä täytelangasta olen tehnyt sopivan tikun, jolla saa rassattua venttiilinvarren auki....
    Tästä vinkistä iso kiitos.

    Continentalin tuubit olen usein tilannut täältä: http://www.velo-motion.com/Race-Comp...ar:::1_23.html

    Sprinterit 31€, GP4000SR ja Competitionit 58€.

  9. #819
    sledgehammer Guest
    Hemmetti, just tilasin vähän kallimmalla kaks sprinteriä ja tufon teippiä bike24:stä. No tuli sieltä muutakin mukaan. Kun sen täyteainetikun katkaisee sopivan mittaiseksi, kannattaa leikkuujälki silotella vaikka nauhahiomakoneella, ettei se jää liian teräväksi ja puhkaise sisuria. Ei siihen nyt suurta riskiä ole, mutta kuitenkin...

  10. #820
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Nyt saa Bike24:stä Sprintereitä myös 25 mm leveinä!

    http://www.bike24.com/1.php?content=...d=4;pgc=35:145

  11. #821
    jarit Guest
    Sprinter Gatorskin 25mm voisi hommata takarenkaaksi ihan puhtaasta mielenkiinnosta sen kulutuskestävyyteen.

  12. #822
    sledgehammer Guest
    Tota gatorskin sprinteriä on haukuttu niin paljon, etten ole itse tohtinut koittaa. Kerro ihmeessä miltä vaikuttaa, kun saat alle. Paljon on ollut juttua, ettei kestäisi yhtään normaalia sprintteriä paremmi , ehkä jopa päinvastoin. No netti on täynnä kaikenlaista tarinaa...

    Sent from my SM-T315 using Tapatalk

  13. #823
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    @Camon, miten sulla on nuo Schwalben Onet kestänyt. Pitäisi päättää tilaanko seuraavaksi varastoon Oneja vai Veloflex Roubaixeja. Pitkään olin Roubaix - fani mutta edellinen meni edestä 200 kilometrin jälkeen.

  14. #824
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    @Camon, miten sulla on nuo Schwalben Onet kestänyt. Pitäisi päättää tilaanko seuraavaksi varastoon Oneja vai Veloflex Roubaixeja. Pitkään olin Roubaix - fani mutta edellinen meni edestä 200 kilometrin jälkeen.
    En osaa avata asiaa viestiä #806 paremmin. Ensimmäiset kokemukset Continentalin Attackista ja Forcesta vahvisti mielipidettäni siitä, että Conteissa kulutuspinnan kumi on tyypillisesti hieman kovempaa kuin samaan tarkoitukseen suunnitelluissa kilpailijoiden renkaissa. Eli näppituntumalta sanoisin Contin Sprinterin, Competitionin, Attackin ja Forcen olevan Schwalben Onea kulutuskestävämpiä sekä viiltojen että kilometrien suhteen. Kuitenkin Onen ajotuntumassa on jotain sellaista josta todella pidän, joten eilen tallin hyllyyn saapui seuraaviksi kumeiksi 22/24mm Onet.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  15. #825
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Veloflex
    Älä nyt näitä ainakaan. Froomekin käyttää... Tarttuu vielä D-aines tms!

    http://www.roadbikereview.com/review...c/froome-tires

  16. #826
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Älä nyt näitä ainakaan. Froomekin käyttää... Tarttuu vielä D-aines tms!

    http://www.roadbikereview.com/review...c/froome-tires
    Tarttuiskin niin edes joskus kulkisi ...

  17. #827
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    @Camon, miten sulla on nuo Schwalben Onet kestänyt. Pitäisi päättää tilaanko seuraavaksi varastoon Oneja vai Veloflex Roubaixeja. Pitkään olin Roubaix - fani mutta edellinen meni edestä 200 kilometrin jälkeen.
    Veloflex. Toi Onen salmiakkikuvio tuntuu imevän kiviä.

  18. #828
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Taidan ottaa kumpiakin setin jemmaan, nyt alla Onet joten kohta sen näkee. Vähän liikaa on mennyt noita viimeaikoina pahimpina Challengen Strada Biancat 30 millisinä jotka oli alla cyclossa, niissä repesi kylki auki kun laitoin 5,5 bar taakse ja lämäsin läskiperseeni satulaan.

    Laiskuuttani en ole jaksanut taas litkutella etukäteen mutta nyt on kokemus osoittanut että kyllä se kannattaisi

  19. #829
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Tota gatorskin sprinteriä on haukuttu niin paljon, etten ole itse tohtinut koittaa. Kerro ihmeessä miltä vaikuttaa, kun saat alle. Paljon on ollut juttua, ettei kestäisi yhtään normaalia sprintteriä paremmi , ehkä jopa päinvastoin. No netti on täynnä kaikenlaista tarinaa...

    Sent from my SM-T315 using Tapatalk
    Minäkin jokunen vuosi sitten Gatorskiniä kokeilin kun ajattelin että kestää rengas pidempään. No ekana tökkäs vastaan karsea ajotuntuma - kovat kuin mitkä! Seuraavana tökkäs vastaan nopea pinnan kuluminen??!! Eli ne ajettiin lopuun hieman tavallista nopeammin. Sen jälkeen olen noita Gatorskinejä kiertänyt kuin ruttoa! Normi Sprinterit on ihan eri planeetalta - se ajomukavuus ja lyömätön pistosuojaus on vain vertaansa vailla + hinta!

  20. #830
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Nyt tarvitaan uudet tuubit...Ultremo takana on ihan tasainen ja täynnä viiltoja. Tänään lenkillä sitten pari reikää, mutta litku paikkasi onneksi. Sprinterit on ilmeisesti järkivalinta. Kertokaas kokeneemmat millä sitä liimaa kannattaa yrittää poista kuituvanteelta? Asetoni vai? Ajattelin laittaa uudet tuubit teipillä.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  21. #831
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    En mä ottaisi kuin kynnellä isoimmat knöölit. Jos haluat hipoilla, asetonia vessapaperiin se kehän ympärille ja elmukelmu päälle. Anna vaikuttaa kolme varttia niin pehmenee mukavasti. Etenkin jos laitat teipit niin kyllä se riittää kun otat suurimmat nöölit veke.

  22. #832
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    ^Tänks


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  23. #833
    sledgehammer Guest
    Vahvasti suosittelen saman merkin liimanpoistoainetta, jolla tuubit ovat liimattu kiinni. Kaikki asetonista tinneriin voi toimia tai olla toimimatta liimasta riippuen. Putsaushommaan kova sana on nylonharja ja porakone. Mulla oli bilteman punainen nylonharja. Ei tehnyt juuri mitään jälkiä vanteen uraan ja liimaköntit lenteli kaaressa pitkin mäkeä. Välillä piti harjaa liottaa bensassa, että siihen tarttuneet liimapaakut lähtivät irti. Tuon jälkeen en ole liimaa vanteisiini sivellyt, sen verra m*lkku homma oli tuo putsausprojekti. Mun vanteissa liimaa oli läästritty ihan h*lvetisti, enkä tiennyt, mitä liimaa se oli.

    Sent from my SM-T315 using Tapatalk

  24. #834
    jarit Guest
    Perinteinen kontaktiliimojen poistoaine on ksyleeni. Rautakaupasta.

  25. #835
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Yritin viime vuonna mahduttaa 25mm Tufo Pulsea Colnago C59:iin. Ei onnistunut - ahdisti takana seatstayn kohdalta takaa.

    Eli mitkä mahtaa olla Veloflex Roubaixin 25mm strategiset mitat todellisuudessa, kuinka korkea rengasprofiili on kehän yläreunasta/leveys?

    Eri valmistajan saman koon renkaat kun on todellisuudessa todella eri kokoisia...

  26. #836
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Veloflex Roubaix 25mm mahtuu ainakin mainiosti C59:iin.


  27. #837
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Veloflex Roubaix 25mm mahtuu ainakin mainiosti C59:iin.
    tänks, no sitten uskaltaa tilailla noita. Sen verran ..tutti repiä se juuri asennettu 25mm Tufo tuubi kehiltä.

  28. #838
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Perinteinen kontaktiliimojen poistoaine on ksyleeni. Rautakaupasta.
    Jep, tällä lähti kun käytin tuota pikku-mihkalin mainitsemaa oivaa kikkaa. Ensin tietysti piti koittaa vaikeimman kautta rapsuttelemalla 1,5 tuntia.. ..niin siis tässä oli ollut teipit ja niitä alusteipin jämiä oli pari kerrosta pohjalla..

    Sitten kun uusi tuubi on teipin päällä vanteella niin voiko sen teipin päällisen nykiä suoraan pois vai kannattaako vetää edellä jollain ohuella työkalulla tuubia ilmaan ja samalla vetää teipin päällistä?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  29. #839
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Sitten kun uusi tuubi on teipin päällä vanteella niin voiko sen teipin päällisen nykiä suoraan pois vai kannattaako vetää edellä jollain ohuella työkalulla tuubia ilmaan ja samalla vetää teipin päällistä?

    Sent from my iPad using Tapatalk
    Työkalua ei tarvitse, peukalolla olen vähän työntänyt kumia syrjään niin teipin päällinen tulee paremmin välistä pois. On tuo joskus katkennutkin mutta sen saa helposti jollakin terävällä piikillä kumin alta taas esiin.

  30. #840
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Sitten kun uusi tuubi on teipin päällä vanteella niin voiko sen teipin päällisen nykiä suoraan pois vai kannattaako vetää edellä jollain ohuella työkalulla tuubia ilmaan ja samalla vetää teipin päällistä?
    Kumia keskittäessä siihen kannattaa laittaa vähän painetta. Kun se on tehty, paineet pois ja teipin suojakalvon pitäisi tulla välistä nätisti vetämällä pois.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •