ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 14 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 850

Aihe: Kuka törttöili silloin siellä?

  1. #391
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Tänään Töölössa näin 8 pyöräilijää:

    1 ajoi sääntöjen mukaan
    5 ajoi jalkakäytävällä
    1 vaihtoi punaiset valot nähdessään jalkakaytävälle
    1 ajoi punaisia päin, ja vaihtoi kadun yli ristiin jalkakäytävälle

    Aika synkkä tilasto, tsempataanhan kaksirengasystävät vähän!
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  2. #392
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    ^ Kesä on tullut.

  3. #393
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084

    Peukalo alas

    Kuka idiootti törttöili kello 16.19 Vantaankoskentien ja Martinkyläntien risteyksessä Vantaalla? Joku trikoohippi kilpapyörällä, musta/vihreä ajoasu. Perseessä luki IDG CYCLING tms. Ajoit sitten suoraan päin punaisia Martinkyläntietä etelästäpäin tulleen auton eteen. Tulit Vantaankoskentietä ja käännyit vasemmalle siitä. Autot seisoi nätisti punaisissa niin siitä vetäsit niiden välistä ja koukkasit tuon etelästäpäin tulleen auton eteen kylmästi. Joo, näytit tyhmältä ja varmasti sai taas kilpapyöräilijät loistavaa mainetta autoilijoiden keskuudessa. Tuota menoa pääset vielä hengestäsi jos tuo on normaali ajotyylisi.

  4. #394
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Kuka idiootti törttöili kello 16.19 Vantaankoskentien ja Martinkyläntien risteyksessä Vantaalla? Joku trikoohippi kilpapyörällä, musta/vihreä ajoasu. Perseessä luki IDG CYCLING tms. Ajoit sitten suoraan päin punaisia Martinkyläntietä etelästäpäin tulleen auton eteen. Tulit Vantaankoskentietä ja käännyit vasemmalle siitä. Autot seisoi nätisti punaisissa niin siitä vetäsit niiden välistä ja koukkasit tuon etelästäpäin tulleen auton eteen kylmästi. Joo, näytit tyhmältä ja varmasti sai taas kilpapyöräilijät loistavaa mainetta autoilijoiden keskuudessa. Tuota menoa pääset vielä hengestäsi jos tuo on normaali ajotyylisi.
    Nyt nettisalapoliisit vauhtiin. Olisko mahdollisesti lukenut ja ollut IBD Cyclingin tiimiasu? http://ibdcycling.fi/wp-content/uplo.../03/kuva11.jpg

  5. #395
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    ^ Just tuo! Prkle.

  6. #396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Tänään Töölössa näin 8 pyöräilijää:

    1 ajoi sääntöjen mukaan
    5 ajoi jalkakäytävällä
    1 vaihtoi punaiset valot nähdessään jalkakaytävälle
    1 ajoi punaisia päin, ja vaihtoi kadun yli ristiin jalkakäytävälle

    Aika synkkä tilasto, tsempataanhan kaksirengasystävät vähän!
    Nordenskiöldinkadun pyöräkaistaa ajaa joka päivä aika moni väärään suuntaan väärällä puolella tietä. Ajan itse tuosta ohi monta kertaa päivässä ja lähes aina sieltä joku tulee vastaan vaikkei kuuluisi. Lisäksi moni ajaa jalkakäytävällä... Ja jotkut menevät punaisia päin ja jotkut pysähtyvät suojatien päälle risteyksessä.

  7. #397
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Kyllä tiimiasuun sonnustautuneella peelolla pitää saada olla oikeus ajaa liikenteen seassa punaisia päin, muuten ei tuu joukkueelle Darwin awardia eikä edes säälinaurupisteitä. Tosin, aika *piip* (p)onneton yritys tuo oli kuvauksesta päätellen. Olis ny ees alamäkeen tulevan sorarekan haastanu...
    Shimaani muokkasi tätä : 03.07.2015 at 23.17 Syy: Siinähän on imupaperivaunuvarikko ihan nurkalla :-p

  8. #398
    IncBuff Guest
    Maantiepyörä on aina etuajo-oikeutettu varsinkin jos kuskilla on spandexit.

  9. #399
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^^^
    Minä olen sattunut ilmeisesti sillä ajamaan/kävelemään silloin kun ajetaan oikeisiin suuntiin (tai sitten jalkakäytävää ), sillä en, vaikka kävelenkin useita kertoja vrk:ssa siitä ole kiellettyyn ajosuuntaan ajajia nähnyt, paitsi kerran kun joku meinasi ajaa päälleni ylittäessäni tietä.
    Onhan noita kaupunkiympäristössä näkee paljon punaisia päin menoja pyöräilijöillä ja kävelijöillä, lisäksi pyöriä, jotka ajavat ajorataa, mutteivät noudata sen valoja ja meinaavat ajaa suojatien ylittäjien päälle ja kaikenlaista muuta. Kyllä silmät täytyy auki pitää kun tuolla menee.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  10. #400
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuttava Katso viesti
    Nordenskiöldinkadun pyöräkaistaa ajaa joka päivä aika moni väärään suuntaan väärällä puolella tietä. Ajan itse tuosta ohi monta kertaa päivässä ja lähes aina sieltä joku tulee vastaan vaikkei kuuluisi. Lisäksi moni ajaa jalkakäytävällä... Ja jotkut menevät punaisia päin ja jotkut pysähtyvät suojatien päälle risteyksessä.
    Ei varmaan pyöräkaistasta ollut kyse, sillä niissä kulkusuunta on luonteva. Viimeistään suunnan huomaa silloin, kun ajaa tai on vähällä ajaa nokkakolarin jonkin moottoriajoneuvon kanssa. Silti näkee pyöräkaistoillakin väärään suuntaan kulkevia.

    Onko muuten ko. Nordenskiöldinkadun yksisuuntainen pyörätie merkitty yksisuuntaiseksi muulla tavoin kuin jätetty merkitsemättä pyörätieksi väärästä ajosuunnasta? Annatko kohteeseen vähän tarkempi koordinaatteja, vai onko koko katu samanlaista yksisuuntaista? Aika harvalle on loppujen lopuksi tuttu tuo itä-Suomen Hovioikeuden päätös (https://www.finlex.fi/fi/oikeus/ho/1991/i-sho19910081), mikä valitettavan usein jää ainoaksi tavaksi yksisuuntaisuuden kertomiseen.

    Helsingin keskustassa pyörätien merkkejä kannattaa lukea kuin piru raamattua, mutta muualla niitä ei ole haluttu ripotella ihan joka risteykseen. Puuttuva merkki ei siten aina tarkoita kiellettyä ajosuuntaa.

  11. #401
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.797
    Kyllä myös Runebergin kadulla nimenomaan pyöräkaistalla ajoradalla ajaa jatkuvasti porukkaa väärään suuntaan. Eniten se häiritsee liikenneympyrässä.

  12. #402
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Riittää niitä väärään suuntaan kyntäviä Manskullekin, niin miksi tuolla, jossa on työmaa ja ohjaukset päin helvettiä, asia olisi paremmin?

  13. #403
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Nordiksellahan on sellainen kiva ongelma että tieosan tyyppi vaihtelee punamerkitystä jaetusta KLV:stä (kaksisuuntainen) punamerkittyyn pyöräkaistaan (yksisuuntainen).

    Tosin törmäsinpä sellaiseenkin henkilöön joka ei uskonut että pelkkä punainen maali ei tee KLV:stä pyöräkaistaa.

  14. #404
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minä olen ajatellut, että, jos pyörätie menee tien molemmilla puolilla ajoradan tasalla (tuolla se muistaakseni erottuva punainen tie pyöränkuvilla) niin silloin mennään samoilla säännöillä kuin autotielläkin, eli toista puolta toiseen suuntaan ja toista toiseen. Ainakin toistaiseksi näkemissäni tällaisissa pyöräteissä tämä on pätenyt. Nämä pyörätiet ovat myös usein aika kapeita, koska ne on tarkoitettu ajettavaksi vain yhteen suuntaan. Esim Manskun ylitettyään Keskuspuiston suuntaan Nordensjöldinkatua autot tulevat ihan kyljessä kiinni, ei mitään mahdollisuutta ohittaa vastaantulijaa pyörätietä pitkin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  15. #405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Kuka idiootti törttöili kello 16.19 Vantaankoskentien ja Martinkyläntien risteyksessä Vantaalla? Joku trikoohippi kilpapyörällä, musta/vihreä ajoasu. Perseessä luki IDG CYCLING tms. Ajoit sitten suoraan päin punaisia Martinkyläntietä etelästäpäin tulleen auton eteen. Tulit Vantaankoskentietä ja käännyit vasemmalle siitä. Autot seisoi nätisti punaisissa niin siitä vetäsit niiden välistä ja koukkasit tuon etelästäpäin tulleen auton eteen kylmästi. Joo, näytit tyhmältä ja varmasti sai taas kilpapyöräilijät loistavaa mainetta autoilijoiden keskuudessa. Tuota menoa pääset vielä hengestäsi jos tuo on normaali ajotyylisi.
    "Syyllinen" löytyi meidän joukosta tosiaan ja rehellisesti kaveri myönsi, että meni vihkoon. Pahoittelemme tapahtunutta ja pyrimme jatkossa toimimaan paremmin. Eli kyseessä siis uusi seura IBD Cycling ja ajamme IBD-sairaiden asiaa mediassa ja pyörien päällä erilaisissa kilpailuissa. Jos jotain positiivista tästä tapahtuneesta hakee niin ainakin asumme on siis "mieleenpainuva" mikä on hyvä asia. Toivottavasti jatkossa olemme vain positiivisessa mielessä esillä. Kiitos palautteesta ja hyvää kesän jatkoa!

  16. #406
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Nordiksellahan on sellainen kiva ongelma että tieosan tyyppi vaihtelee punamerkitystä jaetusta KLV:stä (kaksisuuntainen) punamerkittyyn pyöräkaistaan (yksisuuntainen).

    Tosin törmäsinpä sellaiseenkin henkilöön joka ei uskonut että pelkkä punainen maali ei tee KLV:stä pyöräkaistaa.
    Okei, missä kohtaa se oli jaettu kelvi? Onko sekin ajoradan tasalla?
    Minusta ainakin tuossa Manskun YO-apteekin kohdalla se on niin selkeästi yhden pyörän levyinen, että jo se leveys yksin tekee siitä yksisuuntaisen, mutta onpas hölmösti suunniteltu jos samalla kadulla vaihtelee tolla tavalla.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  17. #407
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Okei, missä kohtaa se oli jaettu kelvi? Onko sekin ajoradan tasalla?
    Minusta ainakin tuossa Manskun YO-apteekin kohdalla se on niin selkeästi yhden pyörän levyinen, että jo se leveys yksin tekee siitä yksisuuntaisen, mutta onpas hölmösti suunniteltu jos samalla kadulla vaihtelee tolla tavalla.
    KLV on aina erotettu, tai kääntäen sanottuna ajoradan tasalla oleva punamaali tarkoittaa pyöräkaistaa. Ja Urheilukadulta länteen on nimenomaan pyöräkaistaa, olet oikeassa. Tarkemmin miettiessä en kyllä olekaan ihan varma missä kaikkialla tuolla on punamerkittyä KLV:tä… mutta pääpointtina siis se, että jatkuvasti vaihtuvien tietyyppien vyyhdissä ei ole suuri ihme jos joku harhautuu vääräänsuuntaiselle kaistalle. Noissa tilanteissa on ihan sallittua ja hyväkin huomauttaa asiasta.

  18. #408
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Minä olen ajatellut, että, jos pyörätie menee tien molemmilla puolilla ajoradan tasalla (tuolla se muistaakseni erottuva punainen tie pyöränkuvilla) niin silloin mennään samoilla säännöillä kuin autotielläkin, eli toista puolta toiseen suuntaan ja toista toiseen. Ainakin toistaiseksi näkemissäni tällaisissa pyöräteissä tämä on pätenyt. Nämä pyörätiet ovat myös usein aika kapeita, koska ne on tarkoitettu ajettavaksi vain yhteen suuntaan. Esim Manskun ylitettyään Keskuspuiston suuntaan Nordensjöldinkatua autot tulevat ihan kyljessä kiinni, ei mitään mahdollisuutta ohittaa vastaantulijaa pyörätietä pitkin.
    Jos tosiaan ollaan ajoradan tasalla (ja välittömästi kiinni ajoradassa ilman esimerkiksi erottavaa ruohokaistaletta), niin silloin ainoa sallittu kulkusuunta on sama kuin vieressä ajoradalla kulkevilla ajoneuvoilla. Tämä jo siksi, että ajoradalla kulkevien ajoneuvojen on tietyissä tilanteissa lupa käyttää pyöräkaistaa. Silloin on erityisen tärkeää, että pyörät eivät ole törmäyskurssilla.

    Sitten on näitä pyörätiemerkillä merkittyjä pyöräteitä. Jos sitä ei ole menosuuntaan merkitty pyörätieksi, kuljet kiellettyyn suuntaan. Mutta tosiaan merkkejä ei ihan joka risteyksen jälkeen ole sallittuunkaan suuntaan kulkiessa, niin että asia on kovin tulkinnanvarainen. Turistin on mahdotonta ajaa virheettä, mutta omat kotikulmansa on syytä opetella.

  19. #409
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Ramstedt Katso viesti
    "Syyllinen" löytyi meidän joukosta tosiaan ja rehellisesti kaveri myönsi, että meni vihkoon. Pahoittelemme tapahtunutta ja pyrimme jatkossa toimimaan paremmin. Eli kyseessä siis uusi seura IBD Cycling ja ajamme IBD-sairaiden asiaa mediassa ja pyörien päällä erilaisissa kilpailuissa. Jos jotain positiivista tästä tapahtuneesta hakee niin ainakin asumme on siis "mieleenpainuva" mikä on hyvä asia. Toivottavasti jatkossa olemme vain positiivisessa mielessä esillä. Kiitos palautteesta ja hyvää kesän jatkoa!
    Liikentessä perseilyyn ei lainausmerkit auta vaika olis kuinka *piip* asialla. Jokainen peelo kusee kaikkien muittenkin muroihin.

  20. #410
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marenki Katso viesti
    Ei varmaan pyöräkaistasta ollut kyse, sillä niissä kulkusuunta on luonteva. Viimeistään suunnan huomaa silloin, kun ajaa tai on vähällä ajaa nokkakolarin jonkin moottoriajoneuvon kanssa. Silti näkee pyöräkaistoillakin väärään suuntaan kulkevia.

    Onko muuten ko. Nordenskiöldinkadun yksisuuntainen pyörätie merkitty yksisuuntaiseksi muulla tavoin kuin jätetty merkitsemättä pyörätieksi väärästä ajosuunnasta? Annatko kohteeseen vähän tarkempi koordinaatteja, vai onko koko katu samanlaista yksisuuntaista? Aika harvalle on loppujen lopuksi tuttu tuo itä-Suomen Hovioikeuden päätös (https://www.finlex.fi/fi/oikeus/ho/1991/i-sho19910081), mikä valitettavan usein jää ainoaksi tavaksi yksisuuntaisuuden kertomiseen.

    Helsingin keskustassa pyörätien merkkejä kannattaa lukea kuin piru raamattua, mutta muualla niitä ei ole haluttu ripotella ihan joka risteykseen. Puuttuva merkki ei siten aina tarkoita kiellettyä ajosuuntaa.
    Kyllä se mielestäni oli iham pyöräkaista. Puhun siis siitä Nordiksen osuudesta, joka on Manskun länsipuolella Yliopiston Apteekin kohdilla. Tässä kohdassa yksisuuntaista pyöräkaistaa olen nähnyt todella usein joidenkin ajavan väärään suuntaan. Eivät ilmeisesti älyä ajavansa väärällä puolella, vaikka autoja tulee ajoradan puolella vastaan.

    Ja moni myös ajaa tässä kohtaa Nordista jalkakäytävällä.

    Välillä tuntuu siltä, että pyöräilijöille kannattaisi vaatia ajokorttia, niin harva ajaa sääntöjen mukaan. Itsekään en näitä sääntöjä osaisi, jos en olisi aikoinaan opiskellut netistä.

  21. #411
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Nordiksellahan on sellainen kiva ongelma että tieosan tyyppi vaihtelee punamerkitystä jaetusta KLV:stä (kaksisuuntainen) punamerkittyyn pyöräkaistaan (yksisuuntainen).
    Anteeksi vantaalaisuuteni. Luulin, että Nordenskiöldinkadulla ei ole pyöräkaistoja. Kun ajoin sen Googlen kyydissä läpi sieltä ei todellakaan löydy mitään punamerkittyjä tien osia. Ei pyöräkaistoja eikä klv:itä. Taitavat olla kaikki tehty lokakuun 2011 jälkeen.

  22. #412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Liikentessä perseilyyn ei lainausmerkit auta vaika olis kuinka *piip* asialla. Jokainen peelo kusee kaikkien muittenkin muroihin.
    Lainausmerkeilläni ei ollut tarkoituksena vähätellä tapahtunutta mitenkään. Harmi jos tulkitsit sen noin. Hassua että tartuit tuohon yhteen kohtaan kun sentään omalla nimelläni vastasin seuramme puolesta asiaan. Varmaan parempi olisi sitten ollut jättää vastaamatta...

  23. #413
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuttava Katso viesti
    Välillä tuntuu siltä, että pyöräilijöille kannattaisi vaatia ajokorttia, niin harva ajaa sääntöjen mukaan. Itsekään en näitä sääntöjä osaisi, jos en olisi aikoinaan opiskellut netistä.
    Netistä ne säännöt oppii. Varmistellakseen ajokortin saamista autokoulukokelas opettelee sillä hetkellä voimassa olevat säännöt.

    Netissä uutiskommenteissa kun joku paukuttelee henkseleitään "minulla on ollut ajokortti jo vuodesta X" kannattaa yleensä tulkita "en osaa vuoden X jälkeen tulleita sääntöjä - minun ei tarvitse, koska minulla on ajokortti". Siksi ajokortti pitäisi suorittaa teoriapuolen osalta uudelleen vaikkapa viiden vuoden välein. Vain siten voisimme olla kohtalaisen varmoja siitä, että tiellä liikkuvista edes ajokortilliset ovat jotenkin sääntöjen tasalla.

  24. #414
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Lahden seutu
    Viestit
    885
    ^Pisteet Teemun porukalle virheen tunnustamisesta ja esilletulosta. Juuri noin täytyy porukan toimia - ja samalla sisäisesti huolehtia, ettei jatkossa tule aihetta vastaaviin.

  25. #415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marenki Katso viesti
    Netistä ne säännöt oppii. Varmistellakseen ajokortin saamista autokoulukokelas opettelee sillä hetkellä voimassa olevat säännöt.

    Netissä uutiskommenteissa kun joku paukuttelee henkseleitään "minulla on ollut ajokortti jo vuodesta X" kannattaa yleensä tulkita "en osaa vuoden X jälkeen tulleita sääntöjä - minun ei tarvitse, koska minulla on ajokortti". Siksi ajokortti pitäisi suorittaa teoriapuolen osalta uudelleen vaikkapa viiden vuoden välein. Vain siten voisimme olla kohtalaisen varmoja siitä, että tiellä liikkuvista edes ajokortilliset ovat jotenkin sääntöjen tasalla.
    Aika harva autoilija kumminkaan ajaa päin punaisia joka kerta kun on autonsa ratissa ja ajaa vastaantulevien kaistalla, saatika sitten jalankulkijoiden seassa vaikka vieressä menisi ajorata.

    Vaikka ajokortin olisi suorittanut aikoja sitten, niin kyllä muistissa silti on edes jotain perusjuttuja. Peruspyöräilijä tuskin on koskaan edes kuullut puhuttavan pyöräkaistoista. Tai mitä eroa on pyörätiellä ja pyöräkaistalla. Harva erottaa jalkakäytävän pyörätiestä ja harva tietää, milloin kuuluisi ajaa ajoradalla. Ja vaikka tietäisikin, niin vielä harvempi uskaltaa/viitsii ajaa siellä.

  26. #416
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marenki Katso viesti
    Jos tosiaan ollaan ajoradan tasalla (ja välittömästi kiinni ajoradassa ilman esimerkiksi erottavaa ruohokaistaletta), niin silloin ainoa sallittu kulkusuunta on sama kuin vieressä ajoradalla kulkevilla ajoneuvoilla. Tämä jo siksi, että ajoradalla kulkevien ajoneuvojen on tietyissä tilanteissa lupa käyttää pyöräkaistaa. Silloin on erityisen tärkeää, että pyörät eivät ole törmäyskurssilla.

    Sitten on näitä pyörätiemerkillä merkittyjä pyöräteitä. Jos sitä ei ole menosuuntaan merkitty pyörätieksi, kuljet kiellettyyn suuntaan. Mutta tosiaan merkkejä ei ihan joka risteyksen jälkeen ole sallittuunkaan suuntaan kulkiessa, niin että asia on kovin tulkinnanvarainen. Turistin on mahdotonta ajaa virheettä, mutta omat kotikulmansa on syytä opetella.

    Se on ihan ajoradan tasalla ilman mitään ruohokaisteleita, ainoastaan väri ja ehkä viiva erottaa sen ajoradasta. Minulla ei ole ajokorttia, mutta ainakin apteekin lähellä tuo on mielestäni niin selkeä, että vaikka vahingossa sille menisikin, niin maalaisjärjellä tajuaa hetken päästä tehneensä virheen, kun hoksaa, ettei kukaan voi tulla pyörällä vastaan ja mahtua ohittamaan, sitten näkee toisella puolella tietä toisen samanlaisen kapean pyörätien ja toteaa, että ahaa, tuolla minun pitäisi olla.
    En ymmärrä miten tuon voisi järkeillä olevan molempiin suuntiin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  27. #417
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ja hienoa, että myönsitte törttöilynne IBD-ryhmä ja vielä omalla nimellä. Noin sen pitää mennäkin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  28. #418
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuttava Katso viesti
    Aika harva autoilija kumminkaan ajaa päin punaisia joka kerta kun on autonsa ratissa ja ajaa vastaantulevien kaistalla, saatika sitten jalankulkijoiden seassa vaikka vieressä menisi ajorata.

    Vaikka ajokortin olisi suorittanut aikoja sitten, niin kyllä muistissa silti on edes jotain perusjuttuja. Peruspyöräilijä tuskin on koskaan edes kuullut puhuttavan pyöräkaistoista. Tai mitä eroa on pyörätiellä ja pyöräkaistalla. Harva erottaa jalkakäytävän pyörätiestä ja harva tietää, milloin kuuluisi ajaa ajoradalla. Ja vaikka tietäisikin, niin vielä harvempi uskaltaa/viitsii ajaa siellä.
    Pointti oli se, että säännöt muuttuvat. Perusautoilija ei ole koskaan kuullut pyöräkaistoista tai pyörätaskuista siksi, koska niitä ei vielä silloin ollut, kun hän sai kortin. Parinkymmenen vuoden kuluttua varmaan enemmistö on kuullut pyöräkaistasta ja 30 vuoden kuluttua alkaa pyörätasku olla tuttu enemmistölle. Siis jos vain autokouluun tukeutuu. Mietipä, kuinka vähän minä osaisin liikennesäännöistä, jos olisin lopettanut opettelun saatuani korttini 30 vuotta sitten. Yhä menisin ajoradan ja pyörätien risteyksissä "vasemmalta tuleva väistää"-säännöllä.

    Hm... Vai eikös postiluukusta tippunut "pyöräilijä väistää"-valistuslehtinen. Olisiko ollut joskus 90-luvulla. Joo - se taitaa olla uusin sääntö, koska postiluukusta ei ole uusia päivityksiä tippunut eivätkä ole autokoulusta ottaneet yhteyttä.

    Usein sanotaan, että nykyajan työelämä edellyttää työntekijältä jatkuvia valmiuksia oppia uusia asioita. Jostain syystä liikenteen muuttumisen katsotaan pysähtyvän siihen, kun saa ajokortin käteen.

  29. #419
    mutanaama Guest
    Mä olen saanut korttini -83, ja ihan ilman mitään lisäkursseja tai koulutuksia ymmärrän miten vaikka nyt ympyrässä ajetaan. Ja olen ihan tavallinen petteri perusautoilija.

  30. #420
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mä olen saanut korttini -83, ja ihan ilman mitään lisäkursseja tai koulutuksia ymmärrän miten vaikka nyt ympyrässä ajetaan. Ja olen ihan tavallinen petteri perusautoilija.
    Joo, se on kyllä ihmeen vaikeeta käsittää miten osa voi olla niin tietämättömiä liikennesäännöistä. Miten se menikään? Tyhmyys on ymmärrettävää, tietämättömyys ei. Tai jotain sinnepäin...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •