GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 161 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61 111 151 159 160 161 162 163 171 211 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.801 - 4.830 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

  1. #4801
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    126
    Terve,

    Täältäkin ensikertalaisen tunnelmia. Ihan ekaks täytyy sanoa, että ompas tyhjä olo. Heti niinkuin juhlien, lomareissun tms. jäljiltä. Mahtaako muille tulla samanmoisia kokemuksia? "Tässäkö se nyt oli"? Vaikka ei niin tosissaan tullut kisailtuakaan, niin tulihan tähän silti puoli vuotta treenailtua. Noh, jospa se tästä.

    Itellä oli kyllä vaikea reissu. Voimat loppui täysin kesken ja puolen välin jälkeen meinasi myös usko loppua. No onneksi jostain löytyi vähän energiaa ja sain itseni raahattua maaliin. Matkalla ajatukset oli, että sai olla ensimmäinen ja viimeinen kerta. Mutta jo saunassa tuli mieleen, että mitenhän tuota pitäisi treenata, että aika tuosta paranis... Nyt täytyy myöntää, että omalta osalta treeni meni suhteellisen "hukkaan". Treenimäärät oli aika maksimit mitä töiltä ehti, mutta ajassa se ei kyllä näkynyt millään tavalla. Mäet oli kyllä niin tappoa, ettei olisi uskonut.

    Järjestelyjen ja kanssakilpailijoiden osalta kaikki ok. Samanhenkisiä matkaajia oli koko kierroksen ajan rinnalla, joten oli hyvä yhdessä kirota omaa tyhmyyttään tällaiseen hulluuteen lähteä. Mukava oli myös seurata ja ihmetellä pitkänmatkalaisten vauhtia. Ja pyöränpesusta samanlaiset kommentit, kuin muilla. Järjettömän pitkää pesemistä (Onneks Salesta sai odottelukaljaa). Onneks tuo rupes loppua kohden vähän nopeutumaan kun pitkään odotelleet tajusivat pestä nopeampaa mitä aikaisemmat. Jonkinlainen kyltti, esim. "Pese pyöräsi minuutissa" olisi ollut paikallaan.

  2. #4802
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    25
    Noni, 3 kiekkaa tuli läpi ihan ok melkoisista henkisistä haasteista huolimatta. Energia kun ei oikein imeydy niin mieli on maassa, onneksi vain ekat 8h... 12h aikatavoitteeseen en ihan päässyt (12:18) mutta sijoitus toisaalta paljon parempi kuin oletin, joten pakko olla tyytyväinen. Huolloista sain kaiken mitä tarvitsin ja iloisella mielellä, siitä iso kiitos! Paljon ihmisiä kierteli risteyksissä kannustamassa ja myös kanssakilpailijat rohkaisi, tuli tarpeeseen.

    Tuulivaaran hultoa ennen olevalle asfaltille tarjoutui kahdelle jälkimmäiselle kiekalle vetomies 120km kuskeista, Iso Kiitos! Kukaan ei aukonut päätään vaikka olin aika hidas kakkos kiekan aikana. Koitin olla kiva kaveri myös aina kun pystyin ja väistelin parhaani mukaan. Yhden kerran tunnustan jotain hölmöä alamäessä möläyttäneeni, anteeksi siitä, oli väsy. Terveisiä Kotkan sinkulamiehelle, tultiin pitkä matka samaa tahtia ja jaettiin kärsimystä. Hurjan näköstä touhua 30 kadenssilla vääntää...

    Ensi vuonna ehkä uudestaan. Taas.

  3. #4803
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kausala
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti efut Katso viesti
    Kiitos.
    Ole hyvä. Ihan mukavasti läskikin menee ku jaksaa antaa kenkää. Sulla näytti mäet nousevan mukavannäköisesti ylös. Tais olla vikalla kiekalla viel hyvät geelit jemmassa loppukiriä varten .

    Ps. Toivottavasti Dt Swissin napa toimii hyvin myös.

    T. Läskikuski valkosella Hiacella

  4. #4804
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rikalar Katso viesti
    Terveisiä Kotkan sinkulamiehelle, tultiin pitkä matka samaa tahtia ja jaettiin kärsimystä. Hurjan näköstä touhua 30 kadenssilla vääntää...

    Ensi vuonna ehkä uudestaan. Taas.
    Sinkulamies ilmoittautuu. En ole Kotkasta, mutta ajoin kyllä sun kanssa pitkän pätkän. Kakkoskiekan ykköskinahmin jälkeen jäin ja iski totaaliväsy ja meinasinkin jo jättää leikin kesken (mm. huilailin taukopaikoilla varmaan 15min...) . Niinvain kuitenkin sinnittelin loppuun 13:26 aikaan...

  5. #4805
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Sinkulamies ilmoittautuu. En ole Kotkasta, mutta ajoin kyllä sun kanssa pitkän pätkän. Kakkoskiekan ykköskinahmin jälkeen jäin ja iski totaaliväsy ja meinasinkin jo jättää leikin kesken (mm. huilailin taukopaikoilla varmaan 15min...) . Niinvain kuitenkin sinnittelin loppuun 13:26 aikaan...
    Kovaa olit alun mennyt sinkulalla, kova suoritus maaliin pääsy tuolla kelillä! Ohitin sinut siinä kohtaa kun taisi olla tummempi hetki menossa, sen jälkeen ei kierrokseen näkynyt ketään pitkää matkaa ajavaa.

    Omaan ajoon täytyy olla tyytyväinen. 12h36min, 30 minuuttia huonompi aika kuin 2 vuotta sitten, keli huomioon ottaen taisi vauhdissa olla hieman parannusta. Neljättä kierrosta ei kyllä lauantaina olisi mennyt.

    Kiitokset kanssakilpailijoille tsemppauksesta! Antaa heikommalla hetkellä virtaa kummasti lisää.

  6. #4806
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    7
    Vielä näin maanatainakin huvittaa about 46km:n kohdalla käyty keskustelu
    "Ette kai te pojat ilmaiseksi oo tänne tullu noita pyöriä työntämään?"
    "Ei, kyllä me tästä maksettiin"

  7. #4807
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    198
    Kiitokset täältäkin järjestelyistä, olihan taas mahtava tahkomtb kaikkine mutineen!! 9.00 lähdössä starttailin, aika vaisu oli oma jalka lauantaina, mut huippua oli et kinahmi1 meni ajamalla ylös, kiitos kaikille jotka oli siinä samaan aikaan ja pitivät oikean laidan puhtaana...
    Eikä muuten tiukkapipoja osunut mun kohdalle, ehkä joku hätähousu mut päästin kiltisti ohi :-D

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
    Pyörällä päästään

  8. #4808
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Ekaa kertaa asialla ja ihan OK meni yksi kierros. Kello 9 startissa lähdin ja vauhti oli aika kovaa Kinahmille saakka, josta lähdin ajamaan omaa tai vähän enemmän omaa vauhtia. Kinahmi II jälkeen ajoin Tuulivaaran huoltoon asti yksin ja Rahasmäen laskussa pakeni ilma takakumista. Siinä tuli tuhrattua noin 20 minuuttia varasisurin irtosielun kanssa tuskaillessa ja pääsipä siinä uittukin just kun Medilaserin nopea neito lasketteli ohi, mutta ehdin pyytämään kielenkäyttöä anteeksi. pieni reitin tuntemus olisi ollut avuksi kun muutamassa paikassa tuli ylläreitä.

    Negatiivista ei juuri ollut. Kello 9 lähdön alku oli kaaosta siinä 20-30 kärjessäkin. Lätäköiden väistelyä ja muuta häröilyä kun maantiekuntoajossa olisi. Muutama kuski meni turvalleen siinä alussa ja tuli avauduttua siitä sekoilusta kun siinä ei kuitenkaan ollut mitään tarvetta tunkea ja hölmöillä. Rengasrikko oli tietty aika hanurista kun ilman sitä olisi varmasti mennyt alle kolmeen tuntiin.

    Positiivista melkein kaikki, kun vältin kaikki ruuhkat vaikka hitaasti kiiruhdinkin. Ensi kesän loma pitää varmaan ajoittaa Tahkon kanssa jos mitenkään onnistuu. Reitti ei ollut mitenkään paha tai liikaa kulunut mun kohdalla. Contin race king oli mulle sopiva tässäkin kelissä. Signaturesta järkkäsivät Open 1.0:n alle ja se toimi loistavasti. Sramin pojat vielä jeesasivat uusien jarrupalojen kanssa, niin ei tarvinnut tulla loppulaskua ilman jarruja.
    6.7 WTF/kg


  9. #4809
    Olipas mahtava ja rankka reissu. Sitä mudan määrää ei pysty kuvailemaan. Olin itse ekaa kertaa kahden kiekan matkalla (aiemmin ollut pari kertaa 60 km matkalla) naisten sarjassa, jossa ei ollut hurja osallistujamäärä.

    Eka kierros meni aika syvissä vesissä, kun reitti oli hidas/vedin eeppiset pannut alamäessä/aikaraja ahdisti. El Grandella joku 180 mies ja pari 120 miestä pohdiskeli ehditäänkö vielä uudelle kierrokselle. Kiitos niille Granden päällä olleille kannustajille, jotka huusi että ehditte vielä. Laskin sitten loppulaskun jarruja säästelen keskarin ollessa loppulaskussa 24,5 km/h. Viiden minutin rajoissa ehdin uudelle rundille (kaveri kyllä kertoi, että olivat päästelleet vielä vartin ylikin porukkaa jatkoon ja joku oli päässyt selittämällä tämän jälkeenkin... toivottavasti niitä vähän yli kaksi maaliin kurvanneita ei harmita jos toiset pääsi silti vielä). Tiimikaveri ja joku nainen omassa sarjassa keskeytti, niin siitä sai oikeastaan uutta virtaa tokalle kiekalle.

    Toinen kierros oli mahtava ajaa. Polut oli kuivaneet, ei ruuhkaa, omaa rentoa ajoa, mukavaa porukkaa. Tokalla kiekalla malttoi pysähtyä huoltoihinkin.

    Kiitos vielä oululaisille loppumatkan ajoseurasta. Kestihän se, mutta niin kestin minäkin. Suosittelen. Ens vuonna uusiks taas, ei sitä mutaa ainakaan enempää voi olla...

    Jos jotain palautetta, niin se ysin ruuhka oli sairaan tukkoinen. 120:set vois ihan hyvin lähteä vaikka aiemmin liikkeelle. Kinahmi 1 ja 2 jonot oli jotain ihan käsittämätöntä. Ehti melkein tehdä vuosihuollon pyörään odotellessa.

  10. #4810
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    544
    Renkaista... Edessä X-king ja takana rallirane. Hyvin toimi. Renkaat on jo viimekauden nähneet ja aina ennen olen vaihtanut ne uusiin ennen Tahkoa. Nyt ajattelin että kyllä niillä vielä ajaa... Onneksi kestivät maaliin, edessä kyljet finaalissa ja takana tällainen ylläri.




    Ehkä palaan vanhaan rutiiniin jossa uusin vaijerit ja renkaat juuri ennen Tahkoa. Myös vaijeri oli takana viittä vaille luisumassa takavaihtajasta läpi. Sen verran rispaantunut oli se setti.

  11. #4811
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Peräjää Katso viesti
    Jos jotain palautetta, niin se ysin ruuhka oli sairaan tukkoinen. 120:set vois ihan hyvin lähteä vaikka aiemmin liikkeelle. Kinahmi 1 ja 2 jonot oli jotain ihan käsittämätöntä. Ehti melkein tehdä vuosihuollon pyörään odotellessa.
    Joo, Kinhamin 1 oli tukkoisin mitä koskaan 10 vuoteen, se ei nyt haitannut että ylämäen joutui tunkkaamaan, vain kerran olen sen ajanut, mutta päällä en pystynyt ajamaan kun viimeisen neljänneksen. Ruuhkautumiselle pitäisi kyllä saada jotain tehtyä, mutta 120 ei voi lähteä ennen 60 kuumaa ryhmää liikkeelle, ainakaan yhtenä ryhmänä, kyllä kärjen pitää pystyä ajamaan omaa vauhtiaan. Sehän oli tänä vuonna ensin ajatuksena, mutta onneksi siihen tehtiin vielä viimepäivien muutos. Se on toki ymmärrettävää että 120 pitää lähteä ajoissa matkaan, mutta 120 perä tulee jo 2. lähtöryhmää vastaan kinahmi 1:llä, jos se tulisi 60 kuumaa ryhmää vastaan niin se toisi liikaa vaarallisia ohituksia ja kaluston rikkoitumis riskiä kärkikuskeille. Tämä ei siis koske itseäni, itse tulin 1h30m kärkeä perässä maaliin.
    --
    DrJones

  12. #4812
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    Joo, Kinhamin 1 oli tukkoisin mitä koskaan 10 vuoteen, se ei nyt haitannut että ylämäen joutui tunkkaamaan, vain kerran olen sen ajanut, mutta päällä en pystynyt ajamaan kun viimeisen neljänneksen. Ruuhkautumiselle pitäisi kyllä saada jotain tehtyä, mutta 120 ei voi lähteä ennen 60 kuumaa ryhmää liikkeelle, ainakaan yhtenä ryhmänä, kyllä kärjen pitää pystyä ajamaan omaa vauhtiaan. Sehän oli tänä vuonna ensin ajatuksena, mutta onneksi siihen tehtiin vielä viimepäivien muutos. Se on toki ymmärrettävää että 120 pitää lähteä ajoissa matkaan, mutta 120 perä tulee jo 2. lähtöryhmää vastaan kinahmi 1:llä, jos se tulisi 60 kuumaa ryhmää vastaan niin se toisi liikaa vaarallisia ohituksia ja kaluston rikkoitumis riskiä kärkikuskeille. Tämä ei siis koske itseäni, itse tulin 1h30m kärkeä perässä maaliin.
    120 kilsaa voisi lähteä klo 7:00 liikkeelle? Tai klo 8:00 ja samaan aikaan 60 kilsan sub3h ryhmä, jossa jotenkin aiempien meriittien perusteella karsinta. Saataisiin ~300-350 kuskia pois alta.

  13. #4813
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    19
    Toinen 60km retkeily tuli suoritettua 9:50 lähdöstä. Viime vuonna päätin, että tänä vuonna ajetaan kovempaa ja treenataankin sitä silmällä pitäen, mutta kattia kanssa; ensimmäiset maastopyöräilyt tuli suoritettua juhannuksen jälkeen lähipoluilla lähinnä pyörän toimivuutta tarkastellen. Talvella, keväällä ja alkukesästä ei ole ehtinyt, on ollut kylmä, satanut vettä jne.

    Kinahmi1:n nousussa törmäsi tuttuun taluttelujonoon, mutta ruuhkaa riittikin toiseen huoltoon saakka. Ajettiin lähes rengas renkaassa tai taluteltiin. Jos sattui jättämään edellä olevaan väliä ennakointia varten, niin joku jalkautunut kaveri saattoi nostaa pyörän uralle yrittääkseen ajamista ja jono pysähtyi ja tiivistyi.

    Toisen huollon jälkeen ruuhkat helpottivat vaikka paikoin oli vielä taluttelujonoja jopa alamäissä. Itse pyrin laskemaan ne alas vaikka toinen jalka irti lukosta ja näin tulikin ohitettua toistakymmentä kanssamatkustajaa per väliaikapiste (hyvä tuo uusi ajanottojärjestelmä kun näkee väliajat ja –sijoituksen). Sitten menin päälleni, mutta tuon jälkeen ei tarvinnut enää aristella pätkääkään mutavelliä ja muiden mennessä mättäitä pitkin lompsin vellien läpi keskeltä. Ei tarvinnut jonottaa.

    Huolloissa tapahtui samaa ilmiötä kuin viimevuonna. Pyörillä ajettiin suoraan pöydän viereen varaten 4-5 kaverin tila ja samoten pyöriä jätettiin ajourille makaamaan. Varsinkin 30km ja 40km huolloissa ajorata menee läheltä pöytiä ja kärjen suhauttaessa läpi joku jää vielä alle, rikkoo pyöränsä tai ainakin kärjen vauhti hidastuu tarpeettomasti. Näissä huolloissahan voisi olla ohituskaista?

    Noh.. kaikesta huolimatta oli todella hauskaa ja tulin maaliin hieman paremmalla ajalla kuin viime vuonna. Ensi vuonna uudelleen ja luultavasti samalla treenimäärällä… ei oikein löydy motivaatiota treenaamiseen yhden 60km pyrähdyksen takia. :P

    Matkanvarrelta kuvia ja videoita ottaneet: laittakaapas niitä jakoon linkkien kera. Olisi mukava fiilistellä parhaimmat kuravellit uudelleen.

  14. #4814
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Tänä vuonna lähdin yrittämään ekaa kertaa kahta kiekkaa, vaikka parin päivän sairastelu oli vienyt kovimman terän kunnosta. Otin aika leppoisasti alun siirtymän ja ihmettelin kovasti, että miksi ihmeessä nämä "kuuman" ryhmän 60km kisaajat ajavat samaa tahtia kuin minä. Oma aikataulu oli 4:30 ja jo ennen Kinahmia oli vaikka kuinka näitä kuuskymppiläisiä, joilla ei tuntunut olevan mikään kiire.
    Kinahmi 1:ltä laskiessa tämä "kuuma" ryhmä oli varmaan unohtanut ajojalat ja taidot kotiin, koska tällainen ylipainoinen toipilaskin sai jatkuvasti ohitella porukkaa eikä näillä "kuuman" ryhmän miehillä tuntunut olevan mikään kiire.
    Sykkeet olivat koko ajan liian korkealla ja ennen viimeistä ekan kiekan huoltoa oli jo selvää, että päivän kunto ei ollut sellainen että lähden toiselle kiekalle yrittämään. Ensimmäistä kertaa pysähdyin rauhassa syömään vohveleita ja hain vielä lisääkin
    Keli ei harmittanut lainkaan, kramppeja ei tullut kuin pientä varoittelua taivaan portaissa ja El grandekin meni rauhallisesti sotkien ylös asti. Näin jälkikäteen harmittaa sairastuminen, koska ei olisi paljon tarvittu, että olisin lähtenyt vielä toiselle kiekalle.

  15. #4815
    2.kerta Tahkoa takana ja matkaa kasvatettiin kierroksella. Nyt siis 9kierrosta yhteensä kierrettynä.
    Kiitos ja anteeksi kaikille joiden ajoa häiriköin hidastelemalla, huonoilla jutuilla tai muuten. Oli vähän paineet ehtiä 180km vikalle kierrokselle (oma 4.), mutta ehdittiin ja kaikki viisi kierrosta tuli siis ajettua.
    Joko 2016 ajetaan virallinen 300?
    Kiitos järjestäjille, kaikille ajajille ja kannustajille. Ilman teitä ei Tahkottaisi.

    -300km pilotti Antti

  16. #4816
    Minäkin komppaan 120 km lähtöä siirrettäväksi, esim. Klo 7. Saisi porukkaa tasaisemmin reitille eikä tarvitsisi olla 60 km kovempien kuskien tiellä. Upea tapahtuma kuitenkin kaiken kaikkiaan! Kiitos herrasmiehille takanani, jotka rauhoittelivat hosumistani jalkautimis paikoissa. Asenne kohdillaan! Ja kyllä niitä ohituspaikkoja tuolla matkalla löytyy, kuskistahan se on vaan kiinni.

  17. #4817
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    544
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsa112 Katso viesti
    2.kerta Tahkoa takana ja matkaa kasvatettiin kierroksella. Nyt siis 9kierrosta yhteensä kierrettynä.
    Kiitos ja anteeksi kaikille joiden ajoa häiriköin hidastelemalla, huonoilla jutuilla tai muuten. Oli vähän paineet ehtiä 180km vikalle kierrokselle (oma 4.), mutta ehdittiin ja kaikki viisi kierrosta tuli siis ajettua.
    Joko 2016 ajetaan virallinen 300?
    Kiitos järjestäjille, kaikille ajajille ja kannustajille. Ilman teitä ei Tahkottaisi.

    -300km pilotti Antti
    Huhhuh. Aika teräsmies on kysessä kun 300km tuossa kelissä tinttaa. Onnea! Ei millään olisi mennyt 240km tänä vuonna. Katsoin, että oli 300km tultu maaliin kun vihreä Salsa oli ilmestynyt Piazalle ja mätsäävä numero löyty tuloslistasta. Vai oliko teitä useampi onnistunut? Mikäs aika? Laskeskelin että luokkaa 23h on painittu mudassa.

  18. #4818
    En ollut siis kumpikaan näistä "virallisista" 300 ajajista. Jarnoa tapasinkin maalialueella ja sain häneltä paljon henkistä apua, kiitos kaikesta. Mutta mitä kävi toiselle 300km kuskille? Ja minkä matkan siis lopuksi ajoitte?
    Salsa Spearfish sopi muuten tarkoitukseen loistavasti ja noihin matkoihinhan se on tehtykin.

  19. #4819
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    98
    Sen perusteella, mitä ihmisten kanssa tuli juteltua, vaikutti että lähtöryhmää oli tullut valittua aika pitkälti mutu-periaatteella. Aika vähän yhteyttä lähtöryhmän tavoiteajalla ja omilla rahkeilla. Minusta sinne muutamaankin nopeimpaan starttiin voisi olla jotain näyttövaatimusta, niin ei tulisi niin paljon häntiä. Työlästähän sellaisen järjestäminen toki olisi. Itä-Suomen yliopistolle voisi järjestää sovelletun matematiikan tai tilastotieteen tiimoilta varmaan tästä optimointiaiheisen opinnäytetyön: "Urheilukilpailun lähtöaikojen optimointi tavoitteena ruuhkautumisen minimointi pullonkaulakohdissa." Parin-kolmen vuoden lähtö-, väliaika- ja loppuaikadatat sinne vaan sisään ja siellä joku fiksu kaveri pyörittää hyvän ehdotuksen ensi vuodelle. Kyllä senkin joku osaa varmasti haukkua.

    Itse lähdin ensimmäistä kertaa paukuttelemaan läskillä 60 kilsan reittiä. Kaksysillä on tullut ajeltua ennenkin. Tällä kertaa tavoitteena oli ajaa ns. hana auki ja minimoida huoltotauot, maiseman ihailut ja jutustelut. Oli tullut tällä kertaa ajeltua talven ja kevään mittaan ihan mukavasti treeniä alle, joten kiinnosti, miten vaihto kaksysistä läskiin vaikuttaisi loppuaikaan. Kunto oli varmasti viimevuotista parempi, mutta kalusto saattaisi olla hitaampi. Tällä kertaa hidas ja mutainen keli tuli vastaan läskikuskeja, vähän pidemmälle pääsi posottelemaan liejussa leveällä renkaalla.

    Fättisarjan läskibolus laukaistiin suoneen viimeisessä lähdössä. Viisaampien vinkeistä vaarin ottaneena otin alkuun melko yläkanttiin olleen yltiöpäisen spurtin. Kinahmi ykköselle piti kuulemma ehtiä ihan kärjessä että ei jää jonon jatkoksi. Tämä ehkä päti paremmin nopeammissa porukoissa, mutta tässä lähdössä oli enemmän hieman rauhallisempaa porukkaa. Pulssi hyökkäsi ihan taivaisiin ja siitä joutui vähän rauhoittamaan tahtia, mutta ei se kyllä sykkeeseen mitään enää vaikuttanut. Eka huolto meni läpiajona, ei tarvetta mihinkään. Mummonmäen otin iisimmin, kun vaikutti siltä, että ohiajajat olisivat siinä määrin pätevää porukkaa, että eivät jäisi Kinahmi I:llä jalkoihin. Alun muut ripeät läskistarttaajat, joiden kanssa ajoimme letkassa tieosuudet, taisivat karata kaikki. Polun alkaessa vähän painetta pois nakeista ja ajaen mäkeä ylös. Jonkin aikaa tankki eteni, mutta kun ensimmäinen takarenkaan lipsaus tuli eteen, päätin jatkaa tunkkaamalla. Ylhäällä olo oli melko freesi ja lähdin innolla polkemaan eteenpäin. Jonoa siellä oli aika runsaasti, vaikutti että edellisen lähdön häntiä, koska selät eivät näyttäneet tutuilta. Läski ei juuri lipsunut kivillä, joten pääsin ja minut päästettiin ihan kivasti ohi. Meininki tuntui olevan oikein hyvä.

    Eskolan huollossa rengaspaineita piti jälleen vähän pikaisesti säätää kun muutamissa kivikoissa paukutteli vähän vanteille. Nopeasti vaan tiepätkälle ja energiapatukka huuleen. Juuri kun suu on täynnä tahmeaa mönjää, niin totta kai heti naapuriseuran nainen (terkkuja Sinille) huikkaa vierestä, että mitäs äijä. Huonoja tapoja osoitin ja yritin keskustella sivistyneesti aluksi ruoka suussa tieosuuden. Taivaan portaat olivat jälleen aivan yhtä ihanat kuin aina. Tosin tuntuu, että ylämäet lyhenevät joka vuosi. Kinahmi II - Kalkkiruukki kulki taas kovaa. Tuntuu, että läskillä ja omalla ajotyylilläni otan ryskämispätkillä kiinni ne selät, mitkä sitten tieosuuksilla menevät itsestäni ohi.

    Lehtomäen ja sen jälkeisten tieosuuksien aikana alkoi pientä krampinpoikasta tuntua pohkeissa. Kadenssia ylös ja repusta juomaa enemmän kuin maistuisi, sillä akuutti tilanne saatiin kuriin tällä kertaa. Pientä hyytymistä alkoi kuitenkin levitä ristiselkäänkin. Tuulivaarassa piti ensimmäistä kertaa tankata oikein pöydästä leipää ja suolaa. Rahasmäkeen asti ajaminen tuntui tahmealta, mutta vähän sai lisäpuhtia siitä, että niin näytti muillakin olevan. Etelä-Reittiön jyrkkä nousu lyhyeltä tiepätkältä ja aikaisempikin tiukka nousu menivät polkemalla, joten ilmeisesti ryytymistekijäni ovat parantuneet viime vuodesta.

    Rahasmäen huollossa näkyi pyörän pesussa alun rivakasta vedosta tuttuja läskikuskeja ja heidän lähtiessä jatkamaan päätin jättää oman pyöräni putsauksen sikseen (mutaantuu se vielä kuitenkin) ja lähteä peesiin. Vohvelit ehdin vetästä naamaan, mutta jazzit jäivät tanssimatta. Bändi on joka vuosi helvetin kova juttu tuossa kohtaa rataa! Koska tauko oli lyhyt ja koipi väsy, alun läskitovereiden peesissä pysyminen teetti töitä. Herrat tööttäsivät melkoista kyytiä alamäkeen ja ohituksia taisi tulla aika paljon. Lyhyen tiepätkän vedimme yhdessä, mutta loppunousun alkaessa jokin mutakuoppa käänsi pyöräni noin 90 astetta menosuuntaan, joka aiheutti ei-toivotun jalkautumisen. Kaverit hävisivät polkuhorisonttiin. Harmitti, kun tiesin, että en ylämäessä saa kuitenkaan ketään kiinni. Sitkuttelin Granden ylös hokien mielessäni muinaissuomalaisia voimasanoja. Hiihtohisseillä päätin, että nyt laitetaan kaikki paikat hapoille (varmaan ulkoapäin observoiden tilanne ei näyttänyt muuttuvan mitenkään, ehkä alaleuka siirtyi sentin ulommas). Ylätie tuntui jatkuvan aivan liian pitkään, ja kun loppulasku koitti, teki mieli hihkua ääneen. Laskun alku meni eri tavalla, joten aloitusta ei meinannut oikein tunnistaa. Aika hyvin sai pudotella alas omaa vauhtiaan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, ne yritin ohittaa etukäteen asiasta ilmoitellen turvallisesti. Lahdenpohjan hiekkatiepätkällä tuttu läskikaksikko näkyi edessä. Sain heidät kiinni ja tokaisin, että hetken jo pelkäsin että ette jääneetkään odottelemaan minua. Maaliviiva ylitettiin rinnakkain.

    Mutaa oli juu ja runsaasti, mutta yhtä kahta poikkeusta lukuunottamatta se aiheutti lapsenomaista vilpitöntä riemua. Pyörä kävi kyllä sääliksi. Ajoin rohkeasti yhteen pätkään ja sehän oli hieman oletettua syvempi. Kamppeet eivät varmaan ole suunniteltu ajettavaksi akseleita myöten mudassa. Voimansiirto pitää ainakin jännää ääntä. No, tulipahan sekin testattua. Pyydän anteeksi pyörän pesun kestoa, mutta a) läskille ei ollut telinettä ja jouduin siirtämään pyöräni rinnettä vasten, b) mutaa oli aivan saakelisti, c) en nysvännyt pyörääni reitillä ajanoton juostessa ja d) pesin pyöräni pahimman ruuhkan ulkopuolella.

    Hieno tapahtuma jälleen ja sääkin oli huomattavasti parempi kuin mitä sääennusteet manasivat etukäteen. Kiitokset kanssa-ajajille ja järjestäjille!

  20. #4820
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    544
    Alkuun kiitokset järjestäjille taas mahtavasta tunnelmasta ja tapahtumasta. Tämä oli 8. Tahko startti ja tällä kertaa tuli ajettua 60km + 25km päivä lähtö. Tuli ilmeisesti ajettua sen verran etu joukoissa että taluttaa piti ainoastaan Kinahmi 1. nousussa. Tosin tällä kertaa yllätykseksi lähdettiin ajamaan jo puolessa välissä uudestaan. Kinahmin päälinen oli kyllä aika hidasta etenemistä, mutta minkäs mahtaa, kun ei nopeammin ehtinyt polulle. Eskolan jälkeen alkoikin olemaan jo mukavasti tilaa ja Kinahmi 2. nousussakin sai tietä, kun runttasi porukasta ohi taivaan portaiden alkuun. Jotain hyötyä on siis ollut talven voimatreenistä, kun tuokin taas nousi, vaikka jalat tuntuivatkin aika väsyneiltä.

    Parhaimmat muta osuudet tuli koettua kahteen kertaa, koska ajoin 25km päivä lähdön 9v tyttären kanssa, tuon oman kisan perään. Tässä vaiheessa oli kaikki ruuhkat jo hellittäneet ja osa mudasta hieman päässyt jo kuivumaan. Toki syvimmät paikat oli muuttuneet vielä syvemmiksi, mutta kyllä me sieltä reilussa kolmessa tunnissa selvittiin. Mahtavaa kannustusta neiti sai muilta kilpailijoilta ja mekin yritimme parhaamme mukaan kannustaa kaikki ohi ajavia pitkän matkalaisia.

    Renkaina toimi hyvin Contin X-Kingit. Pitivät tarpeeksi ja puhdistuivat mudasta todella hyvin. Onneksi takana oli Protection malli, sen verran paljon kuului kyljistä kiviltä liukumis ääniä, että olisi nakkikuori versio ollut kovilla.

  21. #4821
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Meriittien listaaminen olisi ihan hyvä keino järjestäjän puolelta vaikuttaa lähtöryhmän valintaan. Senhän voisi jokainen ilmoittaa ilmoittautumisen yhteydessä, "Edellinen TahkoMTB aika: 2014, 60km, 3:37" tai jos ei ole ajanut tahkolla, täydentävä sarake: "Muu meriitti: Finladia mtb, 2014, 70km 3:29", sitten jos yrittää ilmoittautua edellisen vuoden 6h Tahkon ajalla kuumaan ryhmään, voisi järjestäjä automattisesti siirtää eri ryhmään. Tarvittaessa yksilö voi puolustaa oikeuksiaan valita ryhmä sähköpostilla jälkikäteen jos ei kisameriittejä ole. En kyllä osaa arvioida minkä verran väärissä ryhmissä lähtijöitä on, siihen ehkä tarvittaisiin juurikin tuo tilastoanalyysi :P
    --
    DrJones

  22. #4822
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Ei voi ymmärtee peruskoulun matikalla mikä into niillä hitammilla on tunkea siihen 9:00 lähtöön. Jos ne lähtis 9:15 lähössä niin niiden loppuaika olisi 15min parempi, koska 9:15 lähtö saa Kinahmilla 9:00 lähön hännät kiinni.

  23. #4823
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Ihan pro tip: kannatta opetella samoilla työkaluilla pieni ruuvinkääntö takavaihtajan rajoitinruuveihin niin sitä ei tarvi irrottaa x kertaa TURHAAN. Epäilen että sullakin vaihtajan yläreunan siirtymä on rajoitettu vaijerin löysyydellä eikä vaihtajan rajoitinruuvilla
    Kiitos vinkistä. Rajoitinruuvit oli kyllä säädetty ihan ok.

    Tänään kun Spessun pesin Muc-Offilla kaikesta vielä irronneesta turpeesta ym. niin vikakin alkoi löytymään. Takavaihtajan korvake oli aavistuksen vääntynyt, kahden isoimman rattaan välissä oli kiertyneenä ohutta risua ja häkin rissojen ympärillä myös oli jotain ihmeellistä kiertymää. Veikkaanpa, että ketju on pompannut kevyimmältä rattaalta yli jos alarissoista on hirttänyt kiinni tms. Ekan rempan jälkeen kyllä pikaisesti möhnät siivosin vaihtajasta pois, mutta ilmeisesti siinä vaiheessa, kun vaihtajan kiinnitin takaisin, jotain meni vituralleen.

    Tuolla tuo Stumppi nyt kiiltää öljyttynä ja kaikki pelaa hienosti. Vaihtajankorvakekin suoristui pienellä kampeamisella, joskin taidan vielä vaihtaa koko palikan uuteen.

    Tuleehan näitä Tahkoja vielä uusia.

  24. #4824
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    303
    Tulipahan kokeiltua nyt ekan kerran 45km lenkki. Pari vuotta tullut pidettyä sapattia maastoilusta ja muutenkin meitsi on se verta paska ajamaan märällä kelillä, että päätin sivuuttaa suosiolla 60km tänä vuonna. Kippasin siinä sitten muutamat kerrat ihan kunnolla Eitikantielle tulevassa kosteahkossa laskussa, joten vähäinenkin usko omaan ajamiseen jäi sinne kuravelliin. Loppumatka tulikin sitten oltua pujottelukeppinä vähänkin liukkaammilla pätkillä. Muuten tuo 45 oli ihan positiivinen kokemus, paljon vähemmän itselle pakko-tunkattavaa pätkää kuin mitä kuudellakympillä.

    BTW, mihis oli lihispullat hävinny buffet-pöydästä?? Eihän sitä nyt pyöräilyn päälle mitään valkeita, suolattomia lihapaloja syödä...

  25. #4825
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juseh Katso viesti
    BTW, mihis oli lihispullat hävinny buffet-pöydästä?? Eihän sitä nyt pyöräilyn päälle mitään valkeita, suolattomia lihapaloja syödä...
    Ei niitä aiempina vuosina tarjottavia olis saanu lihapullaksi nimittää. Jotain pyöryköitä mitälie.
    Vanha mutta lihava.

  26. #4826
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Tampere, Leinola
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiS. Katso viesti
    Jossain mäen päällä ajaessani letkan viimesenä alkoi jonosta kuulua sadattelua ja suoranaista aukomista ensimmäisenä ajavalle tyyliin "Aja kovempaa tai mee sivuun!" "Jos osaat!" "Säälittävä vauhti!" Vauhti oli ihan riittävä ja herra väistikin heti kun tilaa oli. Sitäpaitti jokunen niistä letkan huutelijoista tais tulla selkä edellä vastaan loppupäässä...
    Oltiin samassa letkassa ja oli kyllä aika villiä juttua! Tämä nuorempi kuski mikä ajeli etummaisena meni ikäänsä nähden tosi hienosti vieläpä! eikä siinä nyt niin hätä ollut että ohi olis heti pitänyt päästä kun leveä lasku oli kohta tulossa. Sitten kun päästiin ohi niin tämä huutelija tais tippua. Loistava kisa oli kyllä! Kiitos järjestäjille kaikesta. Yksi toive tuli meidän 5v juniorilta, olis todella innokas lähtemään kisaamaan ens vuonna. 60km kisaan en uskalla häntä ilmottaa ettei lastensuojeluviranomanen tulis, mutta jos olis tyyliin leikkimielinen 2-5 km kisa niin varmasti olis mukana.

  27. #4827
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    578
    Parin välivuoden jälkeen tuli lähdettyä ottamaan miehestä mittaa 180 km matkalle. Maaliin pääsy jäi vielä haaveeksi toisen kierroksen Eskolan ja Tuulivaaran välissä olleen hiukan vaikeamman hetken vuoksi, jonka jälkeen oli aika selvää, etten olisi kierrosta pystynyt päättämään klo 14 aikarajaan mennessä. Lopulta taisin jäädä vartin siirretystä aikarajasta. Vaikka maalinpääsyn tavoite jäi täyttymättä ja buffi saamatta (vaan eipä tuo DNF tuloksen saaneille tainnut kuuluakaan), retkestä jäi ihan positiivinen fiilis. Lopulta 120 km kohdalla ajojen päättyessä oli vielä suht järjissään, tuli paljon kannustusta kanssakilpailijoilta ja molemmilla kierroksilla mutamäkiä laskiessa oli niin hauskaa, etten muista milloin viimeksi olisin pyörän selässä samanlaista kokenut.

    Minusta on hienoa, että on tälläinen tapahtuma, joka vetää paljon porukkaa harrastuksen alkutaipaleella olevista liki ammattilaisiin. Tahkon poluilla on vähemmän maastopyöräilleillä mahdollisuus nähdä, että mistä ja miten voi maastopyöräillä ajaa. Ja ihan heille vinkkinä, että aina kannattaa yrittää ennen kuin jalkautuu. Voi syntyä melkoisia ahaa-elämyksiä Itelle kävi näin kymmenisen vuotta sitten samoilla poluilla.

    Josko sitä parin vuoden päästä sama uudestaan. Muutama pidempi maantielenkki alle ja vähän syömisen harjoittelua pidemmillä matkoilla, niin eiköhän se 180 km ajeta sitten maaliin.

    Nii ja kalkkiruukille johtavasta laskusta oli taidettu käydä heinikko ajamassa polun vierestä, helpotti kummasti ohituskaistalla ajoa

  28. #4828
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Riekko Katso viesti
    Minäkin komppaan 120 km lähtöä siirrettäväksi, esim. Klo 7. Saisi porukkaa tasaisemmin reitille eikä tarvitsisi olla 60 km kovempien kuskien tiellä.
    Ei taida tapahtua tuo siirto, miksei siirretä samantien vaikka klo 3 starttaamaan ;-) Tämä voisi toimia että 60km kuuma ryhmä lähtee esim. klo 8 ja 120km perään klo 9 tms. Saisi molempien ryhmien kovimmat vetää tyhjälle ladulle. Kuumaan ryhmään pääsy edellyttäisi näyttöjä/nimeä.
    Jokavuotinen spekulointi ja valittelu ruuhkista, itselle se oli vain huvittavaa seisoa jonottamassa Kinahmille, samaan aikaan kun mäestä kuuluu tasainen puheensorina kuin hyttysparvi. Loppupuolen kierroksesta sai aika yksin ajella ja toka kierroksella suorastaan kaipasi seuraa. Tahkolla voi käydä koska vain ajamassa ja Suomen kesä on täynnä marakisoja missä voi puskea numerolapun kanssa hampaita kiristellen, niin miksi tulla juuri Tahko Mtb:n aikaan paikalle.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  29. #4829
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Riekko Katso viesti
    Minäkin komppaan 120 km lähtöä siirrettäväksi, esim. Klo 7. Saisi porukkaa tasaisemmin reitille eikä tarvitsisi olla 60 km kovempien kuskien tiellä. Upea tapahtuma kuitenkin kaiken kaikkiaan! Kiitos herrasmiehille takanani, jotka rauhoittelivat hosumistani jalkautimis paikoissa. Asenne kohdillaan! Ja kyllä niitä ohituspaikkoja tuolla matkalla löytyy, kuskistahan se on vaan kiinni.
    En kannata tätä ajatusta. Sen sijaan ihmettelen sitä, miksi lähtöryhmien pitää startata peräkkäin niin lyhyin väliajoin? Muistelen, että muutama vuosi sitten 60km lähdöt tapahtuivat puolen tunnin välein (09:00, 09:30, 10:00). Jos lähtöryhmiä halutaan lisää kasvaneen osallistujamäärän vuoksi, miksei lähtöjä voisi olla myöhemminkin, ainakin klo 11 saakka, silloinhan 60km kuuma ryhmä alkaa lähestyä maalia?

    - Tomi

  30. #4830
    Ei päästy tänä vuonna tavoitteeseen. Tarkoitus oli vetää yöajo 60km ja päälle 180km. Aika ei vain yksinkertaisesti riittänyt ja viimeinen kierros jäi ajamatta. Keli oli hurja, mutta niinhän sen pitääkin. Matkan tekoa ei yhtään helpottanut heti alkuun jäykäksi muuttunut keula, mutta en mä toimivallakaan keulalla olisi ehtinyt viimeiselle kierrokselle. Hauskaa oli ja kiitos kaikille tsemppareille!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •