GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 7 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

^Kyllä se läskikin pitää sopiva olla, mistähän tuollainen viisaus kumpuaa? Minä olen 182/85 (edit. 182/87.5) ja uskon että minulla loppuu 400 tolpalla vara 17,5" ja Reach liian lyhyt ja seuraava on iso. No joo molemmilla voi toki ajaa, mutta imo ei minun mieltymyksiin oikean kokoisia. ihan samalla tapaa sitä läskin/ maasturin ohjaamoa muokataan sopivaksi, kun maantiepyörän.
    Antza44 muokkasi tätä : 14.06.2015 at 22.11
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Kyllä se läskikin pitää sopiva olla, mistähän tuollainen viisaus kumpuaa? Minä olen 182/85 ja uskon että minulla loppuu 400 tolpalla vara 17,5" ja Reach liian lyhyt ja seuraava on iso.
    Väittäisin, että esim minun 400mm tolppa asettuu n. numerolle 6 (asteikko 1-10), eli vähän yli puolenväliin 41,9cm seat tubella ja 85cm inseamilla.

^Niinpä juuri kukin tyylillään. Minun polvet ei tykkää, että satula on alhaalla. Mieltymys/fyysiset ominaisuudet vaikuttaa satulan etu/taka asentookin, mikä myös vaikuttaa korkoon.
    Minulla M Muklukissa 43.2mm seat tube 400 tolpalla ja siitä jäljellä 8mm sakkoviivaan. Kaveri minua huomattavasti pidempänä ajelee M kokoisella Feltillä ja satula varmaan liki 10cm alempana, kuin minulla ja hyvin näyttää kulkevan. Minä en sillä kyllä osaa polkea, kuin putkelta.
    Olenkin yrittänyt tuoda esille, että jos koe-ajaa jotain kokoa ja se tuntuu olevan, kuin nenäpäähän. Kannattaa jättää muiden koko mieltymykset ja suositukset omaan arvoonsa, se on sitten toinen juttu, jos koe-ajamatta pitää ostaa.

Omistin myös L Kokoisen Muklukin ja tämä M koko imo parempi kieltymyksiini, koska on kettärämpi vakauden liikaa kärsimättä.

Mukava pyörä tämä farley8. Tuntui kuin kotiinsa ois menny.

Onneksi olkoon!

^Niinpä juuri kukin tyylillään. Minun polvet ei tykkää, että satula on alhaalla.
    Eivät tykkää minunkaan polvet, minullakin satula on erittäin korkealla maastopyöräksi.

Tuo ylhäällä oleva antaa n. 90cm polkimen ala-asennosta satulan päälle tolpan kohdalla. Tunen erittäin matala satula on itselläni käytössä. Pitäisi olla riittävästi 85 inseamilla?

Minulla M Muklukissa 43.2mm seat tube 400 tolpalla ja siitä jäljellä 8mm sakkoviivaan.
    Olisiko yksinkertaisesti sakkoviiva korkeammalla sinun satulatolpalla, kuin minun satulatolpalla? Minun satulatolpalla ja erittäin matalallakin penkillä tuo tekisi yli 95cm polkimen ala-asennosta satulan päälle.

^Noin 92.5mm antoin kampi suoraan alas XT lukkopolkimen tasaisesta kohdasta tolpan kohdalle satulan päälle. 10cm on sakko viiva. Minulla satula ei ole vatupassissa. Perä on ylempänä.

Pituutenikin oli kasvanut 2cm intistä 15v aikana, kun hoitsu tuossa taannoin mittas. Joten, mittasin piruuttani inseäminkin uusiksi vatupassin avustusella 87,5cm oli tulos. Pyöräkaveri aikoinaan mittas tuon 85cm jollain raamatulla oli sekin niin ylhäällä, kuin meni ja useampi otanta otettiin, mutta tuon ohuemman vatupassin saa näköjään survottua aika reilusti ylemmäs. Tuntuu tuo inseamin mittaus heittävän aika herkästi ja saattoi heittää nytkin kiitos toosi innokkaan avustajan. Tuo selittää hyvinkin tuota aihetta.

No joo pointti oli kuitenkin, että pitää olla mieltymyksiin sopiva runkokoko ja se ei selviä, kuin ajamalla ja Farleyn 17.5" ja 19.5" välikoko olisi juuri sopiva minulle.
    Antza44 muokkasi tätä : 14.06.2015 at 22.27

Osaiskohan joku sanoa mikä on farleyssa q factori?, siis niissä jossa on takanapa 170 tai 177 milliä leveä? Itseäkin on alkanut fatbike kiinnostaa mutta ei ole uskaltanut hommata kun polvi on superherkkä kampien muutokselle. Ilmeisesti Farley:hin olis mahdollista saada suht normi q faqtori ?

zipo Guest

Kiitos, tuo olikin mielenkiintoinen ja tarkka dokumentti. Tuosta dokusta innostuneena googlailin sramin kampia ja löysin siitä tälläisen vanhemman version: https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen_0000000004214_rev_a_x0_x9_x7_x5_frame_fit_spec ifications_0.pdf . Sivulla 21 on X9:sin fatbike kampi jossa q factori on 179.5mm, ja vetopuolen kampi on 15mm lähempänä keskilinjaa kuin x11 kammissa. Löytyyköhän farleystä tuota 15mm:iä tilaa vetopuolelta?

katsoimpa vielä "väsyneemmillä" silmillä ylläolevia pdf:iä ja mainitsemani X9:sin kampien 179.5mm q factori sivulla 21 ei voi pitää paikkaansa. Kampien sisäreunaan mitta on jo 2xW4=176mm, ja siitä jää kammen paksuudeksi kahteen kampeen 3.5mm. Eli vajaa kaksi millä per kampi.... Eipä tästä sen enempää. Hyviä ajeluja kaikille!, saa nähdä miten kuume tästä vielä talvea kohti kehittyy

No joo pointti oli kuitenkin, että pitää olla mieltymyksiin sopiva runkokoko ja se ei selviä, kuin ajamalla ja Farleyn 17.5" ja 19.5" välikoko olisi juuri sopiva minulle.
    Farleyn 19,5" rungossa lukee, että effective 18,5" eli sehän on silloin juuri sopiva

Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

^Noo tarkoitin lähinnä Reach ja efektiivistä vaakaputkea. Satulaputken mitta on sinänsä sama kunhan riittää. No enpä nyt kyllä ole Farleytä ostamassakaa, kunhan otin kantaa tuohon koon hyppäämiseen.

Uudet Farley:t on tullut Trekin sivuille. En vaan ymmärrä tota 27,5" läskirengasta noissa kalliimmissa malleissa.
    http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes.../trail/farley/

9.6:sta saattaisin jopa harkita, mutta en missään nimessä noilla 27,5 kiekoilla. Jos saisi 26 kiekoilla niin osta napin paino olisi lähellä. En kaipaa lisää haasteita rengas speksailuuni, jo noiden 26 renkaiden saatavuus on riittävä haaste.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Tämä kun tulis niin tilaisin heti!!
    http://www.trekbikes.com/int/en/bike...rley/farley_7/

Minkähän kokoinen " seat clamp " Farley kutoseen pitää olla ?
    Ja onkohan nuo kuusiokololukitteiset yhtään parempia kuin pikalukitteiset mallit ?

Jos kokemusta kertynyt jostain hyvästä vaihtoehdosta niin kerro ihmeessä. Kiitos.

Molemmilla tavoin tolppa pysyy paikallaan, ainakin yleensä! Jos nyt lenkillä haluaa syystä tai toisesta satulan korkeutta säätää niin pikalukollinen on silloin kätevä. On vaan Suomen alamäet sen verta lyhkäisiä että harvapa viitsinee joka nyppylän päällä penkkiä laskea... Saan metrin päässä sitten ruuvaat ylemmäksi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Säätötarvetta ei ole mutta ajattelin josko noissa joku toinen olisi parempi kuin alkuperäinen kun sen verran tuntuu kuitenkin penkki lipsuvan alaspäin että puolen tunnin välein joutuu nostelemaan. Kitkatahnalla pysyy kyllä paremmin ylhäällä mutta kitinä on silloin semmoinen että mieluummin noista valitsee sitten vähän lipsuvankin tolpan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roces Katso viesti
    Farley 6 tuli hommattua ja ekasta lenkistä lähtien vapaaratas naksui. Alle 150 kilsaa ajettuna ensihuoltoon ja toivottavasti vaihtuu koko vapaaratas. Muuten on kyllä mahtava peli. Huollon jälkeen alkaa tubelesskokeilut. Hodagit ei pidä kyl mudassa yhtään , tuliki hommattua jo Natet ootteleen syksyä ja talvea. Läski määrää!
    Vaihdettu vapaaratas levisi tänään noin 200-300 kilsaa ajettuna. Ei helvetti. Kello 17 lenkillä tuli totaalinen stoppi. Kammet pyörii itsestään eteenpäin pyörien pyöriessä ja kammet eivät liiku kunnolla taaksepäin. Palautuvat alkuperäiseen asentoon, jos niitä yrittää pyörittää. Hyvä ajoitus just ennen Tahkoa ja meikällä vielä edessä yövuoro. No soitto pyöräliikkeeseen oisko mitään tehtävissä. Erittäin ystävällisesti siellä jäätiin oottamaan putiikin sulkeuduttuakin viel meikää. No äkkiäkös reilu sata kilsaa ajelee. Pyörä pakuun ja menoksi. Klo 18.35 pyörä korjaustelineeseen. Klo 19.15 uusi vapaaratas paikallaan ja kaupan päälle vaihteet säädetty ja etuvaihtajan vaijeri vaihdettu. Tämän vuoksi pyörät ostetaan kivijalasta. Asiakaspalvelun takia. Kiitos Lundberg- jälleen kerran.

Vapaarattaan kolmesta kynnestä yhdessä oli havaittavissa pieni murtuma ja kulumaa. Toimi paljon hitaammin ja jähmeämmin kuin kaksi muuta. Toivottavasti kolmas kerta kestäisi öh paremmin...

Kuulemma joku ajo Farleyn Tahko MTB 60km Fatbike sarjan voittoon mutaisessa kelissä
    Pyörästä bongattu MCarbon takavanne ooh

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

No mutta onnea!

Grande Ski!

Farley oikea valinta eilisen reitille!

Onko Farley 8:ssa 170/12 vai 177/12 perä? Trekin sivujen mukaan 170/12. "Standardihan" menee 177/12..

Tuo 27,5x3,8” 80mm vanteella kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Tarkoittaa vaan minun tapauksessa vuosien odottelua, kunnes tälle rengaskoolle ilmestyy täysjoustorunkoja myynnin asti…

^esim. Vaikka siitä->http://salsacycles.com/bikes/bucksaw vai pitääkö olla Trek? Ymmärtääkseni Trekin tuleva 27,5x3.8" vastaa kumin ulkohalkaisijalta suurinpiirtein 26"x3.8" kumia.

zipo Guest
    En usko että BS mahtuu pyörimään 27,5x3.8 rengas.
    Maxx Huraxdax on .4.8" täpäri.

mutanaama Guest
    Mistä löytyy 27,5 läskingummia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    En usko että BS mahtuu pyörimään 27,5x3.8 rengas.
    Maxx Huraxdax on .4.8" täpäri.
    No onko se uusi Trekin 27.5x3.8" rengas oikeasti korkeampi kokonaishalkaisijaltaan, kuin normi 26x3.8"? Kuvista ja tarinoista voi päätellä, että kyseessä on ns. matalaprofiilinen tuo uusi 27.5" Hodag? Onko Lundberin konkarit mitään huhuillut aiheesta?

zipo Guest
    Trek 2016 mallistossa kuitupöörissä ja ainakin 3:lta kumivalmistajalta tulossa 27,5 x3.8/4" rengasta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •