Trainerihommista mitään tietämätön kyselee nyt viisaammilta neuvoja. Olen harkinnut jo pitkään trainerin ostoa ja nyt tilanne on kulminoitumassa siihen, että ensi talvena olisi tarkoitus ajaa traineria autotallissa. Ja paljon. Noh, ainakin sen pari, kolme kertaa viikossa tunnin, pari.
Budjettina ajattelin tuollaista 400 - 700 €. Haluan trainerilta tietää pääasiallisesti nopeuden ja tehot. Kadenssimittari on pyörässä valmiina joten sitä ominaisuutta ei trainerilta tarvita. Sykkeenkin saan näkymään mittarilla Polarilta.
Minulle ei varsinaisesti ole väliä, onko se tuollainen normaali missä takarengas on paikallaan vai tuollainen Turbo Muin-tyyppinen. Ehdotuksia otetaan vastaan kuitenkin. Tietysti mukavuus ja äänettömyys ovat plussaa vaikka autotallissa ajankin. Näissä on ilmeisesti vielä jotain toimintoja, jotka mahdollistavat luonnollisen tuntuisen mäkinousun yms. mutta niistä en tosiaan tiedä mitään. Enkä osaa edes kysyä.
Mutta mitä se käytännössä vaatii, että saan nopeuden ja tehot näkyviin ja myös tietysti näitä ohjelmia millä voi ajaa virtuaalisesti? Mitään elokuvia en aio katsoa vaan ihan mennä näiden harjoitusohjelmien mukaan, ainakin aluksi.
Minulla on Ipadi, joten voiko siihen ladata jonkun version ja sen kautta kaapeloida se erilliselle (esim. 32" tv) näytölle. Vai pitääkö minun hankkia Garminin ajotietokone jotta saan dataa irti? Mitä tälläinen lysti maksaa kokonaisuudessaan, jotta siitä saa toimivan paketin? Maksaako nuo ajo-ohjelmat jotain?
Kirjanmerkit