FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 121 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 71 111 119 120 121 122 123 131 171 221 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.601 - 3.630 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

GC 80mm takana testattu. Keli suht kuiva. Kerran meinas tulla OTB mettä jyrkähkössä ylämäessä, kun kumi sutas limasesta, kuorettomasta, ranteenpaksuisesta puusta, kun ajoin putkelta. Eli lupaukset piti. Ärsyttävin piirre kumissa on jurnutus, kun se joustaa löysähköillä 0.35bar paineilla, muuten se rullailee ihan kivasti ja mahtuu pyörimään Muklukin perässä kivasti. Koko fiilis on aikalailla 4" ja 4.8" välistä.
    Antaahan se vähän erilaista pitoa jyrkkiin mäkiin ja jarruun, kuin Mammoth. Testit taka päässä jatkuu, eteen nuo tuskin eksyy kumpanenkaan. 4" JJ vähän testanneena ja sivusta seuranneena olis ehken minun suosikki suvikumit Snake kyljillä taakse ja eteen iso.

GC= sivuheittoa jonkusen verran vaikka on kunnolla vanteella. Kapee peräisissä ottaa pattiin noi vipottavat kumit, kun muutenkaan ei ole liikaa tilaa, no tuo pyörii vielä huoletta. Budissani on heittoa myös, se oli jo liikaa ja otti ketjuun kiinni. Suorana olis juts mahtunut.
    Antza44 muokkasi tätä : 08.06.2015 at 11.10
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mutta aina näistä keskusteluista tulee mieleen vpcx-skabat, missä mennään samoissa maastoissa 30mm leveillä renkailla ihan piip kovaa
    Ainahan se on lopulta kuskista kiinni. Spekuloidahan aina voi. Ja pitääkin. Palstapyöräilijät on helvetin kovia kuskeja. Onhan noita tänne rustattuja viestejä näemmä kertyny jo itsellekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ja muutenkaan näitä ei voi verrata esim 2.4" renkaisiin, kun niissä vanteen leveys on usein noin 50% renkaan leveydestä (65mm rengas ja 28-35mm levee vanne on ihan normaali yhdistelmä), 65mm vanne on kuitenkin noin 50-70% renkaan leveydestä kun läskeillä ajellaan.
    Toki 2.4" renkaat on suunniteltu profiilinsa puolesta puolet kapeamille vanteille. Läskikumit ei?
    2.4" renkaassa harvoin törröttää nappulat sivuilla 30-35mm vanteella?
    brilleaux muokkasi tätä : 08.06.2015 at 07.28

Jos jotakuta kiinnostaa niin voisin vaihtaa vähän ajetun Mammutin vähän ajettuun Hodagiin tai BFL/Larryyn.

Jäsen brilleauxin vahvasta suosituksesta alla pyörii nyt BFL... Hyvin mahtuu ilman kikkailuja 135mm perään. 6mm jää vielä ketjulle tilaa pienimmällä☺

Ei muuten oo ku sentin leveämpi rengas ku vee8, mutta korkeampi ja rulla myös pienemmillä paineilla

Kyselin Wtb:n infosta josko he tulisivat mukaan läskirintamalle. Ei mitään aikomuksia mutta panostavat raskaasti tuonne 27.5 semiläski osastolle. Josta tulikin mieleen että jos... Navat Hopelta 150-190, pinnat ja nippelit sapim, kehät mcarbon 27.5 ja renkaat 27.5x3.0 Wtb:n mallistosta. Tiedä sitten olisiko tuo jo läskin hyväksikäyttöä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Tiedä sitten olisiko tuo jo läskin hyväksikäyttöä?
    Olis, ei noin saa tehdä. Sama kun maasturiin laittais jotku henkilöauton renkaat.
    Läskimasa muokkasi tätä : 11.06.2015 at 14.13

^Lähinnä mua kummastuttaa miksi? What's the point?

No juu, innostuin vähän liikaa. Nyt kun yö nukuttu niin tosiaan miksi 😳. Eli pidän läskin läskinä jolla möyrin terapia istunnot hitaasti ja hartaasti.
    Tosin kun noita ulkomaan elävien foorumeja tiiraili niin mielenkiinto heräsi semiläskitäpäriin. 29" runko johon mahtuu nuo 27.5+ kumit ja sillä sitten ryskäys ajot aina tarvii päästellä vähän höyryjä..?

Epäilisin että mihinkään 29” runkoon ei mahdu oikea 27,5+ rengas, vaan Trailblazer 2,8”. Se on käytännössä normi 2,4” kumi leveämmällä vanteella. Edes kuviota WTB ei ole vaivautunut leventämään, vaan se on reilusti kapeampi, kuin kyljet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Lähinnä mua kummastuttaa miksi? What's the point?
    Miksi ei? Kyllä 27,5+:kin löytyy käyttökohteita. Vai onko läskirenkaat aina parempia?

No jos on rahaa ja aikaa kylvää niin mikä ettei, jokainen tavallaan.

Voihan niitä renkaita ja kiekkoja hommailla vaikka kaikkia kokoja jos sikseen tulee.
    Markkinavoimat tykkää.
    Ite keskityn mieluummin ajamiseen. Mulle siihen riittää yksi koko. Jollekkin toiselle ei.

^Juurikin noin.

Mutta jos tulee lotossa sopiva summa, olen valmis muuttamaan mieltäni.

Itseä kiinnostaa jossain vaiheessa koittaa läskiin 29+ setuppia, mutta vaatinee tosin lottovoittoa tai paikkaa kansalaiskeräyksen uhrin.. köh.. kohteena.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Itsekin mietin keväällä vakavasti 29+ settiä mutta Toikka puhui siihen malliin ympäri, että jäi ostamatta. Perusteluja en tarkkaan muista mutta keskustelussa vilisi aiheet kuten; painoero, renkaan ympärysmitta, vierintävastus, esteiden ylityskyky, mukavuus yms.
    edit: tässä siis puhuttiin 29+ vs. 26x3.8 ja vanteina hiilikuitua.

^Vaikka kokemusta ei vielä paljoa olekaan niin toi on helppo uskoa ja jos ylimääräistä jää taskun pohjalle niin voisin hyvinkin tuumia.

Kohtahan on jo juhannus ja päiväkin alkaa pitenemään, joko jostain löytyy nastoitettua Dillinger 5 hyllystä? Itse en ole onnistunut vielä löytämään. Jos ensi talvi on viimeisimmän kaltainen niin nastaa tarvitaan alle.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Nyt jos jollakulla olisi ihan oikeita kokemuksia jakaa tosi isoista Knardeista niin kiinnostaisi.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Minäkin olen vähän tuuminut isompaa (enemmän joustavaa) kumia eteen kesäksi. Kokemukset isosta Knardista kiinnostaa myös ja jos joku vielä osaisi verrata BFL:n niin mielelläni lukisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko1234 Katso viesti
    Tietääkö ketään mistä löytää ghetto tubeless sisurit. q-tubes 24" 2.4-2.75 presta ja se 188g malli? euroopasta mieluiten.
    http://www.cyclecomponents.com/q-tub...cerventil.html

Cyclecomponents, Ruottinpojilta tilailin autoventtiiliversiona ja näkyy olevan Prestanakin....
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Nyt jos jollakulla olisi ihan oikeita kokemuksia jakaa tosi isoista Knardeista niin kiinnostaisi.

Muutaman lenkin olen vasta ehtinyt ajaa, mutta ihan hyvältä tuo tuntuu. Mulla on Knardi vaan takana, edessä Bud, aiemmin takana oli Lou. Knardi taitaa mennä pehmeämmin, olisiko kyljet notkeammat. Paljon mukavampi kuin 3.8 Knardi ja kuivalla hyvä pito. Paineita 0,4 - 0,45, kuskilla painoa ajokamoissa yli 95.
    Märällä en ole joutunut vielä ajamaan, muutama mutapaikka on mennyt hyvin, ei nyt kunnon möyrimistä, mutta olisin niihin jäänyt kapeakumisella, jos nyt olisin edes yrittänyt
    Tubelesointi toimii hyvin, Toikka arveli että saattaa olla ns. tubelessready, mutta Surly odottaa vielä kehien julkistamista.
    Täytyy nyt ajella vähän ja kokeilla sitten etusena.

Ameriikan kehuja http://fat-bike.com/2015/06/surly-big-fat-knard-review/

Ameriikan kehut oli vakuuttavat. Kuinka leveä iso Knard on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver
    V*tust* se vei tilaa repussa, tuoksuu kumille, tuntuu kivalta käteen, mmmm. Kunhan ny saa asennuskaliaa ja sit nestemäistä rohkeutta että pääsee mettään tesmaamaan.

n. 117mm nappuloista tubelesoituna RD:llä, toivomus olisi, ettei tuosta juuri levenisi.

Aika iso. Ota Ässä renkaat völjyyn ja aja tänne. Mä tarjoan rohkeuden.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Varmasti hyvät renkaat kesäksi ja tosi kantavat. On vaan niin isot ettei kaikkiin fillareihin mahdu.

Omiin isoihin knardeihin olen ollut kyllä tosi tyytyväinen. Ainoa epämiellyttävä käytös on löytynyt montulle kuluneella nurmi/multapolulla. Varsinkin perä meinaa lähteä kiipeämään polun reunalle ja aiheuttaa aika vinkeän fiiliksen. Eka kerralla piti pysähtyä kokeilemaan onko vanne löysällä.

Vaikka on noin isot kumit niin kukaan ei ole puhunut mitään selfsteeringistä. Jos haluaa lisää vaimennuskykyä etupäähän niin toi voisi olla Budin ohella vaihtoehto?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H
    n. 117mm nappuloista tubelesoituna RD:llä, toivomus olisi, ettei tuosta juuri levenisi.
    65mm muovikehällä talkin kera sisäkumitettuna 111mm leveä ja noin 84mm kehän reunasta nappulan yläpintaan. Ei ihan yhtä katu-uskottava ku Bud mutta liki on, kovin liki.

Mistä olette isoja Knardeja hankkineet?

Shockth...py kenties?
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 13.06.2015 at 16.49

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •