GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 115 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.421 - 3.450 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #3421
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    28
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Jotain positiivistakin sentään nimittäin mun Shapeshifteri hajosi! Ja siis se positiivinen juttu on se, että uusi kaasujousi lähtee Turusta iBikeen maanantaina ja vaihtavat sen sitten siellä mulle. Vähän oon lukenut ulkomaan foorumeilta, että olisi tyyppivika. Toivottavasti saavat toimivaa osaa tilalle ettei tarvitse tuota parin viikon välein vaihdella.
    Itsekkin kävin samaisen osan tässä viimeviikolla hakemassa ibikesta ja asentelin sen itse paikoilleen...

  2. #3422
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikis Katso viesti
    Eka koe lenkki menossa strivella ja täytyy todeta et kivaa on. Mutta mikä taika tuossa shapeshifterin palautuksessa on xc asentoon? Nappi pohjaan ja painoa eteen mutta ei palaudu ajaessa, paineetkin on 15bar.
    Kun shapeshifter toimii oikein niin muutokset xc ja dh tiloihin todella helppoja.

    Olethan varmasti asettanut paineet xc moodissa + päästänyt letkusta paineet pihalle ennen välipalikan irtiruuvausta? Itsellä ainakin karkasi shapeshifteristä painetta pumppua/palikkaa irroittaessa mikäli en tyhjentänyt letkua ensin paineesta.

  3. #3423
    Olen päättänyt päivittää nykyisen 29" jäykkäperäni, pyöräilykärpäsen purtua vuoden jälkeen lopullisesti. Nykyinen jäykkäperä on aivan väärä kulkine omiin ajoihini, joihin pienempipyöräinen endurotyylinen pyörä on mielestäni paras.

    Olen kokeillut mm. Kona Process 153 ja 134, joista jäi ihmetyttämään asia, miksi 134 tuntui niin paljon vikkelämmältä polkuajossa, vaikka pyörillä ei käytännössä ole painoeroa. Merkittävimmät erot L-koon pyörissä mielestäni ovat:

    -153mm vs 134mm jousto perässä
    -66,5 vs 68 keulakulma
    -1170 vs 1190 akseliväli
    -Minion DHF vs Ardent renkaat, joita itse lähinnä epäilen

    Kyselen lähinnä siksi, että monissa harkitsemistani pyöristä kuten juuri kyseisessä 153:ssa, Canyon Spectral EX, Commencal Metassa, YT Caprassa (lienee turhan järeä, mutta joka paikassa kehuttu myös hyväksi allrounderiksi) on juuri 153:n tapaan pitkä akseliväli ja loiva keulaputken kulma, enkä haluaisi pyörän olevan ihan niin laiskan tuntuinen perus polkurymistelyssä, jota kuitenkin ajallisesti suurin osa ajoistani on. Kokeillessa tuli myös selväksi, että seuraavan pyörän keulilla tulee olemaan Pike .

  4. #3424
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuume Katso viesti
    Olen kokeillut mm. Kona Process 153 ja 134, joista jäi ihmetyttämään asia, miksi 134 tuntui niin paljon vikkelämmältä polkuajossa, vaikka pyörillä ei käytännössä ole painoeroa.
    Itsekin ihmettelin testilenkillä kuinka paljon raskaammalta 153 tuntui 134:ään verrattuna polkuajossa. Etukäteen olin jo ajatellut päätyväni 153:ään, mutta koeajon jälkeen tykkäsin pikkuveljestä kuin hullu puurosta, joten se 134 lähti kaupasta matkaan. Spectral EX:kin oli jo tilauksessa, mutta toimitusaika pompsahti 10 viikolla, niin en malttanut odotella. Ei ole kaduttanut. Hauska laite on Kona ollut ainakin tällaiselle 29" xc-jäykkäperästä päivittäneelle aloittelijalle.

  5. #3425
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Siinähän Tuume jo vastasi itse itselleen. Se lyhyempi akseliväli ja jyrkempi keulakulma (ja oletettavasti myös hieman "tiukempi" perä) siitä tuntumasta tekevät ketterämmän. Muutoin asia on aika selvä, ilmeisesti kaipaat trail-pyörää enemmän kuin täysveristä enskapyörää, jos nyt kategorisoinnilla koittaa tehdä eroa. Ainoa "ongelma" sun kuvailemissa toiveissa on trail-pyörä ja Pike. Pikejä kun tuppaa olemaan juuri noissa vähän pidemmissä ja loivemmissa versioissa. Muutenkin noinkin järeän keulan kanssa trailiominaisuuksista joutuu hieman karsimaan, jos näillä tarkoitetaan ketterämpää tuntumaa. Pyörästä tulee hieman raskaampi, pidempi ja loivempi. Mun mielestä vaihtoehdot on ottaa pykälää kevyempi keula tai sitten tinkiä hieman ketteryydestä. Itse päädyin aika samoilla toiveilla Mondrakerin Foxyyn, johon tuuppasin 160mm Piken. Eli joustot on 140/160. Mun mittapuulla Foxy on 66,5 keulakulmalla vielä kohtalaisen ketterän tuntuinen. Ajan kyllä myös ihan kilpaakin, eli keula ei voinut olla köykäisempi. Tai siis olisihan se voinut olla, mutta sellainen on enskassa aika iso kompromissi. Pärjää niilläkin toki tarvittaessa.
    Mud, sweat and beers.

  6. #3426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    ilmeisesti kaipaat trail-pyörää enemmän kuin täysveristä enskapyörää, jos nyt kategorisoinnilla koittaa tehdä eroa. Ainoa "ongelma" sun kuvailemissa toiveissa on trail-pyörä ja Pike. Pikejä kun tuppaa olemaan juuri noissa vähän pidemmissä ja loivemmissa versioissa.
    Uskoisin itsekin, että juuri Canyonin kaltainen keveähkö enska, tai 134:n kaltainen järeä trailipyörä on paras käyttööni. Itsekin aion varmaankin tulevaisuudessa kokeilla endurokisoja, jolloin järeästä keulasta on enemmän hyötyä kuin haittaa. Yllätyin kuinka hyvin jo 120mm Pike toimi dropeissa yms. joissa pidempi Revelation jo hieman häkeltyi. Transition Scoutin tai 134 DL(MS):n kaltainen värkki varmasti olisi hyvä...No ompahan aikaa ainakin speksailla ja odottaa 2016 mallistoja kun sain kuulla lähteväni valtion palvelukseen kesällä.

    OT: Täysverinen enduro tuntuu kyllä hieman liioittelulta omaan käyttöön kun näkee mihin sellainen osaavissa käsissä kykenee.
    http://www.pinkbike.com/news/Sid-Slo...ideo-2015.html

  7. #3427
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Minä kyllä luulisin että suurin ero tulee renkaista, mutta vaikuttahan nuo muutkin seikat.
    Tuo Pike ei kyllä ole mikään raskas keula, mun mielestä kaikki pyörät, joilla ei ajeta XC-kisaa, voisi varustaa Piken järeys-/ ja toimivuusluokkaa vastaavilla keuloilla. Mulla oli ennen 150mm joustava RS Sektor, nyt on 150mm joustava RS Pike, ja Pike on kyllä aivan eri luokassa toiminnan ja tukevuuden suhteen, ja lisäksi se on vielä kevyempikin kuin Sektor oli.
    Ja vaikka ei kaipaisikaan yhtä tukevaa keulaa kuin Pike, niin ainakin Rokkarin valikoimissa joutuu tyytymään paskoihin Motion Control-vaimentimiin noissa Sektoreissa, Revelationeissa sun muissa. Sellaista en enää omaan pyörääni huoli, kun on maistanut parempaa.

  8. #3428
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    kiskot ne on täälläkin
    Viestit
    557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuume Katso viesti
    Olen kokeillut mm. Kona Process 153 ja 134, joista jäi ihmetyttämään asia, miksi 134 tuntui niin paljon vikkelämmältä polkuajossa, vaikka pyörillä ei käytännössä ole painoeroa. Merkittävimmät erot L-koon pyörissä mielestäni ovat:

    -153mm vs 134mm jousto perässä
    -66,5 vs 68 keulakulma
    -1170 vs 1190 akseliväli
    -Minion DHF vs Ardent renkaat, joita itse lähinnä epäilen
    Komppaan Verska-Vesaa ja sanoisin myös että suurin ero tuli renkaista. Lisäksi noi kaikki AK-87 listaamat seikat vaikuttaa myös, ja niistä etenkin lyhyempi ("tiukempi") jousto. Yhteensä näistä kaikista syntyy jo selvästi tuntuva ero, kuten asian koit.
    "I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat

  9. #3429
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakke Katso viesti
    etenkin lyhyempi ("tiukempi") jousto. Yhteensä näistä kaikista syntyy jo selvästi tuntuva ero, kuten asian koit.
    Tämä. Lyhyempi ja napakampi jousto saa pyörän tuntumaan ketterämmältä ja hauskemmalta ajaa.
    Pyörä kiihtyy paremmin ,helpompi pumpata vauhtia maaston muodoista ja saada ilmaa alle nypyistä yms.

    Tän takia ajan nykyään itsekkin vähän lyhytjoustoisemmalla pyörällä. Se rankaisee
    kuskin virheistä herkemmin kun pitempijoustoinen "jyrä" ,mutta se on puolet hauskuutta.
    Silti 134:lla voi hyvin ajaa enskaa tai käydä parkeissa varsinkin jos siinä on jämäkkä keula kuten esim. Pike nokalla.
    - Fear is a mindkiller -


  10. #3430
    Hieno ketju ja paljon hyviä kokemuksia kuskeilta! Mä olen myös enduroon kallellaan, vaikka maastot ei ole sinnepäinkään (Oulu). Ajan Stumpjumperilla (jousto 130mm?) jo aika rajunpuoleisesti. Jousto on toki riittänyt täällä Oulussa, mutta isompijoustoinen kiinnostais. No paikallisissa liikkeissä ei löytynyt kokeiltavaksi ku spessun enduro (27,5 renkailla). Kortteliajo herätti hulluna kysymyksiä. Ensinnäkin, miksi enduro oli niin "jäykkä" kääntymään, vaikka oli lyhyt stemmi. Onko tuo loivempi kulma juuri noin ISO juttu? Oma Stumpy tuntuu tuhat kertaa ketterämmältä vaikka on isommat renkaat? Enduro tuntui ahtaalta ja ajoasento oli väkisinkin luonnoton alaselälle (takapainoisempi asento?). Toisaalta enduro nousi erittäin hanakasti ilmaan, vaikka ei ollut edes lukkopolkimia! Olis varmaan hellpo hyppyytellä joka paikassa. Ei herännyt ostokuume, koska Stumpy on nykyisillä "palikoilla" lähes fantastinen. Kait se menee tämä kausi Stumpyllä vielä :-) Harmi kun ei pääsyt Konaa testaan missään...

  11. #3431
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Ensinnäkin, miksi enduro oli niin "jäykkä" kääntymään, vaikka oli lyhyt stemmi.
    Loivempi ohjainkulma ja mahdollisesti pidempi ohjaamo/akseliväli?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Onko tuo loivempi kulma juuri noin ISO juttu?
    Mitä kovempi vauhti ja röykkyisempi alusta, niin sitä parempi on loiva ohjainkulma. Bike parkissa asian huomaa todella selvästi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Oma Stumpy tuntuu tuhat kertaa ketterämmältä vaikka on isommat renkaat?
    Se Stumpy onkin varmaan parempi yleispyörä ja parempi normaaliin metässä lenkkeilyyn.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Enduro tuntui ahtaalta ja ajoasento oli väkisinkin luonnoton alaselälle (takapainoisempi asento?).
    Testasitkohan pykälää liian pientä kokoa? Kyllä ohjaamossa pitäisi pituutta/tilaa olla näissä uusissa enskapyörissä.

    Mutta kannattaa varmaan tosiaan muitakin kokeilla kuin Spessua.

  12. #3432
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyka81 Katso viesti
    Kokemuksia santa Cruz nomadista? Onko kuinka poljettava ylämäessä/normi maastoajossa?
    On kokemusta, mutta toi riippuu aika paljon siitä, että onko tottunut XC-pyörään vai DH-pyörään. XC-pyörän jälkeen Nomad tuntuu varmaan pitkäjoustoiselta loivakulmaiselta sohvalta, jonka kammet kolisee jatkuvasti kiviin. DH-pyörän jälkeen luultavasti taas kevyeltä ja nopealta trailitykiltä, joka ei samalla kuitenkaan paljoa jää DH-pyörälle. Sanoisin, että Santa Cruzin mallistosta Bronson on varmaankin paras yleispyörä, mutta Nomad on parempi sellaiselle, jolla keveydestä ja polkemistehokkuudesta huolimatta on ykkössijalla alaspäin viettävät pätkät. Jos käy säännöllisesti bike parkeissa eikä vain pari kertaa kaudessa, niin sitten ostaisin Nomadin. Mutta jos taas suurin osa ajosta tapahtuu metässä, niin sitten Bronson. Kannattaa myös huomioida, että Bronsonistakin saa enempi Nomadin henkisen kun valitsee takaiskariksi CCDB-Airin oston yhteydessä ja samalla laittaa -1 asteen Anglesetin (muistaakseni Sportaxista löytyy Works Componentsin Anglesetteja hyllystä).

  13. #3433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Loivempi ohjainkulma ja mahdollisesti pidempi ohjaamo/akseliväli?



    Mitä kovempi vauhti ja röykkyisempi alusta, niin sitä parempi on loiva ohjainkulma. Bike parkissa asian huomaa todella selvästi.

    Joo kiitti! Tätä mä just haen. Täysiä röykyistä läpi...


    Se Stumpy onkin varmaan parempi yleispyörä ja parempi normaaliin metässä lenkkeilyyn.

    Jeps, normi metsässä lenkkeily hoituis varmaan jo läskillä. Stumpy joutais vaihtaa jo isompijoustoiseen. Totta poriset...

    Testasitkohan pykälää liian pientä kokoa? Kyllä ohjaamossa pitäisi pituutta/tilaa olla näissä uusissa enskapyörissä.

    M koko oli testissä. Sama kuin Stumpyssa. Olen 173cm pitkä ja aika pitkäselkäinen, mutta lyhytjalkainen. Ei varmaan L kokoa voi laittaa kun kulkuset jo vaarassa. Testi oli liian pikainen tehdä lopullista johtopäätöstä. Stumpyssa saan saman fiiliksen, jos laitan ihan tumpin stemmin. Luulin myös, että enduro olis pitempi.

    Mutta kannattaa varmaan tosiaan muitakin kokeilla kuin Spessua.
    Jees, ilman koeajoa en osta mitään. Pitää spessulta kysellä oikeaa koeajopyörää. Kait sitä Oulussa vois jonkun enskatyypin kans lenkille eksyä. Oppis varmaan jotain ☺

  14. #3434
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^^ Jännä tuo jcoolin kokemus Spessun Endurosta. Kävin koeajolla 29" version kanssa ja kokemus oli päinvastainen. Ohjainkulmassa tosin ei ollut eroa kuin 0.5 astetta ja lyhyempänä Enduro ainakin omissa käsissä oli "hauskempi". Lisäksi se pystympi ajoasento oli omaan makuun juuri alaselän kannalta parempi. Lisäplussaa tulee joustosta, jolla onnistuu rymistely vähäisemmilläkin taidoilla. Polkutehokkuudessa ja nousuissa Stumppi vie jonkin verran, Enduro kun tuppaa keulimaan helposti. 27.5 versiosta ei ole kokemuksia, mutta jotain huhuja olen kuullut ao. mallissa 29" etumatkasta pikkuveljeen verrattuna.
    Roots, bloody roots

  15. #3435
    ^arvaappa jäikö asia kaivelemaan mieleen. Pakko joskus ajaa uudestaan. Mä monesti järkytyn kun äkkiä kokeilee vaan. Stumpyä olen viilannut tosi tarkkaan ja nyt vasta on palikat kohdillaan.

    Edit. Ai niin, se enduron 1x hammasratas edessä oli huippu! Stumpyllä on tuo kahden rattaan vaihtohässäkkä aikamoista joskus. Vaihdat pieneltä isolle ja takaa vielä joutuu kompensoimaan liian isoa vaihtoväliä. Ei hyvä! Ei viittis koko pyörää uusiksi rakentaa. Melkein sama jo ostaa uus...

  16. #3436
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    ...Ei viittis koko pyörää uusiksi rakentaa. Melkein sama jo ostaa uus...
    Etuvaihtaja & -vipu pois ja eturattaiden tilalle n/w-ratas? Taakse tarvittaessa joku laajennusratas.


  17. #3437
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Etuvaihtaja & -vipu pois ja eturattaiden tilalle n/w-ratas? Taakse tarvittaessa joku laajennusratas.
    Mä kun luulin, että taakse 11xratas jne. Katsoin hintoja ja sika kalliita sramin palikat. X01 kampisetti 299 jne...☺ Oisko heittää äkkiä joku halvempi setti...offtopicia jo, sori vaan kaikille. Jeps pitänee ajan kanssa tutkia tää hommeli.

  18. #3438
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    ...Oisko heittää äkkiä joku halvempi setti...offtopicia jo, sori vaan kaikille. Jeps pitänee ajan kanssa tutkia tää hommeli.
    Enempi tosiaan 1x10 -topicin juttuja, mutta jos äkkiä offtopiccina heitän.

    N/W eturatas, esim: http://www.hi5bikes.fi/~O1TYx0000001...F-RRSNNW104X32
    Cog extender, esim: http://www.hi5bikes.fi/~pux5x0000001...3-FW10ER10SH42

    Tai jos Hopesta tykkää, niin: http://www.merlincycles.com/hope-ret...ing-69866.html & http://www.merlincycles.com/hope-40t...ket-70110.html

    Eturattaan koko toki oman mieltymyksen mukaisesti.
    jnejne...


  19. #3439
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Tai sitten uusi Shimano XT M8000 1x11, http://www.bikerumor.com/2015/05/02/...ble-in-august/
    Mud, sweat and beers.

  20. #3440
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Tuollainen loiva enskapyörä vaatii myös hieman aktiivisempaa ajotyyliä versus trailipyörä jotta siitä saa kaiken irti. Enskapyörää täytyy "käskeä" ja taittaa mutkissa alle jopa vähän korostetusti. Muuten se varmasti tuntuu varsinkin hitaassa ajossa kankealta. Se ikäänkuin rankaisee passiivista kuskia. Kun sen hiffaa niin alkaa kurvitkin taipumaan jouhevammin ja huomaa kuinka paljon enemmän sitä pitoakin on kun painopiste on oikeassa paikassa ja renkaiden sivunappulat pääsee puremaan alustaan. Ja fillari alkaa oikein huutamaan lisää vauhtia.

  21. #3441
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Mulle jäi vähän epäselväksi kumpi Stumppi jcoolilla on, originaali vai EVO? EVO:ssa tosiaan tuo kulma on vain 0.5 astetta jyrkempi kuin Endurossa. Näin ollen en kokenut EVO:lla ajavana tuota kulmaa oleellisesti erilaiseksi, mutta käsiteltävyys oli lyhyemmän chainstayn takia parempi tasaisella ja alas tultaessa.
    Roots, bloody roots

  22. #3442
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Mulle jäi vähän epäselväksi kumpi Stumppi jcoolilla on, originaali vai EVO? EVO:ssa tosiaan tuo kulma on vain 0.5 astetta jyrkempi kuin Endurossa. Näin ollen en kokenut EVO:lla ajavana tuota kulmaa oleellisesti erilaiseksi, mutta käsiteltävyys oli lyhyemmän chainstayn takia parempi tasaisella ja alas tultaessa.
    Ihan normi comp. Olet oikeassa, ero oli isompi, kun vertaan perus stumpyyn. Eka lenkki enduron jälkeen ja Stumpy oli outo. Kroppa kalibroitui heti endurolle ☺ Stumpy tuntunut jotenkin etupainoisemmalle nyt. Ajattelin nostaa setemmiä ylemmäs. Heti joutu säätöhommiin...
    jcool muokkasi tätä : 08.06.2015 at 16.57

  23. #3443
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Heeeii. Ostin kännipäissäni monarch plussan pyörääni, taisi tulla debon air lisäkilkkeillä ja sillein oli muutenkin kauhean pitkä se nimi. Kunhan se nyt tällä viikolla liikkeeseen saapuu ja saan sen pyörääni kiinni, niin mites tuota olisi hyvä ruveta säätämään? Tekeekö tuolla mitään ylipäätään?

  24. #3444
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Ilmanpaine kohdalleen ja sitten opiskelemaan yhtä säätöä kerrallaan tutuilla poluilla. Hyvällä tuurilla (jos iskari suunniteltu oikein) ne säädöt ei ole paljoa naimisissa keskenään ja eron säädöissä huomaa.

  25. #3445
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Eihän siinä ole kuin rebound säätö?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  26. #3446
    Suosittelen hankkimaan niitä Rokkarin volume reducer -renkaita (ainakin Fillariosasta saa), jos ei tullut iskarin mukana, niin voi säätää reboundin lisäksi iskarin progressiota tarvittaessa niillä.

  27. #3447
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Heeeii. Ostin kännipäissäni monarch plussan pyörääni, taisi tulla debon air lisäkilkkeillä ja sillein oli muutenkin kauhean pitkä se nimi. Kunhan se nyt tällä viikolla liikkeeseen saapuu ja saan sen pyörääni kiinni, niin mites tuota olisi hyvä ruveta säätämään? Tekeekö tuolla mitään ylipäätään?
    Toivottavasti kattelit ,että iskarin tehdasasetukset/"speksit" on suht samanlaiset kun entisessä.

    Single Pivot on yleensä aika tarkka moisista ja Debon Air ei yleensä ole paras ratkaisu single pivottiin. Esim: Orange ei suosittele debonairia pyöriinsä.
    Debon air on liian lineaarinen heidän nivelistöön. En tiedä sit Santa Cruzin virityksestä.

    Tosin jos meinaa lyödä läpi saat varmaan iskarin tuunattua mainituilla reducer renkailla mieleiseksi.
    - Fear is a mindkiller -


  28. #3448
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    54
    Omassa ajossa on ollut 2010 Spessun Enduro ja nyt tämän vuoden Kona Process 111. Nyt pitäisi hommata ensimmäistä edullista, mutta ihan oikeaa enskahenkistä pyörää paremmalle puolikkaalle.

    Maastossa on jäykkiksellä ajeltu ja rohkeutta tuntuu olevan ajaa pahempiakin paikkoja, selvästi vaan tarviis vähän enemmän ominaisuuksia pyörälle, ennen kuin into siitä syystä laantuu

    Mitä olette itse ajatelleet pyörästä jolla ajaa ihminen jonka paino alkaa vitosella ja sillä ajetaan arkilenkistä isoon mäkeen? Millasilla kiekoilla pärjää? Mitä ajatuksia rengaskoosta? Eli mitä muuta voi ajatella toisin kuin melkeen tuplasti painavammalle kuskille?

    Onko hyviä ehdotuksia mistä lähteä liikkeelle neidin pyörän kanssa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #3449
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk0 Katso viesti
    Omassa ajossa on ollut 2010 Spessun Enduro ja nyt tämän vuoden Kona Process 111. Nyt pitäisi hommata ensimmäistä edullista, mutta ihan oikeaa enskahenkistä pyörää paremmalle puolikkaalle.

    Maastossa on jäykkiksellä ajeltu ja rohkeutta tuntuu olevan ajaa pahempiakin paikkoja, selvästi vaan tarviis vähän enemmän ominaisuuksia pyörälle, ennen kuin into siitä syystä laantuu

    Mitä olette itse ajatelleet pyörästä jolla ajaa ihminen jonka paino alkaa vitosella ja sillä ajetaan arkilenkistä isoon mäkeen? Millasilla kiekoilla pärjää? Mitä ajatuksia rengaskoosta? Eli mitä muuta voi ajatella toisin kuin melkeen tuplasti painavammalle kuskille?

    Onko hyviä ehdotuksia mistä lähteä liikkeelle neidin pyörän kanssa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Yeti sb6
    http://www.yeticycles.com/#/bikes/sb6c

    Jos ei jostain syystä nappaa laittaa 7000 ekua pyörään niin Santa Cruzilla taitaa olla naisille suunnattu juliana pyörämerkki millä moni nainen vetää EWS-sarjaa
    tälläkin kaudella. En tiedä tosin mikä hintapoitiikka niissä on.
    http://www.julianabicycles.com/en/us
    - Fear is a mindkiller -


  30. #3450
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk0 Katso viesti
    Omassa ajossa on ollut 2010 Spessun Enduro ja nyt tämän vuoden Kona Process 111. Nyt pitäisi hommata ensimmäistä edullista, mutta ihan oikeaa enskahenkistä pyörää paremmalle puolikkaalle.
    Onko hyviä ehdotuksia mistä lähteä liikkeelle neidin pyörän kanssa?
    Jos 3000€ ei ole liikaa niin käykää kokeileen Spessun uusi Stumpjumper. Siinä yksi varsin moneen taittuva vaihtoehto... todistettavasti enskaankin, olihan Beerten sellasella neljäs viime endurokisoissa. Canyonilta tietty saa edullisemmin hyvän pyörän.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •