Tarkoittanet varmaan 1.6. Ei mulla muuta![]()
Tarkoittanet varmaan 1.6. Ei mulla muuta![]()
Mun piti tulla tänään uhmaamaan maantiefillareita Crescentin hybridilläni. Jos sataa niinkuin ilmatieteen laitos lupaa niin taidan jäädä kotiin katselemaan käytettyjä maantiepyöriä torista.
Muutenkin tuo reitin pituus vähän hirvittää, mutta käskettiin tulla kokeilemaan.
Onhan huomenna porukkaa lähdössä? Mä tuun mukaan.![]()
Tälle päivälle kukaa ei ole ilmoittautunut viralliseksi vetäjäksi, mutta lähtöpaikalta varmasti löytyy myös konkareita, jotka voivat aloittelijoita opastaa.
P.S. Tämä lenkki on tarkoitettu maantiepyörille, hybrideistä on keskustelua edellisellä sivulla. Hepon retkille voi osallistua hybridilläkin.![]()
Poljen. Siis luen.
poljento.com
...voin vetää lenkin & neuvontaakin saa... Olen kyllä ajanut ns. fitness-pyörällä (suora ohjaustanko, kapeat renkaat; ts. kuin maantiepyörä ilman pässinsarvia) lenkin ihan onnistuneesti maantiepyörien joukossaLenkin vauhti on niin alhainen, ettei peesata juurikaan tarvitse (...ei tästä taidosta tosin ole haittaakaan). Lenkin pituus sopii myös suoran ohjaustangon ja pystymmän ajoasennon kanssa ajamiseen. -- (Retki- & työmatka)hybridi on siis turhan raskas pyörä tälle lenkille, mutta jostain syystä em. fitness-pyörillä ajelevia ei liiemmälti ole näkynyt. Mistä johtuu, että fitness-kuskit eivät ole (ainakaan laajemmin) tajunneet "omaa parastaan"
kun Stadista on tarjolla näin loistava iltalenkki + hyvää lenkkiseuraa...?!? -- Maantiefillareissa, imho, on sellainen "huono" puoli, että ne rullaavat niin hyvin & matala ajoasento minimoi ilmanvastusta, jolloin vauhti kiihtyy helposti aloittelijoiden "äärirajoille". Joten jos ja kun tällä maanantailenkillä olisi enemmän suoralla ohjaustangolla ajavia, niin vauhtikin pysyisi paremmin hallinnassa. -- Vetäjille sellainen vinkki vauhdin hillintään, että ajakaa reitti mahdollisimman paljon "sinkulana", eli yhdellä KEVYELLÄ vaihteella, niin ei tule turhaan nostettua vauhtia raskaampia vaihteita käyttämällä; kun vetäjä on hyvässä kunnossa, niin hän jaksaa "vääntää" vauhdikkaammin (myös ylämäkeen), jolloin koko ryhmän vauhti helposti kohoaa. Sen sijaan kun on "ykkönen" päällä koko ajan, ei vauhtia saa millään "kehitettyä" liikaa
![]()
Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 08.06.2015 at 11.07
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
...ihan "perussettiä" (a) ajattelin ajella: kevareita pitkin Sipoonrannan risteykseen, Immersbyn mäet, Massbyn-/Uuden Porvoontien kautta takaisin ...optiona voidaan harkita "edistyneemmille" Hindsbyntien kautta ajettavaa jatkoa + takaisin Nikkilän/Kuninkaanmäen kautta; mutta tälle (b) "jatkolle" sitten eri vetäjä; ja jatkolla vauhtikin saa/ttaa "karata" -- minulla ei kyllä karkaa, kun on (edelleen) fillari & kuski 1960-/1980-luvun mallia...
J.k. Hindbyntieltä pääsee myös sujuvasti Boxintielle, jolloin "jatkon" voi ajaa myötäpäiväänkin (Söderkullan kautta takaisin). -- Tämä siis edistyneemmän väen option (b) vaihtoehtona.
Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 08.06.2015 at 11.55
Vai 17.50?
Jos sade ei lakkaa, mä joudun jättämään väliin. Ajatukseni leppoisasta ja hyväntuulisesta viimeistelylenkistä ennen viikonlopun koitoksia ei ihan toteudu tässä säässä.![]()
t. kastuin jo kotimatkalla
Niin, onkohan lähtijöitä? Nyt sade lakkasi, mutta kuinka pitkäksi aikaa... Itselläkin olisi tarve leppoisalla yhteisajon opettelulle, mielellään peesissä kun huomenna pitäisi olla voimia kovaan treeniin.
Kiitoksia vaan seurasta, hyvä lenkki aloittelijalle.
Matkamittariin kertyi mulla 43km, kun otetaan pois jokunen 6km kotoa Viikkiin. Tosin jäin Mellunmäen risteyksen kohdalla jo pois, joten muilla ehkä vähän pidempi.
-Ile punaisine sarvineen.
Lähtöhetkellä Viikin Prismalla aurinko ilmestyi pilvien takaa - ja paistoikin sitten koko lenkin ajanKymmenen kuskia oli ennakoinut tilanteen (= aivan loistavan lenkkikelin), joskin noin puolet oli liikkeellä lokasuojilla varustetuilla pyörillä; minullakin "sorateiden vihreässä salamassa" kiinni (pysyvästi) takalokari. Matkan edetessä asvaltti kuivui koko ajan, eikä pyöräkään juurikaan likaantunut (...tähän väliin sopii enemmän kuin paremmin korkeakirjallinen lainaus: "Viel' herrat Englannin, vuoteillaan maaten, kiroovat, etteivät olleet täällä"; Wm Shakespeare: Henrik V; näytös IV, kohtaus 3).
Immersbyn mäkien "vapaan vauhdin" jälkeen jaettiin porukka siten, että osa lähti pidemmälle lenkille (Nikkilä, Kunkku jne.) Teemun perässä, ja loput seurasivat minua Uudelle Porvoontielle eli lyhyemmälle paluureitille. --> Kiitos osallistujille & vetäjille
Jk. Olen muuten sitä mieltä, imho, että ensi viikolla/seuraavalla olisi hyvä, jos ja kun naisvetäjät ottaisivat vetovastuun tällä maanantain lenkillä![]()
Kiitokset Pekalle vetämisestä!
Tällä lenkillä käyvät naiset voivat olla minuun yhteydessä vetovastuun ottamisesta. Jos on käynyt lenkillä jokusen kerran, niin on varmasti havainnut, ettei vetäjänä toimiminen ole sen kummempaa.Voin tarvittaessa antaa vetäjäopastusta.
Poljen. Siis luen.
poljento.com
Lähtijöitä tänään?
Hieman lyhyempi kiekura eli n. 47km viikistä viikkin harkinnassa itselläni. Mikäli ei pakollista yllättävää tule eteeni niin olen ajois paikalla...
tee_pu muokkasi tätä : 15.06.2015 at 13.46 Syy: Reitin pituus
Lähteekö Viikin lenkiltä Bembölen tapaan nopeampi ryhmä (kenties jotain 26-30 keskarilla) hieman pidempää lenkkiä?
Ns. yksi lähtö vain ollut... n. 60 km on se ymmärtääkseni "virallinen" lenkuran mitta.
Kuten tee_pu tuossa kertoikin, toistaiseksi lähtöjä on ollut vain yksi, ja tämän lenkin speksi on rauhallisempi (ja on tarkoitus, että se myös pysyy rauhallisena läpi koko kauden). Jos nopeampiin ryhmiin on lähtijöitä, niin sellaisia saa toki organisoida, mutta korostan edelleen, että nopeutta ei aleta "vaivihkaa" nostaa rauhallisemman ryhmän osalta.
Hienoa, jos tee_pu voi kipparoida tänään ainakin tuon hieman lyhyemmän lenkin!
Poljen. Siis luen.
poljento.com
Kyllä tuo järjestyneen. Kelikin näyttää kuivuvan juuri sopivasti illaksi![]()
Kiitos Pekka ja kumppanit mukavasta ajoseurasta. Lähes parikymmentä kuskia lähti lenkille (joista neljä ei ollut rumempaa sukupuolta). Lenkin aikana jakaannuttiin kahteen ryhmään, joista ainakin rauhallisempi ajeli 48 km. Keskari taisi olla 24,5.
Jos löytäisit Graalin maljan, kaataisitko siihen keskikaljan?
3 Ryhmään kyllä jakaannuttiin. 2 porukkaa ajoi lyhyemän vaihtoehdon erisuuntiin ja vielä yksi porukka ajoi pitemmän vaihtoehdon. Näytti hyvin olevan 24-25 haarukassa se 4 hengen lyhyemmän lenkin ajajat.
Jos ja kun jatkossa tulee yhä enemmän väkeä mukaan tähän maanantaiajoon (kuten parilla viimeisellä ajokerralla on ollut viitteitä), niin isommat ajoryhmät tulisi, imho, pilkkoa pienempiin ajomukavuuden ja -turvallisuuden edistämiseksi. Eka jako voisi olla Sotungintien kohdalla Siwalla (...eikä alkumatkastakaan Viikistä Sotungintielle kaikkien kuskien tarvitsisi ajaa niin lähellä toisiaan, vaan kuskien/pienryhmien välit voisivat olla pidemmät; Siwalla sitten yhteinen odottelu- & järjestäytymistauko). Myöhemminkin ryhmiä voisi jakaa lyhyemmän ja pidemmän reitin ajaviin, esimerksi n. 50/65 km:n reittivaihtoehdot. -- Ja naisvetäjät ko. ryhmiin olisivat tavoitteena... siis edelleen
J.k. Eilen oli, btw, lähes ideaalitilanne, kun ainakin jälkimmäisessä ryhmässä oli vetäjä sekä edessä että perällä (...molemmat tosin väärääsukupuolta). Palaan aiheeseen tarkemman konseptin kanssa, kun olen puhunut Hanna H:n kanssa. Jos ja kun muillakin on toiveita ajo(tava)n kehittämisestä, niin Hanna on oikea osoite.
Onko jotain aikataulua minkä mukaan olette siinä Sotungintien Siwalla, siinähän muistaakseni viimeksi pysähdyttiin.
Eli jos haluaisi liittyä remmiin siellä siwalla niin milloin pareisi olla paikalla?
Muistelisin, että jossain tuolla ketjun alkupuolella sanotaan, että pysähtyminen Siwalla on noin 18.40. Ihan hyvä varmaan ilmoitella, että aikoo siitä tulla mukaan. Onkohan joku/jotkut tulossa vetäjäksi tänään, ja pidemmälle (alkuperäiselle eli Söderkullan kautta) vai lyhyemmälle (Massby) kierrokselle?
Kyllä vain, ryhmä tähtää Siwalle klo 18.40 eli ei ainakaan ohita Siwaa ennen tätä (myöhästymistä ei aina voi välttää). Tarkoituksena siis myös, että vaikka ei lenkkeiltäisi perinteistä lenkkiä, niin reitti joka tapauksessa kiertäisi Siwan kautta.
Eiköhän tänäänkin porukkaa viivalle saavu.![]()
Poljen. Siis luen.
poljento.com
Koska itsellä olisi ohjelmassa kolmen tunnin lenkki, niin olisi kiva tietää, onko jengiä ajamassa lyhyemmän vai pidemmän. Tietää sitten, ajaako ensin siirtymää minimin eli vartin vai pidemmän kautta eli esim. tunnin. No, jos porukkaa on viime maanantain malliin, niin tiedossa lienee sekä pidempi että lyhyempi vaihtoehto.![]()
Liityn siis teihin Sotungintien Siwalla, ja olen itse ajamassa mahd. lyhyen lenkin, palauttelua eilisen jäljiltä. Kauppaankin pitäisi keretä.
Kai siinä kerkeää ennenkin lenkkiä.
Kirjanmerkit