Alkujaan tämän lähetti
Ilborg
Itse suosiolla kierrän kauklahdenväylän, koska sen klv on ajokelvoton. Vaihtoehtoinen reitti on ajaa vanttilan takana keskuspuiston teitä latokaskeen, ja sieltä taas hiekkatietä pitkin pisan päiväkodin (tosin nöykkiönkadun eteläpuolella menevä hiekkatie vaatii hyvin pistosuojatut renkaat, koska sinne levitettiin karkeaa soraa) ohitse finnoontielle. Tassun ohje on aika lähellä samaa kuin mitä itsekkin olen todennut nopeimmaksi vaihtoehdoksi, paitsi friisinkalliontien kohdalla menen tuon hiekkatiepätkän ylismäentien ja olarinniityntien risteystä kohti. Siitä tulee sitten monta sovellettavaa vaihtoehtoa, mutta nopein omasta mielestä on tuosta suoraan olarinluoman pohjoispään kautta, joko heti sports car centerin kohdalta hiekkatielle ja suoraan kohti ratiopharm-areenaa. Siinäkin taas saa soveltaa koska paras reitti olisi Koivu-mankkaantien itäpuoleiselta klv:ltä merituulentielle asti, siitä itään ja seuraavasta alikulusta merituulentien eteläpuolelle. Koivu-mankkaantien itäpuolen klv on vain suljettu metrotyömaan kohdalla, joten itse olen alkanut nyt ajamaan tuohon alikulkuun barona-areenan takana olevan koulun urheilukentän lävitse.
Ei ole todellakaan kovin helppoa ollut viime aikoina päästä kauklahden suunnilta lauttasaaren suuntaan fillarilla. Todennut että tuon kauklahdenväylän takia on melkein pakollista omata hiekkatiekelpoinen laite, jos ei halua kokeilla autoilijoiden kärsivällisyyttä. Niittykumpu ja kauklahdenväylä on molemmat melko "mielenkiintoisia". Kauklahdenväylän klv-toteutukset on taattua työmaa-laatua, eli ylimääräinen kieppi on kävellen 15min teollisuusalueen risteyksen kohdilla, ja harmaakallion kohdilla näytti olevan oikein labyrintti rakennettu fillareille, enkä tiedä kuinka mukava siitä edes on fillarilla mahduttautua... etenkään tilanteessa jossa tulee joku vastaan. Sanomattakin selvää että aika paljon on fillaristit ajellut ajoradalla. Nittykummussa nyt vaan on ongelmana että ainoa toimiva reitti länsiväylän varteen menee tuon jousitien alituksen kohdalta.
Kirjanmerkit