Minulla saattaa mennä syksyyn, ennen kuin pääsen taas mukaan – tosin taisin viime syksynäkin käydä Mustavuoren lenkeillä vain pari kertaa. Nyt pitää kaikessa rauhassa kuntouttaa koipea, joka murtui maaliskuussa.
Hauska mutainen cyclocross-lenkki Viikissä katkesi kesken kaiken kaatumiseen, siinä ainoassa paikassa jossa oli vielä kovaa jäätä. Nastarenkaat olin vaihtanut nappuloihin jo viikkoa aikaisemmin, helmi-maaliskuun vaihteessa. Mudan tukkima poljin ei päästänyt mudan tukkimaa spd-klossia irtoamaan, vaan sääri vääntyi poikki jo ennen kuin rojahdin maahan asti. Onneksi sentään tuon rojahduksen lopuksi fillari irtosi jalasta, sillä virheasennossa retkottavan jalan vääntäminen irti polkimesta tai jalan vetäminen ulos talviajokengästä olisi ollut melkoinen toimenpide, ainakin ennen kuin apua lopulta saapui paikalle. Nyt sääriluun sisään on lyöty yhdeksän milliä paksu titaanitanko, joten jalka ei pelkästään kuntoudu entiselleen, vaan siitä tulee entistäkin parempi, näin pyöräilijän näkökulmasta – onhan se titaani sentään huikea metalli!
Olen jo aloittanut maantielenkit, kaksi viikkoa sitten, mutta varovainen täytyy olla. Ajattelin tässä nyt ilmoittaa olemassaolostani. Mukaan tekisi mieli, mutta toistaiseksi Mustavuoren lenkkien matka ja vauhti ovat kunnolleni aivan liikaa. Hauskaa kesää, nähdään syksyllä! Terveisin se satunnainen Olmo-mies.
Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.
Kirjanmerkit