HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 118 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 68 108 116 117 118 119 120 128 168 218 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.511 - 3.540 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Foorumikirjoitusten perusteella luulin että ne on ihan sysipaskat, mitään vikaa en omissa 60tpi versioissa huomannut
    Onko noita 60 TeePeeIilläkin tehty? Mulla ainaki 120 TPI:t tossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Onko noita 60 TeePeeIilläkin tehty? Mulla ainaki 120 TPI:t tossa.
    Fatboy Sippi Editionin vakiorengas. Teräsvaijereilla, ei voi laittaa rullalle.

GC vai BFL kas siinä pulma?

Väitän kirkkain silmin BFL:ää ajamattomana ettei ole pulmaa tuossa.

^Ei gc miellytä? Oon lukenu nii kaksjakosia kokemuksia siitä että vois olla mun rengas☺

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    GC on mainettaan parempi rengas. Olen tyytyväinen.
    Samoin. Sopii omaan ajotyyliin ja menoon oikein hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Paljos tuo iso Knardi painaa?
    Toikka oli punninnut, jotain yli 1400g. Nettipunnituksissa hatari lienee alle 1400 ja yli 1500.

Jakkok:
    Mua ei miellytä, jäi mulla nastoitettuna talvirenkaaksi.
    Märän kelin ominaisuudet mulle GC:ssä on niin surkeat että näin huonolle kuskille ei kelpaa.

Mutta itsehän noi jokaisen kannattaa kokeilla. Makunsa kullakin.

Korson kisassa oli ekaa kertaa Mammuttit alla ja kieltämättä itseohjautuvuus oli järkyttävä Naten jälkeen. Meni muutama vauhdikas mutka pitkäksikin. Mikäs olisi hyvä kesäeturengas Muklukkiin jos haluaa olla ohjastaja eikä matkustaja? Rullaavuutta saisi olla enemmän kuin Natessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    Korson kisassa oli ekaa kertaa Mammuttit alla ja kieltämättä itseohjautuvuus oli järkyttävä Naten jälkeen. Meni muutama vauhdikas mutka pitkäksikin. Mikäs olisi hyvä kesäeturengas Muklukkiin jos haluaa olla ohjastaja eikä matkustaja? Rullaavuutta saisi olla enemmän kuin Natessa.
    Ei kai se rullaavuus ole edessä mikään kriteeri? Enemmänkin takana..
    Bud ei ainakaan mulla ole antanut merkkejä minkäänlaisesta itseohjautuvuudesta. Paineet alimmillaan 2,5-3 Psi.
    Asennettu vielä Propulsion-modeen.

EDIT: ja märälläkään ei joudu matkustajaksi; pitoa piisaa.

Suosittelen kesäksi Bontragerin Hodag 3.8

Jos Schwalbe tekis Jumbo Jimiä sen verran että kauppoihinkin riittäis niin se olis hyvä mutta nyt voi sanoa vain:

Suosittelen ensi kesäksi Jumbo Jimiä. ;-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Jos Schwalbe tekis Jumbo Jimiä sen verran että kauppoihinkin riittäis niin se olis hyvä mutta nyt voi sanoa vain:

Suosittelen ensi kesäksi Jumbo Jimiä. ;-)
    Kyllä sekin alkaa itseohjaamaan, kun paineita laskee. Mutta samlla alkaa tulla muitakin ei toivottuja oireita (alkaa taittumaan alle vauhdikkaammassa kaarteessa jne) Sopivasti paineistettuna uskomattoman hyvin rullaava rengas, joka myös pitää kuivalla kelillä hyvin ja käyttäytyy mielestäni loogisesti ja hyvin ennakoitavasti. Aika tarkka paineista, mutta niin ne kaikki läskin renkaat taitaa olla. tuoreean läskin omistajana ei pidempää kokemusta muista.

Eräs koeajaja totesi, että tämähän on melkein kuin sähköfillarilla ajaisi, kun rullaa näin hyvin Toivottavasti tulee kauppoihin siihen mennessä, kun nykyiset on ajettu loppuun. Olen tykännyt kovasti enkä kuivempaa keliä kohden mennessä kaipaa mitään muutosta. Ei ihme että on niin suosittu ensiasennusrengas.

Vanteen leveys 82mm?

Kesä/talvi käyttöön Larry on hyvä kompromissi rullaavuutta ja pitoa 80mm vanteella. Mammutti on edessä parempi 65mm vanteella kuin 80mm:llä IMO.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Vanteen leveys 82mm?

Kesä/talvi käyttöön Larry on hyvä kompromissi rullaavuutta ja pitoa 80mm vanteella. Mammutti on edessä parempi 65mm vanteella kuin 80mm:llä IMO.
    Kyllä, vanteet on 82mm. Talvikäyttöä varten on itsenastoitetut Natet ja niihin olen tyytyväinen vaikka painavatkin paljon eivätkä juuri rullaa.
    Kesäkäyttöön haluaisin kevyehköt, hyvin rullaavat kapeat läskirenkaat ja luulin Mammuteista sellaiset saavani. Tuli noilla ajettua kovemmilla paineilla muutama vähemmän tekninen lenkki kuten Reitti 2000 ja toimivatkin ihan hyvin. Korson kisaan laitoin kovat paineet kun muistelin, että on paljon hiekkatietä ja asvalttia. Reittiä oli muutettu edellisvuodesta joten puotin paineita toisella kiekalla ja yllätyin vikuroivasta käytöksestä. Toki tuntumaan vaikutti myös se, että takajarrut häipyivät isommissa alamäissä joten eturenkaalla oli kovasti duunia.
    Laitanpa Larryn harkintaan.

mutanaama Guest
    Voi olla että on painollakin merkitystä, kyllä mäkin tuota yliohjaavuutta huomaan, ajan vaan niin hissuksiin ettei se häiritse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Suosittelen kesäksi Bontragerin Hodag 3.8
    Tuuman liian kapee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Tuuman liian kapee.
    No sitte. Aattelin vaan että jos kisojakin ajat niin mitä siellä turhaa leviällä läträä....
    Ski muokkasi tätä : 02.06.2015 at 20.37 Syy: lisäys :)

BFL ja Iso Knardi on tällähetkellä rullailu renkaat +90mm vanteille.
    Antza44 muokkasi tätä : 02.06.2015 at 23.14
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Laitanpa Larryn harkintaan.
    Mitkään üüber hyvät mutarenkaat ne ei sitten ole, varsinkaan jarrutuspidoltaan, sivuttaispito ok.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Mitkään üüber hyvät mutarenkaat ne ei sitten ole, varsinkaan jarrutuspidoltaan, sivuttaispito ok.
    Näin olen kuvion perusteella arvellutkin. Kesällä ajetaan lujaa kuivassa neulasten peittämässä kangasmaastossa kohti auringonlaskua, tai sitten ei...

Tietääkö ketään mistä löytää ghetto tubeless sisurit. q-tubes 24" 2.4-2.75 presta ja se 188g malli? euroopasta mieluiten.

Eikö Larry niinkuin BFL:kin ole hyvän yleisrenkaan maineessa? Siis ilmeisesti onnistuneet kompromissit.

Mut eiks se ole vähä niin että jos vaikka hyvää pitoa haluaa pehmeässä ja märässä, vaikka mudassa, niin ne kumit harvemmin rullaa kovin kevyesti tai ole painoltaan kevyet?

Itse olen pian ympäri vuoden ajanut BFL:lla ja hyvin on päässyt niin maastoa kuin pitkiä hiekkatielenkkejäkin. Pikitielläkin jos sinne jostain syystä on eksynyt..
    Talvella pariin otteeseen kaipasin nastoja.
    Luultavasti seuraavatkin renkaat tulevat olemaan BFL:t jos samassa leveydessä pysyn.
    Maasto on sitten sellainen käsite, että se voi pitää sisällään ihan mitä vaan.

Eikö Larry niinkuin BFL:kin ole hyvän yleisrenkaan maineessa? Siis ilmeisesti onnistuneet kompromissit.
    Justiinsa näin, erittäin hyvä yleisrengas ja loistava rullaavuus. Mudassa ja viistoilla lumisilla pinnoilla on joskus ollut vähän liukasta, mutta se ei liene suurikaan yllätys kun muistaa BFL:n matalan kuvion. Silti se menee yleensä paljon pidemmälle kuin mikään kapearenkainen.

Mut eiks se ole vähä niin että jos vaikka hyvää pitoa haluaa pehmeässä ja märässä, vaikka mudassa, niin ne kumit harvemmin rullaa kovin kevyesti tai ole painoltaan kevyet?
    Rullaus on ensisijaisesti renkaan rungon ominaisuus, kuvion vaikutus on siihen verrattuna vähäinen. Tietysti isommat nappulat tuovat painoa, mutta silloin voi tinkiä jostain muusta kuten nyt vaikkapa Jumbo Jim on ilmeisesti osoittaunut.

Suosittelen BFLää!

- Tomi

Renkaan mittataulukoita markettimiehelle.

Etusivun ainesta: 45NRTH http://45nrth.com/files/pages/11532_...Geo_Update.pdf (Vanha onkin jo).
    Syrly http://surlybikes.com/uploads/downlo...Geometries.pdf ja ( http://surlybikes.com/blog/post/how_fat_can_we_go tamä onkin jo.)
    HC laitatko?

Oon nyt vähän aikaa ajanut noilla 26x4.0 Jumbo Jimeillä ja mun mielestä ne ei oikein häävisti pidä, alkaa sutimaan jos on vähänkään märkää velliä ja lähtee aika hätäiseen alta kaltevalla pinnalla (sivuttaispito olematon).
    No en toki odottanutkaan mitään mahdottomia kun nappulat on pienehköjä ja harvassa mutta vähän parempaa silti kaipaisin.

Hyvin ne toki rullaa, ja ilmeisen kevyetkin on.

Seuraavat kumet ei kyllä tule olemaan nämä, ehkä BFLt.

markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Renkaan mittataulukoita markettimiehelle.
    Etusivun ainesta: 45NRTH http://45nrth.com/files/pages/11532_...Geo_Update.pdf (Vanha onkin jo).
    Syrly http://surlybikes.com/uploads/downlo...Geometries.pdf ja ( http://surlybikes.com/blog/post/how_fat_can_we_go tamä onkin jo.)
    HC laitatko?

Olin väärässä topiikissa, haistellut liikaa erikeepperiä. Eli laitetaan tänne ja poistin viestin "väärästä" ketjusta:

Olisi mielenkiintoista saada kumien leveyksiä eri vanteilla (Surlyn sivuilta löytyy jotain), mutta minäpä aloitan. Jos joku viitsii mittailla, lainaa tätä viestiä ja lisää omat mittasi (renkaan).

Vanne 100mm, rengas valkoinen On-One Floater 4.0"
    - renkaan levein kohta: 113mm
    - nappuloiden levein kohta: 100.5mm
    - korkeus vanteella vaijerin/kevlarin kohdasta korkeimpaan kohtaan noin: 85mm
    - paino n.1900g

^Jäätävän painoinen tuo uudempi Floater. Eilen punnasin oman 1.5V vanhan 1440g eli uutena noin 1.5kg.

Siis pullottaako kylet reunanappuloista noin paljo ulospäin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •