GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 25 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #721

    Specialized Fatboy


  2. #722
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    I9 akselivalikoimaa alasvetovalikossa http://www.bike24.com/1.php?content=...product=122020

    No kantoihan se S takuu vastuunsa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  3. #723
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ei edes tarvitse ”hoitaa”, kun adapteri tulee mukana, eli saa suoraan 6-pulttisen levyn kiinni.

    Sen sijan QR-päätyholkit ovat arpapeliä. HWGXXX0001528S holkit joko sopivat tai sitten ei…
    http://www.dtswiss.com/Accessories/Conversion-kits

  4. #724
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Niimpä onkin.

    The fatbike version is designed for Center Lock disc brake rotors and is convertible to 6-hole disc brake rotors (IS) using the supplied adaptor. (y)

    Toki tyssää tähän:
    The rear hub is for 12mm thru axles.

    ^Taitaa siis Hope olla varmin vaihtoehto?

    Tota i9 ei kyllä mun rahapussi kestä.

    Edit: onko tietoa Hopen vaparin laakereista; normi EVO2:ssa oli vaparissa 1kpl speciaalilaakeri, jota ei lähikaupan hyllystä löytyny. Lie Fatsnossa sama homma?
    brilleaux muokkasi tätä : 31.05.2015 at 13.01

  5. #725
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Tuossa on aika hyvin kertoiltu navasta.
    http://cdn.hopetechnology.netdna-cdn...m-Rear-Hub.pdf

  6. #726
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Shocktherapystä saa sitä yhtä laakeria muunkin, kuin Hopen merkillä. SKF ei tee sitä. Vapari on ihan sama Fatsno:ssa, kuin evo2.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #727
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Eihän toi oma vapari siis vielä romu ole. Kynnetkin vielä ehjät ja ei metelöi.
    Laakerit kaikki ok.
    Mielenkiintoista kyllä nähdä kuinka tuo tuosta etenee.

    Nyt en tehnyt muuta kuin putsin ja uutta rasvaa sisään.
    Kyllähän uus napa ennen Tahkoa ois suotavaa saada alle kuitenkin..

    Mutta melkoista elämistä tuolla tapahtuu, kun vaparin runkoon moisia vekkejä tulee.
    Oisko tuo 190mm perä väkisinkin sit letkumpi.
    Ja juuri tän takia on olemassa kunnolliset läpiakselit. Myös keulaan.

    Jo ostovaiheessa karsastin näitä Spessun pikalinkkuja. Jotenkin käsittämätöntä tunkea läskiin moisia.

  8. #728
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Ei siinä millään läpiakselilla ole mitään tekemistä. Vapaaratas on ihan eri akselissa kiinni ja se tuntuu olevan spessun tapauksessa ihan meltoa.

    tngelmavapaa trekkikuski, tosin orkkista on vain kammet , mut mikään ei ole hajonnu...

  9. #729
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Eikö 2015 Fatboy pyöriin vaihdettu juurikin taka-akselit ennen asiakkaalle luovuttamista?

    Itse odottelin pitkään Fatboyta, mutta koska saatavuus oli huono, niin päädyin Trekkiin.

  10. #730
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Se mitä kaikki fillaroijat sanoo akseliksi, ei oikeesti olekkaan se akseli sillä vaan puristetaan takakiekko/tai etu ja akseli runkoon kiinni.

  11. #731
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Se mitä kaikki fillaroijat sanoo akseliksi, ei oikeesti olekkaan se akseli sillä vaan puristetaan takakiekko/tai etu ja akseli runkoon kiinni.
    Ymmärsin kyllä myyjän selostuksesta, että Spessu vaihtoi takakiekkoihin nimenomaan akselit, ei pikalinkkuja. Mutta muuta en tekniikasta tiedä

  12. #732
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Kuvassa Brilleauxilla näytti olevan alkuperäinen alumiini akseli, ihme että vielä ehjä.

  13. #733
    Topicin innoittamana olen nyt avannut 7/2014 ostetun Expertin voimansiirron ja ainoa huolestuttava löytö oli keskiölaakeri ja ei voimansiirron puolella. Siellä oli vesi päässyt värjäämään laakerin ruosteeseen. Takanapa ja vapaaratas oli taasen kuin tehtaan jäljiltä. Kilometrejeä mittarissa jotain 1600-2000 välille.

  14. #734
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Nythän tässä tietysti ois hyvä sauma hahmottaa, josko hommaisi kokonaan uuden kiekon.
    Jäisi varakiekko nurkkiin pyörimään.

  15. #735
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ^ hiilaria @mcarbon

  16. #736
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ei riitä hillot.

    Osaakos joku piirtää mulle kuvan tästä, miten Fatboyn kiekon kokoaminen eroaa normaalista?
    En ymmärrä tätä...


  17. #737
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957

    Specialized Fatboy

    Minulla on alkanut lokakuussa ostetun Fatboyn vapaaratas napsumaan aika äänekkäästi ajaessa, luulin ensin että ääni tulee keskiöstä mutta lähempi tarkastelu ja vapaarattaan irrotus paljastivat että siinä on laakerit menneet ihan pykäläisiksi.

    Vapaarattaan runko ja navan hammaskehä ovat kuten brilleauxilla, akseli tässä navassa on ollut aina teräksinen.

    Itse navan laakerit ovat ihan smuutit, ainoastaan vapaaratas pykältää.

    Pitääpä ottaa yhteyttä ostopaikkaan...





  18. #738
    Ihan samannäköistä kun olí omassakin pakassa. Kuvittelin että toi keskiura tonne hammaskehälle oli tarkoituksella koneistettu. Ja tollaset pienet jäljet näkyi vapaarattaan rungossa, en huolestunut niistä.

  19. #739
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Takuukeissi pantu alulle omalta osalta.
    Mistäpä muuten löytäisi tuota teräsakselia ja uutta vaparia?
    Voisi Tahkon sitkutella niillä. Saisi sen jälkeen rauhassa teetellä kiekon uusiksi uudella navalla.

    Ennen Tahkoa ei millään viitsisi laitella tubeleksia uusiksi jne..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jalmari1969 Katso viesti
    Ja tollaset pienet jäljet näkyi vapaarattaan rungossa, en huolestunut niistä.
    Mulla jälkiä on ympäri vaparia, aika syviäkin.
    Siinä mielessä huolestun niistä(kin), koska joku antaa periksi ja pahasti jotta tollaisia yleensä syntyy.

  20. #740
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jalmari1969 Katso viesti
    Kuvittelin että toi keskiura tonne hammaskehälle oli tarkoituksella koneistettu. Ja tollaset pienet jäljet näkyi vapaarattaan rungossa, en huolestunut niistä.
    Varmasti kuuluukin olla tuo keskiura. Onko tuossa Plussalla nyt ongelmana muu kuin pyältävät vapaarattaan laakerit?

    Mikähän syynä? Onko laakerirasvat liian jäykät pakkassäähän? Vai onko päässy vettä sisään, mitenkäs paljon te muuten ruukaatte uitella näitä pyöriä napoja myöten vedessä? Purojen ylityksessä voi joskus kastua, mut pitäiskö navan sietää?

  21. #741
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Keskiura nyt on ihan yks ja sama, mutta vapaarattaan rungon kolot kielivät ongelmista koska tuon kohdan ei kuuluisi osua hammaskehään. Vapaarattaan rungon laakerit ovat ihan pykäläiset, eli toisin sanoen paskana. Ei ole uitettu missään.


  22. #742
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Suomen päässä homma toimii. Laitoin Signaturelle postia toissapäivänä.
    Nyt on Spessulta tulossa uusi vapari+teräsakseli.
    Noilla selvitään ainakin Tahkon yli purkamatta kiekkoa.

    Katsotaan nyt sitten kuinka kauan noilla mennään..

    Kehut vielä Signaturelle, hienosti ja ripeästi hoidettu keissi. (y)

    EDIT: Kysytään jo valmiiksi; akselin irroittaminen, olikos siihen ohjeet jo jossain täällä foorumilla?
    Navan laakerit kai laitettava uusiksi samointein, jollakulla tyypit tiedossa?

    Kiitos.
    brilleaux muokkasi tätä : 02.06.2015 at 11.40

  23. #743
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    vapaarattaan rungon kolot kielivät ongelmista koska tuon kohdan ei kuuluisi osua hammaskehään. Vapaarattaan rungon laakerit ovat ihan pykäläiset, eli toisin sanoen paskana.
    Kyllähän ne loppu on ja korkee aika vaihtaa nyt ennen kun on napakin entinen jos/kun alkaa tapailemaan hampaisiin. Voiskos tuohon vapaanapaan vaihtaa laakereita vai onko kertakäyttöinen osa?

  24. #744
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    ^ mikäli pyöräsi tuotenumero (SKU) on 99514-300? niin on 2015 mallia.. pitäisi olla valkoinen tarra viistoputkessa..
    Tästä väännettiin joskus, mulla siis nron perusteella 2015-malli ja aluakseli löytyy kuten kuvistani näkyy.

    Että kannattaa tarkastaa omansa itse kunkin.

  25. #745
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Läskimasa: Vapaanapaan pystyy vaihtamaan laakerit.

  26. #746
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Onko kukaan joutunut oikomaan kiekkoja/kirimään pinnoja Fatboysta?
    Onnistuuko normaalin tapaan, vai mikä on tuon vanteen sisäpuolella olevan mutterin funktio?


  27. #747
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Olisiko tuo vaan sen pinnan nippeliä varten...? Eihän pinna kiristy jos ei ole jenkaa, olisko tuossa jenka tehty tuon mutterin avulla. Ei tullut katsottua tarkemmin kun toissapänä kiekosta irroittelin kumit, vannenauhat yms pois.

  28. #748
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Eihän pinna kiristy jos ei ole jenkaa, olisko tuossa jenka tehty tuon mutterin avulla. Ei tullut katsottua tarkemmin kun toissapänä kiekosta irroittelin kumit, vannenauhat yms pois.
    Niin...ei kai tässä ny vaan jumalauta tartte tubeleksia purkaa jos haluaa vannetta hiukka oikoa...

    Meinaan että pitääkö mutteria pitää avaimella kiinni kun nippeliä kääntää? Ei voi olla..

  29. #749
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Eikun se nippeli on tuollainen. Itse asiassa nerokas nippeli.


  30. #750
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Nyt taisin ymmärtää. Jotenkin...
    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/spe...l#post10923138

    Eli voi säätää normaalisti pinna-avaimella?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •