GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 162 / 380 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 212 262 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.831 - 4.860 / 11400

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AaIiGee Katso viesti
    En keksi käytökselle mitään muuta motiivia kun se, etten ajanut vieressä olevaa maantiepyörän vauhdilla turvatonta pyörätietä. Kaveri oli ilmeisesti päättänyt muistuttaa minua siitä ottamalla oikeuden omiin käsiinsä telomalla minut. Sain ainakin osittain napattua auton tunnistustiedot ja onneksi tapahtuneella oli myös yksi todistaja. Teinkin asiasta rikosilmoituksen poliisille.
    Eniten minua tuollaisissa tapauksissa ihmetyttää tällaisen tavallisen, suht yhteiskuntakelpoisella tavalla elämään pyrkivän kansalaisen kokema epäloogisuuden huipentuma. Jos auton kuljettajaa ärsytti sinun sääntöjen vastainen ajotapasi, looginen seuraus tästä olisi että kuskin mielestä pitäisi ajaa sääntöjen mukaan. Miksi sitten tämä rikkoi tahallisesti sääntöjä aiheuttaen konkreettisen vaaratilanteen, jos kerta sääntöjä pitäisi noudattaa? Millä syyllä auton kuljettajan mielestä häntä kohtaan olisi oikeutettua käyttäytyä samalla tavalla kun hän käyttäytyi sinua kohtaan? Tuskin millään. Siksi asiaan on ehkä turha etsiä vastausta liikenteestä, koska selitys löytyy jostain muualta. Ehkä kyse on valtapelistä, kun autolla ajaen voi kokea hallitsevansa pyöräilijää. Minä saan tehdä mitä haluan, mutta muiden pitää toimia kuten minä haluan. On tälle ilmiölle varmaan jokin (lääke)tieteellinen nimityskin. Sikäli liikenteessä tätä on hyvä toteuttaa, koska siellä säännöt toimii ennalta arvattavuuden selkärankana.

Paras tilannehan on vielä kun vastaavassa tilanteessa pyöräilijä ei riko mitään lakia, mutta tällainen käsittämätön autoilija luulee että pyöräilijä rikkoo lakia. Eli "kouluttaa" fillaristia joka ajaa sääntöjen mukaan oikeassa paikassa, itse rikkoen kaikkein tärkeimmän säännön, ja koko tieliikennelain päätarkoituksen, eli tavoitteen mahdollisimman turvalliseen ajamiseen. Itselle on ihan sama miten toiset ajaa niin kauan kun siitä ei aiheudu vaaraa tai haittaa muille, mutta jotkut saa itkupotkuraivarin nähdessään fillaristin leveällä ajoradalla jossa mahtuu saman kaistan puolelta fillaristin ohitse jättäen vielä hyvän turvavälin.

^ Tässä ryhmässä noita kouluttajia riittää. https://www.facebook.com/groups/1455...23683/?fref=ts

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    ^ Tässä ryhmässä noita kouluttajia riittää. https://www.facebook.com/groups/1455...23683/?fref=ts
    Pystyykö tuota linkkiä muokkaamaan niin, että me naamakirjaan kuulumattomatkin voitaisiin lukea?
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Se on Minä pyöräilen autotiellä vaikka pyörätie menee vieressä -ryhmä.

AaIiGee - Rikosilmoitusta vaan, moinen ajotapa ei kuulu suomalaisille teille.

Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

Ethän sä vaan aligee aja kuvassa? Porvoo ainakin paikkakunta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Pystyykö tuota linkkiä muokkaamaan niin, että me naamakirjaan kuulumattomatkin voitaisiin lukea?
    Tai edes niin, että kaikki mekin, jotka pitkin hampain naamakirjatunnuksen ovat ottaneet, pääsemme lukemaan.

Julkaistuista linkeistä kannattaa useimmiten heti kättelyssä ottaa pois kaikki merkit kysymysmerkistä lähtien oikealle. Sen kyssärin jälkeen on kaikenlaisia seurantatunnuksia ja muuta tarpeetonta ja ikävää.

EDIT: No nyt sinne näköjään pääsee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti

Mitä väliä vaikka olisi? Tuossa sääntöjen mukaan saa ajaa, ainakin lyhyen matkan... kukaan ei ole määritellyt käsittääkseni sitä lyhyen matkan metrimäärää. Muutenkin opetustoiminta kuuluu poliisille, ei tavalliselle autoilijalle.

Melkein voisi pistää jokaisen joka valittaa pyöräilijän ajamisesta ajoradalla menemään viikon vaikka sähköfillarilla töihin auton sijaan. Tai mopolla klv:llä. Jotenkin veikkaan että aika montaa ihmistä alkaisi houkuttelemaan ajorata, vaikka ei vehje kulkisi edes yli sen 25km/h mihin asti se saa sähkömoottorilla avustaa.

Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

Lähinnä hain sitä, että onko kuvanottaja itse juurikin syyllistynyt "opettamiseen". Oli tuolla fb-sivulla

En ole minä, mutta toki voisi olla minä. Huomautuksena vielä, että käytän pyöräteitä silloin, kun se lisää muiden liikkujien ja omaa turvallisuuttani.

Omassa tapauksessani otan mielelläni sen riskin, että saan itse sakot pyörätien vieressä ajamisesta. Pääasia on, että kyseinen väkivaltainen autoilija saa yhteydenoton poliisilta.

Hyvä näin. Haloo haloon peesissä menin käymään tuolla ryhmässä ja heti sattui silmään kuva Porvoosta. Kommenttien perusteella palsta täynnä päälle ajajia ja muita dilledongeja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Kyllä esimerkiksi ryhmitysviivat ovat autoilijoille voimassa ympäri vuoden, ja ovat olleet jo ennen EU:ta.
    Joo ja kyllä näissä on ihan kotikutoista tyhmyyttäkin reilusti mukana. Ainakin tuntuu, että viime vuosina lisääntynyt Helsingissä sellaiset paikat, missä oikean ajolinjan löytyminen(ajoradalla) perustuu vain maalausmerkintöihin.
    Kuten vaikka tässä aivopierussa.
    Tai Mäkelänkadun böndepäässä, tai Kehä 1 ja Turunlinnantien risteys tms. viime vuosina "paranneltu" paikka...
    Ehkä ne vaan luottaa sitten ikuisen suolauksen voimaan tai siihen, että Snadissa liikkuu autolla vain päivittäin samaa reittiä kulkevia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Se on Minä pyöräilen autotiellä vaikka pyörätie menee vieressä -ryhmä.

AaIiGee - Rikosilmoitusta vaan, moinen ajotapa ei kuulu suomalaisille teille.
    Olin kyseisen ryhmän jäsenenä hetken aikaa ihan vain mielenkiinnosta, mutta erosin aika nopeasti sillä mitään järkevää keskustelua noiden teiden sankarien kanssa ei saanut aikaiseksi.
    Liikennesäännöistä ei tietoakaan kuten juuri tuo että ajoradalla saa ajaa jos pyörätien on vain vasemmalla puolella ym ym.
    Olen itsekin päätynyt kerran kuvaan kun ajoin Hämeentiellä bussikaistalla kuten kuuluukin. Kommentit oli tyyliin " vittuako ajaa autotiellä ym ym. Eli eivät tiedä raukat edes sitä että pyöräilijän paikka on nimenomaan bussikaistalla jos se oin oikeassa reunassa ja pyörätietä ei ole.
    Ryhmän kirjoituksista " aja yli " ajan yli ja pölyt päälle ym muusta uhkailusta on tehnyt useampi henkilö useita ilmoituksia nettipoliisi Fobballe , mutta hänen mielestä kirjoituksissa ei ole mitään lainvastaista.

Jyväskylä 1.6.2015 klo 20.35 ryöstö

Noin 40-vuotiaan miehen hallusta otettiin väkivaltaa käyttäen polkupyörä Vaajakoskella Lepolantien varressa. Noin 20-vuotias mies oli kaatanut pyöräilijämiehen ja lyönyt tätä pään alueelle. Pyöräilykypärä oli suojannut pyöräilijää ja hänen vammansa jäivät lopulta vähäisiksi. Päällekarkaaja oli poistunut paikalta anastamallaan polkupyörällä. Poliisipartio tapasi tuntomerkkien perusteella lähistöltä nuoren miehen, joka ei halunnut selvittää asiaa millään tavalla. Mies otettiin kiinni epäiltynä ryöstöön.

Olin kyseisen ryhmän jäsenenä hetken aikaa ihan vain mielenkiinnosta, mutta erosin aika nopeasti sillä mitään järkevää keskustelua noiden teiden sankarien kanssa ei saanut aikaiseksi.
    Liikennesäännöistä ei tietoakaan kuten juuri tuo että ajoradalla saa ajaa jos pyörätien on vain vasemmalla puolella ym ym.
    Olen itsekin päätynyt kerran kuvaan kun ajoin Hämeentiellä bussikaistalla kuten kuuluukin. Kommentit oli tyyliin " vittuako ajaa autotiellä ym ym. Eli eivät tiedä raukat edes sitä että pyöräilijän paikka on nimenomaan bussikaistalla jos se oin oikeassa reunassa ja pyörätietä ei ole.
    Ryhmän kirjoituksista " aja yli " ajan yli ja pölyt päälle ym muusta uhkailusta on tehnyt useampi henkilö useita ilmoituksia nettipoliisi Fobballe , mutta hänen mielestä kirjoituksissa ei ole mitään lainvastaista.
    Kummallista. En nyt finlexistä ole tarkistanut, mutta on olemassa rikokseen yllyttäminen, ja mielestäni taas "aja yli" on rikokseen yllyttämistä. Tahallisen Yli ajamisen rikosnimikkeenä lienee vähintään törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, jos ei voida tapon yrityksenä tulkita. Ehkä tuo on vaan fobban mielipide, ja esim rikosilmoituksen tekemällä joku muu poliisi voisi olla toista mieltä.

^
    Erään rekkakuskin kirjoituksia.

Just karjasin yhelle trikoo perseelle ja maistatin vähä pölyjä. En tunne hiventäkää sympatiaa noita (maantiekiitäjiä)kohtaan.

Mua ei yhden trikookusipään henki hetkauta. Ei muuta ku keppi pinnojen välii ja stongan yli ojaa.

Ja tämä tyyppi joka nuo kirjoitti on mukamas ajanut pyörää zuksessa.

Voin näin 10 v kuorma-auto kuskina sanoo että se ymmärrys loppuu hyvin nopeasti ku kyseiset kusipäät on joka vitun päivä tiellä vaikka pyörätie on muutaman metrin päässä. 6 vuotta zeuksessa pyöräilyä riitti mulle varsin hyvin.

Tässä sitten Fobban vastaus. Ei tuossa mitään laitonta näyttäny olevan.

^ Näissä pätee sama kuin erinäisissä fillariryhmissä, joissa uhataan maalata, kolhia tai muuten vahingoittaa väärin kelville pysäköityjä autoja.

"En minä tosissani kirjoita, ilmaisen vain turhautumistani lainrikkojiin." Poliisi katsoo, että kyse ei ole todellisesta uhasta. Niin kuin ei olekaan, päätellen siitä että rekat eivät kovin päivittäin aja fillarien yli.

Tuossa on vaan sekin puoli että tarpeeksi kun jankuttaa tuollaista, niin osa asiaa auton tuulilasin läpi katsovista alkaa ajattelemaan kuuluvansa ryhmään, joka saa kouluttaa vapaasti pyöräilijöitä. Yksittäisen tapauksen toteuttamisen riski on pienehkö, mutta luultavasti kuitenkin osa alkaa ajaa lähempää, ja osoittaa muuten mieltään, koska se on hyväksyttyä. Myöskin toisen tappamisella uhkailu on hieman eri asia kuin omaisuuden vahingoittamisella uhkaaminen.

Jos trikookusipään muuttaa tuossa kirjoituksessa vaikka juutalaiseksi, niin eiköhän sitä luettaisi rasistisena kirjoituksena. Toki pyörä on vain kulkuväline, ja housut vain vaate, eikä siten voi kansanryhmästä ihan samalla tavalla puhua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Tuossa on vaan sekin puoli että tarpeeksi kun jankuttaa tuollaista, niin osa asiaa auton tuulilasin läpi katsovista alkaa ajattelemaan kuuluvansa ryhmään, joka saa kouluttaa vapaasti pyöräilijöitä. Yksittäisen tapauksen toteuttamisen riski on pienehkö, mutta luultavasti kuitenkin osa alkaa ajaa lähempää, ja osoittaa muuten mieltään, koska se on hyväksyttyä. Myöskin toisen tappamisella uhkailu on hieman eri asia kuin omaisuuden vahingoittamisella uhkaaminen.

Jos trikookusipään muuttaa tuossa kirjoituksessa vaikka juutalaiseksi, niin eiköhän sitä luettaisi rasistisena kirjoituksena. Toki pyörä on vain kulkuväline, ja housut vain vaate, eikä siten voi kansanryhmästä ihan samalla tavalla puhua.
    Amen

Voin näin 10 v kuorma-auto kuskina sanoo...
    On minunkin leikeissäni hiekkalaatikolla kuollut lukematon määrä ihmisiä, eikä siinä mitään laitonta ole ollut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    ^ Näissä pätee sama kuin erinäisissä fillariryhmissä, joissa uhataan maalata, kolhia tai muuten vahingoittaa väärin kelville pysäköityjä autoja.

"En minä tosissani kirjoita, ilmaisen vain turhautumistani lainrikkojiin." Poliisi katsoo, että kyse ei ole todellisesta uhasta. Niin kuin ei olekaan, päätellen siitä että rekat eivät kovin päivittäin aja fillarien yli.
    Tää sopii niin hyvin suomalaiseen mentaliteettiin; onhan auton naarmuttaminen nyt vähintään yhtä vakavaa kuin jonkun yliajaminen. Varsikin jos on vääränlaiset housut

Edit: ainiin, juurihan se oikeudessa todettiin että saa ajaa päälle. Muistakaa sitten kaatua niin ettei auto naarmuunnu kun tulette yliajetuiksi!
    Jopoman muokkasi tätä : 03.06.2015 at 09.09

Siinä se Fobba on kyllä oikeassa, että nämä netissä tai auton ikkunasta huutelijat eivät oikeasti ole uhka. Nää on niitä ns vellipöksyjä, jotka pistää auton ovet ja ikkunat säppiin, kun pyytää heitä näyttämään miten he pyöräilijää kouluttavat lupaamillaan turpaanvedoilla yms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kolnaako Katso viesti
    Siinä se Fobba on kyllä oikeassa, että nämä netissä tai auton ikkunasta huutelijat eivät oikeasti ole uhka. Nää on niitä ns vellipöksyjä, jotka pistää auton ovet ja ikkunat säppiin, kun pyytää heitä näyttämään miten he pyöräilijää kouluttavat lupaamillaan turpaanvedoilla yms.
    Olen kyllä täysin eri mieltä. Nuo junttieinarit kun liikkuu välineellä, jolla tappaa pyöräilijän todella helposti, mutta sitä ei sileäaivoinen junttieinari välttämättä kotelon turvissa tajua. Kerran kohtasin juuri tuollaisen asennevammaisen "ammattikuskin", joka kääntyi risteyksessä pyörätien jatketta ylittäessäni eteeni, kun tulimme samasta suunnasta ja hän kääntyi vasemmalle. Huomasin, että kuorma-auton kuski katsoi suuntaani ja oletin tulleeni havaituksi. Jatkoin siksi aika reipasta vauhtia yli, mutta sieltähän se mulkero vaan tuli päälle. Sain hätäjarrutuksella pysäytettyä ja siinä 20 cm päästä paripyörien ohivyöryä ihmetellessä ei ihan heti tullut mieleen, että pikkujuttu. Ilman kunnon jarruja ja hyvää ajorutiinia olisin jäänyt niiden paripyörien alle. Asennevammainen idiootti vaan huuteli jotain pois kaasutellessaan(ihan fiksu veto siinä tilanteessa...), kun näytin käsimerkkejä perään. Vähän matkan päässä sama auto näkyi vielä ison tien rampilla kiihdyttämässä ja torvi soi minut havaittuaan.

Omasta mielestään hän ei siis tehnyt selvästikään mitään väärää. Se virtuaalinen uho on siellä ylhäällä eristetyssä kopissa paljon helpompi toteuttaa käytännössä tajuamatta, mitä oikeasti on tekemässä. Vielä ammattilaisen ikuinen etuajo-oikeus ja muiden samanhenkisten idioottien nettiuho takaraivossa, niin jälki on tuollaista.

...no mulla vaaratilanteet ja onnettomuudet kyllä aiheutuneet ihan vaan huolimattomien ja osin myös piittaamattomien kuskien hölmöilystä. Vanhat vihreät, kun kevyelleliikenteelle paloi jo oma vihreä (2 kpl), pysäköinti kelville ja ovi auki suoraan eteen, ajoradalta kelville suoraan kylkeeni, parkkihallista kännykkä korvalla suoraan eteen jne. Yksi kaveri alkoi soittamaan suuta ja syyttelemään minua, mutta poliisiautosta tullessaan pyysi kädestä pitäen anteeksi. Töötti ja keskisormi on monella turhankin herkässä, mutta uskon kyllä, että harvassa on ne, jotka oikeasti ovat valmiit tarkoituksella vahingoittamaan kanssakulkijaa. Näitäkin on.

IncBuff Guest

En ymmärrä miksei tuossa voisi ajaa kelvillä vaan pitää ärsyttää autoilijoita...

Vai onko se vaan sitä, että maantiepyöräiljöiden ego ei tahdo kestää vaan pitää olla niin pro:ta, että ajetaan aina autotiellä. Joskus naurattaa kun näitä wannabepro pyöräiljöitä vinssaa autojen haitolla ja itse ajelee viereistä kelviä ohi ihan turvallisesti.

Miten se aina on ärsyttämistä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Miten se aina on ärsyttämistä?
    Joku tuo esiin piirteitä, joihin itse ei kykene - se on ärsyttämistä ja jopa tahallista ja siksi lähestulkoon kuolemansynti.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Ok ho capito

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    En ymmärrä miksei tuossa voisi ajaa kelvillä vaan pitää ärsyttää autoilijoita...

Vai onko se vaan sitä, että maantiepyöräiljöiden ego ei tahdo kestää vaan pitää olla niin pro:ta, että ajetaan aina autotiellä. Joskus naurattaa kun näitä wannabepro pyöräiljöitä vinssaa autojen haitolla ja itse ajelee viereistä kelviä ohi ihan turvallisesti.
    Tässä on kyllä tyypillinen tilanne miten pyöräilijä tukkii koko tien. Eihän tuohon jää yhtään tilaa autoilijoille. Eikös tuolla ole vielä succiksetkin jalassa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    ...Eikös tuolla ole vielä succiksetkin jalassa?
    Lieneekö olevan jopa vaarallinen ninjapyöräilijä?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •