Mitään boxsereita alla kuulu olla. Stringit ja farkkushortsitkin on paremmat. Ruottin maastopyöräretkellä ajoin ekat 3päivää/30 tuntia paljaalla ja samoila shortseilla. Olis voinut vielä jatkaa, mutta kun vaihturit oli mukana, niin en viittinyt jättää hyödyntämättä. Ja perse pestään tietty järvessä joka ilta. Kotioloissa lenkkikuteet käy pesukoneessa joka lenkin jälkeen, koska maasturoidessa yleensä myös kurastuu, eikä kiinni palanut hiki edistä vaatteiden kestävyyttä. Pesukerrat harvenee, jos on useammat ajohousut pitkään jatkuneen harrastuksen seurauksena.
^^ Ei tuommoisia olekaan.
Pehmusteet ajohousuissa tai kalsareissa ja siihen sitten toiset housut päälle jos tarttee. Päälle tulevien ei tartte edes olla pyöräilymallia (katkolahjemallit usein talvimallisia) vaan retkeilyosastolta voi löytyä sopivia.
Hetken miettimisellä pitäisi oivaltaa miksi löysässä päällyshousussa ei voi olla toimivaa pehmustetta.
Eli ilmeisesti pitkät housut ovat pannassa, no lauantaina hi5pyörään niin eiköhän sieltä löydy kaikki tarvittava.
Sugoit minulla ainakin otti sen pari viikkoa että venyi reisistä, eikä enää ahdista piukkuus
Sieltä esim. Enduran pehmustetut alushousut ja jos pakka riittää niin Enduran pitkät housut ja shortsit myös. Niissä on näppärä nepparikiinnitys toisiinsa eli pysyy ne housut paremmin lantiolla melskatessa.
Itse käytän myös irtohenkseleitä apuna housujen ylhäälläpysymisessä.
Troy Lee kamaa tuli taloon, mahdollisimman erottuvaa että ei jää auton alle liian harmaissa. Housut ja paita tuli ostettua.
Mitä bibsejä käytette maastossa? Tuntuu ettei mitkään hivele aunaria niin hyvin kuin ennen..
Mul on Addun puolikkaat bibsit sitten yhet nalinin henkselimalli. .mitä oon kisoissa käyttänyt muuten käytän henkselittömiä..kätevämpi kun hätä iskee..muuten ovat hyvät jalkaan ja pehmuste hyvä👍☺, .
Sit pitkissä käytän alkkareita mis pehmuste,.muuten ihan trikoot..
Nämä on Castelli Velocissimot on hyvät maastoon, paremmat kuin saman firman kalliimmat Free Aerot. Harmi vaan, etten ehtinyt tekemään vertailutestiä loppuun ennen XXL:n sikatarjousta ja nyt mulla on vaan yhdet uudet Velocissimot ja kolmet Free Aerot. Ehkä sitten, jos harrastaa kivikovia hiilikuitupenkkejä, niin toi Free Aeron paksumpi pehmuste tulee enemmän hyödyksi tai jossain puuduttavassa tiepyöräilyssä.
^Noi Castelli Velocissimot on tosi kivat, hyvännäköiset ja -väriset. Olisin halunnut ostaa itselleni, mutta naisten kokojen puute esti aikeet.
Vinkkejä irtohihoista ja -lahkeista, joissa myös naisten koot tai ainakin hyvin pieniä miesten kokoja? Kävin XXLssä sovittamassa irtohihoja ja -lahkeita ja sama ongelma kuin bibsienkin kanssa, aivan liian isoja, koska ovat miesten kokoja, joissa mm. hauisleveydet lähtevät jostain 32cm:stä.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Tuossapa yllättävän toimiva yhdistelmä mtb ajeluun, itsellä oli totuttelua noin värikkäisiin vaatteisiin mutta nyt niiden kanssa on jo sinut
![]()
Tätä täytyy kompata. Itse ostin ensin halvalla sellaiset baggy-shortsit, jossa oli pehmusteet ommeltuna. Ei toiminut laisinkaan. Pehmuste oli aina väärässä kohtaa ja tuntui lähinnä siltä niinkuin olisi ollut scheisset housuissa. Sitten ostin Enduraa...
Enduran hinta/laatu-suhde on äärimmäisen hyvä. Minulta löytyy juurikin sekä pitkät, että lyhyet Singletrack II -pöksyt ja neppareilla kiinnitettävät lainerit. Vielä jos kesänpäälle ostais Hummvee Lite 3/4 -pökät. Liikkessä niitä hypistelin ja tuntui äärimmäisen kevyiltä. Ja pituuskin oli sen verran passeli, että noita voi käyttää myös ihan "siviilissä".
Ja ei ollut maksettu mainos, vaikka siltä vaikuttaaki.![]()
Siksi vähän ihmettelinkin miksi jopa italialaisilla merkeillä oli lähtökoot noin suuria. Varmasti liian isoja monille miehillekin jos on tarkoitus kuitenkin ostaa istuva hiha/lahje.
Täytyypä katsastaa löytyykö noita täältä Suomesta kun en halua ostaa sovittamatta tuollaisia.
-team Söpöshox
Itsellä on M-koon Goren irtohihat, mutta en kyllä nyt muista olivatko naisten osastoa... En kyllä myöskään ole siro- tai hoikkakätinen. Aika paljon tulee tilattua vaatteita uhkarohkeasti netin kautta, kun kauppojen valikoimat naisten vaatteiden suhteet ovat yleensä aika pienet. Esim. Bikesterissä on yleensä ollut aika kiitettävät valikoimat.
*
La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie
Mulla taas on jo perusrakenne aika siro, esim ranteet tosi kapeat ja pitäisi näin ollen olla aika hurjat lihakset, että miesten koot pysyisi päällä. Täytyy vähän katsastaa eri sivustoilta.
MTB-kisoissa ajan Castellin Velocissimot päällä. Olen samaa mieltä kuin JJ noiden pehmusteiden eroista. Free Aerot sopii paremmin maantielle ja Velocissimot maastoon tuon Kiss-pehmusteen vuoksi. Kunnon juurakkojumpat ja trailit ajan Troy Lee Desings:in Ace-shortseissa. Niissä on irroitettavat alushousut jne. pikku jipoja.
Pumafi muokkasi tätä : 01.06.2015 at 17.34 Syy: Typo
Täytyypä käydä Castellia testaamassa jos vaan jostain löytyy. Nuo TLD:n Acet on itelläkin mutta ne alkkarit ei toimi ainakaan minulla.
Ei niistä kaupassa testaamalla mitään käsitystä saa. Esim henkselit on uutena niin kireät, ettei millään ymmärrä sellaisia ostaa, mutta parin lenkin jälkeen ne asettuu just oikein. Katsot Castellin taulukosta perseen ja lantion mitat ja hyvä tulee. Esim. Ite olen 174 cm/70 kg, suhteessa pitkäselkäinen ja koko M on hyvä.
Minusta henkseleiden tuleekin kiristää suoraan seisoessa. Pyöräilyasennossa ne eivät sitten kiristä ja jos seisoessa eivät kiristä niin haarukset ovat taas ajaessa liian löysät. Kunnon pyöräilyhousut ovat napakat ja istuvat hyvin. Minulle tahtoo olla ongelma valita oikea koko kun reidet ovat niin paksut, että jos niiden mukaan koon valitsee niin housut ovat sitten muuten liian löysät.
Jos et aja et voi ottaa!
Kiitos vaan muuten sille, joka suositteli Castellia. Castelli Evoluzione knickersejä 2/3-lahkeella tulee pidettyä nyt joka lenkillä. Bibbsit varmaan hommaan vielä, kunhan jostain löydän riittävän pienet, mutta noi knickersit käyvät myös vähän kuumemmallakin. Tyylirikko varmaan olen 2/3 lahkeilla, mutta ei haittaa. Hyvin pysyy päällä, ei hiosta, eikä hankaa ja pehmuste toistaiseksi riittänyt oikein hyvin.
-team Söpöshox
Kirjanmerkit