Alkujaan tämän lähetti
tmikko
Samaa ongelmaa havaittu täälläkin. Aluksi luulin vaihteisto-ongelmaksi, kun vaihteet toimi miten sattuu. Jossain Mäntyharjun Repoveden puolessa välissä keskellä ei mitään otin takakiekon pois ja pakka jäi yllättäen kirjaimellisesti käteen, vapaarattaineen! Onneksi mukana ollut kaveri keksi, että vapaaratas ei olekaan vain painamalla paikoilleen laitettavaa mallia, vaan se kiristetään mainitulla korkilla. Käsikireys riitti kotiin pääsemiseksi. Erikoinen homma tosiaan, kun kiekko on tiukasti puristuksissa takahaarukassa!
-Mikko-
Ai että tämä lämmitti sydäntäni. Ei sillä, että olen vahingon iloinen, mutta alkaa olla välillä fiilis turhan valittajasta, kun olen muutamaan otteeseen ollut ainoa kellä tapahtuu jotain kummia.
Nyt pistin korkin Loctiten 243 sinisellä lukitteella kiinni ja, jos vielä aukeaa saapi alkaa Salsalta tulla uutta napaa testiin. Omani on -15 mallin runkosetin mukana tullut. Mitä ikäluokka omasi? Minulla ei tosiaan auta korkin kiristys momentin lisäys, mitä ei Toikankaan mukaan kuulu olla paljoa. Vapaarattaassa laakerit ja väliholkki tiukasti paketissa ja pyörii hienosti ja akseli navassa, niinkuin kuuluu+ väliholkki oikein.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit