GarminElectrobikeGiant
Sivu 76 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 86 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tjm Katso viesti
    Sitten tuli seuraava epäilyksen kohde ohjaustangon kanssa. Siihen oli paketissa kääräisty muovi about niille nurkille, josta se laitetaan stemmiin kiinni. Kasauksen kiimassa vain tempaisin sen pois ja tyytyväisenä ruuvailin kiinni. Jälkikäteen tulikin ikävä tunne että oliko se ihan tarkoituksella siinä jäämässä stemmin clampin alle?
    Ei kuulu muovia siihen väliin.

  2. #2252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tjm Katso viesti
    Kiristyspannassa ei lukenut mitään eikä kalasadun mainitsemassa isossa kirjassa ainakaan omaan silmään osunut juuri tätä momenttia. Mutta mennnään sillä 6-7Nm väännöllä ja tahnalla.

    Sitten tuli seuraava epäilyksen kohde ohjaustangon kanssa. Siihen oli paketissa kääräisty muovi about niille nurkille, josta se laitetaan stemmiin kiinni. Kasauksen kiimassa vain tempaisin sen pois ja tyytyväisenä ruuvailin kiinni. Jälkikäteen tulikin ikävä tunne että oliko se ihan tarkoituksella siinä jäämässä stemmin clampin alle?
    Itsellä kanssa Endurace al 6.0

    Laitoitko sitä hiilikuituosien väliin tulevaa mömmöä stemmin ja ohjaustangon väliin?

    Toinen juttu,
    Satulaputken kiristys runkoon:
    Raamatussa lukee sivulla 121: Seat post/Fixing bolt of saddle clamping at seat post head 20-29Nm (Shimano) ja 18-22Nm (Campagnolo)
    Ja seuraavalla sivulla lukee: Seat post/Saddle clamp at seat post head/Seat posts with single bolt 20-24Nm

    Eikö tuo nyt tarkoita kuinka kovaa satulatolppa kiristetään ettei liukuisi runkoputkessa alaspäin? Itse väänsin johki 6-7Nm, kun käsi sanoi, että kierteet menee jos 20-29Nm laitetaan... Oonko ihan väärässä?


    BTW. Harvinaista harvoin: Ekaa kertaa luin ohjekirjan ennenkuin aloin säätämään pyörää kasaan!

  3. #2253
    En tiedä minkä pultin momentit nuo 20-29Nm on mutta älä ainakaan satulatolppaa moisella raivolla kiristä. Kierteet saattaa kestääkin mutta runko tai tolppa ei. Tuo 6-7Nm on kutakuinkin maksimi ja ihan riittävä siinä kohtaa.

  4. #2254
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Tuo sivulla 121 oleva momentti taitaa olla satulan kiinnikeen ja tolpan liitospultin momentti. Sivulla 122 on hakemasi tieto, tai eipä ole ihan selvästi, mutta 5-6 Nm on hyvä.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  5. #2255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Tuo sivulla 121 oleva momentti taitaa olla satulan kiinnikeen ja tolpan liitospultin momentti. Sivulla 122 on hakemasi tieto, tai eipä ole ihan selvästi, mutta 5-6 Nm on hyvä.
    Noinhan se onkin, sitähän ei laatikosta kootessa tarvinnut pidellä. Kuvittelin jotenki, että seat post head olis rungon satulaputken yläosa...

    Ohjekirjan sivulla 122 lukee:
    Canyon seat post clamp:
    Smolik saddle clamp 3-5Nm
    Speedmax 3Nm
    Saddle clamp Aeroad 5-7Nm

    Pitäiskö vetää sellainen johtopäätös, että kaikissa muissa kuin Speedmax/Aeroadissa on seat post clamp tyyliltään "Smolik" eli 3-5Nm?

    Taustapeilistä kyssäri:
    Mulla on tuollainen hyllyssä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38115...kupyoran-peili

    Ennenkuin rupeen repimään ohjaustangon päästä tulppaa veke, niin kysyn:
    1)Onko tuollainen mahdollista laittaa Enduraceen ts. onko mahdollista laittaa tangonpäätyyppinen peili?
    2)Onko tuollaisesta tangonpääpeilistä kokemuksia kippurasarvissa, että toimiiko vai onko vaan tiellä?

  6. #2256
    Liittynyt
    10/2010
    Viestit
    27
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mankelist Katso viesti
    Itsellä kanssa Endurace al 6.0

    Laitoitko sitä hiilikuituosien väliin tulevaa mömmöä stemmin ja ohjaustangon väliin?

    Toinen juttu,
    Satulaputken kiristys runkoon:
    Raamatussa lukee sivulla 121: Seat post/Fixing bolt of saddle clamping at seat post head 20-29Nm (Shimano) ja 18-22Nm (Campagnolo)
    Ja seuraavalla sivulla lukee: Seat post/Saddle clamp at seat post head/Seat posts with single bolt 20-24Nm

    Eikö tuo nyt tarkoita kuinka kovaa satulatolppa kiristetään ettei liukuisi runkoputkessa alaspäin? Itse väänsin johki 6-7Nm, kun käsi sanoi, että kierteet menee jos 20-29Nm laitetaan... Oonko ihan väärässä?


    BTW. Harvinaista harvoin: Ekaa kertaa luin ohjekirjan ennenkuin aloin säätämään pyörää kasaan!
    En itseasiassa laittanut. Jälleen kerran ei tullut edes mieleen olisikohan pitänyt tavata se kirja tarkemmin...?? Tosin tangossa olleessa pikaohjeessa ei minusta tahnaa mainittu joten... Anyways, tolppa painettiin sinne 5Nm huiteille ja lopuksi haettiin tangon kulmaa. Sitten tielle kokeilemaan!

    Ajoasento oli erilaisuussaan oudohko mutta jätti paremman maun kuin cyclossa. Aivan erilainen kokonaisfiilis! Olin ehkä kuvitellut asennon VIELÄ rennommaksi cycloon nähden mutta suuntaus parempaan oli jo havaittavissa. Onhan se kevyempi ja kiekotkin ainakin maineeltaan paremmalla tasolla --> huomiota aiheutti pyörän kiihtyminen! Vaihteistokin oli positiivisesti säädöissään ja tuntuma hyvä!

    Säädöt hakevat vielä paikkaansa mutta alku on lupaava. Pidemmät lenkit sitten paljastaa miten rentoon asentoon pyörä lopulta taipuu.

  7. #2257
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tjm Katso viesti
    Se on täällä - ja just silloin kun luvattiin Lähes yllätin itseni sohvamekaniikon taidoillani vaikka eturenkaan sovittamisessa jarrun väliin olikin pieniä erimilisyyksiä...

    Satulaa en vielä laittanut paikalleen kun en löytänyt suoraa ohjetta tolpan kiristyksen momentille. Löytyykö asiantuntijoilta tähän "hihavakiota"? Tolppa on siis perus-VCLS.
    Mulla anakin Ultimate CF SL-rungon kiristyspannassa lukee momentti, oisko ollu jotain 5 ja 7 Nm välillä.

  8. #2258
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Canyon Finlandin facebook-sivu hävinnyt?

  9. #2259
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Canyon Finlandin facebook-sivu hävinnyt?
    Näin on. Wtf?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #2260
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978

  11. #2261
    Meinas jo palaa käämi, kun 10km lenkistäkin olkapää kipeyty aivan pirusti. Canyoni seisoi tallissa kuukauden melkein turhan panttina, kunnes rupesin guuglaileen:

    Tuollaisesta pdf:stä löytyi hyvin apuja, mitä tehdä, kun jokin paikka kipeytyy (Kohta: Kivut ja vammat 1 ja 2)
    http://www.jyps.fi/wp-content/upload.../perusteet.pdf

    Rupesin selvittämään oman pyörän ja itseni mittoja ja tein testin:
    http://www.competitivecyclist.com/St...ulatorBike.jsp

    Oma pyörä oli muuten säädöissä, mutta satula oli 3-4cm liian edessä. Heti huomas, että käsiltä lähti painoa pois ja 10km sekä 20km varovaiset testilenkit takana, eikä mitään kipuja .

    Aloittelijoille postimyyntipyörän tilaajille suosittelen tuota yo. testiä ja pyörän säätöä sen mukaan! Tyhmä oppii aina uutta.

  12. #2262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mankelist Katso viesti
    Noinhan se onkin, sitähän ei laatikosta kootessa tarvinnut pidellä. Kuvittelin jotenki, että seat post head olis rungon satulaputken yläosa...


    Taustapeilistä kyssäri:
    Mulla on tuollainen hyllyssä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38115...kupyoran-peili

    Ennenkuin rupeen repimään ohjaustangon päästä tulppaa veke, niin kysyn:
    1)Onko tuollainen mahdollista laittaa Enduraceen ts. onko mahdollista laittaa tangonpäätyyppinen peili?
    2)Onko tuollaisesta tangonpääpeilistä kokemuksia kippurasarvissa, että toimiiko vai onko vaan tiellä?
    Jos et ole vielä tulppaa repinyt. Itselläni on tällainen Enduracessa:

    http://www.bikester.fi/pyoranosat/tu...eili/6219.html

    Kiinnitys kumilenkillä, tukevasti on pysynyt, pienehkö, mutta riittävä.

  13. #2263
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    58
    No ni, nyt on Enduracen 11-32 > 12-25 takapakan vaihdon myötä pätkästy ketjua sekä tehty sääntörike eli vaihdettu maataviistävä pitkähäkkinen 105 takavaihtaja Ultegran lyhyeen. Etenkin harvemmilla lehdillä vaihto on mielestäni tosi hyvä. Samoin eturattailta vaihdossa kireämpi ketju toimii mielestäni paremmin. Grammaviilareille tiedoksi, että vaihtajien painot olivat 247g > 197 grammaa (tulee toiminnan ja ulkonäön lisäksi kaupanpäälle - siis ilmaista painonpudotusta ).

    105:n 11s kahvat toimivat Ultegran vaihtajan kanssa ongelmitta. Vanhasta vaijerista otin sen alumiinipäätteen poikki pienoislaikalla, jotta sain vaihtajat vaihdettua keskenään. Lopuksi fiksasin (vaijerin pätkä pihdellä pois ja aukiporaus millin terällä) sen vanhan alumiinipäätteen takaisin paikoilleen. Vaihtajan säädöissä fikehuoltoteline helpottaa paljon.
    Esa_ muokkasi tätä : 06.06.2015 at 11.50 Syy: Koitin laittaa Maciltä kuvaa, mut ei näy.
    Maantietä, kelviä ja metsäpolkuja

  14. #2264
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443
    Oisko ollu kuitenkin helpompi vain vetää se vaijeri ulos siitä kahvasta ja pujottaa uuteen kahvaan?

  15. #2265
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jman Katso viesti
    Oisko ollu kuitenkin helpompi vain vetää se vaijeri ulos siitä kahvasta ja pujottaa uuteen kahvaan?
    Tässä ei ilmeisesti haettu sitä helpointa ratkaisua, kun vaijerin päätynipatkin kierrätetään takaisin pyörään.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #2266
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    58
    Kahvoja ei siis uusittu vaan ainoastaan takavaihtaja vaihtui lyhythäkkiseen. Olisin varmaan laittanut uuden alumiinivaijeripäätynipan, mutta kun sellaista ei ollut niin laitoin vanhan nipan. Aikaahan tuohon vaihtoon ei mennyt hirveästi. Ketju auki lukosta, vaijerin pään leikkaus, takavaihtajan vaihto, vaijeri kiinni uuteen takavaihtajaan, ketju paikoilleen, vaijerin päähän nippa ja vaihtajan säädöt kohdilleen.

  17. #2267
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443

    Canyon maantiepyörä

    Siis nyt olen vähän pihalla. Jos takavaihtaja vain vaihtuu, niin mitä sinne kahvoihin tarvi mennä ropaamaan?

    EDIT: taisitkin puhua vaijerin pääteholkista, luulin että tarkoitit sitä vaijerin toisessa päässä olevaa nupikkaa.

  18. #2268
    Pieni Canyon kehu tähän väliin jos sallitte.

    Endurace 9.0 Pro:lla takana nyt 200km retkipyöräilyä ja ei muuta kuin hyvää sanottavaa.
    Asiakaspalvelu täällä kotosuomessa on erittäin joustavaa, ymmärtävää ja opastavaa. Stemmin vaihto sujui tyylikkäästi.

    Meikäläisen istuinluut on sen verran levällään, että Fizik AlianteVS siirtyy kauppapalstalle.
    VCLS istuintolppa joustaa sen verran paljon 93kg kuljettajan alla, että satulan säätöjä joutuu vähän hakemaan. Erittäin tasaista kyytiä tuo kyllä tarjoaa.
    Ai niin, Choruksen hiilikuituosat näyttää hyvältä!

    Marko

  19. #2269
    Wuhuu tällainen viesti oli tullut sähköpostiin:

    Tilauksesi luovutetaan huolitsijallemme seuraavan 48 tunnin aikana.

    Endurace CF 9.0 tulossa, on tätä odotettukin. Alunpitäen piti tulla viikolla 19, mutta komponenttipulan vuoksi hieman viivästyi.

  20. #2270
    Ultimate CF SLX -runko näemmä menee uusiksi tänä syksynä.

    https://www.canyon.com/en/specials/ultimate-cf-slx

    Johan tuo edellinen designi olikin ehtinyt vanhentua pari-kolme vuotta...

  21. #2271
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Samanlainen integroitu stemmi&handlebar kuin kalliimmissa aeroadeissa.
    nähtävästi hyväksi todettu. Mielenkiinnolla odottaen speksejä

  22. #2272
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Samanlainen integroitu stemmi&handlebar kuin kalliimmissa aeroadeissa.
    nähtävästi hyväksi todettu. Mielenkiinnolla odottaen speksejä
    Kuolaamisen voit aloittaa tästä:

    http://www.cyclingweekly.co.uk/news/...st-ride-178303

    "First impressions suggest that this bike is seriously special."


  23. #2273
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Kellään tietoa, mistä saisi noita Acroksen Ai-70 Fiber ohjainlaakereita (tai ainakin sen alaosan)? Canyonin kaupassa moisia ei ole, Acroksella (Acros.de) olisi, mutta näyttäisi etteivät toimita Suomeen ja muista nettikaupoista en löytänyt. Pistin kyllä kyssäriä Canyonin ja Acroksen suuntaan, mutta onko joku joutunut vastaavan ongelman eteen ja saanut hankittuakin?

  24. #2274
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Kellään tietoa, mistä saisi noita Acroksen Ai-70 Fiber ohjainlaakereita (tai ainakin sen alaosan)? Canyonin kaupassa moisia ei ole, Acroksella (Acros.de) olisi, mutta näyttäisi etteivät toimita Suomeen ja muista nettikaupoista en löytänyt. Pistin kyllä kyssäriä Canyonin ja Acroksen suuntaan, mutta onko joku joutunut vastaavan ongelman eteen ja saanut hankittuakin?
    Canyonilta ostin. Kuluineen muistaakseni n.80€. ei myydä osia erikseen.

  25. #2275
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Canyonilta ostin. Kuluineen muistaakseni n.80€. ei myydä osia erikseen.
    Aika kallista, kun Acroksella moinen ohjainlaakeri maksaa n. 20 €, mutta tietysti, jos ei muualta saa... Olikos tuo silloin tarjolla shopissa vai jouduitko erikseen kyselemään?

  26. #2276
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Aika kallista, kun Acroksella moinen ohjainlaakeri maksaa n. 20 €, mutta tietysti, jos ei muualta saa... Olikos tuo silloin tarjolla shopissa vai jouduitko erikseen kyselemään?
    Maililla kyselin. En löytänyt mitään muuta paikka mistä noita olisi saanut. Käsittääkseni tuo on ihan canyonia varten tehty malli, kun Acrokselta tuli vaan maili että "Canyon myy sitä, kysy heiltä"

  27. #2277
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Maililla kyselin. En löytänyt mitään muuta paikka mistä noita olisi saanut. Käsittääkseni tuo on ihan canyonia varten tehty malli, kun Acrokselta tuli vaan maili että "Canyon myy sitä, kysy heiltä"
    Acrokselle on tullut myyntiin http://shop.acros.de/ersatzteile/ste.../-i-lock?c=442 , mutta kuten sanottu, niin shopin mukaan toimitus vain Saksa/Itävälta. Pistän tietoa, kun saan vastauksen, että toimittavatko myös muualle.

  28. #2278
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.512
    Tympii tuommoiset erikoiskoot, kuten canyonissa ainakin stemmi ja vissiin ohjainlaakerikin. Joskus olen vanhoihin pyöriin joutunut noita erikoismalleja metsästämään.

    Ajattelin jo tilata canyonin ensi kaudelle, mutta taisin tulla toisiin aatoksiin. Vaikka onhan hinta ohjaava tekijä, voisin siis heti ostaa nuo osat varastoon. Siinä kuitenkin palaa osa hintaedusta. Ehkäpä tuo onkin osa canyonin ansaintalogiikkaa, pyytää överihintoja tavallisista osista, kun muualta niitä ei saa.

  29. #2279

  30. #2280
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Saarijärvi
    Viestit
    46
    Noniin, vihdoinkin se tuli.Ups toi työpaikalle endurace cf 9.0. Miten tässä vielä jaksaa olla töissä 4h

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •