ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 228 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 128 178 218 226 227 228 229 230 238 278 328 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.811 - 6.840 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Minä olen pyöräilijä, työmatkapyöräilijä, koiranomistaja, pyöräilevä koiranomistaja, hiihtäjä, hiihtävä koiranomistaja, autoilija, metsästäjä ja vaikka mitä muuta. Näyttä sellaisten ryhmien, kuin mihin itse kuuluu, toiminta kiristävän pinnaa melko monella. Olisi kovin paljon helpompaa elämä, kun otettais vähän rennommin joka ryhmässä ja annettais anteeksi töppäyksiä ja ajattelemattomuuksia. Tuntuu että esim sellaisen autoilijan, joka ohittaa pyöräilijät töötti pohjassa ja keskisormi pystyssä auton kylki kyynärpäitä hipoen, elämä ei kovin hyvässä tasapainossa ole

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Minä olen pyöräilijä, työmatkapyöräilijä, koiranomistaja, pyöräilevä koiranomistaja, hiihtäjä, hiihtävä koiranomistaja, autoilija, metsästäjä ja vaikka mitä muuta. ... .otettais vähän rennommin joka ryhmässä ja annettais anteeksi töppäyksiä ja ajattelemattomuuksia....
    Tuo on totta. Nyt on vaan ongelma, että tuo viestisi pitäisi saada toimitettua em. ryhmille. Nyt parituhatta Suomen miljoonasta pyöräilyn harrastajasta sai jo tuon neuvon.

Tuntuu että esim sellaisen autoilijan, joka ohittaa pyöräilijät töötti pohjassa ja keskisormi pystyssä auton kylki kyynärpäitä hipoen, elämä ei kovin hyvässä tasapainossa ole
    "Kusta päässä" -oireyhtymä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Satuin maasturilla Hyrylän varuskunnan metsässä vastakkain pariskunnan kanssa, jolla oli kaksi irrallaan ollutta rottweileria (luulisin, en ole rotuekspertti).
    Nuo ovat tosi inhottavia tilanteita. Kerran yksi tuollainen ampaisi julmettua kyytiä perääni metsästä sivupolulta omistajan huutaessa koiraa pysähtymään, eikä se pysähtynyt, vaan oli kuin saaliin vainunnut. Pysähtyi sitten kuitenkin ihan viime hetkellä omistajan äänensävyn kiristyessä (tai muuttuessa epätoivoiseksi) ja lähti jolkuttamaan takaisin. Nuo ovat kuin ladattu ase. Ei tarvitse kuin olla vähän luonnevikainen koira, joita tietty osa koirista on, niin huonosti käy. Pahimmista tapauksista saa lukea sitten lehdistä. Noita säikyttelytilanteita on siihen verrattuna tuhatkertaisesti. Tuossakin ajoin kuntoradalla, jolla koirien pitäisi olla kytkettynä, mutta kun jälleen kerran omistaja oli ottanut vapauden olla piittaamatta säännöistä.

Sitäpaitsi omistajansa koiralle huutaminen jä rähjääminen ei edistä asiaa, pikemminkin päinvastoin. Pikkulapsille huutaminen tehoaa, koira ei ole ihminen.

Nyt aletaan olemaan asian ytimessä koskien elämää kelvillä. Uskallan väittää, että vapaana kulkevat kissat hävittävät rajusti enemmän luonnon eläimiä. Kissathan tuntuvat vaeltavan vapaana tuntikausia niin, että omistajalla ei ole mitään hajua missä ja mitä ne tekee. Jos koira sattuu vapaana olemaan, on se yleensä omistajansa lähettyvillä.
    Kissat ja koirat ovat molemmat petoeläimiä, jotka irtipidettynä kuormittavat luontoa.

Irtipidetyt kissat saattavat lukumääräisesti tappaa enemmän (voimme vain arvailla), mutta koirilla haitat kohdistuvat toisaalta eläimiin, joihin kissat eivät kokonsa puolesta kajoaisi. Ja kun kiinnipitovelvollisuutensa laiminlyövä omistaja on riittävän luonnosta vieraantunutta sorttia, niin koirahaitat voivat eskaloitua käsittämättömiin mittasuhteisiin. Hyvästä esimerkistä käy viikon-parin takainen tapaus Viikin luonnonsuojelualueella, missä irti päästetty metsästyskoira tappoi ensin mäyräpesueen ja - kun koiraa ei kuulunut takaisin - pelastuslaitos tilattiin paikalle möyhentämään paskaksi loputkin pesäluolasta.

Ja kuten Viikinkin tapaus taas kerran osoitti, metsästysvietin viemä koira tekee mitä koira tekee...

Vähän kylmää ajella tuossa lähimetsässä kun pari päivää sitten naapuruston vapaana jolkotteleva rottis teloi siellä pienemmän koiran henkitoreisiin. Jospa se olisi nyt laumautunut ja hyvätapainen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akvavitix Katso viesti
    Tää on just sitä hysterisointia, mitä kaipaisin vähemmän. Kyllä me kaikki mahdutaan tähän samaan maailmaan; pyöräilijät, koiranomistajat sekä pyöräilevät koiranomistajat.
    Voit tutustua lainsäädäntöön, oikeuskäytäntöön, säädöskäännöksiin ja sähköiseen säädöskokoelmaan osoitteessa www.finlex.fi. Saatat yllättyä: lait ja säännöt koskevat myös koiranomistajia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nassetäti Katso viesti
    Tuolta Suuresta Synonyymitopicista saat varmaankin selvitettyä, mitä kepillisen heittäminen mahtaakaan tarkoittaa. Itse en kyllä koskaan ole pelännyt koiria, tai oikeastaan mitään eläimiä. Minulla kun on sellainnen Magic Touch, jonka olen oppinut Vääpeli Körmyltä.
    Tuosta tulikin mieleeni, että jotkuthan katsovat, että jokaisen pitäisi olla koirakuiskaaja, että on ihmisen vika, kun hän ei osaa lukea koiraa täydellisesti. Vähemmän yllättäen sellaiseen syyllistämiseen syyllistyvät koiranomistajista nimenomaan ne, joiden mielestä koirien pitää saada kulkea vapaana, ja jos tulee ongelmia, niin sehän ei tietenkään ole heidän koiransa vika, vaan ihmisten, jotka jotenkin omalla käytöksellään onnistuivat herättämään heidän koirassaan väärän reaktion. Minusta taas on kummallista, jos ihmisen täytyy ns. ihmisten ilmoilla liikkuessaan olla huippuunsa koulutettu petoeläinekspertti, että tietää, miten toimia kohdatessaan selvästikin hyvin villejä eläimiä.

Olisi kovin paljon helpompaa elämä, kun otettais vähän rennommin joka ryhmässä ja annettais anteeksi töppäyksiä ja ajattelemattomuuksia.
    Ei ole mitään syytä antaa anteeksi tahallista piittaamattomuutta. Esim. tuota, että pidetään koira vapaana, vaikka säännöt selvästi sanovat muuta ja ihminen itse tietää sen tasan tarkkaan, mutta valitsee olla piittaamatta siitä. Kun siitä tulee vaaratilanteita ja ongelmia muille, niin minulta ei tipu mitään ymmärrystä. Virheitä sattuu, mutta tahaton virhe on täysin eri juttu kuin tahallinen. Suhtaudun samoin, jos joku vetää törkeää ylinopeutta. Itsensä vaarantaminen minua ei haittaa. Sen oikeuden suon kaikille, mutta en halua, että joku vaarantaa minut.

Kyllä se vähän tiukkaa tekee. Ihminen tai jotkut ihmiset, monesti juuri polkupyöräilyaktivistit kokevat olevansa luomakunnan kruunuja, joilla pitää ola oikein päättää kuka saa ja kuka ei. Se on kuin uskonnollinen ja poliittinen ääriliike, jolla on päämäärä ja kaikki mahdolliset keinot käytössä mitä nyt uskaltavat käyttää. Ihmisellä kun on asiat sillä tavalla hyvin, että ei tarvitse nälkää ja vilua nähdä, niin jotkut vaan on sellaisia, että ongelmia keksitään ja ne valtaavat koko ajatusmaailman. Itse suosittelin sellaisille jonkinlaista psykoterapiaa.
    Ai jaa? En tiennytkään, että polkupyöräaktivistit ovat luoneet liikenne- ja järjestyssäännöt. Onpa heillä valtaa. Tulkintasi ääriliikkeistä on mielenkiintoinen, koska niputit siihen tajuamattasi suurimman osan Suomen kansaa, joka haluaa, että lakeja noudatetaan. Lakien noudattaminen on jo käsitteellisesti ääriliikkeen vastakohta, koska lait ovat hyvin vahvasti normatiivisia. Syytät pyöräilijöitä mielivallasta, ja näköjään mielipuolisuudestakin, kun kyse on vain siitä, että he haluaisivat noudattaa yhteisesti sovittuja pelisääntöjä, mikä on mielivallan vastakohta. Suosittelen sinulle jonkinlaista aivojumppaa, jotta jatkossa pystyisit koherentimpaan esitykseen ristiretkelläsi pyöräilyä vastaan.

Minä olen pyöräilijä, työmatkapyöräilijä, koiranomistaja, pyöräilevä koiranomistaja, hiihtäjä, hiihtävä koiranomistaja, autoilija, metsästäjä ja vaikka mitä muuta. Näyttä sellaisten ryhmien, kuin mihin itse kuuluu, toiminta kiristävän pinnaa melko monella.
    Pahimmat asenteet tuntuu syntyvän, mitä harvempaan ryhmään kuuluu ja mitä enemmän on yhteyksissä samojen ryhmien ihmisiin. Ryhmästä riippumatta. Suomi olis paljon rennompi paikka, jos jokainen kattelis vähän omaa tonttiaan laajemmalle, eikä vaan keräis vihaa kaikkea vierasta kohtaan.

Hyvin sanottu Alottelia-14!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Voit tutustua lainsäädäntöön, oikeuskäytäntöön, säädöskäännöksiin ja sähköiseen säädöskokoelmaan osoitteessa www.finlex.fi. Saatat yllättyä: lait ja säännöt koskevat myös koiranomistajia!
    En väittänyt, ettei lainsäädäntökin olisi sitä samaa hysterisointia. Suomessa lainsäädäntö on monelta osin ylisääntelyä ja koiran kiinnipito ei tee siinä poikkeusta. Sen lisäksi, että lait ovat tulkinnanalaisia ja sisältävät joukon ns. kuolleita kirjaimia. Olisi eri asia, jos nämä olisivat Ukko Ylijumalan määräyksiä, mutta kun eivät ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Suomi olis paljon rennompi paikka, jos jokainen kattelis vähän omaa tonttiaan laajemmalle, eikä vaan keräis vihaa kaikkea vierasta kohtaan.
    Totta! Sen rennon omaa tonttia laajemmalle kattelun voisi aloittaa vaikka siitä, että PITÄÄ NE VITUN KOIRAT KYTKETTYNÄ.

Ja kuten Viikinkin tapaus taas kerran osoitti, metsästysvietin viemä koira tekee mitä koira tekee...
    Vaikka monesta asiasta ollaan näköjään vastakkaista mieltä, niin tämä pitää paikkansa. Jos koiralla metsästysvietti laukeaa se ei näe eikä kuule mitään muuta kuin riistan. Tästä syystä irtipitämisen osalta se koiranomistajan tilannetaju on paikallaan. On yksinkertaisesti koirarotuja, jotka eivät sovellu vapaana pidettäväksi. Useimmilla roduilla vietti on kuitenkin sen verran alhainen, että koulutuksella vietin laukaiseminen estää tai jo alkanut ajo keskeyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Ei tarvitse kuin olla vähän luonnevikainen koira, joita tietty osa koirista on, niin huonosti käy. Pahimmista tapauksista saa lukea sitten lehdistä.
    Tuli tuon kohtaamisen jälkeen mieleen, mitä olisi tapahtunut, jos en olisi ollut maastopyöräilijä, vaan samalla lailla koiraa irrallaan metsässä ulkoiluttava kansalainen. Veikkaan, että seurauksena olisi ollut enemmän tai vähemmän verinen koiratappelu, jonka osapuolten irrottaminen toisistaan olisi ollut varsin haasteellista.

Tai jos pariskunnalla olisi ollut kolmaskin koira, kuten heille vitsin varjolla heitin. Kahdenkin hallintaan saaminen oli työläänlaista, kun talutushihnoja ei vaikuttanut olevan matkassa - en ainakaan huomannut.

Yleensähän metsässä irrallaan ulkoilutettavia koiria on viittä sorttia:
    1) Yllämainitut, jotka vaikuttavat olevan ihan hilkulla, etteivät käy kiinni.
    2) Velvollisuuttaan pyöräilijää haukkuvat.
    3) Häntää heiluttavat ja tuttavuutta tekemään pyrkivät.
    4) Sinne tänne juoksentelevat, joita pyöräilijä ei kiinnosta lainkaan.
    5) Omistajansa sivulla hölkyttävät, jotka tottelevat omistajansa pienintäkin sanaa tai elettä.

Seuraavaksi lupaan kommentoida kevarilla tapahtuvaa toimintaa.

Totta! Sen rennon omaa tonttia laajemmalle kattelun voisi aloittaa vaikka siitä, että PITÄÄ NE VITUN KOIRAT KYTKETTYNÄ.
    Kas näin, syytön heitti ensimmäisen kiven!

Kas näin, syytön heitti ensimmäisen kiven!
    Joo, onhan se nyt täysin kohtuutonta vaatia koiranomistajalta metsästyslain ja järjestyslain noudattamista ja luontoarvojen kunnioittamista. Minä minä minä. Mun koira mun koira mun koira.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Pahimmat asenteet tuntuu syntyvän, mitä harvempaan ryhmään kuuluu ja mitä enemmän on yhteyksissä samojen ryhmien ihmisiin. Ryhmästä riippumatta. Suomi olis paljon rennompi paikka, jos jokainen kattelis vähän omaa tonttiaan laajemmalle, eikä vaan keräis vihaa kaikkea vierasta kohtaan.
    Kontekstin takia lasken tuollaiset kommentit kaikenlaisen vaarallisen hölmöilyn vähättelyksi ja siten oikeastaan jopa puolustuspuheeksi. Tuossahan sinä toivot lupaa hölmöilylle, että otetaan kaikki vähän rennommin. Annetaan koirien juosta vapaasti pyöräilijän kinttuihin tai etupyörän eteen. Sohitaan rullaluistellessa sauvoilla toisia silmiin. Eihän se ole niin tarkkaa? Käännytään autolla pyöräilijän eteen. Ajetaan pyörillä täysillä läpi keskustan mummojen ylitse, koska voivathan mummotkin vähän joustaa. Ja joustaahan se mummokin renkaan alla, jos ei ole liian luiseva. Jne. Ei pingoteta turhaan?

Nuo hölmöilijäthän eivät näe omia touhujaan pidemmälle, kun eivät näe tai välitä, että heidän tekemisensä vaikuttavat muihin. Siis hehän eivät ole valitettavasti vain omalla tontillaan. He ovat tarinassa niitä itsekkäitä, eivätkä ihmiset, jotka vastustavat toisten tontille tuppautuvaa vaarallista piittaamattomuutta. Minä olen ihminen, jota ei haittaa yhtään toisten omat asiat. Jos joku haluaa vaarantaa itsensä, niin siitä vain. Esim. vastustan kiivaasti pyöräilykypärän pakkoa, koska siinä on kyse ihmisen omasta terveydestä. Ei se muiden päähän satu, jos kolahtaa, joten siitä vain. Mutta ongelma syntyy silloin, kun joku vaarantaa minut tai muut, jotka eivät ole antaneet lupaa toisten pelata omalla terveydellään venäläistä rulettia.

Suoraan sanottuna minua ottaa kupoliin, että tietyt ihmiset ovat kääntämässä näitä asioita ihan nurin päin. Että muka ongelmana olisivat ne, jotka toimivat vastuullisesti toiset huomioon ottaen. "Alkaa vihatko kaikkea vierasta." Tässä ei ole kyse mistään vieraasta, vaan yksinkertaisesti siitä ikiaikaisesta tutusta piittaamattomasta ja itsekkyydestä, mitä tässä todellisuudessa vastustetaan. Tuota sitten yritetään esittää jonkinlaisena "rentoutena".

IncBuff Guest
    Minun kärjistetty mielipiteeni on, että kerran joillakin on lupa pitää kotonaan jotain rottweilerin kaltaisia tappokoneita ilman mitään valvontaa ja kuljetella niitä miten sattuu yleisillä paikoilla niin minullakin pitäisi olla oikeus kuljettaa esim. 9mm pistoolia mukanani että voin tarvittaessa puolustautua noita vastaan.

Kerran olen kelvillä meinannut kaatua pahasti kun jonkun idiootin karvaturri hyökkäsi ojasta etupyörän alle. Omistaja puhui ojan laidalla puhelimeen eikä tuntunut olevan asiasta edes pahoillaan ennen kuin avasin sanaisen arkkuni niin, että siellä luurin toisessakin päässä kuultiin millaisen idiootin kanssa on puhunut puhelimeen.

IncBuff Guest
    Aika itsekkäästi ajateltu. Mitäpä jos kevyen liikenteen väylällä kaksi polkupyöräilijää ajaa yhteen, niin että päät kopsahtavat. Toisella hyvä ja turvallinen kypärä, toisella ei mitään päässään. Toinen saa aivovaurion, ja kärsii siitä lopun elämää. Toisen selviytyy vammoitta.
    Miltä mahtaa tuntua vammoitta selvinneestä tahi vammautuneen polkupyöräilijän omaisista? Kyllä aina pitää ajatella myös lähimmäisiään, eikä vain itseään.
    Ootko kysynyt mutsiltas miltä siitä tuntuu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Tai jos pariskunnalla olisi ollut kolmaskin koira, kuten heille vitsin varjolla heitin. Kahdenkin hallintaan saaminen oli työläänlaista, kun talutushihnoja ei vaikuttanut olevan matkassa - en ainakaan huomannut.
    Minua ihmetyttää, miksi ihmiset edes pitävät tuollaisia koiria. Rottweiler on jalostettu karjakoiraksi. Sen tehtävä on ollut vartioida karjaa ja puolustaa omaa laumaansa. Miksi seurakoirana pidetyn koiran pitää olla niin vahva ja aggressiivinen? Onhan muitakin isoja koiria, mutta rottweilerit eivät tosiaan ole mitään halibernejä.

"Rottweiler hyökkäsi yllättäen 6-vuotiaan kimppuun"

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/a...506308128.html

"Rottweiler hyökkäsi lenkkeilijän kimppuun, puri useita kertoja – ulkoiluttaja umpihumalassa"

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194...humalassa.html

"Rottweiler hyökkäsi omistajiensa kimppuun Lieksassa - poika pelasti isänsä hengen"

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...hengen/1839996

"Koirat hyökkäsivät naapurin kimppuun – kädestä jänteet esille ... talon kulman takaa tuli rottweiler, joka hyökkäsi koirani kimppuun."

http://www.vantaansanomat.fi/artikke...janteet-esille

Jne. Mutta ilmeisesti pitäisi eräiden foorumilaisten kommenttien perusteella ottaa vain rennompi asenne, kun kohtaa tuollaisia hampaat irvessä lähestyviä petoja. Pitää varmaan alkaa kohta kannattaa aseenkanto-oikeuttakin, niin onpahan sentään mahdollisuus puolustautua tarvittaessa. Ei ole kiva joutua pelkäämään pyörälenkillä henkensä edestä. Minun perääni noita koiria juoksee pihoista tai poluilta tai ties mistä niin usein, että todennäköisyyksien valossa jotain ikävää tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Yksi koirahan minua jo purikin hyökäten yllättäen sivusta kiinni kevyen liikenteen väylällä. Kytkemätön koira. En haluaisi tarjota vielä toistakin pohjetta.

Suomen kansan eräs ominaisuus on tosiaankin tuo lainkuuliaisuus. Mutta siinä nyt on sellainen eriskummallinen asia, että sen lainkuuliaisuuden tulisi koskea kaikkia muita paitsi itseään tai sitä omaa aktivistiryhmää.
    Missähän tällainen vaatimus erivapauksista on nytkin esitetty?

Nassetäti on kuules polkupyöräilyihmisiä.
    Niinhän sinä haluat esittää. Täytyy olla jotain todella pahasti hampaankolossa pyöräilijöitä vastaan, kun ihminen viitsii oikein kirjautua pyöräilyfoorumille julistamaan pyöräilijöiden vastaista propagandaansa.

Mutta sillä erotuksella polkupyräilyaktivisteihin ja -terroristeihin, ettei halua polkupyörilyn jokaista liikettä ohjattavan jonkinlaisella pykälällä.
    Propagandaa, eli siis juuri tuollaista olkiukkojen tehtailua tyhjästä. Jatkuvasti sama laulu, mutta jatkuvasti ilman perusteita. Kukaan ei tässäkään ketjussa ole vaatinut mitään koskemattomuutta "omalle aktivistiryhmälle" paitsi sinä ja muutama muu, jotka ovat esittäneet, että sääntöjen ei pidä koskea kaikkia. Nämä syyttämäsi aktivistipyöräilijät ovat päin vastoin vaatineet, että mennään yhteisten pelisääntöjen mukaan.

Kuten sanoin, sinulla on selvä missio. Vaihtoehtoisesti trollaat, joskin minun on erittäin vaikea ymmärtää sellaisen motiivia, koska en pidä jopa ihmisten kuolemiin johtavia onnettomuuksia sellaisena aiheena, jolle olisi mukava hihitellä ruudun takana. Toisaalta tutkimuksethan ovat osoittaneet trollaamisen taustalla olevan sellaiset syyt, joihin en onnekseni pystykään millään tavoin samaistumaan.

Vapaus monessakin mielessä.
    Tuossa on taas ristiriita. Vapaus ei voi olla koskaan vapautta viedä toisten vapautta, koska se johtaa ristiriitaan: toinen ei saa tahtoaan läpi. Näin ollen ainoa järkevä vapauden tulkinta on se, että vapaus koskee omia asioita, omia tekemisiä. Kun oma tekeminen on esim. sellaista, että se oma koira häiritsee tai jopa vaarantaa muita, niin silloin se ylittää oman vapauden rajat. Kyse ei silloin ole vain omasta tekemisestä, vaan toisen vapauden (mm. liikkua turvallisesti ja häiritsemättä) rikkomisesta. Sinä et siis ole vapauden asialla, vaan itsekkään perseilyn, joka rikkoo toisten vapauksia.

Tätä olen hieman ounastellutkin. Polkupyöräilyaktivistit ja -terroristit siis haluaisivat alkaa tilanteen niin itsestä tuntuessa ammuskelemaan aseilla. Aika huolestuttava piirre!
    No, nythän se sitten selvisikin, että oletko vain äärimmäisen pyöräilyvastainen vai saatko sairasta tyydytystä trollaamisesta. Näin ollen minulla ei ole enää mitään sanottavaa sinulle.

Orc, rottikset jälleen eivät ole itsessään se ongelma. Varsinainen ongelma on, että niitä rottiksia ottavat monesti munanjatkeeksi itsekin aggressiiviset ihmiset, joilla ei ole kykyä tai halua kouluttaa ja hallita koiraansa. Tästä syystä olisin itsekin valmis vaatimaan 'ajokorttia' vaativien koirarotujen omistajilta. Mutta se onkin sitten jo toinen tarina.

TuH: kyllä, se vaatimus on kohtuuton.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Älkää ruokkiko Trollia.

Orc, rottikset jälleen eivät ole itsessään se ongelma. Varsinainen ongelma on, että niitä rottiksia ottavat monesti munanjatkeeksi itsekin aggressiiviset ihmiset, joilla ei ole kykyä tai halua kouluttaa ja hallita koiraansa.
    Eihän se tahdottoman vaistojaan seuraavan luontokappaleen vika tietenkään ole, että niitä käytetään ihan eri tilanteissa kuin mihin ihmiset ovat ne jalostaneet. On kuitenkin aika hankala keksiä, miksi hyvänkään koirankouluttajan pitäisi valita koirakseen ihmisten ilmoille juuri se rottweiler. Vaikka se olisi miten hyvin koulutettu, niin se on väärässä ympäristössä ja väärässä tehtävässä. Eihän kukaan valitse akkuporakonettakaan naulan hakkaamiseen. Tuollainen tarkoituksenmukaisuus, tai sen puute, on osa yhtälöä.

IncBuff Guest
    Ei se sen koiran vika tosiaan ole että pienimunaiset valitsevat sellaisen egon jatkeekseen.

onhan se nyt täysin kohtuutonta vaatia koiranomistajalta metsästyslain ja järjestyslain noudattamista ja luontoarvojen kunnioittamista. Minä minä minä. Mun koira mun koira mun koira.
    TuH: kyllä, se vaatimus on kohtuuton.
    Pahoittelut jo etukäteen tyhmästä kysymyksestä, muitta ei-koiranomistajana minun on välillä vaikea seurata "heikäläisten" ajatuksenjuoksua... Liittyykö tämä nyt jotenkin juridiseen syyntakeisuuteen?

^ Ei vaan omaan oikeustajuuni ja kansalaistottelemattomuuteen sekä rehellisyyteen. Miksi sanoisin jotain eri tavalla kuin ajattelen ja toimin?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •