GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 9 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #241
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Toi vapaarataskysymys on vaikeahko. Toisessa topikissa asiaa kyselin niin aiheutti niin paljon hämmennystä että vastaukset olivat osittain anatomiaan viittaavia.
    Mutta, Feltin vapaarattaassa kyse on ilmeisesti OEM-valmisteesta josta johtuu että kenelläkään ei suoraan ole tietoa aftermarketosien sopivuudesta.(suunnittelija voi tietää jos on jostain kopioinut) Vaatisi ymmärtääkseni sen että voisi kokeilla jonkin ison kaupan valikoimasta jos joku sattuu sopimaan. Siis käytännössä varsin vaikea toteuttaa ko etsintä ja sopivan löytyminen vaatisi vielä melkoisen onnenpotkun.

    Maahantuojan virallisten kanavien kautta varaosan hankkiminen jää ymmärtääkseni ainoaksi vaihtoehdoksi. Ainakin tällä hetkellä. Tietysti jos ko kulkine tarpeeksi yleistyy ja kysyntää on riittävästi niin jossain vaiheessa joku voi tietysti korvaavia osia alkaa valmistaa. Näinhän on kaikessa mille on kysyntää niin että kannattava bisnes on mahdollinen.

    Yksi vaihtoehto sitten, jos muu ei auta, on tietysti vaihtaa merkkinapa pyörään. Tämä, kuten kaikki tietää, ei ole ihan halpa juttu.

  2. #242
    Onko kukaan hommannut tarakoita DD30:seen? Mitkä käy?

  3. #243
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    16
    Eilen illalla tuli tehtyä DD30:een tubeless-konversio. Kaventelin hieman alkuperäisiä vannenauhoja, jotta sai liimapintaa teipille. Teippinä käytin Clas Ohlsonin leveää pressunpaikkausteippiä jonka kavensin vanteen sisäleveyden mukaan. Venttiiliksi hommasin Stanin tubeless-venttiilit, mutta koska venttiilin reikä on autonventtiiliä varten porattu niin tuota stanin prestaventtiiliä ei saakaan kiristettyä koska kartiomainen kumitiiviste tulee läpi vanteesta. Tämän takia sorvasin pienet korotusholkit, mitkä mahdollistavat noiden venttiilien käyttämisen. Jumbo Jimit nousivat kohtuullisen helposti kompuran kanssa. Vielä en ole kerennyt pihapyörittelyä enempää testailemaan, mutta näyttäisi pitävän. Alkuperäiset sisurit painoivat 450g kappale.

    Minä meinasin väännellä itse tarakan tuohon. Saa sellaisen kuin sattuu tulemaan . Putkentaivutusvermet ja TIG-hitsaukone kun tallista löytyy.

    ojn muokkasi tätä : 18.04.2015 at 18.24

  4. #244
    Tänään katkesi ketjut (ajettu alle 50km), kun runnoin suolla eteenpäin. Onneksi oli ketjutyökalu mukana niin sain ketjut ajokuntoon. Tulipa tilattua XT ketjut tilalle. Näytti olevan HG54 ketjut alkuperäisinä.

  5. #245
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Itse Oisin Kmc laittanut ..simpan tilalle..🆒👍☺

  6. #246
    Saakohan ton dd30 vapaaratasrungon takuuseen vaihdetuksi? Kunnon jälet näytti olevan kun pakan irrotin.

  7. #247
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    16
    Kannattaa olla yhteydessä jälleenmyyjään tai maahantuojaan. Menee takuuseen, noista ainakin osa näkyy olevan todella pehmeää materiaalia. Mulla tuli aika jäljet jo ensimmäisellä lenkillä.

  8. #248
    Jälleenmyyjän mukaan ei tarvetta vaihdolle. Jälkiä kuulema tulee eteenkin maastossa ajettaessa. Sanoi vaan, että pakka on tehtaan jäljiltä jäänyt hieman löysälle ja se on saanut aikaan jäljet.
    Pitää vissiin vetästä ähkymomenttiin,että pysyy.

  9. #249
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    193
    ^ Toi pakan löysyys on kyllä ihan totta. Itse huomasin löysyyden ihan sattumalta kun ihmettelin pientä takeltelua ketjun siirtymisessä pakan rattaissa. Pakka pääsi liikkumaan aksiaalisesti ja pakan kiinnityslaippa oli selvästi liian löysällä. Kiristyksen jälkeen vaihtamisongelma hävisi. Eli kantsii tsekata pakan kireys!

  10. #250
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    20
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KariR Katso viesti
    https://www.youtube.com/watch?v=aa5qPmrv-jA
    Tässä se video jota referoin. Siinä Feltin heppu sanoo, että suosittelevat 100 millistä sellaisenaan, ja alakupin vaihtamalla jopa 120 millistä. Bluton ja Feltin haarukan mitoista katsoin että 100 millinen 25 % sagillä on pari senttiä korkeampi, jolloin sen alakupin voisi vaihtaa jo 100 milliselläkin kuten maahantuoja sinulle suositteli. Minä ajattelin kokeilla kuitenkin nykyisellä kupilla koska keulan kohoaminen ja kulman loiveneminen aavistuksen verran ei välttämättä olisi huono asia. Minäpä kerron sitten tuntemuksia kun pääsen kokeilemaan...
    Tässä niitä tuntemuksia: Hyvältä tuntuu :-) 100 millinen Bluto tuntuu olevan oikein sopivan mittainen. Periaatteessa sagista riippuen se on hivenen pidempi kuin alkuperäinen haarukka, mutta ohjaus tuntuu silti (tai sen vuoksi) tosi hyvältä, vakaa ei vetele minnekään, mutta kääntyy helposti.

  11. #251
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pököpää Katso viesti
    Näin nöösinä pitää kysyä, että mikä vapaaratas tuohon kävis? Jos tilais jo hyllyyn odottamaan, tai sitten vaihtais jo suosista.
    Oli tilaisuus vähän tarkastella ihan käsissä Felt DD:n vapaaratasta ja huomio kiintyi siihen että neljä lukituskynttä eivät näytä olevan 90 asteen jaolla eli navassa voi näin olla neljällä jaollinen hammastus ja näin on saatu järjestettyä niin että kaksi kynttä vuorotellen kytkeytyy. Monien vapaarattaiden kynsien jako on 90 astetta ja navan hammasmäärä on sellainen että kaksi kynttä vuorollaan kytkeytyy. Esimerkiksi 26- hampaisia kehiä on olemassa.
    Vertailin vapaaratasta ihan silmämääräisesti Chainreactionin valikoimaan ja myös kynsikehän halkaisija näytti selvästi pienemmältä kuin monessa rattaassa, vaikka Hopen rattaissa. Myös ne rattaat joista oli kuva kynsistä, näyttivät olevan tasajaolla.
    Joten vaikuttaa tosiaankin vähän siltä että yksilöllinen malli on kyseessä ja mistään fillarien osia myyvistä putiikeista ei korvaavaa varaosaa löydy.

  12. #252
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    20
    Vielä kokemuksia Bluton mitoista:Aiemmin mainitsemani 100 millinen meni vaimon pyörään sellaisenaan. Omaan pyörääni laitoin 120 millisen ja vaihdoin alakupin tällaiseen http://www.bike-discount.de/en/buy/r...zs56-40-424772. Erinomaisesti toimii tämäkin yhdistelmä, on vakaa ja kääntyy hyvin. Keula nousi alkuperäiseen nähden pari senttiä ja kulmat loivenivat vastaavasti. Satulaa siirsin sen vuoksi hieman lisää eteenpäin (olen jo aiemmin suoran nolla-offsetin tolpan) ja ohjaustankoa laskin alaspäin.

  13. #253
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Ongelmia 😆.
    Takavaihtajan korvake. Kiveenhän se rusahti, vaihtaja meinaan. Ketjut pinnojen ja pakan väliin. Hetken hennosti kiroillen revin ketjuja ulos takapakan pimeältä puolen, sitten 5mm kuusiokoloavain pultin päähän ja suoristelut. Kotiin pääsi mutta soittelin sitten huoltoon. No ei meillä just ny hyllyssä oo mutta tilataan toki. Eli ilmeisesti mikään Feltin muu korvake ei käy joten kannattaa tilata ennakkoon omaan hyllyyn 😉
    Samalla reissulla takakumi puhki, paikkaus ok mutta pienellä "retki"pumpulla sykkeet 201 kun kumi täynnä. Ja sitten vielä etuvaihtajaan paloi lopullisesti käämi joten n/w 34 löytyi eteen ja tarpeettomat osat hyllyyn.

  14. #254
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    16
    Piti ruveta Felttiin tekemään takatarakka, vielä vähän vaiheessa:



    Tämmöinen kait siitä tulee, jos en innostu mitenkään muuttamaan enää



    Materiaali 12mm ja 10mm mustaa putkea millin seinämällä. Tässä vaiheessa painoa noin 750g.

  15. #255
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Komiaa putkenkäsittelyä. Millä taivutat ja liität?

  16. #256
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    16
    Putket taivuttelen käsikäyttöisellä taivuttimella, jossa on vaihdettavat lestit erikokoisille putkille (http://www.laizer-spalter.de/Rohrbiege/Rohrbieger.html). Liitokset on hitsattu TIGillä.

  17. #257
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hieno tavarateline on valmistumassa. Eipä ole peukalo keskellä kämmentä.

    Asiallinen putkentaivutussetti. Hinnatkaan ei ole mahdottomia. Näyttää myös toimivan.

  18. #258
    Onko kukaan hommannut runkolaukkua Felttiin? Taidan tilata Bikepack.pl ltä custom runkolaukun, jos ei parempaa tule vastaan... Huomasin Bikepack facebook -sivulta, jonkun teettäneen DD30 runkolaukun. Onkohan noista mihinkään?

    https://www.facebook.com/bikepackeu?fref=ts




  19. #259
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Ja ongelmat jatkuu 😆
    Sisäkumit Walben 13f, no ei. Molemmat sisurit täyttyi jo venyttely vaiheessa n.20cm matkalla hillitömäksi palloksi muun pätkän pysyessä normi mitoissa. No etunen pysyi ok mutta takana vaan ei toiminu, puski ulkokumin sivut pihalle aina 0.60 barin jälkeen. Maxxis vakisisurit 530-490g.
    Jarrujen vaihto: etuhaarukan jarrusatulan kiinnityspiste, hyvin rauhallinen kiristys ja jes! Kierteet jaskaks. Laitoin nyt reippaan tujauksen kierrelukitetta jotta kahtotaa.
    Ja takavaihtajan korvaketta ei ole vielä kuulunut.

  20. #260
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    20
    No voi harmi kun noin vastustaa.
    Minäkin käytän 13F'ä omassa ja vaimon pyörässä. Laitoin esivenyttelemättä sellaisenaan sisään ja pumppasin renkaat vaakassa jotta asettuisi keskelle vannetta, hyvin onnistui. Talvella toimivat mainiosti, mutta mietityttää miten käy nyt kesällä kun kiviä ja kantoja riittää. Onko muilla kokemusta 13F sisureiden kesäkestävyydestä?

  21. #261
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    13F saa puhki kuten tavallisen renkaan sisurin perinteisellä Snake bitellä eli pienellä paineella torppaa johonkin kantoon tai kiveen. Mulla puhennut parin talven ja kesän ajoilla 3-4 kertaa. Ja aina selvä vahva kontakti. Nyt kesät ajan tubelessinä.

  22. #262
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Schwalbelta saa nykyään ihan oikeita läskisisureita (13J) painoa 390 g niin ei tarvitse ihmetelllä muodon ja täyttymisen kanssa.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  23. #263
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Ja jos tarvetta tulee niin nyt on ainakin Tampereen Best-bikes puljussa vaihtajankorvakkeita suoraan hyllyssä.

  24. #264
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    16
    Feltin tarakkakin tuli valmiiksi, ihan riittävän tukevalta toistaiseksi vaikuttaa vaikka materiaali ei hydrauliputkea kummempaa olekaan.
    Kuvan takaa pääsee albumiin jossa muutama kuva projektista.


  25. #265
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hienon näköinen. Varmasti on retkeilytarkoituksiin riittävän tukeva. Hydrauliikkaputkihan on varsin tukevaa tavaraa.

  26. #266
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    20
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    13F saa puhki kuten tavallisen renkaan sisurin perinteisellä Snake bitellä eli pienellä paineella torppaa johonkin kantoon tai kiveen. Mulla puhennut parin talven ja kesän ajoilla 3-4 kertaa. Ja aina selvä vahva kontakti. Nyt kesät ajan tubelessinä.
    Jeps, vaihdoin myös tubeleksiin jotta ei tarvitse huolehtia. Paino nousi vajaat sata grammaa per kiekko halkaistulla 10D sisurilla ja desillä litkua, verrattuna 13F:ään.

  27. #267
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Takavaihtajan korva haettu varalle. Paketti kertoo: fits 2014+ Felt Edict / Virtue Nine series. Eli kun aiemmin sain infoa että olisi uniikki korvake tuossa niin taisi olla väärää infoa.

  28. #268
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Vapaaratas tsekattu ja ei pienentäkään jälkeä. Eli siis mulla tuo takuuseen tullut uusi versio. Semmonen pyyntö jos joku jaksais tarkistaa omastaan takanavan adapterien kireyden. Kun mulla navan molemmin puolin olevat holkit löystyy itsestään ja ovat aina sormin avattavissa vaikka olisi juuri ne kiristänyt. Ja kun ne löystyy niin pakka-vapaaratas paketti pääsee liikkumaan... Ei hjuva.
    Muuten täytyy kyllä sanoa että helpoin pyörä ajaa ikinä. Uskaltaa viedä paljon pahemmista paikoista kuin normimaastureilla. Renkaat tosin on märällä kivellä aivan p*skat!

  29. #269
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Vapaaratas tsekattu ja ei pienentäkään jälkeä. Eli siis mulla tuo takuuseen tullut uusi versio. Semmonen pyyntö jos joku jaksais tarkistaa omastaan takanavan adapterien kireyden. Kun mulla navan molemmin puolin olevat holkit löystyy itsestään ja ovat aina sormin avattavissa vaikka olisi juuri ne kiristänyt. Ja kun ne löystyy niin pakka-vapaaratas paketti pääsee liikkumaan... Ei hjuva.
    Muuten täytyy kyllä sanoa että helpoin pyörä ajaa ikinä. Uskaltaa viedä paljon pahemmista paikoista kuin normimaastureilla. Renkaat tosin on märällä kivellä aivan p*skat!
    Paljonko pidät paineita renkaissa? Minulla aivan toisenlaisia kokemuksia mutta tietysti minulla ei ole paremmasta tietoa, kun JJ on ainoa rengas jolla olen ajellut.

  30. #270
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ei minustakaan Feltin JJ:t ole yhtään hassummat, etenkin kun mutaisimmat paikat on vähän ehtineet kuivahtaa. Pacestar jota JJ:ssä on käytetty on monen mielestä hyvä yleiskäyttöön. Jos läskin rengas olisi erityisen hyvä märässä kivikossa, pitäisi varmaan nappuloiden olla isommat ja kumiseokseksi valittu joku pehmeä ja pitävä. Toisaalta sitten luultavasti olisi rullaaminen sitä luokkaa että loivassa alamäessäkin saisi polkea.

    Minä arvostan yleiskäyttöisyyttä ja vähän kevyempää etenemistä. Mutta jos ajomaastoissa on paljon märkiä kivikoita niin kokeile jotain muuta kumia.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •