HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 8 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 739

Aihe: Felt Double Double

  1. #211
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yölinja Katso viesti
    Saako tuohon takalinkun alle lastenkuljetus kärryä kiinni kun ei löydy takalinkusta kuvaa mistään???
    Ei ole linkkua vaan 12mm läpiakseli. Kärryn kiinnityksestä en tiedä.

  2. #212
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Jehei, torstaina hain, ajelin torstaina n.10km. Tänään sitten kamat niskaan ja kohti vakiolenkkiä. Jo lenkin alussa ihmettelin takkuilevaa voimansiirtoa. Intoa piukassa kuitenkin poljeskelin n.10km päähän lenkkini ääripäähän. Siellä metsän siimeksessä sitten n.20km yhteensä ajettu DD30 päätti muuttua fiksiksi 😡. Takkuilee ja hyvin nykivää nilkutusta kotiin, fillari konttiin ja 40km päähän ostopisteelle. Oireiden selitys ja pyörän jättö heille. 2h päästä soitto, vapaaratas "murskana", uusi tullee tiistaina ja on sitten terästä. Kuulemma ollut muillakin samoja ongelmia. Tarttee varmaan ostaa Hopen napa teräs vapaarattaan rungolla hyllyyn valmiiksi. PRKL!
    Muuten oikein mukava, hyvin etenevä ja varma peli ajon suhteen (vakaa).

  3. #213
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Go Expossa Huntteri oy:n osastolla katselin Feltin DD 30 ja siinä oli takanavassa teksti "Salsa", ihmettelin esittelijälle että onko toi ihan vakiona? Ja kaveri vastasi että on. Mitä sinun pyörän takanavassa lukee?

  4. #214
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Jaa-a, tarttee vilkaasta kun joskus ensi viikolla taas saan sen käsiini... Ei ainakaan missään specsi-tiedoissa ole Salsasta mainintaa.

  5. #215
    Huh, onneksi tässä tuoreemmassa tuotantoerässä on etuhaarukassa myös kuvien mukaiset kiinnikkeet!

  6. #216
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    No juu, kiinnikkeitä ulkona 3 ja sisäpuolella 1per puoli. Semmoonen vaan pisti silmään että nuo sisäpuolella olevat on suoraan renkaan ulkosyrjän leveimmän kohdan korkeudella. Eli jos pitää pultit noissa niin 2cm kapenee haarukka ajatellen esim: 4.8 gummeja...

  7. #217
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Felttiinhän saa lokasuojat muutenkin kiinni niin niihin sisäpuolen reikiin voi laittaa miedoimmalla kierrelukitteella stoppiruuvit, pidätinruuvi virallisemmin, niin ei mene likaa reijistä sisään ja ei turhaan kavenna ruuvinkannat sisäpuolta ja saa tarvittaessa ruuvit poiskin jos joku niihin jotain haluaa kiinnittää.

  8. #218
    Onko muillakin jarrut väärin päin?

    Mitkähän lokarit tuohon olisi hyvät?

  9. #219
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Onko muillakin jarrut väärin päin?

    Mitkähän lokarit tuohon olisi hyvät?
    Felteistä osa tulee tehtaalta asennettuna jarrut "väärinpäin" markkinoille eli olet varmaankin tilannut pyörän briteistä tai firmasta jota ei ole kiinnostanut vaihtaa jarrujen kätisyyttä.

    Portland Design Worksin lokarit on hyviksi haivaittu ja testattu.

  10. #220
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Jaa-a, tarttee vilkaasta kun joskus ensi viikolla taas saan sen käsiini... Ei ainakaan missään specsi-tiedoissa ole Salsasta mainintaa.
    Tota minäkin olen ihmetellyt. Selityksenä voi olla että messupyörä oli joku koeajopyörä ja siitä oli jo orkkisvapaaratas levinnyt ja jouduttu korjaamaan. Eihän esittelijä tietenkään voi sanoa että alkuperäinen on niin heikko että sen joutuu hetimiten vaihtamaan. Muistaakseni Kung-Tenin tjsp napoja Feltissä on.

    Mutta se on hyvä että sinne suoraan sopii parempi tilalle ja semmoisia on saatavissa.

  11. #221
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Sais kyl hyvät naurut jossai porukkalenkil..

    -mitkä navat noi on?

    -öö nää on king-kong eiku siis kung-tenin navat..

  12. #222
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Vähän tuntuu että Felt on specsannu "liian" hyvännäköisen ja hyvillä palikoilla olevan mankelin niin nyt on sitten aikas suuria vaikeuksia toimittaa näitä. Ja mielummin olisivat jättäneet kuitu tangon ja tolpan pois ja panostaneet napoihin. Ahdistaa kun mankeli muuten todella laadukasta osaa täynnä ja sitten tärkeimmät palikat tuntuu olevan juurikin Kung-teng tai jotain...

  13. #223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vispe Katso viesti
    Felteistä osa tulee tehtaalta asennettuna jarrut "väärinpäin" markkinoille eli olet varmaankin tilannut pyörän briteistä tai firmasta jota ei ole kiinnostanut vaihtaa jarrujen kätisyyttä.

    Portland Design Worksin lokarit on hyviksi haivaittu ja testattu.
    Pyörä on ostettu Suomesta. Täytyypi tutkiskella lokareita, kiitoksia.

  14. #224
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Jokin aika sitten tuli vähän tarkasteltua Feltiä ja tuommoisen tiedon navoista sain. En enää muista lähdettä. Ei toi ihan tuntematon valmistaja ole, Trekkikin niitä netin tietojen mukaan jossain malleissaan käyttää.
    Varmaan laatu on ihan sitä mitä ja minkähintaista tilataan. Ei napa ja vapaaratas mitään erittäin vaativia ole valmistaa. Ja hyvää tai vähemmän hyvää raaka-ainetta on myös saatavissa, taas ihan mitä halutaan käyttää.

    Silloisen tarkastelun tulos oli että kaikin puolin asiallinen mutta kehien tubeless-ominaisuudet ja navat jäivät tuntemattomiksi kohdiksi. Tietty kun uusi tulokas niin käyttäjäkokemuksia ei oikein missäänpäin ollut ehtinyt kertyä.

    Kaikki näkyvä on hyvää osaa mutta sinne mihin ei näe on näköjään käytetty heikompaa. Harmi, kun joku vapaarataskin on varmaan aika halpa suurissa parteissa hankittuna, vaikka olisi vähän parempikin. Maksaahan huonokin jotain.

  15. #225
    Kun ootte noita schwalben 13f kevennyssisureita vaihdelleet niin oletteko laittaneet presta vai autonventtiilillä? Ilmeisesti pitäisi laittaa joku adapteri, jos meinaa prestaventtiiliä käyttää? Onko noista autonventtiileistä jotain haittaa/hyötyä?

  16. #226
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Autonventtiilin huonoina puolina on että menevät täyteen shaibaa ja jumiutuvat ilman hattua ja joskus itsekseen. Hyötynä se että ilmaa saa suoraan huoltsikalta, jos se nyt joku hyöty on. Ei paljon muita kuin prestaa käytetä vähänkään paremmissa pyörissä, poikkeuksia osuu ja hassua sinänsä että felt autoon on päätynyt.

    "Kevennyssisureista" ei kokemusta, mutta autonventtiilille tehty vanne kerää ylimääräistä moskaa prestaventtiilillä pienemmän venttiilin halkaisijan myötä. Juurimutteri tosin blokkaa kyllä suurimmat.

  17. #227
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    20
    Schwalben juurimutterissa on sellainen pykälä joka hieman uppoaa isompaan ventiilinreikään siten että muuta kavennusadapteria ei tarvitse. Etenkin kun läskipyörän vanne on reijän kohdalta tasainen (eikä kaareva kuten ohuemmat vanteet). Ihan tiukkaan se ei tosin mene kun vanne on ohut. Laitoin molempiin pyöriimme 13F sisurit ilman talkkia ja fairya, ja kaikki neljä rengasta istuivat vanteelle ilman mitään ongelmia ensi yrittämällä. Renkaat olivat vaakasuorassa asennossa pumpatessa.

  18. #228
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Av:llä vaikeampi säätää paineita just eikä melkein. Itsellä ainakin tuppaa joskus jäämään pumpun suutin jumiin venttiiliin niin ilmat suhisee iloisesti ulos ja lopuksi ei ole 100% tietoa paljonko sinne ny sitten jäi. Prestalle paljon helpompi laittaa paineet kohdilleen. Eli 13f tulee mutta prestoilla ja väliin Mavicin "adapterit" jotka jääny joskus hyllyyn.

  19. #229
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Go Expossa Huntteri oy:n osastolla katselin Feltin DD 30 ja siinä oli takanavassa teksti "Salsa", ihmettelin esittelijälle että onko toi ihan vakiona? Ja kaveri vastasi että on. Mitä sinun pyörän takanavassa lukee?
    Messuilla oli minun DD30. Takanapa vaihdettiin Salsan napaan kun alkuperäinen rikkoutui ja varaosia ei ollut saatavana maahantuojan kautta ja pyörä piti saada kasaan pikaisella aikataululla.


  20. #230
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Noniin, sai toikin juttu luonnollisen selityksen. Tuumin että jos ihan tuommoista merkkinapaa käyttäisivät valmistuksessa niin olisihan se spekseissä mainittu koska olisi ehdottomasti positiivinen kohta osalistassa toisin kuin noname osa.

    Hyvä että sait fillarin kondikseen kunnolla. Voi Salsan napa mennä Feltin omilla pinnoilla kasaan.

  21. #231
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Nyt olis oma DD30 kasassa. Loistavaa nopeaa palvelua kun perjantaina vein klo.17 ja maanantaina hain klo.17. Eli takanapaan vaihdettiin koko vapaarattaan runko. En osaa tänne fotoja laittaa mutta jos joku haluaa niin esim: maililla saa kuvia. Uusi osa on teräksinen ja kuulemma puolta painavampi huollon mukaan mutta eipä tuo omaa kelkkaa heilauta.
    Semmoonen homma tuossa on ilmennyt että haarukan kaulaputki on jätetty hyvin lyhyeksi. Stemmin alla on vain 1cm verran avaruudetinta... Ongelma toki ratkeaa kun Bluto saapuu ☺️

  22. #232
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    20
    Satutko tietämään, käykö jokin helposti saatava vapaarattaan runko suoraan siihen? esim. CRC:llä on melkoinen valikoima erilaisia vapaarattaan runkoja myynnissä. Kuvahan olisi kiva. Nyt ei ole mitään ongelmia, mutta olisihan se varmuuden vuoksi vastaisen varalle hyvä tieto.
    P.S. minäkin laitoin Bluton tilaukseen :-) 100millisenä, kun se nettivideolla Feltin myyntitykin mukaan olisi mitoiltaan sopivin.

  23. #233
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    16
    Tuoreena DD30:n omistajana kiinnostaa myös mikä vapaaratasrunko kävisi tuon alkuperäisen tilalle. Eilen kävin ensimmäisen lenkin heittämässä ja sen jälkeen käytin pakan irti. Hyvin oli purrut jo jäljet vapaarattaan runkoon. Tosi pehmeää tavaraa. Oman pyörän hommasin wiggleltä kun paikalliset liikkeet myi ei-oota ja mieluusti hommais varaosan valmiiksi...

  24. #234
    zipo Guest
    Pyöräliike Lundberg Kerava.1 kpl M koko Feltin läski jos kotimaasta haluaa ostaa.

  25. #235
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Oulussa Maikkulan Nesteellä oli Feltin testi tapahtuma. Kävin testaamassa tuon DD30:n. Ihan hyvältä se vaikutti, mutta esim. lumella en hirveästi eroa huomannut omaan White 2FAT pro läskiin. Erot taitavat olla siten enemmän osien kestävyydessä ja ulkonäössä. Vertailu kohtana sekin, että muutama päivä sitten menin omalla läskillä ihan samasta kohtaa.

  26. #236
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KariR Katso viesti
    P.S. minäkin laitoin Bluton tilaukseen :-) 100millisenä, kun se nettivideolla Feltin myyntitykin mukaan olisi mitoiltaan sopivin.
    Saattaa olla jo tiedossasi: Itsekin harkitsin Bluton tilaamista ja kysyin maahantuojalta juuri tuota parasta joustomatkaa M-koon DD 30:seen, suosittelivat juuri tuota 100 millistä ja myös kuulemma ohjainlaakerin alakuppi pitäisi vaihtaa semi-integroituun esim. BBB BHP-54 tai fsa no.57 ohjainlaakeriin. En kyllä ainakaan vielä ole tosin haarukkaa vaihtamassa. Nyt kun on päässyt paljaalle pinnalle ajamaan kunnolla, tuntuu että Bud ja Lou pienillä paineilla riittää joustoksi.

  27. #237
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    20
    https://www.youtube.com/watch?v=aa5qPmrv-jA
    Tässä se video jota referoin. Siinä Feltin heppu sanoo, että suosittelevat 100 millistä sellaisenaan, ja alakupin vaihtamalla jopa 120 millistä. Bluton ja Feltin haarukan mitoista katsoin että 100 millinen 25 % sagillä on pari senttiä korkeampi, jolloin sen alakupin voisi vaihtaa jo 100 milliselläkin kuten maahantuoja sinulle suositteli. Minä ajattelin kokeilla kuitenkin nykyisellä kupilla koska keulan kohoaminen ja kulman loiveneminen aavistuksen verran ei välttämättä olisi huono asia. Minäpä kerron sitten tuntemuksia kun pääsen kokeilemaan...

  28. #238
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Tuntemuksia:
    Renkaat: Jumbo Jim 4.0, rullaa hyvin, pitää kuivalla hyvin, märällä kivellä lipokas, märällä juurella pitää hyvin, kyljet mukavan ohuet ja ei pompota.
    Voimansiirto: korjattu vapaaratas tuntuu pitävän... Etuvaihtajaa ei ole ollut sitten 2008 ja enpä tiedä kuinka pitkä ikäinen tuokaan on. Kaikki kuitenkin toimii.
    Etuhaarukan kaulaputki tosiaan jätetty hyvin lyhyeksi joten tod näk menee stemmi vaihtoon, lyhyempi ja pystympi tilalle.
    Jarrut eivät herätä suurta intohimoa ja kun olen Avidin Bb5-7 jarruilla ajanut n.10v niin Bb7 vaihtuu tilalle Kcnc-kahvoilla.
    Kantapäät kolisevat takahaarukkaan herkästi ja kammet voisivat olla 170, kolisevat maastoon aika herkästi.
    Kuitenkin hintaansa nähden 8+ tällähetkellä.

  29. #239
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki/Haaga
    Viestit
    105
    Minä olen ollut tyytyväinen Deoren jarruihin. Olin varautunut Xt jarrujen hankintaan mutta en ole haikaillut niiden perään. Vaativat reilun sisäänajon ennenkuin toimivat napakasti.

  30. #240
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Ilmajoki
    Viestit
    11
    Näin nöösinä pitää kysyä, että mikä vapaaratas tuohon kävis? Jos tilais jo hyllyyn odottamaan, tai sitten vaihtais jo suosista.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •