Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pate@ Katso viesti

Tauon jälkeen vaihdoin 28/1 ryhmään ja vauhti kasvoi reippaasti. Roosalta Vantaankoskelle keskari 33,1. Ryhmä ajoi ilmeisesti hiukan harhaan Nukarin jälkeen. Käännyttiin Vanhalle Hämeentielle, josta sompailtiin Rusutjärven kupeesta Siippoontien kautta Metsäkyläntiellä ja Riipiläntielle. Parhaimmillaan vettä oli tiellä ihan riittävästi.

Hiukan ihmetytti railakas välikiri ylämäessä, pari kilsaa ennen Königstedtin risteystä. Yllättävä veto pirstoi 7 henkisen porukan osiin ja Vantaankoskelle saavuttiin yksin tai kaksin. Nykäyksen tekijä itse simahti jonnekin.
Oho, paluumatka meni sitten reilusti yli speksin, ilmeisesti hyvin toimineen telaketjun ansiosta. Pahoittelut siitä, että johdin joukkueen harhaan Vanhalle Hämeentielle! Vaikka telaketju pyöri tänään nätisti, niin pari vinkkiä siihenkin voi antaa:

• Keulille tullessa ei pitäisi kiihdyttää vaan voi käyttää hieman enemmän aikaa ohittamiseen.
  • Takana kannattaa olla vaihdossa tarkkana, ettei synny rakoja edessä olevaan ajajaan.
  • Kannattaa katsoa mallia paljon minua kokeneemmista kuskeista. He osaavat nämäkin niksit selvästi paremmin.

Tänään hyrrän pyöritys toimi kyllä hienosti ja itse ainakin nautin ajosta, vaikka hieman ennen Palojokea takavaihtajan vaijeri napsahti poikki ja jouduin ajamaan Riipiläntien tempoa, kun peesausystävälliset välitykset olivat poissa pelistä. Toivottavasti kaikki pääsivät mukavasti kotia ryhmän hajoamisesta huolimatta!