^et muuten osais vastata tuohon munkin pulmaan ennen paskalokin ongelmaa?
^et muuten osais vastata tuohon munkin pulmaan ennen paskalokin ongelmaa?
Mites helposti porukat ovat saaneet vaihdettua viallisen HRM2-sykevyön toimivaan HRM3:een? Mulla meni nyt lopullisesti hermot tuohon HRM2-vyöhön, kun se ottaa rintaa vasten lepattavasta paidasta niin herkästi häiriötä, ja syke näyttää tällöin 200-300 bpm.
Kyselin garminin tuesta mahdollisuutta vaihtoon, niin vähän nikottelivat mutta lopulta myöntyivät vaihtamaan, jos takuu on voimassa. Ongelma vain on, että mulla on takuu mennyt umpeen tämän vuoden tammikuussa. Mahtavatkohan suostua vaihtoon, kun takuu on juuri umpeutunut.
Vahva veikkaus että uus tulee koska hrm2, mutta ainahan voi käydä myös pas*a säkä..
Samanlaiset sykemittausongelmat lakkasivat laakista, kun vaihdoin vyön Polarin tuotteeseen. Vanha anturi sopii heittämällä, ainoastaan remmi vaihtuu. Halpakin vielä, alle 20€ jostain päin Saksaa. Lisätietoja esim. täältä: http://www.dcrainmaker.com/2010/08/s...utsspikes.html
Ei suostunut Garmin vaihtamaan sykevyötä uuteen. Pitivät kiinni siitä, että koska kahden vuoden takuu on umpeutunut, niin eivät voi tehdä asialle enää mitään. Valistin heitä kuluttajansuojalaista ja siitä, ettei myyjän vastuu pääty takuun päättymiseen. Vetosin myös siihen, että on yleisessä tiedossa, että HRM2-sukupolven sykevöissä on tätä piilevää vikaa eli että sykelukemat heittelevät paidan lepattaessa rintaa vasten.
Seuraava vaihe olisi vissiin viedä asia kuluttajariitalautakuntaan, olen nimittäin edelleen sitä mieltä että heidän tulisi toimittaa minulle toimiva sykevyö. Olin uteliaisuuttani yhteydessä kulutajaneuvojaan ja hänkin oli samoilla linjoilla kanssani. Eihän tässä isosta rahasta puhuta, mutta periaatteellisella tasolla homma ärsyttää.
En nyt kuitenkaan jaksa asiasta tämän enempää Garminin kanssaan vääntää. Nielen tappioni ja pitäköön Garmin tunkkinsa.
Kiitos duudi Polar-vinkistä, tuo heidän soft strap vyö ei näyttänyt maksavan kuin 19€. Täytyy hommata sellainen.
Sen paremmin tapauksen lopputulokseen kantaa ottamatta, otitko yhteyttä myyjäliikkeeseen? Heillä voisi olla "paremmin suhteita" maahantuojaan.. Vai oletko ostanut suoraan garminin omasta webbikaupasta?
Itselläni on myös Polarin vyö ja toimii kuin unelma, kun vertaa miten HRM2-vyö pelasi Sports Trackerin kanssa aikoinaan. Kuivanakin tunnistaa Edge samantien sykevyön ja ottaa sykettä ylös, enkä ole huomannut piikkivirheitä tai muita datassa. Onko muilla mennyt reittiopastus totaalisen sekaisin, jos olette esim. Ride with GPS:n avulla speksanneet reitin laitteeseen, mikä käyttää samoja teitä molempiin suuntiin? Itsellä meni aivan sekaisin koko laite kun lähestyttiin ekaa pistettä missä samoja teitä ajetaan molempiin suuntiin, pitää välttää tuota jatkossa.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Täällä kans on polarin vyö ja garminin lähetin, toimii. Garminin vyö rupee tietyn ajan jälkeen vittuilee ja jättämään mittauksia väliin vaikka kuinka peset ja hoidat ohjeiden mukaan. Kyseessä HRM3 vyö. Tekee miulle myös hiertymät rinnan puolelle. Kun kokeilin polarin vyötä niin on toiminut kuin junan vessa.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Tuossa SRAM:n telineessä Edge tulee sen verran tankolinjan yläpuolelle, että pitäisi mahtua kääntymään vaikka olisi möhkömpikin stemmi.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
En kyllä maantiellä tervehtis jos tulis vastaan noin sivuun aseteltu mittari..
http://veloviewer.com/athlete/931321/
Viime aikoina 810 on kaatuillut karttanäkymässä. Jostakin luin, että osm-kartoilla jollain mittakaavalla tuollaista on tapahtunut muillekin. Nyt osm-kartat on maantiellä pois käytöstä (löytyy kuitenkin muistikortilta edelleen), mutta edelleen on kaatuilee. Laite siis sammuu itsekseen - ja vaikka uudelleen käynnistyksen jälkeen harjoitusta pystyykin jatkamaan, datasta on hävinnyt pitkät pätkät (myös niiltä osin kun laite vielä oli vielä päällä). Kerran ei meinannut käynnistyä ollenkaan vaan kaatui uudelleen toistuvasti ennen kuin käynnistyi.
Onko tällaista ongelmaa ollut muilla? Mikähän tuohon auttaisi?
Piti kirjautua kysymään, että olisiko omaan käyttöön Edge 810 riittävä, mutta tänään kävin töiden jälkeen XXL:ssä Tampereella ja näky olevan bundle-versio hintaan 350€.. luulin ensin karsituksi malliksi, mutta myyjä paketista näytti mitä kaikkea löytyy. Syy hinnalle kuulemma on, että poistuu valikoimasta. Ymmärtääkseni tein ihan hyvät kaupat? Pari kappaletta sinne vielä näky jäävän, en sitten tiedä löytyykö muistakin myymälöistä.. nettisivuilta en löytänyt. Edge 1000 oli myös harkinnassa, mutta tämän langan perusteella 810 ajanee myös asiansa.
Minä tilasin juuri Bike Discountista bundlen hintaan 339, eli tuo 350 on varmaan Suomesta ihan hyvä hinta. Eilen ehkä olisit kuitenkin saanut siitäkin 25% XXL:n ystävämyyntialennusta, kuten myös minä. Mutta mennyttä mikä mennyttä. Pari lenkkiä olen vasta ajanut, ja ihan asialliselta vehkeeltä vaikuttaa.
Yömyöhään olen ajellut, mitenköhän taustavalaistus kannattaisi säätää parin tunnin lenkeillä? Nyt se himmenee aika nopeasti ja sen jälkeen pitää sormellä täpätä, että näkee taas jotain. Meneekö akku, jos antaa palaa koko ajan, vai voikohan niin edes tehdä?
Pyöräily on kivaa!
Asetuksista ja näytön asetuksista tarkemmin saa taustavaloa säädettyä, itsellä on aina päällä. Kirkkautta sitten taas power-nappulasta. Muutenkin jää useiksi tunniksi aina lenkin jälkeen täällä ainakin piuhan päähän Edge kun on saanut synkattua ajotiedot niin siinähän tuo latautuu, aina täynnä lähtiessä.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Tuttu ongelma täälläkin: https://forums.garmin.com/showthread...-switching-off
Joidenkin mielestä juurikin viimeisimmät ohjelmistoversiot ovat ongelmallisimpia tässä suhteessa. Suosittelevat paluuta versioon FW 3.40.
Itsellä sammui eilen yhtäkkiä 800:n itsekseen, onneksi oli tauko ja pausella ajo ja pystyi jatkamaan. Ilmeisesti ei kannata metriäkään speksata reittiä samalle tielle, laite menee aivan sekaisin samantien. Onko muilla tätä ongelmaa? En tiedä on vika laitteessa, kartoissa vai käyttäjässä, mutta ei tunnu löytyvän asetusmallia, missä näkyisi kartalla speksattu reitti tiessä ja oma sijainti. Ilman käännösopastuksia, mutta tiellä olisi viiva piirretty kuten esim. RidewithGPS:ssä on kun reitin olet tehnyt.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Oletkos näillä ohjeilla kokeillut? http://www.scarletfire.co.uk/foolpro...rmin-edge-800/
Tuosta kun vielä ottaa tuon Turn Guidance asentuksen OFF niin ei ainakaan huutele tulevista käännöksistä.
Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.
Kirjanmerkit