“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^Olen ilolla tuon bongannut jossain yhteydessä, mutten ole keksinyt miten sellaisen voisi ostaa. Mistä? Millä rahalla?
Saakeli. Juuri kun sain rostsekkiin viriteltyä uuden voimansiirron piti tulla katselemaan eikä taas (hetken) täsmällisesti toimivat vaihteet jaksa innostaa enää yhtään.
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
richard(at)waterfordbikes(piste)com
http://gunnarbikes.com/site/bikes/pricing/
PS. Vihreä näyttää olevan kausiväri ja saatavissa ilman lisähintaa vielä tänään... Punaisena saa aina.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Toisaalta, jos sulla on haluamasi geo noin tarkkaan selvillä, minä laittaisin Cyclo Bicyclesin Bernatille meiliä Barcelonaan ja kysyisin tarjousta Columbus Life -putkisesta Gravasta. Kallis dollari tekee hyvää europajoille. Perushinta hitsattuna ja yksivärisenä on 875 €. Ja varmasti saa ilman tapered-emäputkeakin, mutta miksei tuollaisenakin ja Columbus Mud Disc -haarukalla. Pakkarikiinnikkeistä voi tulla vähän lisää. Facebookissa olen seurannut herran tekemisiä jo pidempään. Aikoinaan olin tilaamassa runkoa, kunnes ebay-löytö muutti suunnitelmia.
E: Siisti ja simppeli ^ tapa toteuttaa Post Mount -jarrukiinnitys vai mitä?
stenu muokkasi tätä : 31.03.2015 at 15.26
^hienoa mutta maksaakin sitten. Gunnarit tulee kalliiksi myös.
Laitoin Barcelonan pajalle spostia ja pikaisesti tuli vastauskin. Hemmo vaikutti innokkaalta tarttumaan toimeen. Katsotaan päästäiskö asiassa eteenpäin.
Jenkkilässä paikallinen "SPU" on ottanut gravel-kisatouhut siipiensä suojaan ja samalla latonut aika tiukat määräykset virallisesti hyväksytyille Gravel Grindereille. Kannattaa varmaan pitää mielessä tulevia hankintoja ajatellen, koska mitä isot edellä, sitä pienemmät perässä...
"The upcoming regulations on equipment are:
-The frame’s bottom bracket drop must be 7.0 cm or more
-Frames must have at least two bottle mounts, with either fender or rack mounts
-Wheel size must be 700c only. 27.5” (650b), fat bike, 26″, 29er plus and vintage 27” wheels are not allowed.
-Tires must be wider than 38c or narrower than 30c. (No cyclocross tires)
-Fender and rack mounts are mandatory
-Starting in 2016, National Gravel Calendar racers’ frames must be certified"
Lähde: http://www.cxmagazine.com/usa-cyclin...ons-april-2015
...ja kuravettä päälle![]()
![]()
En oo (vielä?) kysyny, tässon nyt eräs toinen vaihtoehto tekeillä.
Openin vaihtoehto gravel grinderiksi - U.P (Unbeaten Path)
http://www.opencycle.com/up
Ei, en saa pyöräkuumetta, en, etenkään tämän sivun ensimmäisestä postauksesta. En.
^Mä en edelleenkään ymmärrä, mitä järkeä on ostaa (tai valmistaa) Reynolds 853 -tarralla varustettu, 2,3-kiloinen runko, vaikka se näyttäisi kuinka hyvältä.. Suunnilleen samanpainoisen ja samantapaiseen käyttöön tehdyn Surlyn saa noin 2,5 kertaa edullisemmin.
E: se olikin 2,4-kiloinen.
E2: Jamikselta tulossa tommonen teräskulkuri myös. Osaakohan K-kauppa hypätä mukaan Gravel-kelkkaan vai vieläkö ne ylipäätään Jamista myy?
![]()
stenu muokkasi tätä : 17.04.2015 at 17.52
Niner on paremman näköinen.![]()
tätä genesis cda:ta ei ole taidettu mainita, vaikka firman hiekkatiepyörä onkin. siispä mainitsen molemmat.
edit. ja turhia puhuin tuolla aiemmin croix de ferrin keuloista. noitahan on näköjään jo aika monta erilaista ja "perus" mallissahan on teräshaarukka. ja on vielä taivutettu hieman se haluttais.
edit2. sitten tulikin vastaan: http://www.cyclingweekly.co.uk/news/...e-bikes-162095 noita uusia haarukoita kutsuttu takaisin.
Fucked up and ready to die.
Rallullakin tollanen Jamiksen tapainen Reiska 631 -runkoinen, mutta teräisellä keulalla. Evansilla näköjään 1200-1600 € osista riippuen.
![]()
...niin tossa taitaa itse asiassa olla aika paljon samaa sukua kuin USA-Rallun Tamlandissa, jota eurooppaan ei ole tuotu.
Ja USA-markkinoille on tulossa kuituversio Tamlandista. (Onkohan musta tulossa MAMIL, kun jotenkin rupeaa tuntumaan, että jos levarit pitäis saada, pitäis ne saada kuituun kiinni. Oho pääsiks toi mun suusta....)
![]()
Tuo Raleighin Maverick vaikuttaa vallan järkevältä laitokselta. Jos olisin pyörää vailla niin menisi vakavasti harkintaan.
Memento mori
Tuo Open UP olisi *the* gravelgrinder! Cycloformaatissa riittävä tyre clearance talvirengastusta varten - 55 mm! Tosin silloin joutuisi laittamaan 27,5" kiekot, mikäli oikein valmistajan sivuilta tulkitsin. Raleighin Tamland olisi high end -valinta ja Tampereen seudun sorateille jo nimensäkin puolesta täydellinenJamis voisi mahtua budjettiin, mutta väri on ihan väärä... harmaa, haloo? Musta, punainen, oranssi, valkoinen tai jotain mutta ei harmaa.
Mjoo-o, alkoi ton teräs-Ninerin Euroopanhinnat näyttämään aika paljolta. Vaikka Tallinnan kauppias maailman halvin Niner-myyjä onkin niin vertailemalla laskeskelin, että sielläkin tullee olemaan paljohkosti.
Skippasin tällä kertaa sen.
Sen sijaan Barcelonan pajan kanssa konffattiin mulle "EnduranceCXTravelGrinder". Kolmella suunnitelmalla päästiin yksimielisyyteen ja sitten piti vaan valita vaijerireititykset, emäputki, bb... Saapa nähdä mikä on lopputulos käytännössä ja onko tuollaista kioskia oikeasti olemassakaan ja tietääkö se hemmo jotain fillareista. Vähän pelottaa, mutta etumaksun kuitenkin maksoin ja nyt alkaa 6-8 viikon piinaava odottelu.
Titamiinina se nyt tulee pitkällisen arpomisen jälkeen. Lopulta ajattelin asian niin, että titsku jää mieleen kaivelemaan kuiteskin jos nyt otan terästä. Sitäpaitsi sitten pystyy täysillä osallistumaan materiaalikeskusteluihinkin kun kaikki on hallussa
edit: no sain mä etumaksun jälkeen ainakin lopullisen suunitelman ja listan sovituista spekseistä. Jotain siis jää käteen.
Tässä jollekin toiselle ihmiselle tehty vastaavanlainen runko (mulle tuohon erona esim. 1 1/8" emäputki ja takajarru @chainstay):
![]()
JackOja muokkasi tätä : 15.05.2015 at 12.36
No niin. Tulee varmaan hieno.
^^ Hyvä valinta varmasti tuo Cyclo ja custom builderin työllistäminen ylipäänsä. Hyvät hinnat ja hyvännäköisiä runkoja.
Plus vei jalat suustani. Onnea kaikille. Onneksi en ole kateellisuuteen taipuvainen.
Memento mori
Onnea JackOjalle. Hyvä varmasti tulee (vaikka titskuun päädyitkin...). Millainen geosta lopulta tuli?
Aikas kivan näköinen olisi tälläinen Veloheld jos olisi GG/CX -runkoa vailla.
http://www.veloheld.de/shop/veloheld-iconx-rahmen/
Kaupan päälle saa vielä pyöräilylippiksen!
No tuskinpa sentään tarttee..
Uskalsitko tiputtaa keskiötä enempää? Silloin kun meilailtiin, muistin Crosshairsin geon itseasiassa väärin. Siinä on BB-droppia peräti 75 mm. Eli on tosi jenkkikrossigeo - varsinkin kun huomioi, että se on suunniteltu kauan ennen kuin kukaan osasi edes puhua mistään GG-myllyistä. En ole kuitenkaan kokenut, että se olisi ollut mitenkään liian alhaalla edes VPCX-radoilla. Kammet mulla 172,5 mm ja xtr-poljin, missä on aika matala profiili. Jos on pidemmät kammet ja korkeampi poljin, niin sitten vois jo kolista varmaan turhankin helposti.
Satuin lukemaan yhden Guitar Tedin blogikirjoituksen viime viikolla. Siinä oli kaiken muun ohella juttua myös keskiönkorkeusjutuista. Pari vuotta vanha juttu tosin.
Jamiksella tälläinen hiilarinen kategoriaan sopivahko tieseikkailupyörä. Eikä edes kallis.
Jamis Renegade Expert@Evans
![]()
Kirjanmerkit