ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 20 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #571
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Asiasta porkkanaan, kun tämmönen tilanne on tullut. Onkohan tommoseen laturihommaan mitään apua, mistä yleensä voin saada uuden laturin? Greencycleltä löytyy vastaavaa laturia, mutta täytyisi johdon pää vaihtaa..kuulostaa nihkeeltä, jos ei onnistukaan.
    Johdon pään vaihto on helppo juttu. Ei vie montaa minuuttia. Purkkavirityksen sokeripalalla tekee alle minuutissa, jos uhraa vanhan laturin piuhan ja siinä on ehjä pää.

    Pää kannattaa vaihtaa siten, että vanhan ja uuden laturin piuhat keskeltä poikki, juottaa päät yhteen ja kutistesukkaa päälle. Ensin molempiin ohkasiin ja sitten paksumpi kutistesukkaa koko paketin päälle.

    Purkkavirityksen tekee samalla tavalla, mutta korvaa juotokset ja kutistesukan sokeripalalla. Purkkavirityksen tekee pienellä ruuvarilla ja saksilla. Toinen vaatii vähän työkaluja.

    Yleismittari olisi hyvä olla myös, että voi tarkistaa että vanhan laturin pistoke on ehjä ja sen että + ja - menee oikein.

    Jos ei ole mitään kokemusta sähköistä, eikä halua opetella, niin kai sieltä paikallisesti joku löytyy joka osaa homman.

    Hätätilassa luulisi vaikka jonkun autosähkökorjaamon tekevän pikkurahalla.

  2. #572
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Pää kannattaa vaihtaa siten, että vanhan ja uuden laturin piuhat keskeltä poikki, juottaa päät yhteen ja kutistesukkaa päälle.
    Tai jos haluaa vähän nätimmän, niin avaa boksin, irrottaa vanhan piuhan suoraan levyltä (tai mistä lähteekään) ja laittaa uuden suoraan sinne.

    Virta tietty kulkee kaikilla tavoilla, sen suhteen ei oo eroa.

  3. #573
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Joo, ei kannata noin pienen ongelman pitää fillaria telakalla kuukautta. Asiaan liittyen; miten monenlaisia pistokkeita akuissa on? Tarkoitan siis että jos haluaa miettiä toisen akun tilaamista Kiinasta niin pääseekö heti juottamaan vai onko liittimiä standardisoitu mitenkään? Mun mielestä jossain vilahti mini-XLR-liitin, eli sellainen mitä mikrofonipiuhoissa käytetään. Olen yrittänyt akkujen kuvista katsoa mutta harvoin niistä saa selvää.

  4. #574
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Tai jos haluaa vähän nätimmän, niin avaa boksin, irrottaa vanhan piuhan suoraan levyltä (tai mistä lähteekään) ja laittaa uuden suoraan sinne.

    Virta tietty kulkee kaikilla tavoilla, sen suhteen ei oo eroa.
    Jep, Edellyttäen, että boksi ei ole ultraäänihitsattu kiinni. Lisäksi jos aukoo, niin kannattaa hiukan varoa ettei riko elektroniikkaa ESD:llä. Ksäittelee korttia esim. siten, että pitelee reunoista.

    Mustalla kutistesukalla tehty jatko mustassa johdossa olisi sen verran nätti, että kelpuuttaisin sen itselleni. Jatkoa ei sitten kannta tehdä ihan liittimen viereen, ettei jatkopaikkaan tule turhia rasituksia.

    Tuossa kutistesukkajatkossa on se hyvä puoli, että jos ei omaa kolvia ja tinaa, niin liikkeele voi lähteä vaikka saksilla ja maalarinteipillä, jotta saa akun ekan kerran täyteen ja fiksaa sitten kutistesukkaratkaisun myöhemmin kun saa tarvikkeet ja työkalut vaikka lainaan. Mutta se yleismittari olisi hyvä olla, ettei mene + ja - sekaisin.

    Parhaassa tapauksessa sekoituksesta seuraan vain että lataus ei toimi (näin jos suojaukset kunnossa), pahimmassa tapauksessa sekä laturi, että akku tuhoutuu ja päälle vielä pieni tulipalo.

  5. #575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    Asiaan liittyen; miten monenlaisia pistokkeita akuissa on? Tarkoitan siis että jos haluaa miettiä toisen akun tilaamista Kiinasta niin pääseekö heti juottamaan vai onko liittimiä standardisoitu mitenkään?
    Kolmen akun kokemuksella, ainakin kolmea erilaista.

    Samasta paikasta saman valmistajan akun ostamalla todennäköisyys on varmaan paljon suurempi.

  6. #576
    Kannatan kanssa pientä juottamis/kutistesukka operaatiota, tulee siisti eikä ole niin paha rasti kun tekee rauhassa ajatuksella.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    ...

    Tuossa kutistesukkajatkossa on se hyvä puoli, että jos ei omaa kolvia ja tinaa, niin liikkeele voi lähteä vaikka saksilla ja maalarinteipillä, jotta saa akun ekan kerran täyteen ja fiksaa sitten kutistesukkaratkaisun myöhemmin kun saa tarvikkeet ja työkalut vaikka lainaan.

    ...
    Mikäänhän ei tunnetusti ole pysyvämpi ratkaisu kuin väliaikainen sellainen. T. taitaa itellä useimmat rojektit olla kuuluisalla p*rskarvaliitoksella kytketty.

  7. #577
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Kolmen akun kokemuksella, ainakin kolmea erilaista.

    Samasta paikasta saman valmistajan akun ostamalla todennäköisyys on varmaan paljon suurempi.
    ok.. ja "sama paikka" ei varmaan tarkoita sitä että tilaa kaikki osat Kiinasta No kolvaamalla saattaa selvitä mutta mielellään olisi kaikki Plug'n play -tyyppisiä..

  8. #578
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Tänään loppui kutistesukka kesken, kun siirsin kontrollerin runkokolmiosta satulalaukkuun. Vähän jouduin väliaikaisratkaisuja tekemään, mutta huomattavasti siistimpi fillarista nyt tuli.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  9. #579
    Joko tästä on jollain kokemuksia?

    http://www.bikediscount.de/KTM-Macina-Freeze-Plus

  10. #580
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Joko tästä on jollain kokemuksia?

    http://www.bikediscount.de/KTM-Macina-Freeze-Plus
    Ei mutta olen koeajanut Feltin sähköläskiä Boshin syteemillä ja sähkötöntä läskiä Blutolla, niin ajattelin jotain kommentoida. Sähköläskissä joustokeukasta saa suurimman ilon irti. Jos olisin ostamassa maastoajoon sähköläskiä, niin olisin valmis maksamaan joustokeulasta lisähintaa sähköläskissä. Sähköttömässä joustokeulan lisäarvo ei ole yhtä selkeä.

    Sähkömaastureille voisi varmaan olla myös oma kejunsa, kun avautumisketju on jo olemassa, niin ehkä tuo ketju saisi olla rauhassa ja keskittyä asialliseen keskusteluun laillisista sähkömaastopyöristä...

  11. #581

  12. #582
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Onkos kukaan tilannut Bafangiin uutta eturatasta?


    Ratas on siis tuon näköinen. Kattelin noita polkupyörärattaita, niin kaikki ovat noita neli/viispulteilla olevia, ei tällaisia keskiömallisia.
    Mistähän näitä saisi / kannattaa tilata?

  13. #583
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Noita saa hyvin esim. Classic-Cycle.de-kaupasta. Käytän sitä eniten, siellä on kaikkea kivaa.
    Noitahan on ns. Fauber-rattaana, ja sitten ns. Ashtabula/BMX-rattaana, jossa on tuo kammen reikä eri paikassa. Eivät käy ristiin ilman viilaa.
    Kinnerin 152-kampiseen 38-rattaaseen pulttasin kiinni kolmella pultilla 44-ashtabula-rattaan joka sattui lojumaan nurkissa. Cruiserissa on 46-piikkinen fauber-ratas, joka on viilattu sopivaksi ashtabulaan.

  14. #584
    Sopii varmaan tänne yleissähköistysketjuun tämä onnettomuusuutinen.

    http://yle.fi/uutiset/polkupyoran_ak...rvella/8018270

  15. #585
    ^ Mitenköhän vakuutusyhtiö suhtautuu asiaan, jos kyseessä olisi "omatekoinen pyöräviritys"?

  16. #586
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Nöösiö
    Viestit
    15
    Oiskohan niin, et Suomessa ei oo viel yhtään FlyKlyn kiekkoa?

  17. #587
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    ^ Mitenköhän vakuutusyhtiö suhtautuu asiaan, jos kyseessä olisi "omatekoinen pyöräviritys"?
    Tämä aihe kiinnostaisi kovasti, jos olisi ennakkotietoa saatavilla vakuutusyhtiöiltä. Eli eroavatko jotenkin toisistaan tapaukset A) Pyörä on kaupasta kokonaisena ostettu sähköpyörä. B) Pyörä on itselisätyllä sähkökitillä varustettu. C) Esim. pyörän akku on rakennettu itse.

    Veikkaan, että eivät eroa, mutta onko sekään selvää, kenen vakuutuksesta tuollainen menee, jos vaikkapa rivitalon varastossa pyörä kärähtää ja polttaa talon. Siis pyörän omistajan vai talon.

    Kysyy nimimerkki "minulla ei ole mitään vakuutuksia, mutta pitäisikö ottaa"

  18. #588
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilley Katso viesti
    Tämä aihe kiinnostaisi kovasti, jos olisi ennakkotietoa saatavilla vakuutusyhtiöiltä. Eli eroavatko jotenkin toisistaan tapaukset A) Pyörä on kaupasta kokonaisena ostettu sähköpyörä. B) Pyörä on itselisätyllä sähkökitillä varustettu. C) Esim. pyörän akku on rakennettu itse.
    Veikkaan, että eivät eroa, mutta onko sekään selvää, kenen vakuutuksesta tuollainen menee, jos vaikkapa rivitalon varastossa pyörä kärähtää ja polttaa talon. Siis pyörän omistajan vai talon.
    Kenen vakuutuksesta menee, kun tupakoitsija polttaa talon? On meinaan aika yleistä. Kakkosena taitaa tulla päälle jäänyt hella.
    Itsellä on täydet vakuutukset, mutta ei niitä akkujen takia kyllä otettu.
    E-Cruiser muokkasi tätä : 28.05.2015 at 10.41

  19. #589
    Ymmärtääkseni talon vakuutuksesta menee. Mutta jos pyörän omistajan sähkötouhut todetaan syyksi, niin onkohan vaaraa, että vakuutusyhtiö yrittääkin periä kuluja sieltä takaisin? Näinhän käy ainakin joissain itseaiheutetuissa tapauksissa.

  20. #590
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Ymmärtääkseni talon vakuutuksesta menee. Mutta jos pyörän omistajan sähkötouhut todetaan syyksi, niin onkohan vaaraa, että vakuutusyhtiö yrittääkin periä kuluja sieltä takaisin? Näinhän käy ainakin joissain itseaiheutetuissa tapauksissa.
    Joo. Lähes kaikki palot lienevät itseaiheutettuja, pois lukien tuhopoltot ja sähköisten kodinkoneiden (joiksi sähköpyörä laskettaneen) viat ja salamaniskut.
    Aikomoisia sähkövirityksiä monella on kotonaan. Modattuja kitaravahvistimia, jne.

  21. #591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Ymmärtääkseni talon vakuutuksesta menee. Mutta jos pyörän omistajan sähkötouhut todetaan syyksi, niin onkohan vaaraa, että vakuutusyhtiö yrittääkin periä kuluja sieltä takaisin? Näinhän käy ainakin joissain itseaiheutetuissa tapauksissa.
    Sitä varten on (kotivakuutuksen) vastuuvakuutus. Se kai likimain kaikilla on. Ja jos ei ole, niin kipin kapin ottamaan juurikin tuon mahdollisen muille aiheutetun vahingon korvausvastuun johdosta.

  22. #592
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyclooppi Katso viesti
    Sitä varten on (kotivakuutuksen) vastuuvakuutus. Se kai likimain kaikilla on. Ja jos ei ole, niin kipin kapin ottamaan juurikin tuon mahdollisen muille aiheutetun vahingon korvausvastuun johdosta.
    Sitä just, että taidan elää aika riskillä, kun mulla ei ole rivitalossa asuessa kotivakuutusta. Jos poltan koko talon, tulee isohko lasku. Omakotitalossa asuessa se sentään rajoittuisi vain omaan taloon, nyt pitää maksaa naapuriasunnotkin.

  23. #593
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilley Katso viesti
    Sitä just, että taidan elää aika riskillä, kun mulla ei ole rivitalossa asuessa kotivakuutusta. Jos poltan koko talon, tulee isohko lasku. Omakotitalossa asuessa se sentään rajoittuisi vain omaan taloon, nyt pitää maksaa naapuriasunnotkin.
    Ei se ihan noin mene. Kiinteistön vahingot korvataan taloyhtiön kiinteistövakuutuksesta ja kunkin asukkaan irtaimisto hänen omasta kotivakuutuksestaan. Jos kyseessä oli tuottamuksellinen vahinko, niin naapureiden vahingot korvataan vahingon aiheuttaneen vastuuvakuutuksesta, siis jos hänellä sellainen on, muussa tapauksessa kukin maksaa itse omalle irtaimistolleen aiheutuneet vahingot joko oman kotivakuutuksen turvin tai sitten kärsimällä itse vahingon.

  24. #594
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Nöösiö
    Viestit
    15
    Kellään kokemuksia tai linkkejä Bilteman tonnin sähkäleMTBstä?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  25. #595
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Nöösiö
    Viestit
    15
    Onkos kukaan kartalla tulevasta pedelec-lakimuutoksesta?

  26. #596
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Ei. Valaise meitä. Kaikki lakiasiauutiset sähköihin liittyen ovat tervetulleita.

  27. #597
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Näistä lakiasioista löytyy tuskallisen heikosti tietoa. Jos näitä pohditaan EU-tasolla, niin luulisi jostakin löytyvän ajantasaista tiedotusta. En hetken hakemisella löytänyt oikein mitään. Tästä jää sellainen tuntu, että norsunluutornissa päätetään asioita ja valmiit direktiivit julistetaan alamaisille ylhäältä annettuina.

    Toki ymmärrän, että esimerkiksi autoteollisuus on suuri häviäjä, kun sähköpyörät alkavat korvata autoja. Niinpä teollisuuden lobbarit heittävät kapuloita sähköavusteisten pyörien rattaisiin minkä kykenevät. Ilmeisesti ovat onnistuneetkin varsin hyvin, koska vuoden vaihteessa piti tulla 45 km/h s-pedelec-säännöksiä, jotka ovat juuttuneet jonnekin.

  28. #598
    Onko täällä muita Panasonicin keskiömoottoria käyttäviä sähköfillaristeja? Jos on niin kyssäri:

    Eli perheessämme on kaksikin saksalaista Riche (Kalkhoff) sähköfillaria missä Panan keskiömoottori. Toinen on ns. "sakemannien Schnellen Pedelec" käsikaasuineen ja siihen olenkin jo vaihtanut vetorattaan paria hammasta isommaksi (9->11). Tämä ei mitenkään tunnu vähentävän moottorin vääntöä, ainoastaan ylämäessä jurnutus lisääntyy reippaasti. Miten on, mahtaako tuota ratasta vielä uskaltaa moottorin kestoa ajatellen vaihtaa esim. 13 hampaiseksi?

  29. #599
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Onko täällä muita Panasonicin keskiömoottoria käyttäviä sähköfillaristeja? Jos on niin kyssäri:

    Eli perheessämme on kaksikin saksalaista Riche (Kalkhoff) sähköfillaria missä Panan keskiömoottori. Toinen on ns. "sakemannien Schnellen Pedelec" käsikaasuineen ja siihen olenkin jo vaihtanut vetorattaan paria hammasta isommaksi (9->11). Tämä ei mitenkään tunnu vähentävän moottorin vääntöä, ainoastaan ylämäessä jurnutus lisääntyy reippaasti. Miten on, mahtaako tuota ratasta vielä uskaltaa moottorin kestoa ajatellen vaihtaa esim. 13 hampaiseksi?
    Vastaan itse itselleni kun ei tullut muita kannanotoja:

    Siis vaihdoin siihen "laittomaan" Panan keskiömoottorifillariini "Schnellen Pedelec" sen keskiörattaan vieläpä 14 hampaiseksi ketjua lyhentäen. Eli fillarin vääntö ei tuosta mitenkään huonontunut, vaan nyt pääse ihan polkematti käsikaasulla tasamaastolla johonkin noin 40km/h nopeuksiin.

    Mäkeä noustessa ellei polje, niin keskiökone pitää kyllä aivan perkeleenmoista mourunaa, eli tuollaisissa paikoissa olen kyllä toistaiseksi avittanut kunnolla polkimilla. On välistä sellainen tunne, että kone räjähtää ja akkukin käy tuollaisessa käytössä aivan helvetin kuumana (ei kärsi juuri koskettaa)

    Mutta. kaikenkaikkiaan suosittelen kyllä keskiövehkeeseen sen vetorattaan vaihtamisen isommaksi, jos haluaa enempi avustusta vehkeestä irti!

  30. #600
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Akun tyypistä ja laadusta riippuen ei saisi kuumua liikaa. Silloin loppuu virrananto kyky kesken ja akku kärsii semmoisessa käytössä. Kapasiteettiä kasvattamalla tai paremmalla virran annolla olevia akkuja käyttämällä pitäisi lämpöjen pysyä kurissa. Lisäksi jännitteet pysyisi paremmin ylhäällä ja kulku paranisi
    Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •