GarminGiantElectrobike
Sivu 48 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

  1. #1411
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikk3 Katso viesti
    Mistä tiedän voinko käyttää vanhoja pinnoja uusissa kehissä? Mikä on se arvo mitä pitää vertailla, se joka ratkaisee kehien erot pinnojen sopivuuden suhteen?
    Kehän halkaisija. Mitä tarkoitat vanhojen pinnojen käyttämisellä? Siis vanhan mittaisia vai oikeasti käytettyjä pinnoja? Ostaisin kyllä uudet, sillä vanhat voivat olla jo väsyneet, jos ovat lommoilla olevissa ja heittävissä vanteissa olleet. Jaa kahdella uuden ja vanhan kiekon halkaisijoiden erotus, niin saat uuden pinnan pituuden erotuksen vanhaan olettaen, että tiedät vanhojen pituuden. Jos et tiedä, niin sitten voit mitata. Toki voit myös mitata navan ja vanteen ja laskea siitä esim. netin laskureilla. Tai hakea osan luvuista netistä tai ihan miten vain. Gurut sanovat, että valmistajien ilmoittamiin ERD-mittoihin ei pitäisi luottaa, jos on mahdollista itse mitata.

  2. #1412
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    50
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Kehän halkaisija. Mitä tarkoitat vanhojen pinnojen käyttämisellä? Siis vanhan mittaisia vai oikeasti käytettyjä pinnoja? Ostaisin kyllä uudet, sillä vanhat voivat olla jo väsyneet, jos ovat lommoilla olevissa ja heittävissä vanteissa olleet. Jaa kahdella uuden ja vanhan kiekon halkaisijoiden erotus, niin saat uuden pinnan pituuden erotuksen vanhaan olettaen, että tiedät vanhojen pituuden. Jos et tiedä, niin sitten voit mitata. Toki voit myös mitata navan ja vanteen ja laskea siitä esim. netin laskureilla. Tai hakea osan luvuista netistä tai ihan miten vain. Gurut sanovat, että valmistajien ilmoittamiin ERD-mittoihin ei pitäisi luottaa, jos on mahdollista itse mitata.
    Tarkoitan justiinsa olemassa olevia pinnoja jotka ovat tällä hetkellä kiinni kiekoissa. Otin kehistä tiedot jotka ovat seuraavanlaiset:

    Nykyinen: ERD 540, 559x19
    Uusi: ERD 536, 559x26

    Pystyykö noiden tietojen avulla päättelemään käykö nykyiset pinnat uusiin kehiin?

  3. #1413
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikk3 Katso viesti
    Tarkoitan justiinsa olemassa olevia pinnoja jotka ovat tällä hetkellä kiinni kiekoissa. Otin kehistä tiedot jotka ovat seuraavanlaiset:

    Nykyinen: ERD 540, 559x19
    Uusi: ERD 536, 559x26

    Pystyykö noiden tietojen avulla päättelemään käykö nykyiset pinnat uusiin kehiin?
    Pystyy päättelemään olettaen, että valmistajan ilmoittamat mitat ovat oikeita (ERD ei ole ihan täysin tarkasti määritelty käsite), mutta yleensähän noihin luotetaan. Uudelle vanteellesi pinnojen pitäisi olla 2 mm lyhyempiä kuin vanhat. Eli sinällään pitäisi onnistua, kun mieluummin aavistuksen liian pitkät kuin lyhyet. MUTTA! Roger Mussonin mukaan valmiissa kiekossa pinnat eivät saa työntyä 2 milliä enempää nippelin yläpinnan ylitse, eli se ratkaisee sen lopulta. Varmaan voit arvioida nykyisen tilanteen perusteella, että miten kävisi.

  4. #1414
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    50
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Pystyy päättelemään olettaen, että valmistajan ilmoittamat mitat ovat oikeita (ERD ei ole ihan täysin tarkasti määritelty käsite), mutta yleensähän noihin luotetaan. Uudelle vanteellesi pinnojen pitäisi olla 2 mm lyhyempiä kuin vanhat. Eli sinällään pitäisi onnistua, kun mieluummin aavistuksen liian pitkät kuin lyhyet. MUTTA! Roger Mussonin mukaan valmiissa kiekossa pinnat eivät saa työntyä 2 milliä enempää nippelin yläpinnan ylitse, eli se ratkaisee sen lopulta. Varmaan voit arvioida nykyisen tilanteen perusteella, että miten kävisi.
    Kiitos, tämä selventää asiaa

  5. #1415
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    jkl
    Viestit
    172
    En uutta threadia jaksanut tehdä tai sopivampaa etsiä, mutta tämähän sivuaa aihetta.
    Omassa Konassa on tehdasasennuksena WTB sx19 29" vanteet. Tuntuu että muutamaan muuhun pyörään verrattuna ei ole erityisen kevyt ajaa. Voisiko vaikuttaa se, että vanteet painavat 2400g per pari eli 1200g per vanne. Kuulostaa aivan älyttömän paljolta, kun joku perus DT-Swiss mitää saa 40€ saksasta painaa 800g pari eli 400g per vanne. Kuinka paljon vaikuttaa ajoon tuollainen ero?

  6. #1416
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mali Katso viesti
    Omassa Konassa on tehdasasennuksena WTB sx19 29" vanteet. Tuntuu että muutamaan muuhun pyörään verrattuna ei ole erityisen kevyt ajaa. Voisiko vaikuttaa se, että vanteet painavat 2400g per pari eli 1200g per vanne. Kuulostaa aivan älyttömän paljolta, kun joku perus DT-Swiss mitää saa 40€ saksasta painaa 800g pari eli 400g per vanne.
    Tota noi... puhutko sää nyt kiekoista ja vanteista ristiin. En usko, että sulla on á 1200g vanteet. En myöskään usko, että neljälläkympillä saa 800g painoiset DTSwissin kiekot

    Jos tuo WTB sx19 -kiekkojenkin paino on tuo 2400g ne on sikamaisen painavat.

    Kuinka paljon vaikuttaa ajoon tuollainen ero?
    Todella paljon. Mutta älä välitä, kohta sulle todistetaan oikein linkkien avulla, että kiekkojen painolla ei ole mitään merkitystä.


  7. #1417
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ei ne vanteet noin paljoa paina, ehkä reilun 500 grammaa kappale.
    Napoineen, pinnoineen ja nauhoineen saattaa painaa tuon 2,4 kiloa.

  8. #1418
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mali Katso viesti
    En uutta threadia jaksanut tehdä tai sopivampaa etsiä, mutta tämähän sivuaa aihetta.
    Omassa Konassa on tehdasasennuksena WTB sx19 29" vanteet. Tuntuu että muutamaan muuhun pyörään verrattuna ei ole erityisen kevyt ajaa. Voisiko vaikuttaa se, että vanteet painavat 2400g per pari eli 1200g per vanne. Kuulostaa aivan älyttömän paljolta, kun joku perus DT-Swiss mitää saa 40€ saksasta painaa 800g pari eli 400g per vanne. Kuinka paljon vaikuttaa ajoon tuollainen ero?
    Kuten sanottu, niin olet sotkenut ilmeisesti aika montakin asiaa keskenään. WTB SX19 29" vanne painaa joko 542 g tai 547 g (single eyelets -versio.) Kevyimmät alumiinivanteet (kuten useat hiilikuituisetkin) ovat hieman alle 400 g. Esim. Notubes Crest on 380 g ja maksaa n. 75 € /kpl halvimmillaan. Tuskin sinulla niissä muutamissa muissakaan pyörissäsi on ihmeellisen kevyitä vanteita. Navoista ja pinnoista ja ennen kaikkea renkaasta voi tulla lisää painoeroa toki, mutta parisen sataa grammaa ei käytännössä vaikuta mihinkään kilpaurheilun ulkopuolella.

    Tuossa jo eräs ehti vinoillen tarjota mutuaan, mutta sitä se vain on: mutua. Heillä ei ole tosiaan tarjota yhtään linkkiä mittauksista, kuinka se on valtavan merkityksellistä, koska se ei ole. Mutta monen pitää rationalisoida itselleen kalliit ostokset, niin tuollaista se sitten on. Kuski voi painaa vaikka 100 000 g tai 75 000 g, mutta jos kiekot painavat 400 g enemmän yhteensä, niin *gasp* se on niin kamalaa.

  9. #1419
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    jkl
    Viestit
    172
    http://m.jensonusa.com/!LFCq0axEmdC8...19-29-Wheelset

    Kylllä. Minulla meni sekaisin kiekot ja vanteet. *facepalm*

    Alla muutama tällä kertaa toivittavasti samaa kategoriaa oleva huomautus. Omat wtb:t silti tuntuvat aika raskailta näihin verrattuna.

    http://www.bike-discount.de/en/buy/f...1087/wg_id-215

    Esimerkiksi nämä painavat noin puoli kiloa vähemmän. Tosin hintaakin on jo aika paljon. 100€ paikkeilla taisi saada kuitenkin jo 300-400g kevyemmät setit.
    http://eipehmeillepenkeille.blogspot.fi/

  10. #1420
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Meinaatko sä laittaa noi 650b kiekot 29" tilalle, jotta säästäisit painoa?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #1421
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos tuo WTB sx19 -kiekkojenkin paino on tuo 2400g ne on sikamaisen painavat.
    Esim. 500 g:n vanne 2 millin DT:n pinnoilla, vannenauhalla, alumiininippeleillä, Deoren navalla ja 180 millin Shimanon Centerlock-jarrulevyllä painaa edessä n. 1250 g. Takana tietysti sitten selvästi enemmän. Vai sikamaista? Laadukasta peruskamaa. Jos punnitaan vähän riisutummin, niin 2,2 - 2,3 kg painavat edulliset, mutta ihan hyvät setit.

  12. #1422
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Jos punnitaan vähän riisutummin, niin 2,2 - 2,3 kg painavat edulliset, mutta ihan hyvät setit.
    Ja vertailun vuoksi alumiinikehäiset valmiit huippumaastokiekot n. 1600g, kaikista keveimmät hiilikuitukehäiset lienee luokkaa 1200-1300g. Normaali listahinta noille alumiinikehäisille valmiskiekoille on tyypillisesti 600-800€ ja hiilarista maksetaan kaksin- tai kolminkertaisesti.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  13. #1423
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Tuossa jo eräs ehti vinoillen tarjota mutuaan, mutta sitä se vain on: mutua. Heillä ei ole tosiaan tarjota yhtään linkkiä mittauksista, kuinka se on valtavan merkityksellistä, koska se ei ole....
    Väkisinkin tulee noista sun jutuista mieleen, että et ole tainnut koskaan ajaa kevyillä kiekoilla (tai kevyellä fillarilla ylipäätään)? Kokeile ihmeessä joskus jos on tilaisuus. Saatat yllättyä.

    Sen sijaan, että kuinka paljon tehoa tarvitaan enemmän tai vähemmän fillarin ajamiseen jonkin nyppylän päälle merkityksellisempää on käytännön ajelu (maastossa) ja käsittely (keventelyt, suunnamuutokset ym) ja siihen vaikuttaa hyrrävoimat.

    Massan vaikutusta hyrrävoimiin voi demota itselleen helposti:

    1) ota etukiekko irti fillarista
    2) ota akselin päistä kiinni ja pyydä jotakuta pyöräyttämään kiekko kunnon vauhtiin
    3) kääntele pyörivää kiekkoa monipuolisesti eri suuntiin
    4) ota rengas irti ja toista kohdat 1-3
    5) laita rengas takaisin ja toista kohdat 1-3

    Demon voi järjestää itselleen myös vaihtamalla kevyemmät kumit (+ sisurit?). Tasokkaista fillarikaupoista saattaa saada kiekkosetin koeajoon ennen ostopäätöstä.

    Korostettakkoon nyt varmuuden vuoksi, että laissa ei ole määrätty pakkoa haalia itselleen kevyitä kiekkoja yms. Eikä sellaisessa ole mieltä henkilöille, jota eivät omassa käytössään havaitse muutosten vaikutusta tai sellaista muuten kaipaa.

    Toki jos vaikka maastopyörällä ajelee kaupungilla ja hiljaa pururadoilla ei kiekkojen painolla ole harrastajalle merkitystä. Eikä jossain ovh-alkaen fillareissa kannata moista miettiä. Ostaa sitten kevyempää kiekkoa jos siltä tuntuu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Esim. 500 g:n vanne 2 millin DT:n pinnoilla, vannenauhalla, alumiininippeleillä, Deoren navalla ja 180 millin Shimanon Centerlock-jarrulevyllä painaa edessä n. 1250 g. Takana tietysti sitten selvästi enemmän. Vai sikamaista? Laadukasta peruskamaa. Jos punnitaan vähän riisutummin, niin 2,2 - 2,3 kg painavat edulliset, mutta ihan hyvät setit.
    Hei, jarrulevyt eivät kuulu kiekkojen painoon. Ei oikeastaan vannenauhakaan.

    Tuollaiset ovat varmasti ihan hyvät peruskäyttöön, mutta painavathan tuollaiset +2000g 29er kiekkosetit ovat. Itsellä täpärissä orkkiksena tuota (~2250g) luokkaa ja ovat kyllä kurjat kiekot. Harmittaa hiukan kun pukkaa muuta projektia, että noiden päivitys siirtyy tuonnemmaksi.


  14. #1424
    IncBuff Guest
    Ei kai tommosilla yli 1500 grammaisilla ankkureilla kukaan kehtaa ajaa...tai voihan sitä itseään monella tavalla kiduttaa.

  15. #1425
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Ja vertailun vuoksi alumiinikehäiset valmiit huippumaastokiekot n. 1600g, kaikista keveimmät hiilikuitukehäiset lienee luokkaa 1200-1300g. Normaali listahinta noille alumiinikehäisille valmiskiekoille on tyypillisesti 600-800€ ja hiilarista maksetaan kaksin- tai kolminkertaisesti.
    ostin halvalla(999e) Rammin Rise 60 muovikiekot kun luulin saavan kohtuu kepeet kiekot mutta ne olikon kohtuu painavat (1696 g)

  16. #1426
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei kai tommosilla yli 1500 grammaisilla ankkureilla kukaan kehtaa ajaa...tai voihan sitä itseään monella tavalla kiduttaa.
    Niin, tosi monihan jää alle 1500 g:n... eikun.

    http://www.bike24.com/1.php?content=...;product=36317

  17. #1427
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Väkisinkin tulee noista sun jutuista mieleen, että et ole tainnut koskaan ajaa kevyillä kiekoilla (tai kevyellä fillarilla ylipäätään)? Kokeile ihmeessä joskus jos on tilaisuus. Saatat yllättyä.
    Vai sellaista tulee mieleen.

    Hei, jarrulevyt eivät kuulu kiekkojen painoon. Ei oikeastaan vannenauhakaan.
    Tiedän, mutta kerroin vain esimerkin siitä, mitä tuollainen perushyvää laatua oleva kokonaisuus painaa. Tuo lähtötilanne oli vähän epäselvä, että mitä siinä oli ihminen mitannut (tai mistä olikaan luku peräisin) 2,4 kiloon kuuluvaksi, vaikka se toki selvisikin sitten myöhemmässä viestissä.

    Tuollaiset ovat varmasti ihan hyvät peruskäyttöön, mutta painavathan tuollaiset +2000g 29er kiekkosetit ovat.
    Monien huippukiekkosettien paino on lähellä paria kiloa.

    Itsellä täpärissä orkkiksena tuota (~2250g) luokkaa ja ovat kyllä kurjat kiekot.
    On se herkkää touhua.

  18. #1428
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Niin, tosi monihan jää alle 1500 g:n... eikun.

    http://www.bike24.com/1.php?content=...;product=36317
    Miten linkkisi yli 1500 gramman kiekoista liittyy väitteeseen mitenkään? Kyllähän jokainen nettikaupasta osaa niitä linkkailla...Se ei kuitenkaan muuta alkuperäistä väitettä miksikään

  19. #1429
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Miten linkkisi yli 1500 gramman kiekoista liittyy väitteeseen mitenkään? Kyllähän jokainen nettikaupasta osaa niitä linkkailla...Se ei kuitenkaan muuta alkuperäistä väitettä miksikään
    Sitenhän se liittyi, että ilmeisesti joku kehtaa ajella yli 1500 g:n kiekoilla. Siis joku muukin kuin minä, jossa joku muu tarkoittaa sellaista 99 %:a tämänkin palstan ihmisistä. Alkaa olla aika hankala enää tuosta kevennellä. Tosin viestisihän oli oletettavasti sarkasmia, mutta tulipahan nyt mainittua, ettei joku erehdy ottamaan noita tosissaan.

  20. #1430
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Noniin, ostin projektiin vanhan piken ilmakeulan jossa 20mm läpiakseli. Kun ei itseltä tuommoiseen sopivaa etunapaa löytynyt niin ostin samalla (halvalla kun sai) jonkun tekemät projektikiekot, edessä hopen pro 2 napa ja takana shimpan xt. Juttu on että kehät ovat aika leveät, sisämitta edessä 35mm ja takana 40mm! Paljastuivat pienen tutkimisen jälkeen TRYALL trial kehiksi, semmoiset pyöreillä kevennysreijillä olevat... Rihtasin kiekot ja pyöräytin 2.1 kumit päälle, vois joo olla leveämmät mutta tommoset löyty varastosta. Vähän jäi kyljet näkyviin, mutta parin lenkin jälkeen en havainnut mitään ropleemaa metsäpoluilla. Pyöränä jäykkäperäinen Evil Soveregin ja ajo sekalaista metsärymistelyä. Kuva fillarista löytyy sivulta, http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ol-III/page109

    Kysymys kuuluukin että veivaanko vaan päälle leveämmät kumit ja ajan tyytyväisenä noilla ja katon kui kestää? Ymmärtääkseni kestävempiä MTB-kehiä löytyy kevyempinä ja että noissa trial kehissä olisi ainoana haittana paino? Ajo on aika agressiivista joten vanteiden olisi hyvä kestää droppien iskuja jne.

    So, kannattaako vaihtaa ajoissa ja katsella jotain fiksumpaa alle vai sotkea noilla kunnes rivahtaa bashaksi ja sitten vaihdatta paremmat kehät sopivilla pinnoilla noille navoille?

  21. #1431
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Anyone?
    Oisko kellään heittää vinkkejä hinta/laatusuhteeltaan hyviltä ja kestäviltä vannekehiltä maastokäyttöön? 26"

  22. #1432
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juipp4 Katso viesti
    Anyone?
    Oisko kellään heittää vinkkejä hinta/laatusuhteeltaan hyviltä ja kestäviltä vannekehiltä maastokäyttöön? 26"
    Itellä on enskapelissä stanin flowit, joita ei tieten enää saa, eikä varmaan kannattaisi ostaa vaikka saisikin, Flow Ex on kuitenkin parempi kehä. Mäkipyörässä on Flow Ex:t, ja ne on kestäneet kyllä kivasti paukuttaa, oma ajokaan ei sitä kaikkein säälivintä aina ole. Absoluuttisesti keveämpiä ja toisaalta kestävämpiäkin tietenkin löytyy, mutta itse olen kokenut ny aika kivaksi kompromissiksi. Kuriositeettina punnittuja painoja, kumpikin setti siis 26" kokoisena ja kehät valkoisia:

    Etukiekko Stan's Notubes ZTR Flow kehä, Hope Evo2 20mm napa, Sapim 1,8/2.0 pinnat, messinkinippelit, Stans yellow tape, paino 880g
    Takakiekko
    Stan's Notubes ZTR Flow kehä, Hope Evo2 135/9mm napa, Sapim 1,8/2.0 pinnat, messinkinippelit, Stans yellow tape, paino 1026g
    Yhteispaino 1906g

    Etukiekko Stan's Notubes ZTR Flow EX kehä, Hope Evo2 20mm napa, Sapim 1,8/2.0 pinnat, alunippelit, Stans yellow tape, paino 873g
    Takakiekko
    Stan's Notubes ZTR Flow EX kehä, Hope Evo2 150/12mm napa, Sapim 1,8/2.0 pinnat, alunippelit, Stans yellow tape, paino 1026g
    Yhteispaino 1899g

    Juuri ja juuri noilla on kehdannut ajaa


    member of #tou mtb team

  23. #1433
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Vääksy
    Viestit
    397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juipp4 Katso viesti
    Anyone?
    Oisko kellään heittää vinkkejä hinta/laatusuhteeltaan hyviltä ja kestäviltä vannekehiltä maastokäyttöön? 26"
    Ei kokemuksia mutta tällä hetkellä kuumottaisi rakentaa itselle kehät jommasta kummasta alla luetelluista DT:n kehistä.

    DT Swiss XM 401
    DT Swiss EX 471

    Hinta/paino/leveys on hyvin edustuskelpoinen esim yllä mainitun Flow vanteen kanssa jollaiset itselläkin pyörästä alta löytyy.
    Lyhyt numeerinen vertailu Flow/Flow EX vanteisiin 26 tuuman koossa.

    Sisä/ulkoleveys
    Flow 22,6/28
    Flow EX 25,5/29
    XM 401 22,5/27
    EX 471 25/30

    Hinta (bike24.de)
    Flow
    Flow EX 83,26 €
    XM 401 62,42€
    EX 471 67,63€

    Paino
    Flow 470g
    Flow EX 490g
    XM 401 410g (sisältää nippelit)
    EX 471 475g (sisältää nippelit)

    Onko jollain jo ihan oikeasti kokemusta kyseisistä vanteista? Itseäkin kiinnostaisi.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

  24. #1434
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    268
    Kasautin viikko sitten Dt 350 navoille(28pinnaiset) EX471 kehät(26"), supercomp pinnoilla. painoa setille tuli 1740g. pari lenkkiä vasta takana.. jämäkän oloiset eikä tunnu ankkureilta..

  25. #1435
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    http://www.chainreactioncycles.com/m...4/rp-prod80641
    Oisko tämmöset mustään kotoisin?
    Passais keltasena fillariin niin ei tyylipoliisikaan pääse pamputtamaan!

  26. #1436
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juipp4 Katso viesti
    Noniin, ostin projektiin vanhan piken ilmakeulan jossa 20mm läpiakseli. Kun ei itseltä tuommoiseen sopivaa etunapaa löytynyt niin ostin samalla (halvalla kun sai) jonkun tekemät projektikiekot, edessä hopen pro 2 napa ja takana shimpan xt. Juttu on että kehät ovat aika leveät, sisämitta edessä 35mm ja takana 40mm! Paljastuivat pienen tutkimisen jälkeen TRYALL trial kehiksi, semmoiset pyöreillä kevennysreijillä olevat... Rihtasin kiekot ja pyöräytin 2.1 kumit päälle, vois joo olla leveämmät mutta tommoset löyty varastosta. Vähän jäi kyljet näkyviin, mutta parin lenkin jälkeen en havainnut mitään ropleemaa metsäpoluilla. Pyöränä jäykkäperäinen Evil Soveregin ja ajo sekalaista metsärymistelyä. Kuva fillarista löytyy sivulta, http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ol-III/page109

    Kysymys kuuluukin että veivaanko vaan päälle leveämmät kumit ja ajan tyytyväisenä noilla ja katon kui kestää? Ymmärtääkseni kestävempiä MTB-kehiä löytyy kevyempinä ja että noissa trial kehissä olisi ainoana haittana paino? Ajo on aika agressiivista joten vanteiden olisi hyvä kestää droppien iskuja jne.

    So, kannattaako vaihtaa ajoissa ja katsella jotain fiksumpaa alle vai sotkea noilla kunnes rivahtaa bashaksi ja sitten vaihdatta paremmat kehät sopivilla pinnoilla noille navoille?
    Leveemmät kumit alle vaan ja keuli auringonlaskuun.

    Speksaa uudet kehät sitten kun olet ajanut nuo ensiksi solmuun, mikä voi tietty olla hankalaa koska ne on trial kehät

  27. #1437
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Olen 27.5 koossa kiekkoja katselemassa ja nämä Actionsportsin Fun Worksit kiinnostavat: minkälaisia kokemuksia löytyy 4way Pro -navoista ja Amride 25 kehistä? http://www.actionsports.de/en/fun-wo...l.tlr-kit-4287

    Speksit joilla etenen:
    - 27.5", mielellään alle 1800g
    - kehän sisäleveys 25mm tai yli
    - helpohkosti konvertoitava akseli 142<->135/12
    - setin hinta alle 400e

  28. #1438
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ben Katso viesti
    Olen 27.5 koossa kiekkoja katselemassa ja nämä Actionsportsin Fun Worksit kiinnostavat: minkälaisia kokemuksia löytyy 4way Pro -navoista ja Amride 25 kehistä? http://www.actionsports.de/en/fun-wo...l.tlr-kit-4287

    Speksit joilla etenen:
    - 27.5", mielellään alle 1800g
    - kehän sisäleveys 25mm tai yli
    - helpohkosti konvertoitava akseli 142<->135/12
    - setin hinta alle 400e
    Mulla on noi, tosin 29" -koossa. Kiekot meni uuutena vähän venkuraksi Sappeella. Tais olla huonosti kasattu (mun kolmannet kiekot Actionsportista, kahdet ekat loistavasti kasattu). Itse kiristelin pinnat ja oioin kiekon ja sittemmin ovat kyllä kestäneet mm. Viikon keikan alamäkiajelua etelä-Euroopassa. Navoistakaan ei ole mitään pahaa sanottavaa. Toistaiseksi ainakin toimivat täysin ok. Ainoa miinus tulee noitten kehien käytöstä tubelessina. Kehän profiili on vähän hankala teipin pysyvyyden kannalta. Itse en ainakaan Stanin 25mm teipin kanssa saanut kunnolla toimimaan. Viimeistään rengasta poisottaessa lähti teippi aina mukana. Laitoin gorillateipillä ja nyt toimii.

  29. #1439
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Mulla on noi, tosin 29" -koossa. Kiekot meni uuutena vähän venkuraksi Sappeella. Tais olla huonosti kasattu (mun kolmannet kiekot Actionsportista, kahdet ekat loistavasti kasattu). Itse kiristelin pinnat ja oioin kiekon ja sittemmin ovat kyllä kestäneet mm. Viikon keikan alamäkiajelua etelä-Euroopassa. Navoistakaan ei ole mitään pahaa sanottavaa. Toistaiseksi ainakin toimivat täysin ok. Ainoa miinus tulee noitten kehien käytöstä tubelessina. Kehän profiili on vähän hankala teipin pysyvyyden kannalta. Itse en ainakaan Stanin 25mm teipin kanssa saanut kunnolla toimimaan. Viimeistään rengasta poisottaessa lähti teippi aina mukana. Laitoin gorillateipillä ja nyt toimii.
    Kiitos kokemuksista, tosiaan on aika venkuran näköinen tuo kehän profiili: http://www.actionsports.de/media/ima..._1_720x600.jpg
    Teipin pysyminen on siis ainut kokemasti ongelma eli yksi kierros gorillaa riittää ja renkaat nousevat ihan hyvin jne.? Omien DT E1900 -kehien kanssa ottaa pattiin ku niihin pitää laittaa kaksi tai useampi kierros, jotta alkaa renkaat nousemaan.

    Oletko Fun Worksin navan huoltoon perehtynyt eli lähinnä onko laakereiden saatavuudesta ja vaihdon helppoudesta tietoa?

    Entäs onko kellään DT EX471:stä antaa kokemuksia tubeless-käytössä? Onko em. ongelmaa ollut tmv?

  30. #1440
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Kysäisenpä tämän otsikon alla, josko jollain kokemusta olisi.

    Tuli retrofillariin huudeltua ebaystä vuosimallin 2006 Mavic Crossmax xl kiekot edullisesti. Kyseessä siis v-jarrukiekot sillä keraamisella jarrupinnalla ja vieläpä oikein hyvässä kunnossa säilyneenä. Jarruina Cannondalessa on Avidin single digit seiskat orkkispaloilla ja kaipaisin kokemuksia miten tuo keraaminen pinnoite + normaalit jarrupalat yhdistelmä toimii/kestää ajossa vai kannattaako satsata keraamiselle pinnalle tarkoitettuihin paloihin?

    Nihkeästi on vaan noita paloja tarjolla ja fillarissa kakkoskiekkoina alumiinisilla jarrupinnoilla olevat Crossridet, joissa sliksit päällä. Toisaalta taas hiukkasen hirvittää ajatus kattella keramiikan lohkeilua jarrutellessa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •