ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 26 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #751
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Tulikin jatkuvaa vesisadetta alle +4 asteessa. Jäi lenkki kesken 70 km kohdalla. Mutta renkaisiin. Pito myös märällä hyvä. Ei moitteen sijaa. Ei suinkaan näissä ole latexia sisuri? Meinaan vaan, että vuorokaudessa putoaa kolme baaria paineet.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  2. #752
    ^Mielenkiintoista. Lateksilta kuulostaa. Ettei vaan olisi käytännössä tosiaan joku Challengen malli, joka on vaan "brändätty uudelleen" halpisnakiksi. Mitä sitä nyt eri tuotantolinjaa pystyttämään, katteethan noissa on joka tapauksessa kohdillaan.

  3. #753
    Itselleni olisi valikoitumassa seuraaviksi tuubeiksi continentalin attack + force comp yhdistelmä.

    https://www.conti-online.com/www/bic...ceComp_en.html

    Käyttötarkoituksena triathlon ja pääpaino kisoissa. Kokemuksia noista tuubeista ei kauheasti löytynyt tästä ketjusta, joten heittäkää toki kommentteja jos kokemusta tai parempia ehdotuksia löytyy. Aikaisemmin itselleni kokemusta on kertynyt oikeastaan ainoastaan vittorian corsa cx-tuubeista, joista päälimmäisenä jäi mieleen mukavuus.

    Aikaisemmin en tuubeja "litkuttanut" etukäteen, mutta nyt olisi tarkoitus sitäkin kokeilla. Niistäkin ilmeisesti eroja löytyy, joten suosituksia otetaan vastaan.

  4. #754
    sledgehammer Guest
    Contin revosealilla litkutin oman tri-pyörän competition tuubit, mutta eipä ole litkulle ollut edes tarvetta, kun ovat pysyneet ehjinä. En ainakaan silmällä näe, että olis litkut tullut jostain kohtaa ulos.

  5. #755
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Itse vaihdoin Vittorian corsa evo cx -> Continental competition 25mm. Mukavuus parani ja ainakin tuntuu että rullaisi vielä paremmin kuin Vittoriat. Hyvät tuubit olleet kaikin puolin.

  6. #756
    jarit Guest
    Tämä keskustelu oli jo lähdössä sivuraiteelle halpis tuubeista, mutta palasi takasin.
    Jos nyt kuitenkin tuota sivuraidetta hieman jatkaisi: Duunimatka pyörään meni alla Vittoria Rally 25mm:set. Tänään ajoin ekaa aamua officelle hieman kostealla kelvillä. Vaikea sanoa minkalaisesta renkaasta on oikein kyse ja kuinka kauan noilla pääsee. Pitäähän sitä olla hieman jännitystä, että myöhästyykö flätin vuoksi aamu palsusta vai kotona illalliselta
    Helposti ne ainakin menivät paikalleen Tufolla. Toivottavasti myös pysyvät siellä.

  7. #757
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Irroittelin kiekoista liimoja. Tarkoituksena pistää Vittoria Pave 25mm alle. Käytän irroitukseen Rexin voiteenpoistoainetta, karhunkieltä ja kangasta. Yllättävä huomio oli, että toinen kiekko joka oli liimattu Contilla oli hirveän työn ja ähräyksen takana. Toisaalta Vittorian mastik+voiteenpoistoaine lähti käytännössä 10min työllä täysin puhtaaksi.

    Ja näin
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  8. #758
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Jatkossa kun käytät teippiä niin säästyt tuoltakin vaivalta ja voit lähteä samantien ajamaan kun rengas on päällä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #759
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Taidan jatkossakin käyttää liimaa tuubeissani. Ihan vaan oman mielenrauhani ja perinteiden vuoksi.
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  10. #760
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Jatkossa kun käytät teippiä niin säästyt tuoltakin vaivalta ja voit lähteä samantien ajamaan kun rengas on päällä.
    Vittumaisempaa se vanha teippi on poistaa kun vanha liima, vai laitatko aina uuden teipin vanhan päälle?


  11. #761
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Teippi lähtee kiekosta erittäin helposti vanhan tuubin mukana. Suurin osa liiman puolustelijoista ei ole ikinä kokeillut teippiä. Jokainen tyylillään, eihän siinä mitään..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #762
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Näin juuri, tyylikysymys myöskin minulle hyvin pitkälti. Enkä sitäpaitsi uskalla ottaa riskiä, että Hinault kuulee minun käyttäneen teippiä
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  13. #763
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Teippi lähtee kiekosta erittäin helposti vanhan tuubin mukana.
    Ja tuubit liimataan juuri siksi, etteivät irtoaisi helposti ääritilanteissakaan.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  14. #764
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Menee offtopikiksi, mutta ei ole ikinä irronnut tuubi ajossa vaikka on tultu reippaasti etelän mäkiä alas keskivertoa isommalla elopainolla. Mutta en viitsi tästä nyt vääntää enempää.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #765
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Hyvät tuubirenkaat

    Yhden heikkouden keksin teipissä. Parin edellisen teipatun tuubin kanssa teippi on lähtenyt kehältä tosi siististi renkaan mukaan. Jos renkaan haluaa ottaa irti jostain muusta syystä kuin sen loppuunkulumisen/puhkeamisen takia, se käytetty teipin liima todennäköisesti kuivuu hyllyllä lojuessaan, teippiä voi olla aika hankala saada kokonaan irti renkaasta ja rengasta voisi olla melko hankala painia takaisin kehälle jos siinä on teippi valmiiksi kiinni.

    Perinteitä kunnioittaen, laadusta tinkimittä tuubinsa liimaavat varmaan käyttävät edelleen myös remmipolkimia ettei joku tule vetämään turpaan?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anzah Katso viesti
    Itselleni olisi valikoitumassa seuraaviksi tuubeiksi continentalin attack + force comp yhdistelmä.
    Tulin siihen tulokseen että haluan hyllyyn kaksi seuraava rengasta ja laitoin Saksasta tulemaan tuon attack+force -parin. Saa nähdä milloin pääsevät kehälle, nykyiset Onet saattaa kestää vielä tuhansia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #766
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Teippi lähtee kiekosta erittäin helposti vanhan tuubin mukana. Suurin osa liiman puolustelijoista ei ole ikinä kokeillut teippiä. Jokainen tyylillään, eihän siinä mitään..
    En vielä kertaakaan ole saanut teippiä irti ilman että siitä olisi jäänyt kohtuullinen osa alinta kerrosta kiinni vanteeseen.

  17. #767
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.161
    Sama ongelma ollut minulla niissä parissa kerrassa mitä olen yrittänyt. Tästä on enemmän keskustelua ihan omassa otsikossaan teippi vai liima.

    Tuubeista minulla on käytösää Veloflex carbonit 23 mm leveänä. Niiden kuluttua tai hajottua vaihdan jo kaapissa pidempään odotelleisiin Schwalben Oneihin 24 mm versioina. Veloflexit ovat pettäneet pari kertaasiten, että niihin on leikkautunut iso palkeenkieli syystä tai toisesta. Toinen paikkautui just ja just litkulla ja parilla patruunalla. Toisen kanssa ei ollut mitään toivoa.

  18. #768
    sledgehammer Guest
    Yhden heikkouden keksin teipissä. Parin edellisen teipatun tuubin kanssa teippi on lähtenyt kehältä tosi siististi renkaan mukaan. Jos renkaan haluaa ottaa irti jostain muusta syystä kuin sen loppuunkulumisen/puhkeamisen takia, se käytetty teipin liima todennäköisesti kuivuu hyllyllä lojuessaan, teippiä voi olla aika hankala saada kokonaan irti renkaasta ja rengasta voisi olla melko hankala painia takaisin kehälle jos siinä on teippi valmiiksi kiinni.
    Ei oo ongelma ainakaan tufon teipillä. Hyvin sen sai vanteelle, vaikka siinä sitä liimaa olikin. Se suostui kyllä liikkumaan sen kalvon päällä. Tuubi oli irti rihtauksen takia. Nää teippihorrorstoryt on kyllä ihan puhdasta höpöhöpöä, mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia Tufon teipin kanssa. Puree kiinni kuin tauti ja silti oikealla taktiikalla on melko helppo irroittaa kiekosta ja renkaasta. Paljon helpompaa ja nopeampaa, kuin liimalla suttaaminen. Nää alppilaskut voi olla oma tarinansa, jos jarruttelee kiekot "punahehkuisiksi", mutta eipä se liimakaan mitään hitsaussaumaa ole, joka kestäisi lämpöä rajattomasti.

  19. #769
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.161
    Oli miten oli niin jatketaan tuota vääntöä täällä
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...s-teippi/page3

  20. #770
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Sama juttu kuin pertsasuksien voitelussa, jotkut hiihtää tyytyväisenä koko talven samalla pitoteipillä ja toiset taas tykkää voidella purkkivoiteita, liistereitä, pulvereita ja geelejä käyttäen... Avokiekot on sit varmaan pitopohjat

    Takaisin asiaan: Veloflex Vlaanderen 27 on mieenkiintoinen uutuus, mistähän noita olisi saatavilla jo?


  21. #771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Takaisin asiaan: Veloflex Vlaanderen 27 on mieenkiintoinen uutuus, mistähän noita olisi saatavilla jo?
    Mielenkiintoista. Olenkin tossa miettinyt, että eiko Veloflexiä tämä markkina kiinnosta... Mitenköhän toi nakki kannattaa hahmottaa: seuraava askel asteikolla Criterium/Carbon, Roubaix/Arenberg, mutta "nystyräisellä" kulutuspinnalla? Eipä vaan taida 27 enää automaattisesti mahtua pyörimään missä tahansa (yhtään vanhemmassa) pyörässä. Nykytrendin mukaisien maantiepyörien osalta menee kyllä varmaan aeropyörässäkin.

    Seuraavaksi laittavat Veloflexillä varmaan sitten 29-millisen, kun viimeisin trendi tuntuisi kiskovan siihen suuntaan.

  22. #772
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Planet X:n poistolaarista ostetuilla Areo Looxoilla nyt takana reilu 500 km. Ei mitään jälkeäkään kulumisesta. Edelleen mukavat ja pitävät kuivalla ja kostealla. Aamulla pumpatuista on iltapäivään mennessä pudonnut baarin verran eli taitavat olla latexia sisälmyksiltään. Voiko halpa olla hyvää? No, ei nuolaista vielä.

    Sinänsä hauska juttu, että noiden tuubien arvo sen kun nousee http://www.planetx.co.uk/s?q=looxo ). Itse maksoin 14,99 € / nakki. Olisipa rintamamiestalollanikin tällainen hintakehitys.

  23. #773
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Tää on just tätä. Antaudu tyytyväisyydelle ja rupea kehumaan ja johan paukkuu. Tiistaina ajoin nastaan (ei ollut näkyvissä onneksi kuin se yksi, eli ehkä sattuma/vahinko), jonka litku paikkasi. Keskiviikkona en ehtinyt väistää sorakasaa (ja kyllä, taas oli Espoossa) ja kylki auki. Sen verran iso palkeenkieli, että vaihtoon vaikka ilma siellä sisällä pysyikin.

    Mutta samalla tuli tehtyä Looxolle ruumiinavaus ja se paljasti punaiset latexiset sisäosat. Noin 700km kesti takana, mutta ei tätä hajoamista pysty oikein renkaan syyksi laittamaan. Kulutuspinnassa näkyi vähän "haalistumista" kuvioinnissa sekä muutama viilto & kivensiru. Testi jatkuu vain eturenkaan osalta, koska laitoin vanhan Schwalben Onen taakse.

  24. #774
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Jos tuubinöösinä saa kysyä, niin mistä kannattaa tuubeja ostaa, millaista varatuubia pidätte mukana? Miten varatuubi valmistellaan? Varmaan esivenytettynä, mutta onko esiliimattu, vai miten? Ja mistä kannattaisi ostaa alumiiniset harkkakiekot? Oliko niin, että Ambrosio Nemesistä käytettiin vielä joku vuosi sitten kevätklassikoissa?

  25. #775
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Itse olen tilaillut tuubit Saksasta. En pidä varatuubia lainkaan mukana, vain paikka-aine/painepullon.
    Samoilla kuitukiekoilla kaikki ajot. Mihin tarvitaan "harkkakiekkoja"?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #776
    sledgehammer Guest
    Jos tuubinöösinä saa kysyä, niin mistä kannattaa tuubeja ostaa, millaista varatuubia pidätte mukana? Miten varatuubi valmistellaan? Varmaan esivenytettynä, mutta onko esiliimattu, vai miten? Ja mistä kannattaisi ostaa alumiiniset harkkakiekot? Oliko niin, että Ambrosio Nemesistä käytettiin vielä joku vuosi sitten kevätklassikoissa?
    Mulla varatuubina Schwalben ultremo TT. Menee pieneen, tommonen nyt sattui löytymään nurkista. Joku semmonen, mikä menee pieneen tilaan. Vois siihen varatuubiin varmaan keikan liimaa levitellä, mutta pysyy se ilmankin Kannattaa varmasti esivenytellä se. Teipistäkin jää semmoset hyvät tahmeet jämät vanteeseen, johon vaihtotuubi ottaa riittävästi kiinni. Siitä vaan täytyy vetää semmonen kalvo pois. Näin ainakin Tufon teipillä. Harkkakiekot on turhat munkin mielestä. Samoilla vetelen kaikki ajot. Täytöt CO2 patruunoilla. Niitä saa olla ainakin kaks mukana, jos tulee joku juttu, että menee täyttö käteen. Litkuilla en oo paikannut tienpäällä. Edellisissä conteissa oli sisällä 10ml revosealia/rengas. Ulkomailta kandee tilata tuubit, ellei halua maksaa 2x hintaa, jonka ne kivijalassa maksavat.

    Onkos porukalla mielipidettä Contin Sprinter vs. competition asiaan? Aattelin tilata kisarenkaaksi setin compeja ja siihen asti ajella sprintereillä. Onks ne ihan ok kumekset? Gatorskineijä on hakuttu jopa perus sprinteriä huonommaksi pistosuojaukseltaan, vaikka sen pitäis olla parempi paperilla. Kokemuksia tästä?

  27. #777
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Varatuubi on mukana itsellä vain joillain eeppisillä lenkeillä ja normaalisti takataskussa kulkee Vittorian PitStop. Tietenkään mitään isoja reikiä tuo ei paikkaa, mutta sitten voi soitella vaikka kyytiä kotiin.


    En tiedä onko harkkakiekot tai treenikiekot turhat. Ainakin jos ajaa omaksi iloksi, niin sitten kannattaa ajaa niillä mistä tulee mukavin olo. Itsellä on muutamat hiilarikiekot ja juurikin nuo Ambrosio Nemesikset (Sapimin pinnat+Recordin napa). Täytyy kyllä sanoa, vaikka ne ovat kuitukiekkoihin verrattuina painavat niin jos joillakin pitäisi loppuelämä ajaa niin näillä! Mukavat ajaa, kauniit ja kestävät vaikka pienehkön tykistökeskityksenkin.
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  28. #778
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    22
    Asiasta mitää tietämättä mutta mielenkiinnosta kysyn, ovatko Dugastit millaiset tuubit maantielle? Ilmeisesti historiaa löytyy mutta miten ovat pärjänneet viime aikoina.

    http://www.a-dugast.com/index.php?pa...emid=1&lang=en
    Antaa mennä kun on alamäki

  29. #779
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Jos tuubinöösinä saa kysyä, niin mistä kannattaa tuubeja ostaa, millaista varatuubia pidätte mukana? Miten varatuubi valmistellaan? Varmaan esivenytettynä, mutta onko esiliimattu, vai miten? Ja mistä kannattaisi ostaa alumiiniset harkkakiekot? Oliko niin, että Ambrosio Nemesistä käytettiin vielä joku vuosi sitten kevätklassikoissa?
    Mukana varalta sekä ym. Pit Stop-pullo, yksi kaasupatruuna että erittäin pieni pumppu kaiken muun pettäessä. Noi menevät näppärästi yhteen paidantaskuun. Varatuubi on vielä lisäksi satulan alla, ohjeet esim: http://www.velominati.com/tradition/...-tubular-eptb/. En esiliimaa varatuubia, sillä on tarkoitus ajaa vain kotiin/junalle/tmv. ja se onnistuu kunhan ei kanttaile turhaan.

  30. #780
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti opander Katso viesti
    Asiasta mitää tietämättä mutta mielenkiinnosta kysyn, ovatko Dugastit millaiset tuubit maantielle?
    Erinomaiset. FMB on vielä parempi, paitsi että niille tuntuu sattuvan usein maanantaikappaleita. Kaksista on sisäkudos revennyt.




    Nyt kokeilussa Schwalbe One, katsotaan miten se kestää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •