Alkujaan tämän lähetti
Ulkorengas
Jos taas ajoradalla ajamiselle haetaan oikeutusta sillä, että pyörätiellä ko. pyörällä suurin turvallinen nopeus on vain 25 km/h, en ikinä usko oikeuslaitoksen päätyvän pyöräilijän kannalta myönteiseen tulkintaan. Näin ollen mielestäni kaksinaismoralismin merkit on vahvasti ilmassa tämän asian suhteen. Ajoradalla on tuossa kohtaa varmasti turvallisempaa ajaa 50 km/h kuin pyörätiellä samaa nopeutta. Motiivi ei silloin kuitenkaan ole turvallisuus, vaan halu ajaa 50 km/h.
Jos oletus on, että minun ajoradalla pyöräilyäni ohjaa tarpeen sijasta ainoastaan halu, ja tulisin siis toimeen hitaammallakin vauhdilla, niin miksemme oleta autoilijoista samaa? Kas, kaikki taajamarajoitukset voidaan laskea kolmeenkymppiin, koska tarvetta niille ei ole.
Leikki sikseen. Totta helvetissä motiivini ajaa ajoradalla on tarve päästä paikasta toiseen kohtuullisessa ajassa ja tehdä se turvallisesti. Ensimmäinen ei toteudu, jos minun pitää ajaa pyöräteillä turvallista 20km/h nopeutta. Toinen ei toteudu, jos ajan näillä pyöräteillä sitä 30km/h nopeutta, jolla matkani pystyn suorittamaan (ja tuo on keskinopeus).
Hypoteettista. Kuukauden sisällä kolmisen poliisiautoa on tullut vastaan, kun olen ajanut ajoradalla, eikä ketään ole kiinnostanut. Käytännössä taajama-alueella pyöräily ajoradalla on aina sallittua.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Kirjanmerkit