ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 213 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 113 163 203 211 212 213 214 215 223 263 313 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.361 - 6.390 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Ajoradan vasemmalla puolella oleva pyörätiehän taitaa olla risteystilanteessa se vaarallisin, ja juuri tuollaisissa tilanteissa.

Tänään ärsytti kyykytysnappi. Sateen jälkeen aurinko alkoi paistamaan, siten ettei voinut enää nähdä että onko kyykytysnappia painettu vai ei, ja oletin että oli painettu koska vastapuolella oli äiti lapsensa kanssa... No odoteltiin sitten yksi ylimääräinen kierros kun tajusin siinä vaiheessa kun vuoron olisi pitänyt tulla, ettei sitä tullutkaan. Aikaisemmin tällä viikolla kanssa ajoradan puolella todistin sellaisen tapahtuman että aloin katselemaan kameraa fillarikäyttöön: Autoilija päättää ohittaa 30km/h alueella, t-risteyksessä vasemman kaistan kautta kääntyen vasemmalle kulman taakse, ja vielä sellaisella vauhdilla että tuskin oli tasa-arvoisessa risteyksessä valmis väistämään oikealta tulevia. Ainoan plussan voi antaa ettei ihan hihaa hipoen tätä tehnyt. Tänään myös yksi fillaristi jäi vasemmalle kaistalle mutkan jälkeen, mutta oli tulossa oikealle kaistalle takaisin usean sekunnin päästä kun olin jo rinnalla. Kaipaisi pientä skarppausta pyöräteillä noihin ajolinjoihin, tosin ongelma on melko laaja, ja lähtee oikeastaan siitä että kävelijät, koirat, mopoilijat, fillaristit, rullaluistelijat, sauvakävelijät ym laitetaan käyttämään samaa väylää, jolloin harva edes mieltää fillaria ajoneuvoksi ja sitä kautta fillari nähdään herkästi nopeana jalankulkijana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Ajoradan vasemmalla puolella oleva pyörätiehän taitaa olla risteystilanteessa se vaarallisin, ja juuri tuollaisissa tilanteissa.
    ...fillari nähdään herkästi nopeana jalankulkijana.
    Ja joka on nopea ihan vaan vittumaisuuttaan ja muiden kiusaksi. Ei suinkaan päästäkseen kohteeseen kuten muukin liikenne.
    P.S.: Niin, eihän sitä omaa olemassaoloa ja liikkumista tarvitse kyllä perille pääsemisen tarpeella perustella, meillä on myös sovitut liikennesäännöt.
    PuffySticker muokkasi tätä : 17.04.2015 at 21.49 Syy: P.S.
    multaa, havua, nirhamia

Parin päivän avautumissaldo:

1) Tässä Bemarikuski ajoi todella railakkaasti vauhtia kiihdyttäen päin punaisia. Tuli siis tuolta missä kuvassa bussi on. Kevyen liikenteen risteävät valot olivat jo pari-kolme sekuntia sitten vaihtuneet vihreiksi. Ketterä jalankulkija olisi saattanut jo ennättää alle, onneksi sellaisia ei ollut vastasuunnasta tulossa yli. Bemarikuskilla oli ilmeisesti kiire shoppailemaan viereiseen Giganttiin.

2) Tässä useinkin sattuu kolmion takaa tuleville, oikealle kääntyville autoilijoille en-katso-oikealle-ilmiö, joten sitä osaa jo varoa. Nyt oli kuitenkin todellinen ansa: pyörätien jatkeen lähes ohittaneena pakettiauto, ja ennen jatketta pysäyttänyt Passattipaappa. Väliin jäi houkutteleva rako, josta olisi hyvin mahtunut. Lähestyessäni risteystä kuitenkin tarkkailin hyvin tarkkaan Passatin liikettä, ja pakettiauton lähtiessä liikkeelle ja itse ollessani parin metrin päässä, Passatkuskikin lähti saman tien etenemään. Reilusti piti jarruttaa pysähdyksiin ja huusin "HEI!". Harvoin huutelen mitään liikenteessä, tosi vaaratilanne saa olla, ja nyt oli. Pari risteystä eteenpäin vaimoni jäi pari vuotta sitten auton "töytäisemäksi" vastaavassa tilanteessa, jossa kelvin jatkeen eteen pysähtynyt autoilija lähtikin liikkeelle hänen ollessaan juuri keulan edessä. Vaarallista on tämä ajoradan liikenteeseen nähden vastasuuntaan ajaminen.

3) Niitä normaaleja kelvin jatkeelle pysäyttäjiä, joita saa kierrellä puolelta sun toiselta, toki on ollut vino pino.

Tuokin vain vahvistaa sitä käsitystä, ettei pysähtyneen auton keulan edestä kannata mennä ellei ole aivan selkeä katsekontakti kuljettajan kanssa. Silloinkin varauksella. Nimimerkillä "itsekin pääsin oikomaan vannetta vastaavan tilanteen jälkeen"

... myös yksi fillaristi jäi vasemmalle kaistalle mutkan jälkeen, mutta oli tulossa oikealle kaistalle takaisin usean sekunnin päästä kun olin jo rinnalla. Kaipaisi pientä skarppausta pyöräteillä noihin ajolinjoihin, [...] fillari nähdään herkästi nopeana jalankulkijana.
    Tosin tässä näkijänä olitte ilmeisesti vain te kaksi pyöräilijää, koska kenenkään muun vika ei voi olla se, että yksi ajelee tien vasenta puolta ja toinen sitten lähtee ohittamaan oikealta.

Kyllä mä päivänä yhtenä ihmettelin jonkin verran kun lähestyin risteystä josta omasta tulosuunnasta kolmio. Hidastin koska vasemmalta oli tulossa auto. Takaa ajoi auto viereen, vain kääntyäkseen vasemmalle, mutta hei sieltähän tuleekin auto, joten ajansäästö oli?? Tietääkseni risteysalueella ei saa ohittaa, eikä tässä risteyksessä ole kääntyville omaa kaistaa. En varmaan ottanut tarpeeksi "primääriä" ajolinjaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Kyllä mä päivänä yhtenä ihmettelin jonkin verran kun lähestyin risteystä josta omasta tulosuunnasta kolmio. Hidastin koska vasemmalta oli tulossa auto. Takaa ajoi auto viereen, vain kääntyäkseen vasemmalle, mutta hei sieltähän tuleekin auto, joten ajansäästö oli?? Tietääkseni risteysalueella ei saa ohittaa, eikä tässä risteyksessä ole kääntyville omaa kaistaa. En varmaan ottanut tarpeeksi "primääriä" ajolinjaa.
    Oliko kyseessä siis tavallinen ryhmittyminen vai ohitus?

Eikö risteyksessä saa ajaa rinnakkain, jos on tilaa?

Itse ryhmityn monesti toisen ajoneuvon viereen. Ei ole merkitystä, millä itse liikun, tai mikä se toinen on.

Kyllä mä katson että se oli enemmän ohitus tai sen yritelmä. Itse olin jatkamassa suoraan. Jos se väistettävä auto olisikin halunnut kääntyä samaan suuntaan mistä minä ja autoilija tulimme, ei kääntyvä auto olisi mahtunut kääntymään tielle. Eli mun viereen ajanut auto käytti vastaantulijoiden kaistaa.

Tänään myös yksi fillaristi jäi vasemmalle kaistalle mutkan jälkeen, mutta oli tulossa oikealle kaistalle takaisin usean sekunnin päästä kun olin jo rinnalla. Kaipaisi pientä skarppausta pyöräteillä noihin ajolinjoihin
    Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että tieliikennelaki kieltää polkupyörällä ohittamasta toista polkupyörää oikealta. Tämä siis kommenttina mikäli ymmärsin oikein, että häröfillaristi ajoi pyörätien vasenta laitaa mutkassa tapauksessasi. Minä en silti lähtisi ohittamaan oikealta. Näitä varten hankin muuten juuri soittokellon vihdoin maantiepyörääni.
    Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner

Hoituu se ihan iloisesti huikkaamallakin että 'Ohittaisin täältä vasemmalta kun siirtyisit vähän oikealle' Rutisijoillle voi sit todeta että täällä Härmässä on oikeanpuoleinen liikenne tai herttaisesti kysyä että U from UK?

Kyllä talvipyöräily sentään on helppoa ku ei ketään ei missään ...
    Shimaani muokkasi tätä : 18.04.2015 at 19.44 Syy: tähän se puuttuva piste- .

Juuh, myönnettäkööt että omaksi syyksihän kolari olisi mennyt kun ohitin oikealta. Jäi vain useammaksi sekunniksi vasempaan laitaan ajamaan, enkä nähnyt mitään syytä miksi jäi sille puolelle kihnuttamaan. No, ehkä virheestä oppineena ensi kerralla kilkuttaen vastaavassa tilanteessa. Lähinnä siis huomiona, että todella monen tasoista kaveria tuolla polkee, ja melko suurella osalla ei omatkaan ajolinjat ole niin täsmällistä.

Toki, aina omaa ajoa kehittäen, ja muut huomioon ottaen. Yllättävän hyvin se toisen osapuolen kiitos myös parantaa omaa mielentilaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Kaiken järjen mukaan on pelkkää plussaa kameroiden lisääntyminen. Suitsii sekoilua liikenteessä.
    No tokkiinsa. Ja sitten kun kaikilla on kamerat käytössä niin voidaan kilpaa lähetellä autoilijoiden törttöilyistä dataa poliisille. Ja autoilijat vastavuoroisesti pyöräilijöistä, kun joku ajoi maantiepyörällä ajoväylällä vaikka pyörätie meni vieressä, ja toinen ajoi punaisia päin tyhjällä tiellä.

Sinänsä varmasti videokameroiden yleistyminen tien päällä ei ole ainakaan pahasta, tuleepahan ainaki juutuubiin katsottavaa.
    Olen silti edelleen sitä mieltä että liikenteenvalvonta ja rangaistuksien määrääminen kuuluu viranomaiselle, eikä kansalaisille ulkoistettuna videointipalveluna ja niiden videoiden perusteella annetuille sakoille.

Kiasman edestä kulkee pyörätie, jossa seisoskelu on merkittävästi vähentynyt, kun Onnibussit siirtyivät Kampin terminaanliin. Tänään erehdyin ajamaan pätkän. Kuuden hengen porukka vanhempaa väkeä oli onnistunut asettamaan kaikki matkalaukkunsa ja itsensä pyörätielle. Pyysin siirtämään tavarat, koska muitakin oli liikkeellä. Ohittaessani ryhmän vanhempi herra huikkasi: "Muista joustaa."

Vit#%

Juuh, myönnettäkööt että omaksi syyksihän kolari olisi mennyt kun ohitin oikealta. Jäi vain useammaksi sekunniksi vasempaan laitaan ajamaan, enkä nähnyt mitään syytä miksi jäi sille puolelle kihnuttamaan. No, ehkä virheestä oppineena ensi kerralla kilkuttaen vastaavassa tilanteessa. Lähinnä siis huomiona, että todella monen tasoista kaveria tuolla polkee, ja melko suurella osalla ei omatkaan ajolinjat ole niin täsmällistä.

Toki, aina omaa ajoa kehittäen, ja muut huomioon ottaen. Yllättävän hyvin se toisen osapuolen kiitos myös parantaa omaa mielentilaa.
    Nimenomaan, omaa ajoa kehittäen eli omista asioista huolehtien. Onhan suhteellisen vitsikäs asetelma, että kun huomaa vastapuolen ajavan väärin, päättää sekunneissa laskettavan ajallisen tappion välttämiseksi ajaa itsekin väärin.

Voi olla työlästä tottua kohdistamaan virheiden tarkastelu ensisijaisesti itseen ja vasta toissijaisesti muihin, mutta takaan sen olevan varsin palkitsevaa. Lisäksi siitä voi saada ihan uuden ulottuvuuden liikenteessä olevien polkijoiden tason määrittelyyn. Kun itse aloin ajatellan näin, virheitä tekevien määrä väheni ympäriltäni radikaalisti. Pyöräilyn uutisointikeskustelussa esiintyneeseen ilmiöön liittyen kannattaa muistaa myös se, että tiet eivät ole urheiluratoja, jossa saa alibin epäonnistuneille reaktioille 50 minuuttia kestäneestä 160 sykkeestä ja korvissa jumputtavista podcastista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    No tokkiinsa. Ja sitten kun kaikilla on kamerat käytössä niin voidaan kilpaa lähetellä autoilijoiden törttöilyistä dataa poliisille. Ja autoilijat vastavuoroisesti pyöräilijöistä, kun joku ajoi maantiepyörällä ajoväylällä vaikka pyörätie meni vieressä, ja toinen ajoi punaisia päin tyhjällä tiellä.

Sinänsä varmasti videokameroiden yleistyminen tien päällä ei ole ainakaan pahasta, tuleepahan ainaki juutuubiin katsottavaa.
    Olen silti edelleen sitä mieltä että liikenteenvalvonta ja rangaistuksien määrääminen kuuluu viranomaiselle, eikä kansalaisille ulkoistettuna videointipalveluna ja niiden videoiden perusteella annetuille sakoille.
    Henkilötodistajaa ei aina satu olemaan paikalla ja osa ihmisistä ei edes suostu todistajaksi, myöskään viranomaisia ei aina satu olemaan paikalla jos onnettomuus tapahtuu tai liikenneturvallisuutta vaarannetaan törkeästi ja kun ei ole todistajia niin silloin on vain sana sanaa vastaan.
    Kamera myös muistaa tapahtuman paremmin kuin ihminen ja ulkopuolinen todistaja jota saatetaan kuulla vasta useamman viikon kuluttua tapahtumasta.

Itselläni kysymys on siis siitä että voin todistaa tapahtuman jos ei henkilötodistajaa satu olemaan paikalla, kuten ei ollut silloin ( tai oli mutta kukaan ei halunnut puuttua asiaan ) kun taksi kiilasi minut törkeästi kanttikiveä ensin liikennevaloissa ja heti sen jälkeen uudestaan kun lähdin vasten Hämeentiellä.
    Ilmoituksen tein mutta taksikuski valehteli silmät päästään poliisille tapahtumasta.
    Olin kuulemma ajanut hänen takanaan kaistalta toiselle pujotellen ja ajanut päin punaisia ym ym,. Ongelma vaan on se että satuin ajamaan taksin edessä en takana ja ennen kiilausta olin pysähtyneenä liikennevaloihin tässä kohtaa https://www.google.fi/maps/@60.18339...UhQVcuD8kQ!2e0 Kiilaus tapahtui sitten tuon suojatien kohdalla ja vain tuurilla pysyin pystyssä sillä jos olisin kaatunut niin olisin jäänyt takana tulleen auton alle.

Sana sanaa vastaan siis, ei todistajia kun ei kukaan halunnut sekaantua ja taksikuskia kuulustelleen poliisin kanssa käydyn keskustelun jälkeen hommasin kameran.
    PS: Annetaan niitä sakkoja henkilötodistajien todistuksen perusteellakin vaikka eivät viranomaisia ole.

Mitäköhän tässä talven aikana on tapahtunut, viikko aktiivista pyöräilykautta/+300km takana ja jo kahteen kertaan on koettanut kääntyvä ajaa päälle? Viime vuonna ei ollut yhtäkään näin tiukkaa tilannetta, onneksi refleksit ja suhteellisen hitaat ajonopeudet ovat pelastaneet.

Eka mennessäni raxin kulmalta oksasenkadun(intersport) suuntaan vihreillä valoilla, oksasenkadun suunnasta yritti auto päälle kääntyessään yksisuuntaiselle snellmanninkadulle: https://maps.google.fi/maps?ll=61.05...58.19,,0,12.28

Toka Lavolankadun ja Kannuskadun(saatto olla myös tuo seuraava vastaava risteys, meni siinä hötäkässä pasmat sekasin) risteyksessä, oma kulkusuunta kelvillä kohti helsingintietä, takaa tullut auto yritti päälle kääntyessään kannuskadulle. Kuski ilmeisesti pystyi lukemaan huulilta kiroamiseni koska pientä lasta kuljettaneen isän ilme olisi ollut kuvan arvoinen : https://maps.google.fi/maps?ll=61.05...2,,0,7.89&z=18

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vilpertt Katso viesti
    Mitäköhän tässä talven aikana on tapahtunut, viikko aktiivista pyöräilykautta/+300km takana ja jo kahteen kertaan on koettanut kääntyvä ajaa päälle? Viime vuonna ei ollut yhtäkään näin tiukkaa tilannetta, onneksi refleksit ja suhteellisen hitaat ajonopeudet ovat pelastaneet.

Eka mennessäni raxin kulmalta oksasenkadun(intersport) suuntaan vihreillä valoilla, oksasenkadun suunnasta yritti auto päälle kääntyessään yksisuuntaiselle snellmanninkadulle: https://maps.google.fi/maps?ll=61.05...58.19,,0,12.28

Toka Lavolankadun ja Kannuskadun(saatto olla myös tuo seuraava vastaava risteys, meni siinä hötäkässä pasmat sekasin) risteyksessä, oma kulkusuunta kelvillä kohti helsingintietä, takaa tullut auto yritti päälle kääntyessään kannuskadulle. Kuski ilmeisesti pystyi lukemaan huulilta kiroamiseni koska pientä lasta kuljettaneen isän ilme olisi ollut kuvan arvoinen : https://maps.google.fi/maps?ll=61.05...2,,0,7.89&z=18
    Tämä on tapahtunut eli luettu hyvin valikoivasti http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...686252077.html eli vain tämä osuus ja siitä erityisesti tuo loppu. "

Autojen on väistettävä jalankulkijaa, joka on suojatiellä tai astumassa sille, kun taas pyöräilijä, joka tulee suojatielle, on autoon nähden väistämisvelvollinen, liikenteen turvallisuusvirasto Trafin johtava asiantuntija Jussi Pohjonen selvittää.

Lisää vettä rattaisiin kantoi hesari http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1427688271598

Väistämissääntöjen osaamattomuudesta uutisoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat.
    Pyöräilijälle on oikeus ylittää ajamalla suojatie, jos se on pyörätien jatke. Se ei tarkoita etuajo-oikeutta "

vilpertt - tiedotuskampanja "pyöräilijä väistää aina" on mennyt perille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    vilpertt - tiedotuskampanja "pyöräilijä väistää aina" on mennyt perille.
    Ilmeisesti

Varoitukseksi eräästä risteystyypistä, jossa oli käydä hassusti.

Laskettelin Valimotien viereistä kelviä etelään leppoisasti. Tästä suoraan eteenpäin oikealla olevaa kelviä:
    https://www.google.fi/maps/@60.27678...86ww!2e0?hl=fi

Viereisellä kaistalla hieman edellä meni linja-auto, minä olin Tammistontien ylittävällä jatkeen kohdilla ehkä runsaat 5m jäljessä. Onneksi vain noin vähän sillä Valimotiellä oli pohjoisen suuntaan tulossa henkilöauto, joka kääntyi dösän mentyä Tammistontielle. Tästä vasemmalle: https://www.google.fi/maps/@60.27628...9dHg!2e0?hl=fi

Risteyksessä ei ole valoja, dösä peitti näkyvyyden, minä en nähnyt henkilöautoa, eikä henkilöauton kuljettaja minua ennen kuin jatkeella ollessani. Jos autoilija olisi ollut hitusen hanakampi kiihdytyksessä, minä hitusen myöhemmin paikassa, niin olisi kolissut. Nyt minä ehdin osoittaa sormella autoilijaa syyttävästi. Vastaukseksi tuli torvensoittoa. Voisin väittää, että oletti minun olleen väistämisvelvollinen, vähintään minun olisi pitänyt taluttaa "suojatien" yli.

Eihän se nyt mitään olisi auttanut, vaikka autoilijalla oli väistämisvelvollisuus, jos olisin alle jäänyt. Tilanne muistutti kovasti Espoon onnettomuutta, jossa nuorempi jannu lanattiin katuun.

Opetus: Enää ei riitä, että tarkkailee "päätiehen" liittyviä autoja, vaan täytyy koko ajan tarkkailla myös mahdollisesti eteen kääntyviä, sekä takaa että edestä.
    Halloo halloo muokkasi tätä : 20.04.2015 at 01.08

Ajelinpa aamulla pitkästä aikaa Herwood-Vuores-Nirva-Nekala-Kaleva pätkän. Nyt muistin miksi en tykännyt ajaa sitä viimekään vuonna. Mukava se oli Vuorekseen asti ajella.. Nirvassa on ihan onnettomat tiet ja huonosti merkityt pyörätiet. Kävelylenkillä oli joku vanhempi herrasmies joka ilmoitti minulle melko kuuluvalla äänellä ja kiroten, ettei tämä ole pyörätie. Selvä! Viinikankadulla on pyörätiet ihan ajoradan vieressä ja ambulanssi oli ajaa päälle.. oltiin yhtäaikaa suojatien kohdalla ja siinä kohtaa oli melko kapea tie autoille. Perhana että säikäytti! Tästä lähtien ajan vain tuttuja ja hyväksi todettuja "turvallisia" reittejä.

Kävin eilen tsekkaamassa myös Bulevardin pyörätien keskustassa. Oli kyllä hirvitys ajaa lyhyehkö matka sitä keskustasta poispäin: tosi kapean pyörätien vasemmalla puolella autot parkissa ja oikealla puita. Kun joku avaa autonoven pelkääjän puolelta ovi peittää koko pyörätien ja väistäjä vaarassa törmätä puuhun. Ehdin juuri ja juuri jarruttaa yhdessä kohdassa kun ovi aukesi yllättäen edessäni.

Jaaha, taas oli pikku poijat virkeellä päällä. Huomasi 50m päästä että tulen pyörällä, niin poijat asettui kevyen liikenteen väylällä vierekkäin X asentoon mua päin. Ei mitään meininkiä väistää, niin ei kai se auta kun itsekki käyttää samaa tyyliä. Linja vaan kahden klopin väliin ja tasainen vauhti... Kyllä ne sitten pari metriä ennen kosketusta älys nostaa jalan pois ja huutaa perään "ei s****ta**, meinas ajaa päälle"

Oispa hyvä kun ois ollu kamera kuvaamassa ja saanu pätkän katsottaviksi vanhemmille, ehkä vielä joskus...

Harvoin tulee liikuttua ruuhka-aikaan fillarilla, mutta nyt kyllä tuli varmaan kaikki kelvibingot kerralla. Oli koululaisia, jotka ajavat miten sattuu eivätkä katso yhtään eteensä, oli sauvakävelijämummoja, jotka kulkevat rinnakkain ja leveälti, oli tietöitä, oli rollaattorilla hyvin kapeaan tietyöttömään väliin kävelevä vanhempi rouva, oli hajamielisiä koiranulkoiluttajia, oli teinejä, jotka ajavat siksakkia, oli aikuisia, jotka ajavat siksakkia, oli pysäköityjä autoja, oli pyörätienjatkeelle pysähtyviä autoilijoita...

No positiivista oli se, että ainakaan Lahdessa pyöräilijä ei väistä aina, vaan tietä on annettu. Iso plussa monelle autoilijalle eilen sekä tänään.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Tänään tuli kanssa lenkillä alkamatkasta mieleen siirtyä ajoradalle, kun näytti olevan myös melkoista häröilyä liikenteessä kevyen liikenteen väylillä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Juuuh,
    hiukan on vaarallista nyt kun talviuniltaan heränneet tuulipukuhibriidistit ovat ilmaantuneet tuonne liikenteeseen tallomaan polkimilla.
    Malttia, veljet ja siskot, malttia ja pitkää pinnaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Juuuh,
    hiukan on vaarallista nyt kun talviuniltaan heränneet tuulipukuhibriidistit ovat ilmaantuneet tuonne liikenteeseen tallomaan polkimilla.
    Malttia, veljet ja siskot, malttia ja pitkää pinnaa.
    Mutta kun vastaan tullut mopo vei soittokellon mennessään eikä Cranen tehtaalta ole tullut vielä vastausta tilaavaan liikkeeseen, niin vaikeaa on ajaa elävänä noilla kl-väylillä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Olin eilen taluttamassa pyörääni suojatietä pitkin tien yli, koska halusin päästä kohteeseen, enkä odotella ensin kaikkia Tampereen henkilöautoja. Ajoradan ensimmäisen kaistan ylitin varsin onnistuneesti sopivassa välissä, mutta toista kaistaa pitkin ajoi Citroën-merkkinen henkilönkuljetusväline suojatien ensimmäisen kolmanneksen päälle. Kiva että pysähtyi, mutta olisi varmaan voinut olla hereillä hieman aikaisemminkin. Itse olin tietysti varovainen ja ylitin ajoradan ripeästi. Roolini oli siis jalankulkija.

Illemmalla ajoin takaisin Hervantaan ja pienen WTF-momentin aiheutti pyytämättä ja yllättäen poikittain pyörätielle ajanut autoilija. Auton edessä oli tyhjä pysäköintiruutu, joten en ymmärrä miksi se auto piti pysäyttää siihen keskelle pyörätietä. Grrrr! Rullailin tilanteeseen hyvässä järjestyksessä ja pysähdyin auton viereen ihmettelemään tapahtunutta ja odottamaan autoilijan ratkaisua. Ei mulla ollu kiire mihinkään, kaupassakin olin käynyt hetkeä ennen. Lyhyen ihmettelyn jälkeen autoilija päätti ajaa kulkupelinsä autonmitan verran eteen päin edessään olevaan tyhjään pysäköintiruutuun. Mitä ja miksi? Mulle ei tuo aivoitus selvinnyt, enkä viitsinyt vaivautua haastattelemaan kuljettajaa.

Ammattikuljettajat Pasilassa

Menossa töihin tänään tuli yksi "ammattikuljettaja" pakulla Asemapäälikönkatua kävelytietä pitkin ylöspäin, sen sijaan että kääntyä ajokaistalle hän päätti mennä suojatietä ylin, streetview:a näkee kyseisen kohdan. Kun liikennettä tuli ylöspäin ratamestarinkatua se odotti vuoroaan siinä teitten välissä, vilkut päällä. Kun liikenne seisoi, koputin autoa oohimennessä että se ei saisi päähänsä ajaa päälleni kun menen ohi. Siitä seurasi tyyttäilyä ja kaasuttelua. Kyseinen kuski seurasi pakullansa ja huusi perään "Koskit sinä s*****a minun työautooni!?!".

Kyllä, koskin autoosi kun olit kävelytiellä etkä viitsi mennä ajokaistalle. Antoin "palautetta" ja kääntyin Pasilan sisäpihalle kuten tiesin että ei siitä keskustelusta mitään hyvää kuitenkaa seuraa.

Täällä pasilassa näkee liian usein kuin nämä pakukuskit sen sijaan että ajavat sen oikean autotien kautta ja kääntyvät siellä hyödyntävät suojateitä.

https://www.google.com/maps/@60.1988...1JqjYOsspA!2e0

Kenties se kypäräkamera alkaisi olla hyvä idea ottaen huomioon kun joku paku lähtee ajamaan perään niin kyllähän se sydän alkaa sykkimään pikkuisen extraa...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •