Mut minua kiinnostaa. Ei kai sen pitäis olla pois keneltäkään, jolle on ihan sama?![]()
Mut minua kiinnostaa. Ei kai sen pitäis olla pois keneltäkään, jolle on ihan sama?![]()
Juu ei ja aina voi keventää👌😎
^Ei toki, mutta ei noita koneita voi suositella kenellekkään.
Kyllä se työkaluissa tuo laatu kulkee käsikädessä eurojen kanssa oli se sitten vasara tai joku sähkökone.
Ja toistuu tuo kaava pyörissäkin, se halvin mahdollinen on takuulla paska, toki jossain se rajakin tulee(keskihintaiset laitteet kestää varmasti normi perusjampan tarpeet, se ei silti tarkoita mielestäni vielä laadullisesti hyvää vaan tyydyttävää)
Tästä lajin pariin vielä halvemmalla: http://www.suomenlatu.fi/osallistu/t...a-fatbike.html
Ei ymmärrä ei... mikä minua nyppii ja miksi? En ole vielä ostanut mitään läskiä...
Sinua taitaa nyppiä, kun ei ole pinnoa etes tuohon marketti läskiin.
Muutenkaan ei tuosta sinun viestistä ei saa mitään järkevää irti ja tuo Juperin läskihän on saanut mielipiteitä puoleen ja toiseen.
Taidan vaihteksi mennä hieromaan kauppoja Trek Farley 8:sista...
^^No ei kait tota Jupiterin paskaa kehuttu kuitenkaan ole ja jos kerran sitä paalua on niin vittuako sä katsoisit tommosia paskoja..
^täytyy ihmetellä samaa. Alkaa kuulostaa peruspalstatrollaamiselta koko homma. Aika turhaa tuoda sulovilen-näkökulmaa joka paikkaan ja sitten huudella joistain foorumitotuuksista. Uskoisin, että läskipyörän hankittuasi haluat mennä sillä muuallekin kuin fiilistelemään rannalle parina päivänä vuodessa (tällöin alkaa ajokerralle sitten tulla kohtuu korkeat kulut). Läskipyörän kanssa aiemmin tekemisissä olleet yrittävät kertoa, että jos tuon Jupiterin kanssa haluaa jotain muuta tehdä, niin ei tule olemaan mikään mukava kokemus. Tämä ei ollut köyhät kyykkyyn -huutelua. Tuolla massalla ja komponenteilla (mm. renkaat) rullaavuus ja vierintävastus luultavasti syövät fiiliksen normikruisailuista viimeisetkin rippeet. Oli reisissä potkua tai ei.
Roots, bloody roots
Tuon ymmärtäisi, jos niillä paremmila vehkeillä saisi paremman työtehon. Sikspä en päästänytkään ammattilaisia tekemään työmaata, kun ne vaan olis nysvänny hienojen vehkeittänsä kanssa ja kuluttanut aikaansa. 10 000€ muutamassa illassa työpäivän jälkeen puhtaana käteen oli säästö. No kotitalousvähennys olis ehkä hiukan pienentänyt tuota summaa, mutta silti.
Rautakaupan myyjä sanoi, että jos pystyt tekeen itte, niin älä edes harkitse työn ostoa. No nyt on tainnut meno hiukan muuttua silläkin puolella.
Mun mielestä ihan toimiva vertaus. Jos haluaa muutaman kerran kesässä päästä rannalle läskipyörällä, niin kyllä sinne halvallakin pääsee.
Kuvastaa hyvin kuinka vällillä tulee viisaita päätöksiä, kun ei tiedetä asiasta juurimitään ja ei kuunnella, niitä jotka tietää. Ladullakin oli uskoakseni viisaamman neuvo unohtaa tuo "huippu" mainos hanke. Tässä varmaa esimerkki, kun tyhmyys ja ahneus kohtaa.
Eilen tuumailin ilmeisesti tuota samaa yksivaihteista kulkinetta paikallisella Kärkkäisellä energiajuoma mainoksella. Kyllähän se aika sanattomaksi veti. Olis kiva nähdä, kun Suomenladun viisaat lähtisi ajamaan esim Mäntyharju-Repovesi maastopyöräreitin noilla oikeiden harrastajien ajaessa, niillä mitä oikeasti Ladun täytys mielummin esitellä. Vois siinä sitten tarjota maistiasia heille.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Jos totta puhutaan niin oot nysvännyt sieä luultavammin kolme kertaa kauemmin kuin ammattilainen.
Ja se ammattilainen tekee niillä työkaluilla vähän muutakin kuin jonkun pikkumökin katon.
Mutta toki jos itse pystyy ja on haluja tehdä niin säästäähän siinä, toki noin pienestä kohteesta ei oikeasti mitään 10ke:n säästöä tule![]()
Joo, ei Suomen Ladun pitäisi olla markkinoimassa tavaraa joka sopii huonosti retkeilyyn. On kuitenkin sen verran arvovaltainen taho että voi monikin uskoa että kyllähän siellä tiedetään. Aika sama jos mainostettaisi vanhoja Venäjän armeijan ylijäämäkumisaappaita vaelluskengiksi.
Muuten yleisemmin asia on mielestäni kuten HC Andersen sanoi. Käyttötarkoituksen mukaan. Jos ajatuksena on mennä läheiselle biitsille tjsp iskemään mimmejä niin kyllä toi verkkokaupan läski homman hoitaa. Sitä voi vielä surutta vähän maalata ja varustella näyttävämmäksi. Ei siinä hiilikuitua tarvita. Ja jos kohteena on pyöräilevä naaras niin voi saada säälipisteitä. Tai sitten näkee vaan katoavan selän kun ei pysy perässä.
Jos taas aktiivisemmasta pyöräilystä on kyse niin sitten jotain muuta on syytä katsella.
Itse en ostaisi noita hinnat alkaen fillareita.
Jos joutuisi vielä iskuhommiin lähtemään niin parempi kunto olisi näyttävyyttä tärkeämpi.
^Juurikin näin, nämä kyseiset pyörät ajaa varmasti asiansa ns. nurkka-ajossa, mutta sitten se kalusto millä harrastetaan oikeasti maastopyöräilyä on erikseen. Tämä pätee ihan samoin normi mtb pyöriin mitä myydään tuossa hintaluokassa.
Energiajuoma läskisinkula painoi ehkä jotain 18kg, kun tarkalla hausvaal punnitsin. Eiköhän tuo 23.5 ole puketti paino.
Itse en ole kuin paria läskiä kokeillut, toisen hinta 1k ja toisen +3k, enkä noiden välillä löytänyt mitään tajunnan räjäyttävää eroa koska kumpikaan ei niistä sopinut itselleni geometrian puolesta. Mukava oli kummallakin polkaista ja kumpaakin olisin joutunut virittelemään mieleisekseni. En mä nyt tuota Jupiteriakaan lähtisi heti kategorisoimaan luokkaan "paska", jos en sellaista olisi metriäkään ajanut. Jos rungon mittasuhteet osuvat niin kyllä noillakin vaihteilla/jarruilla/yms. saa maastossa poljettua ihan oikeasti (eikä missään nurkilla) ja osiahan voi sitten päivitellä halutessaan, jos tuntuu sille että eteneminen on laitteesta kiinni. Käytännössä se eteneminen on kuitenkin lähes täysin riippuvaista metallikasan päällä sijatsevasta lihasta.
Viekää nyt tuo rakennus- ja remontointikeskustelu helvettiin täältä. Turkulaisella insinöörillä näemmä taas hirveä pätemisen tarve.
^^^Kyllä noinkin voi ajatella. Kaikilla voi ajaa.
Toi päivityspointti on usein käytetty. Kun esimerkiksi 1k-1,5k hintaluokassa näkyy niissäkin olevan joku heikko kohta joka vaatii jonkun parannuksen niin todennäköisesti noissa 0,4-0,679k hintaisissa on niitä huomattavasti enemmän. Ja ei siinä mitään pieleen mene. Voi ne päivittää pois. Mutta sitten se Jupiter tai Solifer ei ehkä olekaan enää se millä perusteella se ostettiin.
Minun ajatukset liittyi nurkkaajosta lähinnä tuohon Suomenladun diiliin mikä on ilmeisesti sama, kuin tuo solifer. Se, että tuollainen ns "tietävä" vaikuttava taho kauppaa halvinta saissea kansalle, joka on nähnyt esim. Peltsiä telkussa fiilistemässä Moonlanderillaan on minusta kyllä tyhmää Suomen ladulta. Varsinki, kun ymmärtääkseni järjestön tarkoitus on kehittää maastopyöräilyä positiiviseen suuntaan.
Se, että joku tietoisesti ostaa halvan on minulle ihan jees, mutta vastaako se sitten niitä ajatuksia mitä on lukenut/nähnyt/kuvitellut läskipyöräilystä onkin sitten?
Se miksi aina näistä halvoista väännetään on sinänsä hassua, jos joku kysyy, että välttääkö biitsi ajoon halpa joo vältää. Mutta ei oikea harrastaja joka tietää asiasta ei oikeasti voi sitä halpaa suosittaa mtb harrastukseen vaikka silläkin sitä voi tehdä, mutta vohan jopollakin ajaa mtb reittejä, jos niin haluaa.
Se on vaan se noin alkaen tonnin läski vielä toistaiseksi mitä oikeasti voi suosittaa mtb harrastukseen rehellisesti. Ei noita Whiteja, On-Oneja, Felttejä ja ym kukaan tosissaan mollaa. Kaikista vehkeistä löytyy osia, mikä jollain käyttäjällä ei kestä.
Joo minäkin 29 odotellessa ajelin puol vuotta muijan 26" renkuloilla olevalla 20 vuotta vanhalla halpamallin teräs Scotilla kaikki tekniset polutkin mitä nykyäänkin. Kivaa oli, kun ei ollut muutakaan millä mennä, mutta en minä tuota oikein suositella silti viitti kenellekkään. Vaikka mukavia maastokilsoja yli tonni silläkin tuli täyteen.
Tehdäänköhän noi ladun tarjoamat pyörät Suomessa? Ainakin valmistajaksi kerrotaan Solo International, jolla on Solifer fillareiden tehdas (kokoonpanolinja) Salossa?
Rennosti paikat jäykkänä
Kasaus.Osat sietä mistä sattuu halvalla saamaan.
Kirjanmerkit