GiantElectrobikeGarmin
Sivu 71 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2101
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warfe Katso viesti
    Mitenkäs VCLS 2 satulatolppa toimii ?
    Vaikea sanoa, ei se ainakaan menoa haitannut. Näissä tolpissa kun ollut valumisongelmaa, jos painoa on + 80 kg niin kannattaa skipata tuo mukana tuleva asennustahna ja laittaa jotakin sellaista missä on kunnolla kitkaa esim Dynamicin tahna tai sitten pyytää Canyonilta se "lastu" tolpan lehtien väliin. Ihme ettei lastu tule automaattisesti mukana.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  2. #2102

    Peukalo alas

    Yritin arvioida tuon Endurance AL:n ja Spesialized Allezin runkojen eroa numeroiden valossa mutta ei oikein auennut. Allezia kävin koeajamassa ja 56 tuntui aika passelilta. Mitä nyt kanjonin lukuja tuijottelin niin ilmeisesti sakemanni on hieman lyhyempi ja korkeampi? Eli

    Allez reach = 395; stack = 573
    Canyon reach =375; stack = 581

    Vai tulkitsinko nyt lukuja oikein? Kuinka merkittävänä eroja voi pitää? Oma kokemus maantiefillareista on aika rajallinen ja koeajokierroskin on vielä vaiheessa.

  3. #2103
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Saarijärvi
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Vaikea sanoa, ei se ainakaan menoa haitannut. Näissä tolpissa kun ollut valumisongelmaa, jos painoa on + 80 kg niin kannattaa skipata tuo mukana tuleva asennustahna ja laittaa jotakin sellaista missä on kunnolla kitkaa esim Dynamicin tahna tai sitten pyytää Canyonilta se "lastu" tolpan lehtien väliin. Ihme ettei lastu tule automaattisesti mukana.
    Kiitos vinkistä. Paino pyörinyt tuossa 80kg kohdalla, niin voisi olla ihan hyvä kysellä tuota lastua mukaan. Mikäköhän se englanninkielinen nimike on ?

  4. #2104
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Ongelmia kuskin painon kanssa ei vissiin ole tuolla halvemmalla, vakiona 7.0 Enduracessa olevalla tolpalla ole ollut? Ainakin aiemmin joku puhui 8.0 tolpasta painorajan kanssa huonompaa, kuin 7.0.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  5. #2105
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warfe Katso viesti
    Mikäköhän se englanninkielinen nimike on ?
    = anti slip shim

    Juu valumisongelmaa ollut tuossa "joustotolpassa" ei normitolpassa.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  6. #2106
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Saarijärvi
    Viestit
    46
    Itelle siis tulossa cf 9.0 siinähän on tuo vcls 2?

  7. #2107
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warfe Katso viesti
    Itelle siis tulossa cf 9.0 siinähän on tuo vcls 2?
    On, omassa 7.0:ssa on tuo vakkaritolppa eli Canyon S23 VCLS CF minkä pitäisi kestää meitä oikeasti isoja kuskeja paremmin. Tälle viikolle luvattu toimtusta, rahat kelpasivat 2,5 viikkoa sitten. Nyt jännätään aika tiiviisti.

    edit: Juuri kun kerkesin laittaa tuon niin mailiin pamahti:

    "Hyvä paskalokki,
    Tilauksesi luovutetaan huolitsijallemme seuraavan 48 tunnin aikana.

    Toimituksen alkaessa saat sähköpostiisi lähetyksen seuraamisen mahdollistavan seurantanumeron.

    Toivomme sinun nauttivan uudesta Canyon-tuotteestasi!

    Ystävällisin terveisin,
    Canyon Team"
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  8. #2108
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Mulle tuli perjantaina viesti että tilausta kasataan, mutta taisi viikonloppu keskeyttää pahvilaatikon kasauksen. Jospa tänään saan seurantakoodin

  9. #2109
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Kauanko yleensä vastaamiseen menee tuolla Canyon suomi sivuilla ? Viikko menny eikä vieläkään tullut vastausta tiedusteluihini ..
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  10. #2110
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Kauanko yleensä vastaamiseen menee tuolla Canyon suomi sivuilla ? Viikko menny eikä vieläkään tullut vastausta tiedusteluihini ..
    Saitin palautelomakkeella en saanut koskaan tiedusteluuni vastausta pari kuukautta sitten, sähköpostilla saman päivän aikana.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  11. #2111
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Saarijärvi
    Viestit
    46
    Ite yrittänyt parina päivänä soittaa ilman vastausta. Sähköpostia laitoin pari viikkoa sitten, eikä siihenkään ole vastattu.

  12. #2112
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Saitin palautelomakkeella en saanut koskaan tiedusteluuni vastausta pari kuukautta sitten, sähköpostilla saman päivän aikana.
    Yrittänyt molempia itse, vaan ei ole vastattu.. onko niillä jo tarpeeksi tilauksia vetämässä että eivät viitsi vastata
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  13. #2113
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Kyllä mulle on tässä 5 viikon aikana vastattu suomen päästä saman päivän aikana kun olen ihmetellyt tilauksen perään 😀.

  14. #2114
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Mulle ei ole vastattu palautelomaketiedusteluihin eikä sähköposteihin reilun kuukauden odotuksella. Katselen runkosettiä muualta, mistä vastattiin mailiin parissa päivässä. Ei se pariin helppoon kysymykseen vastaaminen voi olla noin ylivoimaista kuukaudessa. Ala-arvoista aspaa tänä päivänä, kun tiedonsiirto on paljolti siirtynyt bitteihin.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  15. #2115
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tintsa Katso viesti
    Kyllä mulle on tässä 5 viikon aikana vastattu suomen päästä saman päivän aikana kun olen ihmetellyt tilauksen perään .
    Mutta eivät ole siis kiinnostuneita uusista tilaajista..
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  16. #2116
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.191
    ^soita heti kymmeneltä 040 180 2620. Tsekkaa roskapostikansiosi varmuuden vuoksi.


  17. #2117
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    37
    Mulle kyllä jopa tässä ketjussa sanottiin jo maaliskuussa että tilaus sisään jo ennenkuin on "myöhäistä". Pahin ruuhka-aika, se sanottiin myös expossa.. Ja vaikka tavara oli ns. In stock, silti jouduin odottamaan kun tilasin luultavasti liian myöhään.

  18. #2118
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Diipadaapa Katso viesti

    Allez reach = 395; stack = 573
    Canyon reach =375; stack = 581

    Vai tulkitsinko nyt lukuja oikein? Kuinka merkittävänä eroja voi pitää? Oma kokemus maantiefillareista on aika rajallinen ja koeajokierroskin on vielä vaiheessa.
    Canyonit ja saksalaiset pyörät muutenkin on tyypillisesti vähän korkeampia mm. italialaisiin ja yhdysvaltalaisiin verrattuna. Erojen merkittävyys riippuu käyttäjästä. Periaatteessahan tuo runkojen pituusero on helppo paikata vaihtamalla sopivampi stemmi (kunhan et vaan ole pituutesi ja jalan sisämittasi puolesta runkokokojen välissä, ettei tarvitsi siirtyä turhan lyhyeen tai pitkään stemmiin). Korkeus on rakenteellinen ongelma ainoastaan jos emäputken korkeus estää asettamasta stemmiä niin alas kuin haluaa ja esteettinen ongelma jos stemmin alle täytyy jättää merkittävän korkea läjä väliprikkoja.

    Ensimmäistä pyörää ostaessa tuon tason erot ei mielestäni ole erityisen merkittäviä. Toki mitoitus olisi hyvä saada heti sentilleen kohdalleen, mutta harrastuksen alkuvaiheessa ei vielä ole käsitystä siitä omille vartalon mittasuhteille ja venyvyydelle sopivasta ihanteellisesta geometriasta. Ajoasento haetaan silloin yleisten mitoitussääntöjen mukaan järkeväksi kompromissiksi mukavuuden ja taloudellisuuden välille, johon vartalo mukautuu kilometrien kertyessä. Jos sen sijaan kyseessä ei olisi ensimmäinen maantiepyörä ja tallissa olisi jo se edellinen kymppitonnin ajettu, olisi olemassa verrokkimitoitus ja todennäköisesti hyvinkin selkeä näkemys siitä miltä sentin lyhyempi tai korkeampi runko tuntuu ja olisiko se haluttava muutos.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  19. #2119
    Tänään kiikuttivat Endurace AL 7.0:n kotiin. Kuvia ja kokemuksia myöhemmin kunhan saan pyörää ksaan Suomenkielinen asiakaspalvelu toimi itsellä ihan hyvin. Maksussa oli vaikeuksia ( OP Visan debit puoli ei toiminut ja maksuksi muutettiin ennakkolasku ). Tätä joutui säätämään asiakaspalvelun kanssa useaan otteeseen ja vastaukset tulivat kuitenkin siedettävän nopeasti.

  20. #2120
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^soita heti kymmeneltä 040 180 2620. Tsekkaa roskapostikansiosi varmuuden vuoksi.
    Ei ole roskaposteissa. Käytän mailia siksi, että hankintaan on vielä aikaa ja vaihtoehtomerkkejä enemmän kuin 1. Mailia käyttämällä jää samalla asiat talteen, josta tsekata faktoja. Ei ole mielestäni tätä päivää "soita tasan klo 10 ni vastaamme, muutoin ei meitä saa kiinni".
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  21. #2121
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.191
    Mä kommentinkin tuolle am8119:lle, sillä on kiireempi. Ehkä.


  22. #2122
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä kommentinkin tuolle am8119:lle, sillä on kiireempi. Ehkä.
    Sama täällä ei ole roskapostissa.
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  23. #2123
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    am8119:llä on todnäk kiireempi kuin mulla, mutta molemmille voisi vastata mailiin. Vaikka niin kuin erään liikkeen edustaja mulla parissa päivässä vastasi: en just ehdi perehtyä asiaasi kunnolla, mut palaan ens vkolla asiaan kun on aikaa kunnolla perehtyä.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  24. #2124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Canyonit ja saksalaiset pyörät muutenkin on tyypillisesti vähän korkeampia mm. italialaisiin ja yhdysvaltalaisiin verrattuna. Erojen merkittävyys riippuu käyttäjästä. Periaatteessahan tuo runkojen pituusero on helppo paikata vaihtamalla sopivampi stemmi (kunhan et vaan ole pituutesi ja jalan sisämittasi puolesta runkokokojen välissä, ettei tarvitsi siirtyä turhan lyhyeen tai pitkään stemmiin). Korkeus on rakenteellinen ongelma ainoastaan jos emäputken korkeus estää asettamasta stemmiä niin alas kuin haluaa ja esteettinen ongelma jos stemmin alle täytyy jättää merkittävän korkea läjä väliprikkoja.

    Ensimmäistä pyörää ostaessa tuon tason erot ei mielestäni ole erityisen merkittäviä. Toki mitoitus olisi hyvä saada heti sentilleen kohdalleen, mutta harrastuksen alkuvaiheessa ei vielä ole käsitystä siitä omille vartalon mittasuhteille ja venyvyydelle sopivasta ihanteellisesta geometriasta. Ajoasento haetaan silloin yleisten mitoitussääntöjen mukaan järkeväksi kompromissiksi mukavuuden ja taloudellisuuden välille, johon vartalo mukautuu kilometrien kertyessä. Jos sen sijaan kyseessä ei olisi ensimmäinen maantiepyörä ja tallissa olisi jo se edellinen kymppitonnin ajettu, olisi olemassa verrokkimitoitus ja todennäköisesti hyvinkin selkeä näkemys siitä miltä sentin lyhyempi tai korkeampi runko tuntuu ja olisiko se haluttava muutos.
    Kiitos hyvin perustellusta vastauksesta!

    Jotenkin tuon suuntaisen lopputulokseen itsekkin päädyin. Korkeus ei uskoakseni ole ongelma ja kun molemmissa pyörissä on 100mm stemmi, voi sitä pidentää hieman tarvittaessa. Tuosta koeajosta jäi sellainen tuntuma, että keho antaa myöden liikkua suuntaan jos toiseenkin vielä joten tuskin Canyon on aivan vikaostos jos siihen päädyn. Ja pääsehän noista eroon jos oikein reisille menee.

  25. #2125
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    381
    Terve!

    löytyykö keltään tallista ultimate cf slx:ää (tai saman geometrian omaava malli) L-kokoisena?

    Jos löytyy, voisiko joku kyseisen pyörän omaava mitata mikä on ns. satulan minimikorkeus keskiöstä, ei aleta vääntämään satuloiden korkeudesta vaan haluan tietää n. lukeman...

    Kiittäen jo valmiiksi vastauksista.


  26. #2126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väiski Katso viesti
    Terve!

    löytyykö keltään tallista ultimate cf slx:ää (tai saman geometrian omaava malli) L-kokoisena?

    Jos löytyy, voisiko joku kyseisen pyörän omaava mitata mikä on ns. satulan minimikorkeus keskiöstä, ei aleta vääntämään satuloiden korkeudesta vaan haluan tietää n. lukeman...

    Kiittäen jo valmiiksi vastauksista.
    Tolpassa on minimimerkki (=nolla), josta satulan (ei orginaali) yläpintaan on matkaa 17-17,5cm. Tolppahan laajenee ylöspäin, mutta silmämääräisesti nollamerkistä voisi tolppaa pistää sissäänpäin vielä noin 5cm ennen kuin "laajennettu osa" osa alkaa. Eli 12cm voisi olla tuolla tolpalla vastaus.

    Keskiöstä mitan saat lisäämällä tehtaan mittakuvista mitat näihin mittaamiini, eli 56,3cm L-koossa. (https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3612)

    En tiedä auttoiko...

  27. #2127
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Tolpassa on minimimerkki (=nolla), josta satulan (ei orginaali) yläpintaan on matkaa 17-17,5cm. Tolppahan laajenee ylöspäin, mutta silmämääräisesti nollamerkistä voisi tolppaa pistää sissäänpäin vielä noin 5cm ennen kuin "laajennettu osa" osa alkaa. Eli 12cm voisi olla tuolla tolpalla vastaus.

    Keskiöstä mitan saat lisäämällä tehtaan mittakuvista mitat näihin mittaamiini, eli 56,3cm L-koossa. (https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3612)

    En tiedä auttoiko...
    Auttoipa hyvinkin, kiitoksia paljon...


  28. #2128
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    268
    CF 7 koko M kotiutui tänään Lähikaduilla testattuna koko on itselle 183/85 juuri passeli, eli tolppa on 2,5cm minimin yläpuolella. Muuten säädöt täysin kunnossa, mutta 1-3 rattaat rahisee takana, eli vaatii hienosäätöä. Pienimmät välitykset tuossa on kyllä todella lyhyet ainakin pieniin mäkiin. Parempia kuvia kuhan joutaa!
    Hardza muokkasi tätä : 14.04.2015 at 21.00

  29. #2129
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hardza Katso viesti
    CF 7 kotiutui tänään Lähikaduilla testattuna koko on itselle 183/85 juuri passeli, eli tolppa on 2,5cm minimin yläpuolella. Muuten säädöt täysin kunnossa, mutta 1-3 rattaat rahisee takana, eli vaatii hienosäätöä. Pienimmät välitykset tuossa on kyllä todella lyhyet ainakin pieniin mäkiin. Parempia kuvia kuhan joutaa!
    Eli l-koko?

    laitoin itsekin tilaukseen ultimate cf slx pro:n L- kokoisena, inseam n.88cm ja pituus 184cm


  30. #2130
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    268
    Oho, unohtu koko tuosta. Eli koko oli M/56, lisäsin alkuperäiseen viestiin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •