Kyllä mun mielestä alkaa nyky tarjonnalla saamaan ihan kelpoja läskejä 1,3k€, en välttämättä itselleni ostaisi. Tuollainen otsikon kaltainen läski on juuri samanlainen kun edellisessä viestissä mainitsemani Black&Decketin porakone...näyttää porakoneelta mutta porakoneen ominaisuudet puuttuu...
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Onnea vaan tunkkaamiseen 23 kg:n fillarin kanssa. 10 v takuu vituttaa kaksinkertaisesti, kun ekan jenkin jälkeen tajuaa tuskan kestävän vuosia ennen kuin kehtaa vaihtaa. Riittävä ja parempi oVat kaksi eri asiaa. Totta kai alle 2keuron pyörällä voi ajaa. Jostain syystä se parempi iskari tai jäykempi runko tekee koko hommaata mielekkäämpää. Käyttötarkoitus ratkaisee rahalle saatavan vastineen.
Roots, bloody roots
Nyt ei ole siitä 4 pyöräisestä kotterosta, jota pitää ajaa takuun (lue osamaksun) päättymiseen saakka... pyörän voi vaihtaa/myydä vaikka kesken kesää. Käyttötarkoitushan oli kiertää kaupungin beach:ja aurinkoisina päivinä (niken lenkkarit, niken shortsit, niken lippis, rayban ja ranta-rolex) tottakai![]()
Osta minulta parempi hiirenloukku! Vain 5000 euroa!
Minusta avainsana on tarkoituksenmukainen. Jos ei halua laittaa rahaa rajattomasti pyörään, niin jossain menee tuo raja kaikilla. Joillain alempana kuin toisilla. Et sinäkään varmaan halua ostaa 100 000 €:n pyörää, vaikka sellaisiakin on olemassa. Läskeissä useille näyttäisi riittävän se Whiten tonnin malli ja mikäs siinä, kun sehän on ihan hyvä pyörä.
orc biker muokkasi tätä : 13.04.2015 at 02.21
Se on jokaisen ihan itte selvitettävä. Sitten on se todellinen parannus vs. lume, mitä on saatu lyömällä lisää rahaa tiskiin. Tottakai se 6k pyörän on pakko tuntua paremmalta.
Nuo meikäläisen romut on kaikki alle 2k täysjoustosta lähtien ja olen tosiaan kokeillut kalliimpiakin täysjoustoja ja läskejä, mitä omani, mutta enpä mitään ahaa elämystä kokenut 2,5k€:n läskin sarvissa vs. oma 1k€ läski.
Johan sen nimikin sanoo, jos haluaa kevyen pyörän niin valinta ei ole läski. Joten pari ylikiloa ei tunnu jupiterissä missään kun kevyinkin läski painaa aina pari kiloa enemmän kuin muut maasto kulkimet.
Jos vaikka haluaa läskin sen takia että voi sillä käydä pari kertaa vuodessa fiilistelemässä niin varmaan se onnistuu 500 euron läskillä. Ei mummo jupiterit enempää maksa kuin tuo läski ja niille tulee yleensä käyttövuosia (ei ehkä kilometrejä) huomattavasti enemmän kuin palstalaisten harrastepyörille.
Yleensäkin ihmetyttää mikä noissa läskeissä maksaa. Muu kuin uutuusarvo ja leveät vanteet/renkaat. Muut osat runkoineen on perustavaraa yleensä ilman joustokeulaa ja tonnilla saa kyllä jo ihan hyvän täysjäykän pyörän.
Onko siinä läskissä täysjousto ?
Mites jos verrataan täysjäykkiä pyöriä
Ymmärrän kyllä pointin. Halvin slide maksaa 1,5 keur ja painaa rapiat päälle 12 kg. Jotenkin vaan oon kuvitellut että läskissä johtuen pyörivistä massoista yms paino hifistely on hieman toivotonta... Voin olla väärässäkin. Mutta ainakin sitä on turha vetää johonkin 500 eken pyöriin mukaan.
Vähän vaikea verrata kun niitä muita täysjäykkiä ei juurikaan ole myynnissä.
Sanoisin, että Whitella ajaminen vs. tuon 23 kg:n jupiterin raahaaminen ovat silti kaksi eri asiaa. Ihan samahan se meille muille on, minkä pyörän joku ostaa. Lupaat vaan, ettet dumppaa sitä Itämereen tai metsään, koska luulen jälleenmyynnin olevan haastavaa.
Pidetään myös erillään listahinnat ja DIY-kasaaminen. Listahinnaltaan hyvää alle 2keuron hyvää voi olla vaikea löytää poislukien postimyyntifirmat. Meillä jokaisella on kuluttajana omat preferenssit, jotka oikeuttavat määrittelemnään "hyvän" hinnan. Itse ajaessani oman osaamisen rajoilla ja siten tietyllä riskillä haluan pyörältäni tiettyä luotettavuutta ja suorituskykyä kompensoimaan puutteellista taitoa ja tuomaan lisää itseluottamusta. Tässä kohtaa testaukset kalliimpi pyörä vs. halvempi pyörä ovat osoittautuneet joka kerran kääntyvän kalliimman eduksi. Tähän liittyvät myös eettiset ja esteettiset näkökulmat, kuten kiinaihmeiden ja kopioiden vastustaminen, kivijalan tukeminen ja eräänlainen "omistamisen halu" tiettyihin merkkeihin liittyen. Kipurajan määrittää lompakko ja muut kompromissit, joita on fillarin eteen valmis tekemään.
Roots, bloody roots
Mutta kasaaminen on yleensä joka euron arvoista. En ymmärrä ihmisten vimmaa ostaa moista kuraa, silloin täytynee olla sitä rahaa parempaakin haaskata. Nouseeko JH-R sun ego siitä että "väärennkösissä" rantoja luuhaat?
Foorumi ja totuus voi olla eri... tai sitten ei. Missä "väärennkösissä"...
Mutta kuten joku tuossa kirjoitti, nämä läskit kaikki aika painavia mummopyörään verrattuna... varmaan silloin tällöin tapahtuvaa hiekka-cruisailua ei muutama lisäkilo paljoa haittaa, jos reidet kunnossa![]()
Juuri myymäni Fatboy Expert painoi alle 14 kg L-kokoisena ja oli huomattavasti kevyempi kuin mummonpyörät (ja täysjoustoni). Millä perusteella läskipyörän tarvitsee painaa paljon? Täysjäykkärunkoisen etu on puuttuva jousisto, jossa säästää melkoisesti painossa. Jos läski tarvitsee saada niin osta käytetty White. Tuollaiset pökäleet pitäisi jättää kauppaa jo periaatesyistä. Kyseessä on puhdas rahastus muoti-ilmiöllä ilman minkäänlaista paneutumista asiaan. Tietysti imo.
Roots, bloody roots
Kyllähän tollanen mummopyörä painaa enemmän ku läski:
http://www.prisma.fi/fi/prisma/cresc...pyora-28-musta
Painaako mikään läski noin paljoa? Poislukien toi Prisman, jos se +20kg nyt oli sen oikea paino?
Ei sitten, hyvä on... läski on kevyempi kuin mummo
Tuossa nuorisolla vaan nähnyt sellaisia yksivaihteisia ja jalkajarrullisia mummoja ja ne ovat näyttäneet niin kevyiltä... sorry virhettä!
JH-R muokkasi tätä : 13.04.2015 at 17.47
Minun edellinen pyöräni maksoi alle 600 €. Se on myös yhä käytössä kakkospyöränä ja kaupunkipyöränä. Nykyinen pyöräni oli 700 € ja siihen päälle vähän osien vaihtamista: renkaat, satulatolppa, tanko ja polkimet vanhasta jne. Sanotaan, että todellinen kustannus oli n. 800 €. Ei minua hävetä tuon kanssa, vaikka tuo on sitä joidenkin paljon puhumaa KURAA! Tuo on tosi nätti pyörä ja minä kiidätän sitä aika mukavasti. Jos joku haluaa ylpeillä pyörällään, niin se on hänen asiansa. Minulle pyörä on vain väline urheiluun ja hauskaan tekemiseen. Varmaan joku katsoo kieroon, että "tuo ei ole todellinen harrastaja", kun minullahan on mm. reilun mittaiset irtolokarit maastopyörässä ja kun tosiaan pyörä on KURAA, mutta minua ei häiritse yhtään.
Johan tässäkin aiheessa todettiin, että vaikkapa tällä XXL:n 700e läskillä saa rahalleen paljon enemmän vastinetta, kun Prisman 650e läskillä. KURAN ja kelvollisen hintaero on olematon, mutta kaikessa muussa sitä eroa sitten onkin.
Se on tietty harmi, että XXL:n pyörät myös menevät nopeasti ja niitä joutuu vähän kyttäilemään ja ostamaan nopsaan, kun uusi erä tulee. Vaan ehkä ne menee syystä ja Prisman KURA ei.
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/fa...103793_1_style
Mitä tuohon Prisman läskiin tulee, niin vaikka se oli raskas, niin ei todellakaan 23,5-kiloinen. Mistä lie revitty paino, varmaan laatikon kyljestä kollipaino. Mitä tuossa oli hyvää, niin kummassakin päässä oli tilaa vaikka kuinka isoille kumeille, lonkalta heittäisin vähintään 5".
No mulla on pari B&D:n akkuporaa ja hyvin niillä parissa illassa 160 neliötä peltikattoa ruuvasi kiinni. En muista montako ruuvia oli yhteensä mutta 4 numeroinen määrä niitä oli. Nyt 7 vuoden jälkeen on akut aika finaalissa, mutta muuten ihan ok kunnossa. Toinen on jo 15 vuotta vanha ja akku uusittu kerran tuohon kattoremppaan 7 vuotta sitten.
Ikäisekseen ihan hyvä vääntö vanhemmassa 39 nm ja uudemmassa 45 nm 12 V koneita molemmat ja nicd akuilla. 6 mm ruuvi napsahtaa vielä poikki. Isommalla vaihteella kierroksia 1500 ja jaksaa kiertää 5 mm ruuvin tuolla vaihteella hyvin.
Koneet siinä kunnossa, että meinasin vielä päivittää akkuihin sisälle lipot
Jotta jos tuo fillari on rungoltaan yhtä kestävä, niin on siinä pitkäksi aikaa malmikasaa.
CrMon etu näkyy Jupiterissa ihan älyttämän selvästi, runkoputket ja haarukkat ovat HUOMATTAVASTI uhuemmat kuin alurunkoisissa... edelleen ihmetyttää tuo paino. Kävin tänään taas katsomassa Prismassa pyörää ja tarkoitus oli punnita se, mutta nyt oli tullut uusia pyöriä ja Läski oli niiden takana... myyjä kahvitauolla ja meidän muulla porukalla niin kiire, ettei punnitus tänään onnistunut. Veikkaan silti, että painoksi on laitettu laatikon kyljestä kollipaino.
Kahvat ja jarrut näyttivät ihan asiallisilta, takavaihtajan voi jokainen vaihtaa itselle sopivaksi jos orkkis ei kelpaa... takavaihtajat ei montaa euroa maksa.
Katsoin kanssa että vanteille voi mennä leveämpi kumi ja haarukoissa tilaa kunnon läskeille.
Mutta jos foorumi sanoo että kuraa, niin silloinhan se on vain kuraa
Harmi kun olin katsonut Cycloa kesäksi ja ajattelin Kona Rove AL... mutta kun se on alle 700, niin sehän taitaa olla kanssa kuraa. Kait pitänee tyytyä että kyöhät rypee kurassa![]()
No käyttäkää nyt joku se puntarilla, ettei tarvii arvailla.![]()
Mulle od ihan sama mitä painaa. .jos oisin rahaa voisin ostaa ton "kuran"😅 Itse oisin vähäänkin tyytyväinen. .ja oonkin ✌🆒
Kirjanmerkit