Jeps nii on :-) Pannaas nyt hiukan risuja/ruusuja:
Formula C1 jarruista risuja...
Netti pullollaan haukkuja ja omatkin menee vaihtoon ku ajan ensin loppuun. Jarrut saa tosin toimimaan yllättävänkin hyvin, mikäli osaa! Ainakaan spessun liike Oulussa ei saanut niitä toimimaan, risuja sinne :-) Mä kerron mitä pitää ko. jarrujen kans tehdä, tän jälkeen toppaa ja on herkkyyttä, sekä toimivuutta:
- Ilmaus yksistään ei riitä! Pitää ottaa jarrupalat pois ja pumpata männät ulos pyörä pystöasennossa ja sitten vaan pukkaa männät takaisin (huom terävät metallityökalut kielletty!). Tän voi tehdä parikin kertaa. Sama kannattaa toistaa pyörä ylösalaisin koputtelemalla letkuja ja napsuttelemalla jarrukahvaa. Pitäis jarrunkahvan liike palata ja tunne myös. Tää on ihan pakkojuttu ko. jarruilla.
- sitten levyjen putsaus esim. ksyleenillä, sekä jarrupalojen "polttaminen" sähköhellalla (ota heti pois ku vähän kärähtää, lämmitin metallipuolelta)
- Stumpylle speciaali...se jarruletkun vi***n takakolmion kannake irti! Katoaa ulinat ym. vibrat! Minullahan se meni onneksi heti alussa poikki.
Sitten ei olekkaan muuta kuin kehuja. Kerrassaan mainio pyörä! Varsinkin ohjaamossa tuo Eastonin Havok 20mm nousulla on mahtava. Jokohan löyty se The Tanko :-)
edit: Stumppi on tosi herkkä pienellekin geometrian muutokselle. Esim. yhtään lyhyempi stemmi pilasi koko pyörän ja paikallaan oli silloin orggis tanko (siis omalle apinan ruholle ei sopinut).









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit