GiantGarminElectrobike
Sivu 69 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2041
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    72
    TM-testi ihan ok, mutta esimerkiksi oli kuva takapakasta (giant) ja välitysten määrästä ja niiden tarpeelisuudesta. Sitten 50-34 eturattaat. Takana 11-32. Ihan älytön yhdistelmä Suomeen. Ainoa asiallinen takapakka olmossa 12-25, silloin on käytössä tiheämmällä välillä juuri takapakan rattaat 15-20.
    10 tkm jäsen 2011-2017

  2. #2042
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reima sparf Katso viesti
    Sitten 50-34 eturattaat. Takana 11-32. Ihan älytön yhdistelmä Suomeen.
    Ei välttämättä. Jos on aloittelija, kunto huono ja asuu Keski-Suomessa. Monessa mäessä saattaa 34/32 välitys tulla tarpeeseen.
    30T

  3. #2043
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Testipyörät oli valittu hinnan perusteella, postimyyntipyörä oli mallisarjaa parempi kuin muut. Joitain kahta. Jos Canyon ei olisi voittanut, se olisi ollut ihme.
    Jos testit tehdään jatkossakin näin, Rose ja Canyon voittaa joka testin. Rose tästä testistä puuttui, mutta jos olisi ollut mukana olisi se voittanut tai ollut toinen.

    Kivijalat eivät pysty kilpailemaan hinnalla postimyyntifirmojen kanssa. Olisi toivottavaa että pyörät testattaisiin osasarjojen mukaan, muuten testeistä ei tule reiluja.
    Millä tavalla sama osasarja tekee vertailusta reilun? Jos samaan vertailuun osuu joku kymppitonnin Cervelo Rca, muutaman tonnin teräksinen perinnerunko, aero-runko ja muutaman satkun alu-runko, niin reiluus on kyllä varsin kaukana, vaikka kaikissa olisi täsmälleen samat Dura-Acet.

    Mikään luokittelu ei tuota kaikkien käsitystä reilusta vertailusta vastaavaa lopputulosta, mutta kyllähän tuo euro on yksi ehdottomasti parhaasta päästä oleva tapa. Se, kuinka hyvän pyörän omalla rajallisella budjetilla saa, on varmasti monelle erittäin olennainen kysymys. Osasarjan hintaluokka on melko sen rinnalla epäolennaista. Jos joku valmistaja kykenee tarjoamaan hyvän pyörän muita halvemmalla, niin eikö se ole ihan hyvä syy antaa plussaa vertailussa?

    Kumma kun kukaan ei ole vielä alkanut jauhamaan TM:n puolueellisuudesta. Yleensä kun eräs tuomerkki voittaa vertailun, niin se on selvä osoitus vertailun puolueellisuudesta.

  4. #2044
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Vertailutapoja on monia ja kyllähän se hinta monesti on siellä kriteerien kärkipäässä kuluttajan suunnalta. Siinä mielessä se toki asettaa suoramyyntimerkit edullisempaan asemaan, että ns. kivijalkamerkeistä on pakko laittaa valmistajan suositushinta, vaikka se ei käytännössä koskaan ole varsinainen myyntihinta. Osa kuluttajista sen osaa hahmottaa pois, osa ei. Mutta tämä keskustelu ei kuulu ne tähän lankaan

  5. #2045
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Stemmin ja satulatolpan yhtymäkohtiin mukana tulevaa pastaa, polkimiin vaseliinia. Tarviiko muistaa vielä jotain? Pyörän mukana tulee momenttiavain millä saa vehkeet oikeaan momenttiin, onko renkaat miten paineistettu muuten?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  6. #2046
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    No tottakai renkaiden paine pitää katsoa kohdilleen. Ei sitä nyt sentään siihen voi luottaa, että tehtaalta tullessaan paineet olis kohdillaan. Etkö sinä ollut aika painavakin, renkaat vaatinevat vähän enemmän kuin ihan minimisuosituksen. Laita nyt vaikka ainakin 7 eteen ja 7,5 taakse. 25 mm contithan tuossa Enduracessa tais olla ja etkö sinä sellaisen tilannut.

  7. #2047
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    25mm Contit on ja Endurace CF 7.0 tulossa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  8. #2048
    Kahdeksan kiloa kumpaankin päähän niin riittää, märälle voi pudottaa kilon. GB4000SII renkaissa on 8,5 bar maksimi.
    30T

  9. #2049
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    eteen vajaa 7 bar ja taakse 7 bar niin hyvä on.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  10. #2050
    Tilattu ensimmäiseksi maantiemankeliksi Endurace AL 7.0 koossa M. Toivon mukaan runkokoko on tällaiselle 178/ 84 inseamilla varustetulle kaverille sopiva. Mallin valintaan vaikutti vähäinen kokemus maantiepuolelta ja kuiturunkoisten pitkäksi venyneet/loppuunmyydyt toimitusajat. Kovasti olisi kuituinen himottanut jo ihan periaatteesta, kun nykyinen täpärikin on kuidusta, ja hintaero olisi ollut pieni. Toivotaan että tällä saa jonkinlaisen käsityksen ja ehkä lisää kipinää asvalttilenkeille.
    Enemmän on kuiturungosta kokemuksia ja kehuja mutta vähemmän käytännössä tästä alumiinisesta?

  11. #2051
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Saarijärvi
    Viestit
    46
    Kannattaako endurance cf ottaa Canyonin vai Ritcheyn osilla?

  12. #2052
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Ritcheyn osilla on hyvin rajallisesti malleja ja kokoja saatavilla enää. Mutta merkkiosa on aina merkkiosa eli itselle tuli R:n putkiosat.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  13. #2053
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    337
    Eilen lähti tilaukseen ENDURACE CF 9.0 SL. Toimitusaikojen siirtyminen aina vain eteenpäin viimoinen kimmoke. Nyt vain odotellaan tietoa toimituksesta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #2054
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Joskus kun selailin painoja, niin Canyonin omat osat on kaikki painavampia kuin Ritcheyn WCS:t. Erityisesti stemmi oli muistaakseni melkoinen ankkuri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #2055
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Canyonin osat ovat painavempia. Canyon V13 stemmi (110mm) painaa 170 grammaa ja hieman pitempi Ritchey WCS (130mm) painaa 145 gramaa.

    Edit: Piti vielä muokata viestiä, kun stemmeissä oli ensimmäisissä mittauksissa ylimääräiset 1 1/8 shimmit sisällä.

  16. #2056
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Juuri näin muistelin, kiitos faktoista 170g stemmi on kyllä sellainen verkonpaino että itsellä lähtisi saman tien vaihtoon missä hyvänsä pyörässä, joku raja sentään huh huh!!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #2057
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Ritcheyn sivun mukaan 110mm stemmi painaisi 130 grammaa. Tällaiset painoerot jojoillaan omalla vyötäröllä vuorokauden ajasta riippuen

    Esteettisesti Ritchey on kyllä kauniimpi ja siksi olen omasta pyörästä vaihtanut hieman osia. Turhamaisuus... mikä ihana tekosyy

  18. #2058
    Hello ja täällä podetaan kanjonikuumetta. Meinasin rakentaa kiinanrungon (f8 kopio) ympärille maantiepyörän, budjetti 1500... Dollarin huono kurssi ja Canyonia katsoen rakentelu ei kannata .

    Tämä feedi on luettu ja runkoja kateltu. Mitoituksen perusteella S53 tuli, mutta jalanmittaan testimielessä sentti lisää ja koko muuttui M56:ksi. Pienemmän saa tuunattua mieleiseksi, mutta isoa ei? Puhutaan varmaan reilusti koon puolesta eroavista rungoista, mutta kun on näin rajatapaus niin edelleenkin sama "sääntö"? Ultimate cf 7.0 sl vs endurance cf 7.0 sl. Mitä rungossa loppupeleissä eroa, osasarja näkyvin ero?

    Mittoja:
    Actual Inseam82 Cm
    Trunk63 Cm
    Forearm34 Cm
    Arm63 Cm
    Thigh61 Cm
    Lower Leg56 Cm
    Sternal Notch143 Cm
    Total Height178 Cm

    Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

  19. #2059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jam75 Katso viesti
    Mitä rungossa loppupeleissä eroa, osasarja näkyvin ero?
    Tuntuvin ero on ohjaustangon sijainti suhteessa keskiöön.
    30T

  20. #2060
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Vielä pähkäilen tuon Enduracen koon kanssa kun en ole S kokoa vastaavaa pyörää päässyt vielä koeajamaan. Löytyi tämmöinen mittaus systeemi tangon oikealle sijainnille: http://photos1.blogger.com/blogger/2...emLength.1.jpg

    Eli muutaman "bike fit" ohjeen mukaan sormenpää pitäisi koskettaa tankoa. Mitenkä teillä on tuon mitan kanssa? Itselläni sormen ja tangon väliin jää noin 2,5cm tuossa M koossa jos kättä pitää 90 asteen kulmassa.

  21. #2061
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Eli muutaman "bike fit" ohjeen mukaan sormenpää pitäisi koskettaa tankoa.
    Tämä on niitä outoja ohjeita jolle ei ole mitään perustetta. Ohjaustangolle ei ole samallalailla oikeaa paikkaa kuin satulalle. Ammattilaisilla tanko on kaukana ja matalalla koska haetaan pientä ilmanvastusta. Aloittelijoilla tanko on lähempänä ja korkeammalla. Jos sormenpäät ottavat tankoon maantiepyörässä kuten yllä kuvassa, niin tanko on jo kyllä todella lähellä.
    30T

  22. #2062
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Canyon maantiepyörä

    Kieltämättä vähän hassu ohje. Varsinkin kun ottaa huomioon ettei tuo tangon paikka ole edes erityisen merkityksellinen verrattuna yleisimpien otepintojen (eli kahvojen) paikkaan suhteessa satulaan. Jos tuon kuvan pyörän tangon kääntäisi siten että sarvien yläosat olisivat vaaterissa, kahvat tulisivat reilusti "lähemmäs". Ja silti sama kyynäräsääntö pätisi tuossa pyörässä edelleen.

    Kävinpä piruuttaan tarkistamassa omasta maantiepyörästä. Onhan se kieltämättä vähän pitkä - sormenpäät riitti juuri ja ja juuri emäputkeen, siitä jatkuu vielä 100mm stemmi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #2063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Tämä on niitä outoja ohjeita jolle ei ole mitään perustetta. Ohjaustangolle ei ole samallalailla oikeaa paikkaa kuin satulalle. Ammattilaisilla tanko on kaukana ja matalalla koska haetaan pientä ilmanvastusta. Aloittelijoilla tanko on lähempänä ja korkeammalla. Jos sormenpäät ottavat tankoon maantiepyörässä kuten yllä kuvassa, niin tanko on jo kyllä todella lähellä.
    Luulisi, että raajojen ja sormien pituuksissa on jo sen verran hajontaa, ettei tuo mistään säännöstä käy. Omassa pyörässäni tilanne on sattumalta juuri kuten tuossa kuvassa. Silti pyörä tuntuu hieman pitkältä nimenomaan kahvoilta ajettaessa. Saattaa olla harjoituksen puutettakin.

  24. #2064
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Saarijärvi
    Viestit
    46
    Endurance cf 9.0 stealth välityksellä saa vasta heinäkuuksi, joten olen pohtinut cf 7.0 sl ostoa. Onko siinä olevat vanteet kuinka paljon huonommat? Että kannattaako ostaa halvempi ja päästä kuukausi aikasemmin ajelemaan ja joskus päivittää paremmat vanteet alle. Vai tulisiko vanteiden päivitys paljon kalliimmaksi kuin ostaa suoraan 9.0?

  25. #2065
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warfe Katso viesti
    ... stealth välityksellä ...
    Stealth-välitys jokin ääntä nopeampi ratkaisu..? Edessä 88t takana 3t ja reidet syöksee tulta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #2066
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Saarijärvi
    Viestit
    46
    Oho typotin sit hyvin.Stealth värityksellä piti kirjoittaa.

  27. #2067
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warfe Katso viesti
    Endurance cf 9.0 stealth välityksellä saa vasta heinäkuuksi, joten olen pohtinut cf 7.0 sl ostoa. Onko siinä olevat vanteet kuinka paljon huonommat? Että kannattaako ostaa halvempi ja päästä kuukausi aikasemmin ajelemaan ja joskus päivittää paremmat vanteet alle. Vai tulisiko vanteiden päivitys paljon kalliimmaksi kuin ostaa suoraan 9.0?
    Vajaalla 400 egellä saa kelpo päivityksen.

    http://www.bike-discount.de/de/kaufe...-11-fach-70215

    Kyllä niillä Mavic Aksiumeillakin jonkun aikaa ajelee.

  28. #2068
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    36
    Tuossa 7.0:ssa on myös eri satulatoppa kuin 9:ssä... jos sille jotain painoarvoa laskee

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Vajaalla 400 egellä saa kelpo päivityksen.

    http://www.bike-discount.de/de/kaufe...-11-fach-70215

    Kyllä niillä Mavic Aksiumeillakin jonkun aikaa ajelee.

    Alkujaan tämän lähetti Warfe
    Endurance cf 9.0 stealth välityksellä saa vasta heinäkuuksi, joten olen pohtinut cf 7.0 sl ostoa. Onko siinä olevat vanteet kuinka paljon huonommat? Että kannattaako ostaa halvempi ja päästä kuukausi aikasemmin ajelemaan ja joskus päivittää paremmat vanteet alle. Vai tulisiko vanteiden päivitys paljon kalliimmaksi kuin ostaa suoraan 9.0?


  29. #2069
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Saarijärvi
    Viestit
    46
    En ole noihin satulatolppiin perehtynyt, miten ne käytännössä eroaa? onko satulatolppa ja paremmat vanteet 200€ ja kuukauden odottamisen arvoista?Ehkä Nerve 29:llä pärjäis heinäkuuhun asti...

  30. #2070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warfe Katso viesti
    En ole noihin satulatolppiin perehtynyt, miten ne käytännössä eroaa? onko satulatolppa ja paremmat vanteet 200€ ja kuukauden odottamisen arvoista?Ehkä Nerve 29:llä pärjäis heinäkuuhun asti...
    Halvemmassa on basalttikuituinen normaalin näköinen tolppa. Kalliimmassa on enemmän joustava lehtijousen näköinen viritys. Molemmat ovat keskimääräistä huomattavasti mukavampia. Kalliimmassa on muuten n. 100 kilon painoraja.

    200 euron lisähinnalle on katetta. Kuukauden odottelusta en ole aivan niin varma.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •