Täällä on ollut puhetta sekä Schwalbe 13F sisurin venttiilin murtumisesta juuresta, että White Liten vanteiden löysyydestä. Tuosta kuvasta voinee päätellä, onko näillä jotain asiayhteyttä. Venttiili on asennettaessa ollut tasan keskellä tekstiä...
http://1drv.ms/1GRHeB0
^ Oot vaan tehnyt turhan tiukkoja jarrutuksia ja on päässyt rengas pyörähtämään
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Olipa taas muuten iloa siitä, että on ottanut hyväksi tavaksi tuon rengasmerkin ja venttiilinreiän kohdistamisen. Tokihan venttiilin vinouskin jo vihjaa, mitä tuossa on hiljalleen tapahtunut, mutta kun ulkorengas liikkuu, niin siitä tietää mikä sitä sisuriakin pyörittelee. Ja talkkia on aika reilusti välissä, ei se taida paljon auttaa.
^ Jos talkki auttaa asennuksessa niin toisaalta luulis että se jos mikä tuota pyörähtelyä edesauttaa. Tosin minä, joka olen talkinnut vain poikavauvojeni pyllyjä ja siitäkin on jo 20 vuotta aikaa, saatan tämän teorian kanssa olla tietysti ihan hakoteillä
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Joo tavoitteena ei ole saada talkkia vanteen ja ulkorenkaan vaan ulkorenkaan ja sisurin väliin. Toki lopputuloshan ähräykselle on se, että sitä löytyy vähän joka paikasta....
Siinä sitä taas pikkasen lisää
![]()
Voisitko poistua intternetistäni.
#fillarifoorumi @ IRCNet
"Vanhakin jo nuortuu kuin lapsi leikkimään" voin sanoa nyt itsestänikin kun päätin ruveta vastoin aikaisempaa vakaumustani poraamaan kevennysreikiä alunperin umpinaisiin Fat1 Pron Weinmann-vanteisiin. Vahvasti liioiteltu netistä lunttaamiini "ohjeisiin" mitä tulee ajanmenekkiin. Tai sitten vaan tuo Festoolin akkukoneeni on oikeesti hyvä. Vanteen ontelorakenne ja sisältä paljastuneet tuplaseinämät ja pitkittäisvahvikkeetkaan eivät hommaa juurikaan hidastaneet. Kai nuo nyt sitten operaation jälkeenkin ryhdissään pysyvät; porasin vain 30 milliset vaikka 35 millisetkin olis tohon saanut, mutta sitten olis mennyt jo tarkoille jos jonkun reiän aloitusreiän kohdistus ei oliskaan osunut just kohdilleen,,,
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Valkoiset vannenauhat, sopisi imo paremman värimaailmaan. Tuli omastakin 2fat pro:sta kuin uusi pyörä valkoisila vannenauhoillaVähästä sitä tulee nykyään tyytäväiseksi.
Oletteko muuten purkaneet pyörän kuin osiin kumimaalia laittaessa? Vaikka nuo maalatut rungot näyttääkin hyviltä, niin nykyiset gorillateipit peittää riittävän hyvin, ettei jaksaisi isompiin operaatioihin jos pyörä pitäisi pistää kokonaan osiksi.
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
No nythän se kerää ne ontelot täyteen jaskaa ja kohta on kevennysvaikutus menetetty. Messuilla oli muistaakseni Cressussa kanssa ontelovanteet rei'itetty, ihmeteltiin sitä silloin siellä. Kannattaa varmaan laittaa teipit reikien peitteeksi. Isolla nahkapaskalla tms. välinellä pyöreitä lätkiä teipistä niin tulee siisti.
Punnasitko muuten paljonko keveni?
Pekka T L muokkasi tätä : 04.04.2015 at 11.27 Syy: Lipsahti kommentti lainauksiin
Upee toi valko valko.
Tuliko jostain vihreävalkoisesta idis?
Jos tohon laittais kammet ja polkimet niin vois olla parempi ajettava, vai tuliks tosta isojen poikien potkupyörä?
Mutta on hieno!
Race Facen Turbinet on jo hyllyssä, mutta vielä on tulematta Hope siniset keskiökupitTänään sain XD-vapaarattaan. Piru kun Avidin sinisiä jarruletkuja ei enää saa mistään ja muita en käytä kuin orkkiksia. Mulla oli kerran Jagwiren setti ja ei toiminut kunnolla. Kun kunnolla painoi kahvasta niin letku laajeni.
Salsapa se. Niin arvelinkin, tosi hieno tuosta tulee kun saat loputkin kilkkeet vielä kiinni.
On kyllä Ansiksella hienoin White ever!
Jep, Cressun läskissä tosiaan tuo ontelorakenne huomioitiin Fillari-lehden koeajossakin. Havaittiin, että vesilätäkön läpi ajettaessa tuo sai aikaan mielenkiintoisen efektin kun niistä onteloista suihkus vesi.
Ne on kyllä sikäli auki, että huomasin alumiinilastuja letkulla huuhtoessani, että vedellä ne putsaantuu helposti. Yllättävän pieni tuo painontiputus tuosta rei'ittämisestä oli: yhteensä 246 grammaa eli 123 g/vanne. Lisää toki tulee siitä, kun 106 g/kpl painava vannenauha vaihtuu teippiin ja 458 g/kpl painava norsunkortsusisuri vaihtuu 276 g/kpl painavaan Contin sisuriin.
Vielä kun onnistuis pudottamaan oman ruhon elopainoakin; sieltä ne tosi kevennysmahdollisuudet löytyvät
Tossa molempien vanteiden kolikot, laatikon paino 70 g eli lätkät siis 242 g
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Ei kannata muuten aina sokeesti luottaa ja orjallisesti seurata internetin ihmemaailman ohjeita. Mullakin oli WD-40 puteli etuvanteen kanssa valmiina ja siitä jopa suihkin ainetta porauksen yhteydessä, mutta onneksi älysin lopettaa turhan sotkun välttämiseksi. Ainakin yhdistelmä + 5 asteinen ulkoilma, Festoolin akkupora 1-nopeudella ("tehokas verkkovirtakäyttöinen porakone" on tarpeeton jos akkuporakone on asiallinen) ja Motonetin 30-millinen Morse Master Cobalt Bi-Metal terä oli sellainen, että vaikka käsin miten kokeili, terä ja/tai vanne ei lämmennyt vähääkään ja WD-40 suihkauttelua ainoastaan hidasti terän puremista ja aiheutti sotkua.
Lisäksi ohjeissa on mainittu, että valmiiden reikien siistiminen purseista kannattaa tehdä käsin koukkupäisellä metallikaapimella tai jopa Dremeliä jossain kaivattiin. Hui hai; alle neljän euron karaluiskelaikka oli just sopiva ja ennen kaikkea äärettömän nopea väline tuohon akkuporakoneeseen kiinnitettynä.
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Alumiinin leikkuunesteenä käytetään yleensä tenttua.
^ Jep, noita oli monenmoisia cocktail-ehdotuksia kun noita operaatioselostuksia lueskeli, mutta tosiaan en tuon omakohtaisen kokemuksen perusteella mitään lisäaineita kaivannut![]()
Onko fotoa itte vanteesta myös?![]()
Siihen reikään vois laittaa vaikka jonkun alumiinisen tulpan ettei kura mene sisälle![]()
^^^ Itse asiassa eipä tullut valmiista vanteesta otettua edes kuvaa. En ole paksulla ajanut sitten helmikuun lopun metriäkäänTuon kevennysoperaationkin tein pääsiäisenä vain aikani kuluksi ja tuuppasin lopuksi löskin takas tonne pihan perälle vajaan. Tossa kuva vanteesta operaation alussa ja sitten tilanteesta kun laitoin oranssit teipit. Lopuksi tuli sitten valkoinen gorilla eli vanteessa on vuorotellen kolme oranssia ja kolme valkoista. Fillarin rungostahan tulee keväämmällä neonvihree; jos se kanssa sitten vaikka "kehtais" taas ajaakin,,,
Weinmannin vanteessahan on keskellä jäykiste eli sen takia joka toinen reikä on keskilinjasta vasemmalla ja joka toinen oikealla. Kohdistusreiän poraaminen keskelle kun ei onnistu
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Uretaanivaahtoa tai silikonia tilkkeeksi onteloihin. Kai se keveämpi olisi kuin ilman reikiä![]()
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Telttapatja tuonne sisään vannenauhan alle, pursuaa kyllä noista aukoista. Saa myös kivoissa väreissä.
Saavat olla minun puolestani auki. Seuraava omistaja sitten tilkitköön mikäli katsoo tarpeelliseksi
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Siinä se nyt on lopullinen versio (ehkä)
White Interceptor
Runko: White Interceptor kokoa M
Kehät: SunRingle Mulefut
Pinnat: Orkkis
Navat: Hope Fatsno 15x150 ja 12x197
Vaihteisto: XX1
Kammet: RaceFace Turbine
Eturatas: RaceFace Narrow Wide 30t
Tanko: Easton Haven
Stemmi: Ritcley Trail 45mm
Tolppa: Ritcley
Satula: WTB Silverado titanium
Jarrut: SRAM Guide RS
Tupit: Odi Ruffian
Kumit: Veerubber Bulldozer
Satulaclamppi: Hope
Keskiö: Hope BSA30
![]()
Ansis muokkasi tätä : 08.04.2015 at 20.37
Kirjanmerkit