HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 18 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #511
    Tulipa tuolta intternetistä luettua semmoinen pointti, että Englannissa oli 350 wattisen pedelecin omistajan bussi jyrännyt. Puhtaasti liikennesääntöjen mukaan homma oli selvä; bussinkuljettaja oli ollut syyllinen. Mutta kun keksittiin että kaverin fillari olikin laiton, olivat taloudelliset seuraukset "syyttömälle" tehopedelecistille aika muikeat ja kaiken kukkuraksi häneltä vietiin ajokortti (ajoneuvohan oli laiton "moottoripyörä" tai mopo).

    Vähän hillitsee itselläkin intoa tehdä laittomia virityksiä. Sitä ei tule ajatelleeksi että rangaistukset voisivat olla mitään kovin kummoisia, mutta jos ajokortti lähtee, niin ei kiva. Teoriassa se mitä Suomessa tapahtuisi olisi varmaankin vasta sitten selvä, kun oltaisiin käräjillä vähän istuskeltu, mutta ketä huvittaa koeponnistaa? Ei minua ainakaan.

  2. #512
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Teoriassa se mitä Suomessa tapahtuisi olisi varmaankin vasta sitten selvä, kun oltaisiin käräjillä vähän istuskeltu?
    Teoriassahan tuo on ihan selvää, kuten moponkin viritys pois luokastaan. Ensin katsotaan mikä se ajoneuvo oikeasti on ja sähköfillari luultavasti tipahtaa johonkin mopon tai moottoripyörän luokkaan:
    https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...20021090#L2P11

    Rangaistusta tulee sitten sen mukaan mitä ko. ajoneuvolla ajelusta puuttui. Rekisteröimätön ja vakuuttamaton nyt ainakin, mahdollisesti vielä säännösten vastainenkin ja ehkä se korttikaan ei riittänyt. Helposti sieltä tulee paljon enemmän kuin nuhtelua.


    Jos laittomalla vehkeellä kolaroi, niin parempi yrittää sopia tilanne paikanpäällä vastapuolen kanssa. Jos siitä lähtee riitaa vääntämään, niin jollekin voi kehittyä intressi tutkia sitä sähköpyörää tarkemmin.

  3. #513
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Aikuisen ajokortillisen ihmisen kannattaa suhtautua virittelyyn samoin kuin ajaisi motocross pyörällä normaali tiellä. Kuinka moni sitä haluaa tehdä. En minä ainakaan.

  4. #514
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Jos laittomalla vehkeellä kolaroi, niin parempi yrittää sopia tilanne paikanpäällä vastapuolen kanssa. Jos siitä lähtee riitaa vääntämään, niin jollekin voi kehittyä intressi tutkia sitä sähköpyörää tarkemmin.
    Toi pointti kannattaa juurikin miettiä. Niin kauan kun onnettomuudessa tapahtuu vain kalustovahinkoja, selvitään yleensä helposti käyttämällä voimapaperia sopivasti mutta sitten kun tapahtuu henkilövahinkoja, ollaan ihan eri luokkaa olevien ongelmien kanssa tekemisissä. Silloin tarvitaan usein jonkinlaista vakuutusturvaa.

    Jos onnettomuuden aiheuttajaksi katsotaan se osapuoli joka ajoi esimerkiksi määräysten vastaisella, ehkä katsastamattomalla ja tyyppihyväksymättömällä ja näin myös luultavimmin vakuuttamattomalla ajoneuvolla ja aiheutti vahinkoa, ei aiheutettujen vahinkojen maksajasta ole paljon epäselvyyttä. Ja henkilövahingoissa korvaukset voi olla hyvinkin isoja.

    Tarkoitus ei ole ketään pelotella ja tämän asian voi varmistaa vaikka oman vakuutusyhtiön lakimieheltä.

  5. #515
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Tarkoitus ei ole ketään pelotella ja tämän asian voi varmistaa vaikka oman vakuutusyhtiön lakimieheltä.
    Paitsi että luulen lakimiehenkin ottavan kovin nihkeästi kantaa asiaan, josta ei ole ennakkotapauksia ja kyseessä on vielä härveli josta lakiteknisesti on kovin vähän kokemuksia Suomessa. Ja sittenkin jos kannanotto tulee, siihen on syytä suhtautua varauksella, sillä lakimieskään ei tiedä etukäteen oikeusistuimen tai jopa -istuinten ratkaisuja. Oikein kinkkisissä tapauksissahan mennään nimittäin hoviin tai jopa korkeimpaan ja vasta sitten selviää lopullinen totuus.

    Ainut mitä voi sanoa varmasti on, että parempi kun ei riko lakia, sillä lain rikkomisen seuraukset ovat aina enemmän tai vähemmän arvailun varassa vakavuudeltaan. Ikävät yllätykset tulevat yllättäen.

  6. #516
    Itsellä on pyörinyt mielessä että rakentaisi pojalle tuollaisen sähköpyörän motocross pyörän oston sijaan. Kun noita pyöriä tuuppaa tallissa olemaan sen verta paljon että tuollaiseen 29" jäykkikseen tai täpäriin suunnittelin sen viritteleväni. Tehoja saisi kyllä sitten myös löytyä ihan reilusti. Olisiko heittää vinkkiä millaista settiä voisi alkaa katsomaan? Jospa saisi sitten vielä pojan innostumaan tästä pyöräilystä kun pääsee kokemaan vauhdin huumaa pyörällä. Eikä tarvitse sitten crossipyörää opetella huoltamaan ja haistella sitä käryä. Omilla mailla ja pelloilla sillä sitten ajetaan, eikä mennä julkisille teille. Toki jos sellaiseen olisi mahdollisuus että saisi tehoja rajoitettua jollain säätökytkimellä niin se olisi aika hyvä plussa. Voisi sitten ajella lain mukaan säädetyllä pelillä julkisilla teillä ja pistää tehot taas sitten täysille kun tulee omille maille ajamaan.

  7. #517
    Mielenkiintoinen sähköfillari.


    http://www.karkituote.fi/tuotteet

  8. #518
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Eka katoin, et vieläkö se on aprillipäivä, mutta eipä vissiin. Jos tollaset mopopyörät yleistyy, niin taitaapa olla, että tuolla toisessa topicissa esitetyt pahimmat pelot käyvät toteen. Tai no, ainakin laillisilla sähköpyörillä ajavat saavat kuulla moninkertaisen määrän kettuilua. Koska onhan päivänselvää, että toi Alottelia-14:n linkkaama "pyörä" on tarkoitettu ajettavaksi kaasukahvalla, ja tehojakin lienee ainakin jonkin piilotetun pikakytkimen takaa saatavilla roimasti enemmän kuin 250 W. Ja sit ajellaan pyörätiellä mummoja kumoon ja osuman sattuessa äkkiä salakytkin toiseen asentoon.

  9. #519
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilley Katso viesti
    Eka katoin, et vieläkö se on aprillipäivä, mutta eipä vissiin. Jos tollaset mopopyörät yleistyy, niin taitaapa olla, että tuolla toisessa topicissa esitetyt pahimmat pelot käyvät toteen. Tai no, ainakin laillisilla sähköpyörillä ajavat saavat kuulla moninkertaisen määrän kettuilua. Koska onhan päivänselvää, että toi Alottelia-14:n linkkaama "pyörä" on tarkoitettu ajettavaksi kaasukahvalla, ja tehojakin lienee ainakin jonkin piilotetun pikakytkimen takaa saatavilla roimasti enemmän kuin 250 W. Ja sit ajellaan pyörätiellä mummoja kumoon ja osuman sattuessa äkkiä salakytkin toiseen asentoon.
    Niin. Moni varmaan keksii vaikka mitä perusteita että kukaan ei määräystenvastaisesti tuunaa sähköpyöräänsä ja ajaa muutenkin herrasmiesmäisesti.

    Mutta kun tiedetään miten yleistä on esimerkiksi mopojen virittäminen, jossa muuten on hyvinkin usein vanhemmat mukana, niin ainakaan minä en keksi miksei sähköpyörien kohdalla kävisi samoin. Ja tieliikenteessä nähdään miten osa autoilijoista ajaa kun alla on tehokas auto.

    Ja aiempana käsitelty korvauskysymys ei ole mitenkään ennen kokematonta aluetta. Monia onnettomuuksia on tieliikenteessä aiheutettu katsastamattomilla ja vakuuttamattomilla ajoneuvoilla ja niistä on oikeuden päätöksiä. En usko korvausvastuun oleellisesti muuttuvan jos esimerkiksi auton sijaan on kyse sähköpyörästä.

    tämä nyt taisi olla vähän off-topikkia tässä ketjussa.

  10. #520
    Minä en todellakaan ymmärrä, mistä tuollaisille muka löytyisi markkinoita, kun tuo on mitä ilmeisimmin reilusti kalliimpi kuin oikea mopo ja tehoja & vauhtia kymmenesosa? Miksi vauhtia ilman polkemista himoitseva ei osta oikeaa mopoa, niitähän löytyy myös sähkösellaisiakin? Luuleeko joku, että h-vetin hidas ja poljettava sähkömopo on nakkikioskilla pyörivän moponuorison kuumin unelma??

    Miksi pitää tuollaiseen väsätä jotain tehojenpiilotuskytkimiä, kun ihan laillisesti saat ajaa kymmenen kertaa tehokkaammalla oikealla mopolla?
    Ei mitään tolkkua nyt näissä peloissa.

  11. #521
    moro,

    kävin vähän ajelemassa tuolla Winora SX1:llä.

    Aivan mahtava ajella...myöskin osittain siksi että itellä on ollut tähän asti aika surkeita pyöriä ylipäänsä. Eli kaikki eivät välttämättä olisi näin innoissaan.
    Melkein keksii tekosyitä että pääsis ajelemaan.

    -Tässä säässä ja tällä painolla (75kg) Max avustuksella näyttäis menevän noin 50-60 kilsaa. Mäkiä on ollut aika paljon matkan varrella. Low avustuksen kun valkkaa, niin pyörä arvioi ite että 100km.
    -Nopeasti kiskaisee lasiin sen 26, ja sen jälkeen "tuulen suunta" vaihtuu. En tiedä että mitä sitten tapahtuu tarkalleen. Loppuuko avustus kokonaan, vai avustaako sen verran että rullaa kuin moottoria ei olisi...
    -Tulee helposti vaihdettua vaihteita aika laiskasti, kun se lähtee paikaltaan aika isollakin vaihteella kivuttomasti. Tällä kuluu ketjut varmaan aika paljon vähemmänkuin keskimoottorivehkeellä.
    -Alamäessä rullailin neljääkymppiä, ja kokeilin regeniä. Semmonen pikku jurina alkaa kuulua moottorin suunnalta, ja vauhti hidastuu ihan pikkasen. Tässä pyörässä ei ole vedon katkaisevaa kytkintä kuin takajarrukahvassa. Saisi olla kyllä molemmissa. No, kyllähän tuon normaalimies modaa.
    -Tässähän on tuo momenttianturi kampien yhteydessä. Se johtaa siihen että on oikeasti pakko polkea jonkin verran. Tuli hiki, kukas tämän korvaa! Monissa halpis seteissä on vain tuo pyörimisanturi. Niissä siis nollavoimalla kampia pyörittelemällä motti vetää koko ajan täysillä. Jos helpolla haluaa mennä, niin semmoinen ehdottomasti. Tuommoinen momenttimittaukseen perustuva systeemi voi oikeasti innostaa jotain vaikka polkemaan itsekin kovempaa.
    -En lähde virittelemään. Siinä on sama kuin moottoripyörässä...mikään ei riitä.

    p

  12. #522
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Minä en todellakaan ymmärrä, mistä tuollaisille muka löytyisi markkinoita, kun tuo on mitä ilmeisimmin reilusti kalliimpi kuin oikea mopo ja tehoja & vauhtia kymmenesosa?
    Mopolla on ikäraja. Aikalailla samat markkinaperusteet siis kuin mopoautoilla vs. auto.

  13. #523
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pajatso Katso viesti
    -Tulee helposti vaihdettua vaihteita aika laiskasti, kun se lähtee paikaltaan aika isollakin vaihteella kivuttomasti.
    Ei kyllä kuulosta yhtään suoravedolta, mutta kai se sitten on. Suoravedon kanssa tulee nimen omaa poljettua lujaa liikkeellelähdöissä ja mäissä kun se ei väännä. Mäissä on pakkokin polkea lujaa jos meinaa päästä ylös hitaassa vauhdissa. Esimerkiksi 500W suoraveto ei oikeasti jaksa jyrkempää mäkeä nousta ollenkaan polkematta, jos lähtee liikkeelle paikaltaan. Jos tulee mäkeen lujaa, niin sitten kyllä nousee.
    Itsellä on yhteispaino 140-150kg, akkumäärästä riippuen. Vaikka Hämeentieltä ylös Viidettä Linjaa tai Neljättä Linjaa. Ei mitään jakoa jos ei polje lujaa.

  14. #524
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Mopolla on ikäraja. Aikalailla samat markkinaperusteet siis kuin mopoautoilla vs. auto.
    Ja pitää olla kortti.

  15. #525
    Moro,

    Suoraveto se on. Juu, ei tuokaan mitään jyrkkää mäkeä polkematta mene. Eninnäkin kun se on laillinen.

    Mutta on noissa suoravedoissakin eroja. Jos on semmonen halpa pienihalkaisijainen tahivaikka Bionx (tämä SX1:n Mionic on aika lailla kuin Bionx), niin väännössä voi olla hitusen eroa. Ja siten vielä että miten sitä ajetaan.

    Meikällä kokonaispaino on aikalailla se 100.

    p

  16. #526
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pajatso Katso viesti
    Mutta on noissa suoravedoissakin eroja. Jos on semmonen halpa pienihalkaisijainen tahivaikka Bionx (tämä SX1:n Mionic on aika lailla kuin Bionx), niin väännössä voi olla hitusen eroa. Ja siten vielä että miten sitä ajetaan.
    Meikällä kokonaispaino on aikalailla se 100.
    On niissä eroja juu. Ei ole pienihalkaisijainen Suht edullinen kylläkin.
    Tuolla painolla nouseekin varmaan paremmin. 40kg tarakalle lisää niin rauhoittuu kummasti, tai 60kg jos lasketaan täysi retkivarustus.

  17. #527
    Moro,

    kauhee setti kamaa

    ...SX1 kokemuksia:

    -Laturi on pienehkö. Heppo ottaa mukaan, mutta antaa vain 2A.

    p

  18. #528
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Aivan samat on suunnitelmat. Materiaaliksi tulee PE muovi 2 tai 3 mm paksuisena. Alumiini on materiaalina huomattavasti huonompaa, sillä se ei liu'u vaan takertuu kiviin. Se myöskään ei palaudu muotoonsa kosketuksen jälkeen.

    Pikkaisen on tullut mallailtua, mutta siihen se on jäänyt. Ei tuo mitenkään mahdottomalta tunnu. Pitäisi vaan jaksaa aloittaa.
    Niin fillarissa voi ollakkin noin, mulla on mp-endurossa alumiinien pohjapanssari ja se liukuu kyllä kivissä hyvin -- mutta siinä on sitä painoakin ronskimmin. Fillarissa joku muovi voi olla ok. Pistä ehdottomasti kuvia tänne tai projekti-topiciin. Se muovinpalanen kuitenkin on aika paljon halvempi kuin uusi moottori.

  19. #529
    Mulla tuli sellainen mieleen kiinnityksestä, että mitä jos käyttäisi pohjassa "kypärä"-filosofiaa ja laittaisi jotain moottoripohjan ja sen muovi/alumiinilätkän väliin. Styroksia tai uretaania, joka voisi toimia samalla liiman tavoin kiinnitysaineena? Vai voikohan olla riskinä moottorin kuumeneminen, sehän on myös eriste.

  20. #530
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Niin tai jonkinlaiset kumitapit/tassut. Lämpeneekö nää moottorit yleensä paljon?
    Boschin 250W -kitti ei ainakaan syksyn viileenä päivänä lämmennyt yhtään. Mutta kuoren päältä kokeilin, sisustasta ei tietoa.

  21. #531
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Niin fillarissa voi ollakkin noin, mulla on mp-endurossa alumiinien pohjapanssari ja se liukuu kyllä kivissä hyvin -- mutta siinä on sitä painoakin ronskimmin. Fillarissa joku muovi voi olla ok. Pistä ehdottomasti kuvia tänne tai projekti-topiciin. Se muovinpalanen kuitenkin on aika paljon halvempi kuin uusi moottori.
    Mönkijöihin suositellaan useimmiten muovista sen liukuvuuden takia. Prätkät ja fillarit varmaan vielä niin kevyitä, että ei niin väliä onko muovia vai alumiinia.

    Tuossa näyttäisi olevan jonkinlainen panssari. Vissiin yamahan moottorilla. Täältä bongasin https://www.e-bikeshop.co.uk/blog/po...ces-explained/

  22. #532
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantieäijä Katso viesti
    Itsellä on pyörinyt mielessä että rakentaisi pojalle tuollaisen sähköpyörän motocross pyörän oston sijaan. Kun noita pyöriä tuuppaa tallissa olemaan sen verta paljon että tuollaiseen 29" jäykkikseen tai täpäriin suunnittelin sen viritteleväni. Tehoja saisi kyllä sitten myös löytyä ihan reilusti. Olisiko heittää vinkkiä millaista settiä voisi alkaa katsomaan? Jospa saisi sitten vielä pojan innostumaan tästä pyöräilystä kun pääsee kokemaan vauhdin huumaa pyörällä. Eikä tarvitse sitten crossipyörää opetella huoltamaan ja haistella sitä käryä. Omilla mailla ja pelloilla sillä sitten ajetaan, eikä mennä julkisille teille. Toki jos sellaiseen olisi mahdollisuus että saisi tehoja rajoitettua jollain säätökytkimellä niin se olisi aika hyvä plussa. Voisi sitten ajella lain mukaan säädetyllä pelillä julkisilla teillä ja pistää tehot taas sitten täysille kun tulee omille maille ajamaan.
    Jos kerran tehoja halutaan paljon, niin akkujakin tarvitaan paljon ja painoa kertyy. Täpäri on varmasti paras. Helppo säätökytkin ei taida tehdä vielä laillista ja laillisilla tehoilla rassaisi akkujen iso paino kohtuuttomasti.
    Jos ajatuksena olisi sekä laillinen 250W, että OFFroad käyttö, niin joku tämäntapainen moottori voisi olla hyvä:

    http://shop.crystalyte-europe.com/pr...cat=295&page=1

    Tiekäytössä 1 akku 24V, 250W ja offroad käytössä 3 akkua (sarjassa) 72V 2 kW. Silloin laillisuuden vastapainoksi saisi huomattavasti keveyttä ja mukavamman käsiteltävyyden. Peli olisi vielä fillarimainen maantiellä. Poliiseillakan ei olisi mitään sanomista, kun moottorin teho tai nopeus ei nouse ko akustolla pienen jännitteen takia liian isoksi.

    Tuo moottori oli vain esimerkki ja oikean version valinta vaatii tarkempaa perehtymistä, mutta ko paikka voisi olla yksi vaihtoehto tällaisen projektin osien toimittajaksi.

  23. #533
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Jos siinä moottorin tyyppikilvessä lukee 2kW niin eiköhän se poliisi siitä tiedosta lähde vai tuleeko moottoripyörästä kevari kun ottaa parista sylinteristä tulpat pois?

  24. #534
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kolnaako Katso viesti
    tuleeko moottoripyörästä kevari kun ottaa parista sylinteristä tulpat pois?
    Mielenkiintoinen kysymys, voihan siitä lakiteknisesti tullakin. Tuleehan remmiahdetusta autostakin vapari, kun remmistä ottaa hihnan pois.

    Vastaavasti noista +200hp prätkistä tehdään softalla 35kW prätkiä, että lain vaatimus täyttyy.

  25. #535
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Työmatkalla pysyy vauhti hyvin tasaisena eikä tarvitse hengästyä:


  26. #536
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Vihdoin Bafangin kitti mankelissa ja eka lenkki vedetty, ensimmäinen koko kesänä. Kunto ei erikoinen, mutta 26km meni että humahti. Olisi voinut vielä toisen 26km vetää, mutta tuli aikataulut eteen.

    On se vaan huimaa, näitä voi hypettää loputtomiin. Nyt ylämäet on jopa hauskoja, etenkin mettässä. Voi polkee täysiä ylämäkeen ja hyppiä juurista / kivistä yms mutta silti kokoajan edetä.
    Ja painosta, pyöränä 2005 Kona Hoss 18"/26" maastopyörä ja 48V/10Ah akku, painona tasan 23.0kg, ei mielestäni ollenkaan paha. Ei tunnu mettässä yhtään, menee kun vettä vaan. Mutta kun tuli työnnettyä jyrkkään ylämäkeen ja pyöriteltyä..kyllä se sitten vähän tuntuu..

    Hauskaa on, turvallisia kilometrejä kaikille.

  27. #537
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Vihdoin Bafangin kitti mankelissa ja eka lenkki vedetty, ensimmäinen koko kesänä. Kunto ei erikoinen, mutta 26km meni että humahti. Olisi voinut vielä toisen 26km vetää, mutta tuli aikataulut eteen.

    On se vaan huimaa, näitä voi hypettää loputtomiin. Nyt ylämäet on jopa hauskoja, etenkin mettässä. ...
    Onnea uuden kitin omistajalle ja kovasti kilometrejä!
    Ohessa omaa työmatkajoa viime kesältä...

  28. #538
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Kilometrit päättyi lyhyeen. Laturi kosahti ensimmäisen latauksen jälkeen. Pistin jo kiinan pojjiille viestiä. Ei kekään ole tilannu suomen maalta tommosta 48V/3A laturia lipolle?

  29. #539
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Kilometrit päättyi lyhyeen. Laturi kosahti ensimmäisen latauksen jälkeen. Pistin jo kiinan pojjiille viestiä. Ei kekään ole tilannu suomen maalta tommosta 48V/3A laturia lipolle?
    Siis onko sulla lithium-polymeerit elikkä litium-koboltti akku siinä? Olen siinä käsityksessä että nuo isot valmiit paketit ovat yleensä litium-ioneita.
    Paska juttu. Greencyclestä vois löytyä. Mulla ei lipo-latureista ole kypsyneet kuin tuulettimet, kuluvat loppuun.

  30. #540
    > Kaasuvipu sähköpyörässä on kuin alkoholi. Jos kohtuukäyttö ei onnistu, niin parempi unohtaa koko juttu.

    Se on hauska lisä, jos on tehoa moottorissa tarpeeksi. Vipu- kruisinki on mukavaa joskus.

    Ja sähköistä kiinnostuneet, niin tulkaa heittämään läppää ja kokemuksia:

    https://www.facebook.com/groups/sahkopyorat/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •