Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti

Omat (osin kuvitellut) plussat/miinukset/kyssärit.

+ kohtuullinen äänitaso

+ ei murenevia takarenkaita

+ watit

+ tukee useampia ohjelmia

- omat ohjelmat

? "ajotuntuma". DCR:n mukaan traineriksi jees, mutta jos ei ole takapyörää niin liekö kuitenkin jotain sellaista kuin spinningpyörässä...

? mekaaninen rakenne hieman mietityttää, kaipa tuo on kuitenkin ihan jämäkkä

? Bluetooth Smart. iPad Air löytyy joten yhteys pitäisi siis onnistua, BTSmart-sykevyö tosin vielä uupuu.

Verkkokauppa.com:ssa näytti olevan hintaan 998,-. Clasulla 1099,-
Olen kirjoittanut tästä aikaisemminkin, mutta toistetaan taas - pitäisin mahdollisena Kickrin vaihtoehtona myös esim. Kurt Kineticin Road Machiniä ja esim. Stagesin tehomittaria, jotka saa reilulla tonnilla. Stages ei tietysti asennu ihan mihin tahansa kampiin, mutta yhteensopiessaan tehomittauksen saa myös pihan puolelle. Niitä noin 700 euron tehomittareita alkaa tietysti olla markkinoilla muitakin.

Kickrin ehdottomasti selkeimpänä etuna pidän sen interaktiivisuutta ja yhteensopivuutta, kun esim. Trainerroad voi ohjata sen tuottamaa vastusta. Oman kokemukseni mukaan Road Machine pärjää hyvin noissa äänitaso, takarengas, ohjelmistoyhteensopivuus ja mekaaninen rakenne -vaatimuksissa. Takarenkaan murenemista en pitäisi edes kovin tärkeänä asiana. Ainakin omiin nurkkiin on kerääntynyt sellaisia viittä vaille loppuunajettuja renkaita joita voi käyttää huoletta trainerillä. Melkeinpä tärkeämpää omalla kohdalla on sopiva takakiekko pelkästään talviharjoittelua varten, jossa voi pitää jatkuvasti sellaista loppuun ajettavaa rengasta.