HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 66 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #1951
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Juu eipä ole minullakaan ollut moista vaivaa vaikka on saanut kohtuu kovaakin käsittelyä ainakin lyhyissä max-vedoissa. Toimii siis hyvin niin rauhallisesti kuin vähän kovemminkin käytettynä. Vastuskin riittää, 53-11 ratastus ja en ole tainnut käyttää kahta pienintä ratasta vielä kertaakaan.
    twitter: @Myrkkykieli

  2. #1952
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    No joo, nyt tuli vastaus joltain Eliten R&D osaston sälliltä että ovat löytäneet sensoreista jonkun virheen/bugin/vian jota yrittävät nyt korjata parhaansa mukaan niin pian kuin mahdollista.
    Jatkan räikeetä offtopiccia... Nyt ne haluu DHL:n lähetin käyvän hakemassa multa sen halvatun sensorin takaisin itselleen. Ja sit lähettävät uuden toimivan. Kalliiksi käy Elitelle kun pientä sensoria tulee lähetti oikein hakemaan kotiovelta. No, tulkoonsa kun kerta niin haluavat. Ehdotin kyllä nätisti että tungen sen roskiin sen rikkinäisen ja laittavat uuden mutta ei käy päinsä moinen ei. No, ymmärrettävää toki.

  3. #1953
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Jatkan räikeetä offtopiccia... Nyt ne haluu DHL:n lähetin käyvän hakemassa multa sen halvatun sensorin takaisin itselleen. Ja sit lähettävät uuden toimivan. Kalliiksi käy Elitelle kun pientä sensoria tulee lähetti oikein hakemaan kotiovelta. No, tulkoonsa kun kerta niin haluavat. Ehdotin kyllä nätisti että tungen sen roskiin sen rikkinäisen ja laittavat uuden mutta ei käy päinsä moinen ei. No, ymmärrettävää toki.
    Noissa kuriiripalautuksissa on se hyvä puoli, että kun yritys saa DHL:lta kuittauksen paketin noudosta, uusi tuote yleensä lähtee liikkeelle saman tien. Eli ei tarvitse odotella, että se palautettava tuote ehtisi sinne Elitelle ennenkuin uusi lähtee matkaan.
    Rule #1: Obey The Rules

  4. #1954
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Jos ei TM ole virheetön traineri, niin ei sitä ole Kickrikään. kickr teholukemat ovat vähän mitä sattuu. Kickr dataa ei oikein voi syöttää Golden Cheetaan kun harjoituspäiväkirja menee sekaisin överi-TSS johdosta. Niillä on kuuleman mukaan joku kalibrointikitti, mitä pitää testata seuraavaksi.
    6.7 WTF/kg


  5. #1955
    Liittynyt
    01/2007
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Tuli mieleen nyt kysäistä että onkos muilla Turbo Muinin käyttäjillä ollut samaa "ongelmaa" tai lähinnä vittumaisuutta siinä että laite alkaa tunnin - kahden kohdalla randomisti mutta kuitenkin yleensä aina kloksumaan kovaan ääneen?
    Et ole ainoa klonksuvan Turbo Muinin omistaja. Oma alkoi häiritsevästi klonksumaan 2-3 kuukauden käytön jälkeen. Kuulosti ja tuntui vähän sellaiselta iskuporakoneen ja kaksitahtiperämoottorin sekoitukselta. Laite selvästi tärähti joka klonksahduksella. Kuvailin oireet myyjäliikkeelle ja sain mukisematta toistaiseksi klonksumattoman Turbo Muinin takuuseen.

  6. #1956
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.395
    Voi olla että on joku ruuvi löystynyt. Tuli vaan siitä mieleen kun itselläni alkoi Eliten RealPower pitämään melkoista meteliä ihan hiljattain. Lähetin Elitelle sähköpostia että mistä voisi johtua. Vastausta odotellessa iski uteliaisuus tutkia asiaa. Paikallistin äänen tuulettimen läheltä. Irroitin suojaritilän ja tuulettimen. Tuulettimen alta paljastui 3 pientä kuusiokoloruuvia jotka olivat löystyneet ja yksi naarmutti tuulettimen sisäpintaa. Metelit loppui ruuvien kiristämiseen- Lähetin reklamaatiota Elitelle että tarkkuutta laaduntarkkailuun ja kyseisiin ruuveihin vaikkapa ruuvilukitetta jos ei muu auta.

  7. #1957
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Nyt kun (satulan vaihdon jälkeen) trainerointi vanhalla spinnullakin on taas maistunut niin mielessä kangastelee entistä enemmän kunnon trainerin hankinta ensin talvelle. Olin tässä talven pimeinä hetkeinä jo enterin painallusta vaille valmis hommaamaan bkoolin, mutta ao. ketjua lueskeltuani olen tullut toisiin ajatuksiin. Tällä hetkellä kaikkein kiinnostavimpana vaihtoehtona pyörii mielessä Wahoon Kickr. Vesan seikkailut Eliten ihmemaassa ovat sen verran surullista luettavaa, että se on pyyhkiytynyt jo listalta... Muutamia sivuja jaksoin selailla tätä ketjua taaksepäin ja Kickr:n hankkineilla ei ainakaan näyttäisi mitään kovin negatiivista ilmenneen? DC Rainmakerin jutut ynnä muut nettiarviot on luettu myös, mutta saa heitellä puolesta/vastaan kommentteja.

    Omat (osin kuvitellut) plussat/miinukset/kyssärit.

    + kohtuullinen äänitaso
    + ei murenevia takarenkaita
    + watit
    + tukee useampia ohjelmia
    - takapyörän irroittelu (ei tuo nyt mikään iso juttu ole muutenkaan, mutta talvellahan se saa siinä kököttää koko ajan...)
    - omat ohjelmat
    ? "ajotuntuma". DCR:n mukaan traineriksi jees, mutta jos ei ole takapyörää niin liekö kuitenkin jotain sellaista kuin spinningpyörässä...
    ? mekaaninen rakenne hieman mietityttää, kaipa tuo on kuitenkin ihan jämäkkä
    ? miten lie suhtautuu kompaktikampiin, jos laittaisi kakkosfillarin siihen pysyvästi. Ei luulisi olevan mitään merkitystä.
    ? Bluetooth Smart. iPad Air löytyy joten yhteys pitäisi siis onnistua, BTSmart-sykevyö tosin vielä uupuu.

    Jotain muuta, mitä?!?

    Verkkokauppa.com:ssa näytti olevan hintaan 998,-. Clasulla 1099,-

  8. #1958
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Nyt kun (satulan vaihdon jälkeen) trainerointi vanhalla spinnullakin on taas maistunut niin mielessä kangastelee entistä enemmän kunnon trainerin hankinta ensin talvelle. Olin tässä talven pimeinä hetkeinä jo enterin painallusta vaille valmis hommaamaan bkoolin, mutta ao. ketjua lueskeltuani olen tullut toisiin ajatuksiin. Tällä hetkellä kaikkein kiinnostavimpana vaihtoehtona pyörii mielessä Wahoon Kickr. Vesan seikkailut Eliten ihmemaassa ovat sen verran surullista luettavaa, että se on pyyhkiytynyt jo listalta... Muutamia sivuja jaksoin selailla tätä ketjua taaksepäin ja Kickr:n hankkineilla ei ainakaan näyttäisi mitään kovin negatiivista ilmenneen? DC Rainmakerin jutut ynnä muut nettiarviot on luettu myös, mutta saa heitellä puolesta/vastaan kommentteja.

    Omat (osin kuvitellut) plussat/miinukset/kyssärit.

    + kohtuullinen äänitaso
    + ei murenevia takarenkaita
    + watit
    + tukee useampia ohjelmia
    - takapyörän irroittelu (ei tuo nyt mikään iso juttu ole muutenkaan, mutta talvellahan se saa siinä kököttää koko ajan...)
    - omat ohjelmat
    ? "ajotuntuma". DCR:n mukaan traineriksi jees, mutta jos ei ole takapyörää niin liekö kuitenkin jotain sellaista kuin spinningpyörässä...
    ? mekaaninen rakenne hieman mietityttää, kaipa tuo on kuitenkin ihan jämäkkä
    ? miten lie suhtautuu kompaktikampiin, jos laittaisi kakkosfillarin siihen pysyvästi. Ei luulisi olevan mitään merkitystä.
    ? Bluetooth Smart. iPad Air löytyy joten yhteys pitäisi siis onnistua, BTSmart-sykevyö tosin vielä uupuu.

    Jotain muuta, mitä?!?

    Verkkokauppa.com:ssa näytti olevan hintaan 998,-. Clasulla 1099,-
    Rainmakerhan asiat on tiivistänyt, mutta
    -On jämäkkä
    -Tulee ajeltua ERG-moodissa, eli vaihteiden vaihtelun voi unohtaa
    -Claes Ohlsonilla on välillä netissä -10% alennuskoodeja
    -Eka traineri mutta äänitaso kuten oletin, ok
    -Jos tarvii purkaa setup, niin se on vain muutaman minuutin homma
    -Viime aikoina on ollut paljon keskustelua tehomittauksen tarkkuudesta, jos kriittistä niin lue rainmakerin testin uusimmat kommentit

  9. #1959
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti

    Omat (osin kuvitellut) plussat/miinukset/kyssärit.

    + kohtuullinen äänitaso

    + ei murenevia takarenkaita

    + watit

    + tukee useampia ohjelmia

    - omat ohjelmat

    ? "ajotuntuma". DCR:n mukaan traineriksi jees, mutta jos ei ole takapyörää niin liekö kuitenkin jotain sellaista kuin spinningpyörässä...

    ? mekaaninen rakenne hieman mietityttää, kaipa tuo on kuitenkin ihan jämäkkä

    ? Bluetooth Smart. iPad Air löytyy joten yhteys pitäisi siis onnistua, BTSmart-sykevyö tosin vielä uupuu.

    Verkkokauppa.com:ssa näytti olevan hintaan 998,-. Clasulla 1099,-
    Olen kirjoittanut tästä aikaisemminkin, mutta toistetaan taas - pitäisin mahdollisena Kickrin vaihtoehtona myös esim. Kurt Kineticin Road Machiniä ja esim. Stagesin tehomittaria, jotka saa reilulla tonnilla. Stages ei tietysti asennu ihan mihin tahansa kampiin, mutta yhteensopiessaan tehomittauksen saa myös pihan puolelle. Niitä noin 700 euron tehomittareita alkaa tietysti olla markkinoilla muitakin.

    Kickrin ehdottomasti selkeimpänä etuna pidän sen interaktiivisuutta ja yhteensopivuutta, kun esim. Trainerroad voi ohjata sen tuottamaa vastusta. Oman kokemukseni mukaan Road Machine pärjää hyvin noissa äänitaso, takarengas, ohjelmistoyhteensopivuus ja mekaaninen rakenne -vaatimuksissa. Takarenkaan murenemista en pitäisi edes kovin tärkeänä asiana. Ainakin omiin nurkkiin on kerääntynyt sellaisia viittä vaille loppuunajettuja renkaita joita voi käyttää huoletta trainerillä. Melkeinpä tärkeämpää omalla kohdalla on sopiva takakiekko pelkästään talviharjoittelua varten, jossa voi pitää jatkuvasti sellaista loppuun ajettavaa rengasta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #1960
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Kickrin ehdottomasti selkeimpänä etuna pidän sen interaktiivisuutta ja yhteensopivuutta, kun esim. Trainerroad voi ohjata sen tuottamaa vastusta.
    Voiko Wahoolla ajaa koko tr-harjoituksen läpi vaikkapa 90 kadenssilla ja vaihteisiin koskematta?
    30T

  11. #1961
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Kiitoksia. Omat varsinaiset harjoitusvastuskokemukset (jos ei kunto-spinning-ym. pyöriä lasketa) rajoittuvat vuosien taakse vanhaan perus-Tacxiin jossa oli mekaaninen vastuksen säätö ja se oli kyllä todellinen pettymys. Yhden talven sillä jaksoi joten kuten hinkata, mutta sitten jäi etupäässä kaapin nurkkaan ja lopulta möin sen pois pölyä keräämästä. Kumeja kyllä löytyy joka lähtöön, mutta ei sitä joka paikkaan kantautuvaa muraa jaksa pirukaan siivota ja ainakin tuossa Tacxissa se oli ihan todellinen ongelma, kuten kuuluu olevan monissa muissakin nykyisissä vehkeissä.

    En jaksa uskoa (saatan tietysti olla väärässäkin...) jotta jaksaisin seurailla watteja normilenkeillä kun pyöräilyssä ei ole mitään kilpailullisia(kaan) tavoitteita, mutta noin treenimielessä se toisi sisäpyöräilyyn varmasti uutta perspektiiviä. Ulkona vaan ajellaan ja nautitaan menosta kun maisemat/ulkoilma/kaverit/... ym. tarjoavat kaiken tarvittavan, mutta trainerilla kaikki interaktiivinen bells'n'whistles olisi pelkkää plussaa, tyyliin Trainerroad ym. Täytyy nyt kuitenkin tutustua tuohon Road Machineenkin.

  12. #1962
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Voiko Wahoolla ajaa koko tr-harjoituksen läpi vaikkapa 90 kadenssilla ja vaihteisiin koskematta?
    Voi

  13. #1963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpee Katso viesti
    Voi
    Kickr on mun seuraava traineri.
    30T

  14. #1964
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    - takapyörän irroittelu (ei tuo nyt mikään iso juttu ole muutenkaan, mutta talvellahan se saa siinä kököttää koko ajan...)
    Jos pyörässä on eturattaat ja/tai ketju kulunut, joudut myös vaihtaan pyörän pakan traineriin.
    Trainerin mukana tulee oma uusi pakka, mutta se ei pelaa jos pyörässä on ketju jo kulunut. Mikä tietysti on ihan normaalia.

    Mutta kyllä tuo Kickr on ollut hyvä peli ja mun mielestä mitään muuta ei kannata harkitakaan, koska tuo avoin rajapinta takaa, että tuohon tulee erilaisia softia tulevaisuudessa paljon.

  15. #1965
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Kiitoksia. Omat varsinaiset harjoitusvastuskokemukset (jos ei kunto-spinning-ym. pyöriä lasketa) rajoittuvat vuosien taakse vanhaan perus-Tacxiin jossa oli mekaaninen vastuksen säätö ja se oli kyllä todellinen pettymys. Yhden talven sillä jaksoi joten kuten hinkata, mutta sitten jäi etupäässä kaapin nurkkaan ja lopulta möin sen pois pölyä keräämästä. Kumeja kyllä löytyy joka lähtöön, mutta ei sitä joka paikkaan kantautuvaa muraa jaksa pirukaan siivota ja ainakin tuossa Tacxissa se oli ihan todellinen ongelma, kuten kuuluu olevan monissa muissakin nykyisissä vehkeissä.

    En jaksa uskoa (saatan tietysti olla väärässäkin...) jotta jaksaisin seurailla watteja normilenkeillä kun pyöräilyssä ei ole mitään kilpailullisia(kaan) tavoitteita, mutta noin treenimielessä se toisi sisäpyöräilyyn varmasti uutta perspektiiviä. Ulkona vaan ajellaan ja nautitaan menosta kun maisemat/ulkoilma/kaverit/... ym. tarjoavat kaiken tarvittavan, mutta trainerilla kaikki interaktiivinen bells'n'whistles olisi pelkkää plussaa, tyyliin Trainerroad ym. Täytyy nyt kuitenkin tutustua tuohon Road Machineenkin.
    Mulla Tacx Vortex ja voin sanoa ettei renkaat murene,aluksi käytin vanhaa maatiekumia ja huomasin mustaa pölyä laitteen päällä, jonka jälkeen hommasin Tacxin trainerikumin ja se ei ole mennyt miksikään yli 100h käytön jäljiltä.
    Noin 350€ laitteeksi ihan ok,tehomittaus ei järin luotettava,tukevuus riittävä mutta joku pro kirimies varmaan polkasisi laitteen kahdeksikoksi. Videoilla ja itsesäätyvällä vastuksella hyvä viihdearvo,välillä vaan kyllästyy trainerroadiin,youtuubiin sekä kisavideoihin,silloin voi polkasta itsensä vaikka Alpe d'Huezille. https://www.reallifevideo.de/rlv.php...pehuez&lang=en
    Edellisessä kämpässä mulla oli Kurt Roadmachine mutta koin metelin häiritseväksi,Tacx on hiljaisempi koska siinä voi säätää vastuksen kovalle ja vaihteen pienelle,tai sitten melu on matalammalla taajuudella ja siksi miellyttävämpää.

  16. #1966
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Jos nyt en ihan väärin muista niin kolmea eri kumia kokeilin omassa Tacxissani ja kaikista lähti niin maan perusteellisen paha siivo. Trainerikumi olisi saattanut toimia, en tiedä, mutta sen laitteen viihdearvo oli pyöreä nolla ja melutaso liian korkea, joten ei ollut meikäläisen laite. Varmaan Tacxillakin on ihan soivia pelejä, mutta aika iso kynnys on toista Tacxia hankkia. Kyseessä oli siis tällainen:


  17. #1967
    noniinno Guest
    Mulla on Bkoolissa normaali Misukan Pro4 käyttäytynyt huomattavasti siivommin kuin Schwalben reinerikumi. Kumin purun määrään vaikuttaa eniten putkelta ajetut ylämäet. Nyt kun maltoin ajaa Mount Ventouxin satulasta, ei rengas murentunut juuri ollenkaan. Minulla on siis käytössäni Bkoolin se vanhempi malli, uudessa pitäisi kumin lipsuminen olla ratkaistu jotenkin järkevästi. No kuitenkin, jos nyt olisin hankkimassa traineria ja lompakko pullottaisi, ostaisin ilman muuta tuon Kickr:n ja käyttäisin Bkoolin softaa. On tuo virtuaalikilvanajo niin koukuttavaa hommaa, että en jaksaisi kyllä tykittää samalla effortilla pelkästään wattilukemia tuijottamalla. Toki välillä ajan bkoolissa intervallejakin, mutta niihin on vaikea saada samaa intensiteettiä kuin virtuaalivuoriylämäkeen pikkuporukalla "leikkisästi" kisailemalla. Kaverin selkä, vaikka virtuaalinenkin sellainen, saa aika helposti ylittämään itsensä. Kickr antaa tietysti mahdollisuuden hyödyntää muitakin alustoja, esim. trainerroad.

    Nyt kun olen hyljännyt trainerikumit, on lenkille lähtökin tapahtunut huomattavasti ripeämmin. Ei tarvitse askarrella kiekon kanssa - ei muuta kuin trainerin pikakiristin irti ja tielle. Olisihan se toki mukava nähdä ne watit maantielläkin ja tuolla kickr:n hinnalla saattaisi jo stages ja Bkool irrota molemmat. Toisaalta eikös täällä joku ajellut Bkoolissa Eliten trainerilla menestyksekkäästi?

  18. #1968
    Oliko rainerin polkijoilla tietoa, mikä on kurt-kineticin pro flywheelin kiinnitysruuvin kierre ?
    Ainakin vasenkätinen...ilmeisesti tuumakoko...1/4" ?? tiheä vai harva kierre ??

    Ko. kapistus saapui saksasta ja kiinnitysruuvi puuttui....paikallisissa liikkeissä ei ole pilvin pimein vääräkätisiä tuumakierrepultteja...

  19. #1969
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    1.184
    Suositelkaas noita Tacxin videoita, mulla olis muutama lisenssi. Pitäis olla komiaa maisemaa mutta ei kuitenkaan mitään tapponousuja.
    Onko tästä kokemuksia http://www.tacx.com/en/products/film.../bergen---voss

  20. #1970
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Omat (osin kuvitellut) plussat/miinukset/kyssärit.

    + kohtuullinen äänitaso
    + ei murenevia takarenkaita
    + watit
    + tukee useampia ohjelmia
    - takapyörän irroittelu (ei tuo nyt mikään iso juttu ole muutenkaan, mutta talvellahan se saa siinä kököttää koko ajan...)
    - omat ohjelmat
    ? "ajotuntuma". DCR:n mukaan traineriksi jees, mutta jos ei ole takapyörää niin liekö kuitenkin jotain sellaista kuin spinningpyörässä...
    ? mekaaninen rakenne hieman mietityttää, kaipa tuo on kuitenkin ihan jämäkkä
    ? miten lie suhtautuu kompaktikampiin, jos laittaisi kakkosfillarin siihen pysyvästi. Ei luulisi olevan mitään merkitystä.
    ? Bluetooth Smart. iPad Air löytyy joten yhteys pitäisi siis onnistua, BTSmart-sykevyö tosin vielä uupuu.

    Jotain muuta, mitä?!?

    Verkkokauppa.com:ssa näytti olevan hintaan 998,-. Clasulla 1099,-
    Watit on ainakin tossa mun laitteessa ihan pihalla. Rainmakerin kommenteissa avaudutaan 15 watin heitosta, mutta mulla virhe on lähempänä 50 wattia. Joku kalibrointipalikka tohon on saatavilla, mutta en ole vielä koittanut tilata Wahoolta, että saisi pirun kalliin trainerin toimimaan luvatulla tavalla. Wattiongelmasta huolimatta, Kickr on huippu muilta osiltaan. Mittaan ja tallennan SRM/Edge 510 combolla, eli Kickrin omiaan mittaaminen ei niin haittaa.

    Tietty virtuaalipippelin kokoon tommonen 50 mukawattia vaikuttaa oikein suotuisasti.
    OJ muokkasi tätä : 26.04.2015 at 19.00
    6.7 WTF/kg


  21. #1971
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    139
    1,5 vuotta olen nyt polkenut Kurt Kinetic Rock'n'Rollilla ja tänään alakerran naapuri tuli valittamaan ensimmäistä kertaa melusta. Kuulostaa kuulemma siltä, kuin äänekäs moottori olisi käynnissä tuntitolkulla. Asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja trainerin alla on paksu kumimatto. Kuvauksen perusteella alas kuuluva melu ei ollut värinää vaan nimenomaan trainerin omaa ääntä, joten lisämattojen iskeminen alle ei taida tässä tilanteessa auttaa. Treenit mun on joka tapauksessa pakko tehdä aina aikaisin aamulla (käytännössä klo 06:30 - 08:00) enkä tietystikään halua tieten tahtoen häiritä kenenkään aamu-unia.

    Vaihtoehtoja taitaa olla tässä kaksi - siis rivarin/paritalon/ok-talon ostamisen lisäksi (ja juu, ulos voi aina mennä. Arkisin ei vaan ehdi):
    - Trainerin raahaaminen parvekkeelle treenin ajaksi. Ei innostaisi kauheesti roudailla tuota traineria edestakaisin, mutta parvekkeen kosteus ei sille varmastikaan hyvää tee pitemmän päälle.
    - Trainerin pitäminen verkkokellarissa, joka toimii myös talon väestönsuojana. Siellä olisi valmiina sähköt (jos haluaa TrainerRoadia pyöritellä) ja sen seinien takana tai heti yläpuolella ei ole asuntoja. Pyörä mahtuisi hyvin treenin ajaksi verkkovarastojen väliseen käytävään. Onko kukaan kokeillut tällaista? Lieneekö moinen sallittua?

    Oletteko muita ratkaisuja keksineet moiseen pulmaan? Ilmeisesti joillakin on ollut sellaisia vaimennuskoppavirityksiä, jotka isketään sen koko trainerin & takarenkaan ympärille.

  22. #1972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sathamoth Katso viesti
    Oletteko muita ratkaisuja keksineet moiseen pulmaan?
    Ratkaisu tuli automaattisesti kun vaihdoin renkaallisen trainerin Elite Turbo Muiniin. Kerrostalossa renkaaton on mielestäni ehdoton. Ei nouse desibelit vaikka ajaa kovemmillakin tehoilla. Kovin meteli lähtee pyörän omasta voimansiirrosta.
    30T

  23. #1973
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sathamoth Katso viesti
    - Trainerin pitäminen verkkokellarissa, joka toimii myös talon väestönsuojana. Siellä olisi valmiina sähköt (jos haluaa TrainerRoadia pyöritellä) ja sen seinien takana tai heti yläpuolella ei ole asuntoja. Pyörä mahtuisi hyvin treenin ajaksi verkkovarastojen väliseen käytävään. Onko kukaan kokeillut tällaista? Lieneekö moinen sallittua?
    Mulla oli pyörä ja traineri (naapurin tyhjässä) irtaimistovarastossa. Se oli sikäli kätevä ratkaisu ettei tarvinnut siirtää eikä kiinnittää mitään, riitti kunhan sai jotenkin raahattua itsensä kellariin.

    Pienessä talossa jossa ollaan hyvissä väleissä naapureiden kanssa kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä eikä häiritse muita on käytännössä sallittua, mutta jossain muualla kränää voi syntyä sähkölaskusta, hikoilun aiheuttamista enemmän tai vähemmän kuvitelluista haitoista tai äänestä joka voi jonkun mielestä kantautua ilmanvaihtohormeja tai lämpöpatteriputkistoja pitkin vaikka viidenteen kerrokseen. Joku voi myös olla sitä mieltä että varasto on tarkoitettu ainoastaan irtaimiston säilytykseen ja ryhtyy kaikkiin mahdollisiin toimenpiteisiin jo periaatteenkin takia sillä mitä siitä tulisi jos kaikki tekisivät mitä haluaisivat.

    Mutta IMHO kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.


    PS riippuen talon rakennusvuodesta eli -tekniikasta ja äänieristyksen ongelmien erityispiirteistä voi myös olla mahdollista ratkaista ongelma vaihtamalla trainerin paikkaa kauemmaksi hormeistä, putkista, seinistä, elementtien saumoista tai muista ääntä alakertaan johtavista kohdista. Vaatii tietysti yhteisymmärrystä alakerran naapurin kanssa eikä suotuisasta tuloksesta ole varmuutta.

  24. #1974
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom_E Katso viesti
    Et ole ainoa klonksuvan Turbo Muinin omistaja. Oma alkoi häiritsevästi klonksumaan 2-3 kuukauden käytön jälkeen. Kuulosti ja tuntui vähän sellaiselta iskuporakoneen ja kaksitahtiperämoottorin sekoitukselta. Laite selvästi tärähti joka klonksahduksella. Kuvailin oireet myyjäliikkeelle ja sain mukisematta toistaiseksi klonksumattoman Turbo Muinin takuuseen.
    No johan nyt ärsyttää täällä toi Turbo Muin. Nyt iskin pyörän kiinni takaisin siihen ja aivan julmettu klonksuminen jokaisella poljinkammen kierroksella! Ja jokainen klonksu tuntuu lisäksi lievästi kammessakin. Harvinaisen veemäistä. Pakko tehdä tieteellisiä apinatestejä asap, että laitan traineriin kiinni cyclocrossarin ja kokeilen klonksuuko sillä. Jos ei, sitten se on tuo italian ihme Pinarello mikä klonksuu. Mutta epäilen kyllä vahvasti että ko klonksuminen tulee trainerista, ei pyörästä, sillä ulkona ajaessa pyörä ei klonksu mitään. Vittumaista kun muuten niin hiljainen ja mahtava laite niin sitten klonks klonks klonks...

    Ja nyt muuten olen päässyt testaamaan takuuna vaihdossa uutena taas saamani Eliten Misuro Blu+ sensoria. Ei tuo vieläkään ole kunnollinen. Nyt se näyttää watit ja vauhdin ok kuten pitääkin, mutta kadenssia ei. Tosin en tiedä (en muista ohjeesta miten se meni) että pitäskö edes. Mutta Garminille ko sensori kuitenkin näkyy myös kadenssisensorina, eli nyt kadenssia ei saa garminille mitenkään. Jos aktivoin pyörässä kiinni olevan Garminin oman kadenssianturin, tuo Eliten anturi lopettaa kokonaan toimintansa Garminille. Sit jos taas en aktivoi Garminin kadenssia, toimii Eliten sensori taas ilman kadenssia...

    Lisäksi näköjään sensori ei osaa käynnistyä automaattisesti kun lähtee ajamaan. Joutuu irroittaa sensorin trainerista, joutuu aukaisee sensorin kannen, joutuu irroittaa pariston, joutuu laittamaan pariston takaisin kiinni, joutuu varmistamaan että sensorissa pysyi oikeat traineriasetukset päällä, joutuu kiinnittämään sensorin uudelleen traineriin. Ja avot, sit taas toimii.

    No, anyway, käytännössä kuitenkin siis tuolla Misuro Blu+ sensorilla SAA wattitiedot Garminiin ihan nätisti.

    Klonks klonks klonks vaan!

  25. #1975
    sledgehammer Guest
    Jos nyt en ihan väärin muista niin kolmea eri kumia kokeilin omassa Tacxissani ja kaikista lähti niin maan perusteellisen paha siivo. Trainerikumi olisi saattanut toimia, en tiedä, mutta sen laitteen viihdearvo oli pyöreä nolla ja melutaso liian korkea, joten ei ollut meikäläisen laite. Varmaan Tacxillakin on ihan soivia pelejä, mutta aika iso kynnys on toista Tacxia hankkia. Kyseessä oli siis tällainen:
    Mulla on juuri kuvan mukainen museoikäinen Tacx swing ja sitä olen ajellut contin trainer kumilla. Ei irtoa mitään mujua. Ainakin parin talven verran jo ajeltu tuolla renkaalla (voi olla enemmänkin, kun tuli käytettynä trainerin mukana). Traineri ei oo kyllä mitenkään erityisen hyvä, mutta on se jollain lailla asiansa ajanut.

  26. #1976
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Minulla on siis käytössäni Bkoolin se vanhempi malli, uudessa pitäisi kumin lipsuminen olla ratkaistu jotenkin järkevästi. No kuitenkin, jos nyt olisin hankkimassa traineria ja lompakko pullottaisi, ostaisin ilman muuta tuon Kickr:n ja käyttäisin Bkoolin softaa. On tuo virtuaalikilvanajo niin koukuttavaa hommaa, että en jaksaisi kyllä tykittää samalla effortilla pelkästään wattilukemia tuijottamalla. Toki välillä ajan bkoolissa intervallejakin, mutta niihin on vaikea saada samaa intensiteettiä kuin virtuaalivuoriylämäkeen pikkuporukalla "leikkisästi" kisailemalla. Kaverin selkä, vaikka virtuaalinenkin sellainen, saa aika helposti ylittämään itsensä. Kickr antaa tietysti mahdollisuuden hyödyntää muitakin alustoja, esim. trainerroad.

    Nyt kun olen hyljännyt trainerikumit, on lenkille lähtökin tapahtunut huomattavasti ripeämmin. Ei tarvitse askarrella kiekon kanssa - ei muuta kuin trainerin pikakiristin irti ja tielle. Olisihan se toki mukava nähdä ne watit maantielläkin ja tuolla kickr:n hinnalla saattaisi jo stages ja Bkool irrota molemmat. Toisaalta eikös täällä joku ajellut Bkoolissa Eliten trainerilla menestyksekkäästi?
    +1

    En olisi millään ilveellä kyennyt ajamaan syksyn ja talven aikana trainerin päällä yli 3000km ilman kilpakumppaneita, joista olen itse itselleni pahin. Pidän siitä että saan itseni kertaa viisi kilpakumppanikseni ihan itsetehdyllä "pikku nousu2" radalla, joka on siis lievää ylämäkeä 60km. Nyt joutuu puskemaan oikeasti hikeä mikäli meinaa tehdä uuden ennätyksen. Oma lukunsa on sitten LIVE-kisat muiden kanssa, jossa on ollut kaikki samat elementit irtiottoineen, peesaamisineen yms. kuin reaalielämässäkin. Joskus on voitettu ja joskus hävitty, mutta mahtava fiilis on jäänyt joka kerta. Itse ajan velodromia ja itsetehtyä rataa niin että pyörän edessä oleva näyttö on jaettu kahtia siten että toisessa pyörii BKOOL ja toisessa Netflix/vast. Livekisat sitten kokoruudulla...

    Luistaa se mullakin takarengas jos ylämäessä polkee seisaaltaan, mutta se nyt on pikkuvika. Persusta voi lepuuttaa nousemalla ylös tasamaalla hieman suuremmalla vaihteella.

  27. #1977
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    32

    Vapaat rullat 29 maastokumilla

    Moi,

    Onko kellään kokemusta miten vapaat rullat pelittää 29 mtb kumeilla? Meinasin kisoissa lämmittelyyn.

  28. #1978
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylva Hubatsa Katso viesti
    Suositelkaas noita Tacxin videoita, mulla olis muutama lisenssi. Pitäis olla komiaa maisemaa mutta ei kuitenkaan mitään tapponousuja.
    Onko tästä kokemuksia http://www.tacx.com/en/products/film.../bergen---voss
    Mä olen ostellut videoita täältä https://www.reallifevideo.de/rlv.php?rlv=julier&lang=en
    Sivuilla voi pikakelattuna nähdä videon ja jos ostaa ladattavan version,reitin pääsee ajamaan suht nopeasti. Hinnat noin 4-18€

  29. #1979
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylva Hubatsa Katso viesti
    Suositelkaas noita Tacxin videoita, mulla olis muutama lisenssi. Pitäis olla komiaa maisemaa mutta ei kuitenkaan mitään tapponousuja.
    Onko tästä kokemuksia http://www.tacx.com/en/products/film.../bergen---voss
    Videoita löytyy myös ilmaiseksi. Esim http://www.route4u.dk/ tai cyclingrlv.com

  30. #1980
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    No johan nyt ärsyttää täällä toi Turbo Muin. Nyt iskin pyörän kiinni takaisin siihen ja aivan julmettu klonksuminen jokaisella poljinkammen kierroksella!
    No jo on perkule tään kanssa. Nyt testannut yhden vedon myös cyclolla, ja ei kloksu! Eli johtuuko tää sittenkin Pinasta jonka kammissa näyttää olevan pienenpieni klappi kun nitkuttaa eestaas keskiön kohdalta "vasen-oikee" suunnassa. Mikä ihmetyttää, mikä hitto tässä tapauksessa sen klakseen tekee aina jostain tietysti hetkestä alkaen vasta, ei alusta asti. Eikä naksu myöskään ulkona ajaessa. Alan tulla siihen tulokseen tässä että rainerissa ei ole mitään vikaa, vaan kun rainerin nestevastuksen neste lämpenee, niin jotenkin se alkaa resonoimaan tuohon kammen klappiin siten että kampi alkaa sit "hakkaamaan" tuota klonksklonks ääntä. Aivan ufoa!

    No, täytyy aukaista Dogman kammet ja keskiö ja poistaa klappi sieltä. Ja katsoa klonksuuko vielä sittenkin. Ja täytyy ajaa cyclolla useampi veto trainerilla jotta tämä olisi myös taatusti faktaa ettei cyclolla naksu.

    No, ainakin tuo Misuro Blu+ sensori on toiminut nyt mallikkaasti. Eli uskallan suositella sitä nyt kyllä jos haluatte siirtää Turbo Muinista wattitiedot Garminiin ANT+ muodossa. Toimii pätkimättä ja vakaasti tuo näköjään alun kangertelun jälkeen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •