FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 110 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 60 100 108 109 110 111 112 120 160 210 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.271 - 3.300 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #3271
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Robs'sonin kehät alkaen 38€/kpl. (http://www.robsson.de/en/wide-rims/)
    Hyvin ovat toimineen omassa ryskinnässäni. Jos sama pinnamitta toimii, niin 38+38+15(postikulu)=kaiketi lähtöhinta operaatiolle.

  2. #3272
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Eikö Robsson ole profiililtaan täysin samanlainen, kuin Fattyn kehä?

  3. #3273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Montakohan €uroa tämän ongelman ratkaiseminen maksaisi halvimmillaan, jos otetaan huomioon, että en osaa itse kasailla kiekkoja. Varmaan aika kallista. Mitä pitää ottaa huomioon uusia läskikiekkoja ostettaessa ? Aika nöösipoika tällä(kin) osa-alueella.

    Tai sitten opettelet sen kiekon kasaamisen. Ihan hyvin se onnistui multakin, vaikka osaaminen oli nollilla ja rupesin vain perehtymään viime syksynä kun ekaa kertaa navan vaihdoin normimaasturin etukiekkoon.

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...lle&highlight=

  4. #3274
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Eikö Robsson ole profiililtaan täysin samanlainen, kuin Fattyn kehä?
    Ei mahda suurta eroa olla, kuvien perusteella. Toisaalta, ei se taida isoa eroa vaatia. Saippuavesi ja huolellinen käsityö auttanee myös ensiavuksi.
    Hippo muokkasi tätä : 29.03.2015 at 21.34

  5. #3275
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Tai sitten opettelet sen kiekon kasaamisen. Ihan hyvin se onnistui multakin, vaikka osaaminen oli nollilla ja rupesin vain perehtymään viime syksynä kun ekaa kertaa navan vaihdoin normimaasturin etukiekkoon.

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...lle&highlight=
    Kyllästyin myös Fattyn orkkiskehiin ja vaihdoin ne Surlyn Rolling Darryleihin. En ollut ennen kiekkoa kasannut, mutta ei se mikään ihmetemppu ole kun vähän miettii mitä on tekemässä. Ja ohjeita on netti pullollaan. Vanhat pinnat muuten sopi just eikä melkein ja budjetti jäi 150 euroon kun metsästin käytetyt kehät fillaritorilta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo Katso viesti
    Ei mahda suurta eroa olla, kuvien perusteella. Toisaalta, ei se taida isoa eroa vaatia. Saippuavesi ja huolellinen käsityö auttanee myös ensiavuksi.
    Miten toi saippuavesi ja käsityö tässä tapauksessa auttaisi (kumi putoilee vanteelta ajaessa)?

  6. #3276
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Ei ainakaan pakkauksen merkinnät ole samat. Tuossa tiskillä olleessa luki just tuo teksti tuossa muodossa kun aiemmin kirjoitin ja kokomerkintäkin sikäli eri että 2.5 tuuman sijaan "ääripäänä" luki 2.7


    Tapatalkista iKälättimellä
    Nyt vasta oli taas asiaa Tammistoon ja tuo sisuri on tämä. Punnitsin ja toinen antoi lukeman 276g ja toinen 288g. Joka tapauksessa merkittävä ero Whiten alkuperäisiin norsunkortsuihin, jotka heilauttavat lukeman puolen kilon pahemmalle puolelle/kortsu




    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  7. #3277
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Tällaista valmistajan mukaan 285 grammaa painavaa sisuria tarjoavat XXL:ssä kevyemmäksi vaihtoehdoksi läskiin. En puusilmänä tuota verkkokaupassa nähnyt, mutta tiskillä oli tuolla "läskisuosituksella" tarjolla.
    Tämä piti tulla tuohon edelliseen lainaukseen mukaan,,,
    Eli edelleenkään tuota ei ole "virallisesti" tarjolla, mutta kysyttäessä tuollaiset mulle myytiin


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  8. #3278
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Miten toi saippuavesi ja käsityö tässä tapauksessa auttaisi (kumi putoilee vanteelta ajaessa)?
    Sori, luulin kyseessä olevan, myös usein mainitun, ononen taipumuksen vemputtaa, eli kumin tahdottomuuden nousta tasaisesti kehälle...

    Mutta siis. Burbbailua ei ole Robs'sonin kanssa tapahtunut ja kehälle on noustu, välillä saippuaveden avustamana.

  9. #3279
    Maxxikselta tulee näemmä kolmaskin uusi läskirengas Minion FBF:n ja FBR:n lisäksi. Colossus:



    http://www.bikerumor.com/2015/03/30/...tubeless-more/

  10. #3280
    IncBuff Guest
    Alkaa olla mukavasti vaihtoehtoja tuolla lihavammassakin päässä perinteiselle Bud & Lou kombolle.

  11. #3281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Alkaa olla mukavasti vaihtoehtoja tuolla lihavammassakin päässä perinteiselle Bud & Lou kombolle.
    Kyllä ja hyvä niin. Kuluttaja voittaa. Toivottavasti nuo maxxiksen uutuudet ei maksa vallan maltaita. Kendan juggernaut on hinnaltaan kyllä hyvässä tasossa.

    Oliko kenelläkään täällä vielä enempää kokemusta Juggernauteista? Tekisi mieli kokeilla sellaisia kesärenkaiksi. Tai Schwalben Jumbo Jimejä.

  12. #3282
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Jumbo jimit kiinnostaisi itseäniäkin kovasti, vaihtoehdot 4.7/4.8 kokoluokassa on aika minimaaliset. Vaihdoin ihan testimielessä kesäksi nyt BFL:t alle ja onhan ne bud/lou verrattuna aika matalakuvioiset. Varsinkin mutaisissa kohdissa ei oikein tunnu pitoa löytyvän. Toisaalta Lou tuntui aika liukkaalta märällä kalliolla.

    Jos on BFL:t matalakuvioiset, niin ne on bud/lou verrattuna myös aika löysähköt. Siinä missä bud/lou (ja D5/bulldozer) meni mulefutin vanteille heittämällä tubelessina, joutui BFL:ä avittamaan oikein urakalla. Sitä alkaa ymmärtämään miksi jotkut vetää renkaita liinoilla kiinni.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  13. #3283
    Tosin jos Jumbo Jimien kulutuskestävyys on samaa luokkaa kuin muissa maastorenkaissa niin taidan sen unohtaa. Juggernautteja kuolaan. Mutta todennäköisesti jatkan ajoja BUD / Lou kombolla. En vaan jaksa säätää vaan ajan sillä mitä alla nyt on. Paitsi jos Maxxis sain minionit tosi pikapikaa ulos niin sitten ois pakko harkita.

  14. #3284
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Mistä muuten johtuu renkaan erittäin vahva vetely, niin että etenkin kaltevalla pientareella alkaa oikeesti pelottaa. Viime syksynä nimittäin yhdistelmä White Fat ja VeeRubber Mission (sama esiintyi myös VeeRubber 8:lla) aiheutti alle barin paineilla lähes löysien lurahtamisen housuun kun väistin pientareella ja pyörä teki täysin käsittämättömän sivumuljahduksen. Eipä vetely kokonaan katoa vaikka vetäis paineet maksimiin. Luulin jo, että ohjausgeometria on tuossa Pirkassa pahasti pielessä, mutta eipä nyt taakse jääneen talven ajoissa sen paremmin lumella kuin sulallakaan ole nyt edessä oleva Surlyn Lou tehnyt mitään ylimääräisiä liikkeitä, vaikka toisinaan on ollut paineet TOSI alhaalla. Nyt lueskelin, että VeeRubberin Speedsterissä on sama "ominaisuus"
    Tekeekö nuo VeeRubberin hemmot vain samaan kurarunkoon rahanahneudessaan eri pintoja vain mistä ihmeestä tuo johtuu ? Onko muista renkaista esittää noita samoja vetelyvikoja etten nyt vain mene ostamaan toisia yhtä huonoja.
    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/vee...es-851448.html
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  15. #3285
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka T L Katso viesti
    ...blaablaablaa

    Mitenkäs se homma pelittää noilla 65mm kehillä ja noin 4" gummeilla verrattuna 80-90mm /4,7-4,8" settiin? blaablaa... jaksaako kapemmalla setillä puskea helposti reippaampaa vauhtia kuin tosiläskillä?

    blaa.. saako kapeammalla setillä kulkua lisää mukavuuden siitä oleellisesti kärsimättä?
    Eikö kellään ole omakohtaista kokemusta?

  16. #3286
    mutanaama Guest
    No mäen en oel huomannut juuri eroa, muuten kuin pyörivästä massasta lähtee kilo tai puoltoista pois ja tubeless ei tarvitse kikkailua. Mukavuudessakaan en ole huomannut mitään, itse asiassa vaihto 90mm nextiestä 65mm:iin paransi sillä mukavuutta, ettei tarvinnut sääliä kehiä kivikossa.
    Jos jotain negatiivista hakee, niin en ole löytänyt. Ehkä ulkonäkö on aika ruma, mutta tämmöseks mä olen syntynyt...

  17. #3287
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    188
    Kiitos, Mutis, vastauksesta. Tuosta voinee päätellä että kiihtyvyys paranee, vauhdinpitoon on vaan hankittava kestävyyttä, ulkonäkö on mitä on. Ajaiskohan vai ei... leukaperät.

    Hiffasin just että tällasia kun kyselee niin joku saattaa luulla että mä ajan jotain XC-tyylistä settiä. Nope. Ainakin Lohjalla joutuu teknisten pätkien välillä ajamaan siirtymääkin ja niihin käytetyn ajan voisi minimoida ajamalla kovempaa, jos jaksaisi.
    Pekka T L muokkasi tätä : 02.04.2015 at 19.52 Syy: ei mikään äksee

  18. #3288
    mutanaama Guest
    Ei mullakaan ajelu mitään äkseetä ole, sellasta hidasta körmyyttelyä kivien välissä ja katson kateellisena kun muut ajaa niinkuin huvittaa. Mutta siinä se suurin jeesaus ehkä tuleekin, kun laiskana ja läskinä ei viitti antaa tasoitusta muille vielä kalustossakin. Ja kaipa se jotain kertoo, ettei oo tainnu moni vaihtaa takasinkaan päin. Melkeinpä päinvastoin.

  19. #3289
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka T L Katso viesti
    Eikö kellään ole omakohtaista kokemusta?
    Jos tarkoitat noita kuitukehiä niin voin todellakin suositella! Renkaat pysy käytännössä samoina noin 4" mutta herkkyydessä jopa tälläinen amatööri huomasi selkeän eron, pyörä todellakin kulkee ja kiihtyy paremmin. Ainut miinus on hinta verrattuna alumiini kehiin mutta jos kukkaro sallii niin paras päivitys pyörään mitä voi tehdä.

  20. #3290
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Jos vertaa 90mm kehiä lou/lou kummeilla 65mm kehiä mammuteilla niin ero on minun ajossa huomattava (huonokuntoinen keski-ikäinen läski).
    Itse tykkään ajella isommalla setillä jus tuon mukavuuden takia.
    Nämä siis kuitukehät.
    colli muokkasi tätä : 02.04.2015 at 20.25 Syy: tarkennusta

  21. #3291
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis
    Mistä muuten johtuu renkaan erittäin vahva vetely, niin että etenkin kaltevalla pientareella alkaa oikeesti pelottaa. ....l
    Paha rasti, perin paha. Vanne ei anna periksi, maa ei karkaa alta mut mitä on näiden kahden välissä? Juu, kumihan se. Siinä on runko ja kulutuspinta jotka molemmat elää moneen eri suuntaan. Kumin sisällä on vielä ilmaakin jonka paineella on kans merkitystä.
    Voihan tuo tietty aiheutua auringonpilkkujen määrästäkin.

  22. #3292
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^ Kertauksena: Lou ei vastaavaa tee samassa paikassa edes olemattomilla paineilla,,,


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  23. #3293
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Kyllä ne mun mielestä tuntuu eniten jäykkyytenä ja seuraavaks ylämäessä jonkilaisena helpotuksena, sehän on alituista kiihdyttämistä.

  24. #3294
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Ja Lou on.... kumi. Oikea vastaus.
    Seuraava kysymys.



    Rautalankaa:
    renkaassa on runko, kuvio ja materiaali. Kaikki nämä kontributoivat kokonaisuutta, jotkut toimii toiset ei. Setälauma löytää ne toimivat ja ajaa niillä.
    Shimaani muokkasi tätä : 02.04.2015 at 20.39 Syy: veerubberia ei oo näkyny...

  25. #3295
    mutanaama Guest
    Joo, jos haluaa kokeilla extreme self steering, niin black floyd kuivalla asfaltilla ja löysät paineet. Ihan älytön, ja nyt talven jälkeen huomas Bässin olleen oikeessa, kyllä se mammoth hiukan vetelee, mutta maastossa ei ole ongelma.

  26. #3296
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Pois se minusta, en edes kokeillu edessä. kun tykkään siellä rouheesta. Setä Z varmaan.
    ainakin vanhelgassa saa olla todella alhaset paineet että tuntuu itseohjautuvuutta. D5 oli vähän herkempi.

  27. #3297
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    ..Heitäppä oma arviosi noista Jumbo Jimeistä vaikka tuonne rengaskeskusteluun. Lähinnä tuo sulanmaan/kurakon toiminta kiinnostaisi. Itsellä nuo pohdinnassa kesäkäyttöön.
    Ei noista ainakaan vielä ole pahaa sanottavaa. Rullaa hyvin ja pitää ihan riittävän hyvin. Kuviohan ainakin tuossa 4.8 versiossa on harva joten edessä oikein mutaliejussa sivuttaispito on huono verrattuna vaikka Budiin. Takana vetopito on hyvä. Kevyethän nuo renkaat ovat vaikka ei kovin lähelle ilmoitettuihin lukuihin ainakaan omat yksilöt päässyt(1270 ja 1287gr). Jonkun verran self steerinkiä mutta ei pahimmasta päästä.
    Voin suositella varsinkin kun hinta on noissa kohtuullinen.

  28. #3298
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Eilen päästiin Bud/Lou-kompolla vihdoin kunnolla märälle juurelle, kivelle,mutaan jne.
    Pahoittelut mutta ei voi taas hehkuttaa tarpeeksi; aivan mahtava rengastus!

    Toki vertailukohtana GC, eli kaiketi se toinen ääripää. Eli kontrasti on melkoisen suuri.
    Mut kyllä tosiaan renkailla voi kompensoida ajotaidon puutteita melkoisen paljon.

    Eritoten Bud edessä antaa käsittämättömän varmuuden ajoon jo pelkällä sairaalla sivuttaispidollaan (asennettu Propulsion-modeen).
    Puhumattakaan Loun vetopidosta mudassa.

    72kg kuski(+ajokamat) ja 4/6psi paineet toimivat melko kivasti jokapaikassa. Noilla paineilla en myöskään havainnut merkkiäkään
    self-steeringistä.
    Renkaissa on selkeä ero GC:n myös "pehmeydessä", tai jossain muussa suureessa.
    Erittäin mukavat renkaat, antavat pehmeän kyydin.
    Ja pysyvät paremmin kuosissaan pienillä paineilla.

    Ja näillä renkailla oma ajo tuntuu myös pysyvän paaaljon paremmin kuosissa.

  29. #3299
    zipo Guest
    Pari toipislenkkiä ajettu uudella rengascombolla 65mm kehillä.
    Takana:Halo Nanuk,sutii jos irtoainesta, jarrupito heikko eli ainoa ajamani fläsärengas jonka voi heittää sladikäännökseen.
    Etunen:Bontrager Hodag.Hmmm joutuu varmaan opetella ajamaan erilailla kun viimeiset 3 vuotta rullailtu Bud eturenkaana.
    Rannekipuja tuli etusen vaihdon jälkeen .Bud kaiketi pehmeempi käsille ...

  30. #3300
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Eilen päästiin Bud/Lou-kompolla vihdoin kunnolla märälle juurelle, kivelle,mutaan jne.
    Pahoittelut mutta ei voi taas hehkuttaa tarpeeksi; aivan mahtava rengastus!

    Toki vertailukohtana GC, eli kaiketi se toinen ääripää. Eli kontrasti on melkoisen suuri.
    Mut kyllä tosiaan renkailla voi kompensoida ajotaidon puutteita melkoisen paljon.

    Eritoten Bud edessä antaa käsittämättömän varmuuden ajoon jo pelkällä sairaalla sivuttaispidollaan (asennettu Propulsion-modeen).
    Puhumattakaan Loun vetopidosta mudassa.

    72kg kuski(+ajokamat) ja 4/6psi paineet toimivat melko kivasti jokapaikassa. Noilla paineilla en myöskään havainnut merkkiäkään
    self-steeringistä.
    Renkaissa on selkeä ero GC:n myös "pehmeydessä", tai jossain muussa suureessa.
    Erittäin mukavat renkaat, antavat pehmeän kyydin.
    Ja pysyvät paremmin kuosissaan pienillä paineilla.

    Ja näillä renkailla oma ajo tuntuu myös pysyvän paaaljon paremmin kuosissa.
    Olen itse ajellut kohtuullisen tyytyväisenä (tietämättä paremmasta) halpis-Fatboyn kovakylkisillä GC:llä tubeleksena enkä ole vielä pystynyt perustelemaan renkaiden vaihtoa. GC:t ovat pysyneet tosi hyvin vanteella: pari kertaa (ilmeisesti burbauksen jälkeen) olen ihmetellyt outoa käytöstä ja lyhyen ajon jälkeen olen todennut paineiden olevan nollassa.

    GC:ssä on toki puutteita (selfstreering alhaisilla paineilla, sivuttaispito juurakossa, vetopito syvässä hangessa tai mudassa), mutta niiden kanssa on oppinut elämään ja pahoja paikkoja osaa jo varoa. Tosin, joskus olisi mukava ajaa sieltä, mistä haluaa eikä vain sieltä mistä osaa.

    Onnistuuko Bud/Lou:n tubeless-asennus kuinka helposti? Miten Bud/Lou toimii kovalla pinnalla esim. asfaltilla? Onko yhdistelmä painavampi kuin GC:t?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •