GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 43 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 4422

Aihe: viimeisin harkintasi?

Voiko Santa Cruzin runkoon laittaa Specializedin osia?

mutanaama Guest
    Eiks se ole hengenvaarallista??

^^Epäjalommat osat muodostuvat anodiksi ja hillitön korroosio syö ne poies. Harkitse vielä.
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Eiks se ole hengenvaarallista??
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    ^^Epäjalommat osat muodostuvat anodiksi ja hillitön korroosio syö ne poies. Harkitse vielä.
    Eikö edes Rovaleita?

Onkohan 29+ liian iso meikäläiselle?
    Still rides with 26er

Tarmac vai eikö Tarmacia?

tempokisu Guest

Kymysys vähän kyllä satelee...

..eilen olin autolla töissä, mietin vielä mennäkö ny autolla vai fillarilla? Fillarointi vähän piristää, haittaako sade niin paljo kun matka on vain 13km??

lisäys: tulin pyörällä, ei satanu kun vähän. Paljon järkevämpi ratkaisu.
    tempokisu muokkasi tätä : 31.03.2015 at 11.44 Syy: hyvä päätös tehty

"CUBE STEREO 120 HPA PRO 29" , speksaamisen jatkamista, säästöä parempaan vaiko kärvistelyä vielä toistaiseks täysjäykällä 26":lla
    -- not fast but furious --

Harkitsin pitkään kahta vaihtoehtoa uusiksi kiekoiksi Cycloon. Vaihtoehdot oli Shimano WH-RS21 28. Tai sitten vähän kalliimpi Mavic Aksium One. Sain jopa viimein tehtyä päätöksen.
    Läski pyöräilijä, ei läskipyöräilijä.

tempokisu Guest

Kymysys toinen tilaisuus

Myöhästyin nuken desing-puvun ostosta.
    Nyt tuli "toinen mahdollisuus", myyjä voi tehdä toisen samanlaisen ( olen ostanut aika paljon aiemmin).

Ottaako vai ei, en ihan heti osannut päättää kun luovuin jo "projektista".

ps. ostin asun
    tempokisu muokkasi tätä : 31.03.2015 at 19.22 Syy: päätös tehty

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Onkohan 29+ liian iso meikäläiselle?
    Kuinka pitkä olet? Muistaakseni toikka sanoi vuosi takaperin että hän ei ole ottanut sellaista itselleen kun koot liian isoja. Tosin 29+ renkaan ulkohalkaisija heittää ~1 tuuman pulskista läskirenkaista joten ei se toisaalta heitä aivan kamalan kauaksi niistä. Jos olet ajanut aikaisemmin 29:llä niin sekin antaa jotain osviittaa. Suosittelen käymään Shock Therapyssä kokeilemassa esim. krampusta ja juttelemaan Toikan kanssa. Itse tykkäsin siitä pyörästä todella paljon. Hauskin kuivan kelin pyörä joka minulla on ollut. Tosin rengasvalikoiman puute hieman latistaa konseptia, mutta esim. Maxxiksen Chroniclet ovat kuulemma Knardeihin nähden iso loikkaus eteenpäin. Nykyään 27.5+ näyttää olevan se trendi jota kuluttajille tuupataan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Kuinka pitkä olet? Muistaakseni toikka sanoi vuosi takaperin että hän ei ole ottanut sellaista itselleen kun koot liian isoja. Tosin 29+ renkaan ulkohalkaisija heittää ~1 tuuman pulskista läskirenkaista joten ei se toisaalta heitä aivan kamalan kauaksi niistä. Jos olet ajanut aikaisemmin 29:llä niin sekin antaa jotain osviittaa. Suosittelen käymään Shock Therapyssä kokeilemassa esim. krampusta ja juttelemaan Toikan kanssa. Itse tykkäsin siitä pyörästä todella paljon. Hauskin kuivan kelin pyörä joka minulla on ollut. Tosin rengasvalikoiman puute hieman latistaa konseptia, mutta esim. Maxxiksen Chroniclet ovat kuulemma Knardeihin nähden iso loikkaus eteenpäin. Nykyään 27.5+ näyttää olevan se trendi jota kuluttajille tuupataan.
    172cm pitkä ja inseam n.76mm. Aikaisempaa kokemusta 29:sta mulla ei ole, koska olen pienessä päässäni pitänyt niitä liian isoina itselleni. 26" Stumppi saa jäädä, mutta pohdin ihan vakavissani josko pari vuotta hyvin palvelleen ja hauskan 26" täysjäykän päivittäminen isompaan toisi jotain uutta. Kulkisiko se esim. parempin teknisessä maastossa jne.
    Still rides with 26er

172cm pitkä ja inseam n.76mm. Aikaisempaa kokemusta 29:sta mulla ei ole, koska olen pienessä päässäni pitänyt niitä liian isoina itselleni. 26" Stumppi saa jäädä, mutta pohdin ihan vakavissani josko pari vuotta hyvin palvelleen ja hauskan 26" täysjäykän päivittäminen isompaan toisi jotain uutta. Kulkisiko se esim. parempin teknisessä maastossa jne.
    Veikkaisin että täysjäykkä 29+ rullaa paremmin teknisessä paikoissa kuin 26. 3" renkaat antavat myös hieman pehmeyttä, tosin läskin kaltaiseen iskunsuodatukseen ei kuitenkaan päästä. Suosittelisin kokeilemaan jotain 29 -pyörää ja miettiä siitä eteenpäin että toimiiko vai ei. ja vertailla geometrioita.

Esim. Surly ei ilmoita kokosuosituksia, mutta esim. geometrioista void tehdä jotain karkeita johtopäätöksiä. Mulla oli M -kokoinen Krampus ja se oli liian pieni. L -kokoinen olisi ollut parempi. Pituutta minulla on 187cm.

Krampus:
    Small (15) Medium (17) Large (19) xLarge (21)
    Seat Tube Length
    (Center-Top)
    375.0 425.0 475.5 525.0
    Top Tube Length
    (Center-Center)
    561.0 578.0 597.4 614.7
    Effective Top Tube Length
    (Center-Center)
    585.0 609.0 630.0 645.0
    Head Tube Angle 69.5 69.5 69.5 69.5
    Seat Tube Angle 72.5 72.5 72.5 72.5
    BB Drop 60.0 60.0 60.0 60.0
    Chainstay Length 446.0 446.0 446.0 446.0
    Wheelbase 1091.1 1116.7 1138.8 1155.3
    Standover Height 773.4 799.7 825.8 856.6
    Head Tube Length 90.0 95.0 100.0 115.0
    Fork Length 483.0 483.0 483.0 483.0
    Fork Offset 47 47 47 47
    Stack 589.8 594.5 599.2 613.2
    Reach 399.0 421.6 441.1 451.7

IncBuff Guest
    Josko ottaisi työmatkakulkineesta nastat pois. Väylät on kyllä jo sulia 95%:sti, mutta yöpakkaset voi tilanteen muuttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Veikkaisin että täysjäykkä 29+ rullaa paremmin teknisessä paikoissa kuin 26. 3" renkaat antavat myös hieman pehmeyttä, tosin läskin kaltaiseen iskunsuodatukseen ei kuitenkaan päästä. Suosittelisin kokeilemaan jotain 29 -pyörää ja miettiä siitä eteenpäin että toimiiko vai ei. ja vertailla geometrioita.

Esim. Surly ei ilmoita kokosuosituksia, mutta esim. geometrioista void tehdä jotain karkeita johtopäätöksiä. Mulla oli M -kokoinen Krampus ja se oli liian pieni. L -kokoinen olisi ollut parempi. Pituutta minulla on 187cm.

Krampus:
    Kylläpä tuo Krampus tuntuu isolta verrattuna esim. Niner ROS 9 Plus:n mittoihin tai siis ainakin saan itse sellaisen käsityksen. Tosiaan pitäisi päästä vähän testailemaan, niin näkisi, että onko tässä mitään järkeä
    Still rides with 26er

Kylläpä tuo Krampus tuntuu isolta verrattuna esim. Niner ROS 9 Plus:n mittoihin tai siis ainakin saan itse sellaisen käsityksen. Tosiaan pitäisi päästä vähän testailemaan, niin näkisi, että onko tässä mitään järkeä
    Joo, esimerkkinä laitoin tuon krampuksen kun siitä on itselläni kokemusta ja se taitaa olla helpoin ja nopein tapa hankkia 29+ suomesta käsin (esim. shock therapy). Vaihtoehtojakin on, esimerkiksi Niner on kyllä aika hyvännäköinen. Mutta vain kokeilemmalla selviää. Käy edes koeistumassa Krampus tai jos mahdollista niin lainaa jotain pienikokoista normi kaksysiä (mieluiten täysjäykkää toki). Siitä varmaan alkaa saamaan osviittaa että onko järkeä.

Päivi rokkaa tavalla jonka minäkin tajuan, diggaan kovasti, tykkään että tuossahan on vielä ihminen. Lisää rahaa puolustukseen ja natolle ei kiitos, ja lapset saa olla isän tai äidin kanssa.
    skeptinen realisti

Lisää rahaa puolustukseen ja natolle ei kiitos, by Samooja

Tuossa olen täysin samaa mieltä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

©Nappulakenkä

Yleensä en näihin pähkäilyihin ota kantaa mutta nyt. Mieti tarkkaan ja koeaja. 29+ rengas on iso ja pirun kaukana navasta ynnä painava. Ne kiekot on valovuosien päässä 26tuumasen herkkyydestä. Saman kokoisena (173,5/83,5) olen pojan 29täpäriä koestanut muutaman kerran jotta siinäkin painavat Crossridet on mun jaloille saati sitten nuo. Toki verrokkina omassa 26jäykkäperässä on melkein hipokiekot litkuilla.

Normi 29täpäri kiekkoineen ja sitten nää 27,5+ systeemit jotka takarunkoon mahtuu ois mun teoriaspeksailussa ja lottovoiton iskiessä tilausnapin painallusta vailla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    ©Nappulakenkä

Yleensä en näihin pähkäilyihin ota kantaa mutta nyt. Mieti tarkkaan ja koeaja. 29+ rengas on iso ja pirun kaukana navasta ynnä painava. Ne kiekot on valovuosien päässä 26tuumasen herkkyydestä. Saman kokoisena (173,5/83,5) olen pojan 29täpäriä koestanut muutaman kerran jotta siinäkin painavat Crossridet on mun jaloille saati sitten nuo. Toki verrokkina omassa 26jäykkäperässä on melkein hipokiekot litkuilla.

Normi 29täpäri kiekkoineen ja sitten nää 27,5+ systeemit jotka takarunkoon mahtuu ois mun teoriaspeksailussa ja lottovoiton iskiessä tilausnapin painallusta vailla.
    Kiitos kommenteista kyprok ja arctic biker Tätä pitää tosiaan pohtia ihan rauhassa ja ajatuksella.
    Still rides with 26er

Että lähtiskö pääsiäisen viettoon nyt heti vai vasta puolen tunnin kuluttua...
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Kiitos kommenteista kyprok ja arctic biker Tätä pitää tosiaan pohtia ihan rauhassa ja ajatuksella.

Mut kannattahan se silti käydä kokeilemassa itse?

Mä luulen, että tuollainen vehje olis namu koosta riippumatta.

Mä luulen, että tuollainen vehje olis namu koosta riippumatta. ©Jackoja
    Olenkohan alle kaks tuntia pojan 29Canyonitäpäriä ajanut, en saanut ahaa-elämystä. Syynä voi olla polkujen syheröisyys, jyrkät lyhyet ylämäet
    eikä vähimpänä varttunut ikäni. Ja jos tuohon kokemaani lisään kilon pari rengaspainoa 29+ takia ja vielä lisää kankeutta niin huh!

No sulla oli tuollainen kokemus vähän eri aiheesta...

Nappis voi olla ihan eri mieltä. En mä ainakaan uskois jotain netin tyyppejä isoissa elämän päätöksissä.

Willow Koerber -1.6-metrinen nainen- on ajellut aivan sika menestyksellä 29eria.

Eikä voi kategorisesti sanoa, että 29erit on tuollaisia ja nuo pienet taas tuollaisia. Esim mun eka 29er on ihan saatanasti ketterämpi ja kevyempi kuin mun eka 26er.

[QUOTENo sulla oli tuollainen kokemus vähän eri aiheesta...

Nappis voi olla ihan eri mieltä. En mä ainakaan uskois jotain netin tyyppejä isoissa elämän päätöksissä.] ©jackojaQUOTE]

Jaa kovasti ylimielisesti suhtaudut mun kommenttiin, yhtälailla omasi ovat huuhaata? Empä ois sinusta uskonut jotta noin osaat halveerata

Sen verran jankkaan ettei ekaa lausettani viisaat lukeneet
    Yleensä en näihin pähkäilyihin ota kantaa mutta nyt. Mieti tarkkaan ja koeaja
    Toki Nappulakenkä luki ja oivalsi ynnä ymmärsi etten mitään viimeistä tuomiota jakanut mihinkään suuntaan.
    arctic biker muokkasi tätä : 02.04.2015 at 18.27

Enhän mä halveeraa, mitä ihmettä selität?

Mähän sanoin, että Nappiksen kannattaisi kokeilla itse. Ihmiset kokevat asioita eri tavalla. Sinulle kokemus oli huono ja se on ihan ookoo varmasti kaikille.

Ja itse asiassa Nappis sais enempi kommentteja aiheenmukaisessa topicissa.

Läskipyörätkin on hiton suosittuja vaikka niissäkin kiekot ja kumit painaa sikana. Ei se kumien paino ole aina niin justiinsa.

IncBuff Guest
    Pitäisiköhän joidenkin harkita pipon löysäämistä.... Mietin nyt vaan.

Samaa mietin, kyllä on jollain tänään kireyttä havaittu.

Viinan tilaus nettikaupasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Lisää rahaa puolustukseen ja natolle ei kiitos, by Samooja

Tuossa olen täysin samaa mieltä.
    Kiitos, vähän ehkä yliammuin. Mut on tässä maailmassa se turha mielikuva joka ikävästi ja onneksi vielä eteerisen sumuisena leijuu muun todellisuuden päällä, että on kuin katselisi päivitettyä versioita Hans Wagnerin kuvittamasta upeasta teoksesta Viimeinen Kesä ISBN951-864-044-0, että miten mahtaa käydä.

Jotta aiheessa pysyn, niin seuravaaksi tyhjennän metallisroskiksen koska muutama tärkeä pultti on varmaan päätynyt sinne.. Tänään tuli Amerikasta ISO paketti
    skeptinen realisti

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •